Curry van Jamie Oliver

27-06-2012 16:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort zou ik graag een keer een lekkere curry willen maken. Momenteel ben ik nog bezig met een dieet, maar ik heb nu al zin in de lekkere gerechten die ik daarna ga maken. Vandaag zit ik mijn kookboeken (zijn er niet zoveel) even door te bladeren.

Ik heb het kookboek Jamie in 30 minuten en daar staan enkele curry's in. De Thaise rode curry met garnalen lijkt me erg lekker en nog wel te doen qua ingrediënten en moeilijkheidsgraad.

Heeft iemand deze curry wel eens gemaakt en was het een succes?

Anders tips voor lekkere curry's zijn ook welkom. Het liefste niet te simpel (dus niet alleen curry pasta toevoegen), maar ook niet al te moeilijk.

Alvast bedank voor de reacties!
Curry's zijn over het algemeen geen goede voor een dieet maar je kunt het wel zo aanpassen.

Ik gebruik (geloof ik, zou het even moeten nakijken in de super) deze pasta om de kip in te marineren vooraf:

Ik bak eerst knoflook en ui aan, vervolgens de kip erbij, water toevoegen en extra pasta naar smaak. Dat laten doorkoken samen met wat aardappelen en serveren met rijst en/of naan.
Er staat een recept met die currypasta (tikka) in Jamie's kookrevolutie. Die maak ik vaak (wat aangepast, gedroogde ipv verse kruiden vnl) en dat is een van mijn favoriete maaltijden.
Hier ook een fan van de tikka!! En die is volgens mij helemaal niet zo slecht met afvallen!
Ja weleens gemaakt (die van jamie met de garnalen) en het was een succes! Heerlijke curry. Ik heb alle ingredienten bij de aziatische supermarkt gehaald.
quote:moestuintje schreef op 27 juni 2012 @ 16:27:

Hier ook een fan van de tikka!! En die is volgens mij helemaal niet zo slecht met afvallen!Wel met én aardappelen én rijst én naan (hoe ik hem het liefste heb dus)
Oh en een lekker bijgerecht is spitskool! Een vriendin van me is Surinaamse en als ik daar kwam eten vroeger maakt haar moeder dat vaak.. Jum! (helaas krijg ik hem zelf nooit zo lekker.... )
thaise curry is lichter dan die indiase en ik eet dat wel als ik op dieet ben. Maar dan met veel groenten erin en een klein beetje zilvervliesrijst erbij.

Basis is thaise currypasta met kokosmelk. En dan kan er nog van alles bij om er meer smaak aan te geven oa koriander of thaise basilicum.

Hoe jamie het maakt weet ik niet maar hij zal de curry wel zelf mixen?
.
Geen curry, maar lijkt erop en ook errug lekker van Jamie: Jools' favourite stew.
Wow een hoop reacties, dank!

Het hoeft niet dieetproof te zijn hoor. Ik wil het gaan koken als ik klaar ben met dieten.

De tika masala is dus een aanrader, goed om te weten.

Ik heb het recept van Jamie Oliver met de tika masala erbij gezocht en dat lijkt me ook lekker.

Het wordt straks nog lastig om een keuze te maken!
Patak is goed merk, hoor.

Maar ik heb ook een keer een curry van Jamie gemaakt, heel precies volgens recept, en die was wel heerlijk.
Ik maak nooit zelf de curry pasta, altijd uit een potje. Meestal neem ik groene. Even aanbakken, kokosmelk erbij, groene groenten en op het laatst witte vis. Ik serveer hem eigenlijk nooit met rijst maar met (turks) brood of aardappels. Je kan er ook nog wat vissaus bij doen als je wil. En voor het serveren een struik verse koriander erover (blaadjes niet fijn maken) en plakjes limoen ernaast!
Bedoel je die curry waarbij je gegrilde paprika's pureert? Die is heel erg lekker, een aanrader!
Een hele lekkere, verse en simpele garnalen curry is de volgende:

Fruit ui en knoflook

Voeg er fijngesneden verse gember, een gesnipperd spaans pepertje, en een lepeltje kerriepoeder aan toe. Laat even een paar minuten bakken.

Blus af met gepelde tomaten (vers of blik), kokosmelk en eventueel een flinke lepel tamarind paste. Laat een paar minuten doorkoken. Voeg zout en peper toe.

Voeg garnalen eraan toe, laat ze gaar worden en voeg op het laatst verse koriander toe.
kijken jullie wel eens op bbcgoodfood.com ?

Daar haal ik regelmatig heerlijke recepten vandaan en ook nu ik op dieet ben maak ik hier heerlijke gerechten van...
@Strikje, het is inderdaad die curry.

2 Positieve reacties over de curry, ik denk dat ik hem maar ga proberen. Al kan ik ook zeker iets met de overige tips!
Hallo,

ik heb zowel de rode als de groene curry al gemaakt uit het boek van Jamie, allebei een aanrader! Eigenlijk zijn alle recepten uit het 30 minute meals boek aanraders
Ik heb ook wel eens een curry van hem gemaakt,was een vegetarische met ananas ipv vlees.Was ook erg lekker ben alleen het recept kwijt helaas...

Het enige wat ik nog weet is dat ik mosterdzaadjes in de pan moest roosteren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven