Wat is het probleem nu?

27-06-2012 13:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin van het jaar had ik contact met een jongen via het internet (laten we hem X noemen). Het is nooit tot een afspraak

gekomen en het waren soms licht flirterige berichtjes, maar ook niet meer. Nou toen kreeg hij een relatie en is het contact verbroken.

In die tijd stuitte ik op een blog van iemand, die wel hele bijzondere en inspirerende teksten schreef, dus ik heb contact opgenomen met diegene en m'n mening erover gegeven. Even later had ze me toegevoegd op Facebook, ik geaccepteerd. Weken later bleek dat dit meisje een paar jaar geleden wat met die jongen X had gehad. Wat 'n kleine wereld. Ik had niet gezegd dat ik ooit berichtjes had uitgewisseld met haar ex, ik vond dat niet iets om te melden, zeker niet nu hij weer bezet was en ik geen contact had met hem. Ik heb hem ook geen bericht gestuurd met "He, goh ik heb je ex op Fb!".

Toen een maand terug was X uit z'n relatie en nam hij weer contact met mij op. Het contact was nooit meer echt geworden zoals daarvoor, want ik was hem min of meer al vergeten en uit het niets kwam hij terug. Dus ik was wat afhoudend. Nu kreeg ik paar dagen terug een bericht van hem met de vraag waarom ik z'n ex op Facebook heb. Nou ik uitgelegd wat ik hierboven ook al had gezegd, dat haar blogs mij aanspraken omdat ik het een en ander meegemaakt had in m'n leven. Ik benadrukte dat ik haar niet persoonlijk ken, maar dat ik hem (X dus) ook niet ken (hiermee wilde ik dus een beetje duidelijk maken dat hij zich niet zo druk moet maken).

Anyway, snap niet echt waarom hij me schuldig laat voelen dat ik "vrienden" met haar ben, op Facebook notabene. Ik ken haar niet, ik ken hem eigenlijk ook niet, we hebben niks met elkaar en als we dat zouden hebben dan is het z'n ex. Niet mijn probleem. En als hij wat voor haar voelt nog, dan is dat ook niet mijn probleem.

Ik weet niet echt wat ik hiermee aanmoet, contact verbreken? Ik heb nu zoiets van, laat maar lekker, heb ook geen zin meer om berichtjes uit te wisselen (ondanks dat het gezellig was, tot een paar dagen geleden dus).

Wat vinden jullie?
Pffff jemig wat een zorgen om niks! Zet het lekker van je af.
Nou, je schrijft het zelf, niet jouw probleem. Lees ook dat schuldig laten voelen niet zo. Wel dat hij jou een vraag stelt.
waar maak jij je druk om...je kent hem toch niet?
quote:VotesforLeo schreef op 27 juni 2012 @ 13:15:

Nou, je schrijft het zelf, niet jouw probleem. Lees ook dat schuldig laten voelen niet zo. Wel dat hij jou een vraag stelt.Vind het geen gewone vraag, het 'waarom', is vragen om uitleg, alsof TO hem die verschuldigd is
Sure.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zie geen probleem.
Ik snap niet dat dit een dusdanige invloed op je leven heeft dat je dit hier post..
quote:maaike2012 schreef op 27 juni 2012 @ 13:20:

[...]

Vind het geen gewone vraag, het 'waarom', is vragen om uitleg, alsof TO hem die verschuldigd isJa, dat is precies hoe het op mij overkwam. Vandaar dat ik zijn vraag ook op die manier oppikte.
Is toch gewoon een normale vraag?

Als je elkaar via internet ontmoet woon je meestal niet echt dicht bij elkaar. Als ik een meisje op internet zou leren kennen en die heeft ineens een ex van mij in haar FB lijst welke van hier komt zou ik dat ook opmerkelijk vinden en uit nieuwsgierigheid naar vragen.
Je maakt het groter dan het is. Als ik bij een kennis een ex van mij zie ben ik nieuwsgierig hoe hij/zij diegene kent. Legitieme vraag, maar jij maakt er gelijk iets heel groots van. Hij vraagt iets, jij antwoordt en haalt er nu van alles bij. Heeft hij nog gereageerd op jouw laatste mailtje?
Wat een problemen op wereldniveau, weer.

Hoezo kan het jou wat schelen?

En bovendien geloof ik geen hol van dat "stomtoevallig stuitte ik ineens op een blog", alsof jij niet wist dat dat zijn ex was.

Ik stuit nou nooit toevallig uit het niks op iemands blog, dat gaat altijd via een lijntje.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het is een vraag die ik ook zo gesteld zou hebben, maar begrijp dat jij dat niet vind kunnen.

Ik zou lekker doorgaan met je leventje en als je antwoord op zijn berichtjes wil geven dan doe je dat, heb je er geen zin in dan doe je het niet.

Maak van een mug geen olifant.
quote:very__cherry schreef op 27 juni 2012 @ 13:31:

En bovendien geloof ik geen hol van dat "stomtoevallig stuitte ik ineens op een blog", alsof jij niet wist dat dat zijn ex was.

.Precies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat bedoel je met " hij laat mij schuldig voelen dat ik "vrienden" ben met zijn ex op facebook?" Wat zegt/doet x dan? Je verteld dat hij je heeft gevraagd waarom je vrienden ben, dat heb je uitgelegd. De een zegt misschien: dat hoef je niet te doen, je bent hem geen uitleg schuldig. Niets is verplicht natuurlijk. De ander denkt niet zoveel na over zo'n vraag. Ik had zo'n vraag ook gewoon beantwoord. In de vraag alleen zie ik geen verwijt. Volgde er een hele woordenwisseling, waarin x nog andere dingen zei of vroeg?
Hij vraagt het alleen meer niet. Jij maakt er een beschuldiging van
@barbara, zijn reactie na mijn uitleg was: dat klopt.
quote:Lil90 schreef op 27 juni 2012 @ 13:42:

@barbara, zijn reactie na mijn uitleg was: dat klopt.Nu snap ik het 'probleem' nog minder eigenlijk
Je titel klopt: wat is het probleem nu?

Volgens mij stelde hij je een normale vraag en voelde jij je daarna zonder reden schuldig (omdat je toch al wist dat het zijn ex was?).
Met andere woorden: als je meningen van anderen vraagt, is het slimmer om de hele waarheid en niets dan de waarheid te spreken...
Nou inderdaad wat is het probleem?

Jij stuurt hem toch als eerst een bericht, nogal logisch dat hij zich afvraagt hoe jullie elkaar kennen, meer dan dat vraagt hij toch niet? Op welke manier laat hij je dan schuldig voelen.

Of jij voelt je gewoon al schuldig natuurlijk, al snap ik ook niet waarom.

(Ik vind je een beetje eng.:S)
Waarschijnlijk was hij gewoon nieuwschierig hoe jij zijn ex kent. Dat zou ik ook zijn.

Verder zou ik er geen probleem van maken. Laat hem lekker. Je hoeft je dar toch niet lullig om te voelen? Je wilt en moet niets meer van hem, dus ik zou het lekker zo laten. Maak je niet druk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven