mallorca

25-06-2012 12:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in augustus naar Mallorca. Nu is mijn vraag; kan ik beter los geld mee nemen? Of pinpas? Los geld lijkt mij makkelijker en als je de pinpas kwijt raakt heb je een groter probleem dan los geld kwijt.
Beide misschen een optie?
Gewoon een paar tientjes/100 ¤ doe ik meestal aan cash voor de eerste dag(en) en daar gewoon pinnen en evt een credit card voor auto huur etc.
Wij hebben all inclusive dus eten hoef ik geen geld meer voor te hebben. Alleen voor het uitgaan en andere dingen. Gok dat ik aan €250 los geld genoeg heb. Dus pinpas heb ik niet nodig, ben veelste bang dat hij gestolen word
Ik zou hem toch maar meenemen,wat als je daar naar de tandarts/arts moet en je moet het meteen afrekenen?

Of er gebeurd iets en je moet a la minute een vliegticket naar huis hebben?

Pinpas gewoon goed in een kluisje doen of in je koffer als die op slot kan.

En als hij gestolen wordt meteen blokkeren.
eerste keer op vakantie?
In Nederland kan je pinpas toch ook worden gestolen?

Ik zou beiden meenemen.
Eh.. was je dan van plan alles in contanten mee te nemen??

Edit: zie nu dat je dat inderdaad wilt doen.

Lijkt me erg onverstandig, je weet toch nooit wat er aan onvoorziene kosten komen? Je laat je telefoon dan ook maar thuis, voor het geval je die anders kwijtraakt?
Als je je pinpas kwijt bent bel je een nummer en hij is geblokkeerd. Als je je geld kwijt bent ben je dat kwijt.

Gewoon een beetje zakgeld en de pinpas voor de zekerheid. Stel dat je daar een ongelukje krijgt, enig idee hoe je dan aan geld kan komen om die kosten te betalen zonder pinpas en te weinig cash?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mallorca staat niet bepaald bekend om zijn hoge criminaliteitscijfers. Er zijn daar niet meer zakkenrollers dan hier.

Gewoon je pinpas meenemen dus, stel je voor dat je meer geld nodig hebt dan die 250,-. Hoe wou je dan aan geld komen?
Ik ga ook naar mallorca, maar hieraan had ik nog niet gedacht, neem gewoon mn pinpassen en creditcard mee, pin daar wel
Nou Bloem55 ik denk toch echt dat je je pinpas moet meenemen. Want stel er gebeurd iets? Of het eten van de all inclusive is niet lekker en je wilt uit eten. Mallorca is geen goedkope vakantiebestemming. Beetje zoals hier. De supermarkten zijn wel duurder dan hier. Vooral shampoo enzo... Mijn ervaring is dat het geld uit je zak vliegt en dan vraag je je af wat heb ik nu eigenlijk gekocht???
ik kan me niet voorstellen dat ik zonder mjijn pin en creditcard op reis ga hoor.

Kluisje huren en daar in stoppen, je loopt er toch niet de hele dag mee te zeulen neem ik aan.

Mocht er iets zijn moet je vaak wel (deels) iets betalen en met een paar honderd euro kom je niet ver..
ik neem ook alleen voldoende cash mee.
Maar hoe weet je of het voldoende is?

Er hoeft maar iets te gebeuren en dan?

Hier loop je toch ook gewoon met je pinpas over straat?

Snap ik echt niet hoor.

Zelfs in de tijd dat er nog (haast) geen pinautomaten waren in het buitenland nam ik niet alleen cash mee maar girobetaalkaarten en ook wel eens travvellers cheques gedaan.
Ik zou echt niet zonder pinpas weggaan,en bovendien je bewaart toch niet je pincode bij je pinpas?.Als je daar wat krijgt dan kan je gelijk aftikken,tandarts ,dokter,medicijnen. Of dat er thuis iets gebeurd en je moet een vliegticket boeken,taxi kosten.Je moet altijd op je spullen letten ook op je rijbewijs ,id kaart,en vliegtickets.

Ik zou dan gewoon een kluis huren kost meestal iets van 20 euro per week.

Ik zou daar die onrust niet van willen hebben dat ik verder niks anders bij me zou hebben dan die 250 euro.

Ook wij hadden in de tijd voor de pinpas travellercheques bij ons.
Toen ik met vriendinnen naar Mallorca ging, hadden we allemaal contact geld bij ons ( rond de 150,-) en onze pinpas. Borg moest betaald worden ( 50,- p.p) en de overige 100,- werd gebruikt voor de eerste 2 dagen. Pinnen deden we 2-3x in de week. Ons paspoort en de pinpas gingen gewoon de kluis in op de hotelkamer. Nooit problemen gehad. Om geld verlegen zitten op vakantie vind ik een van de ergste dingen en je weet nooit wat er kan gebeuren op zo'n vakantie. Ik heb al een keer bij een arts gezeten met een zeer pijnlijke blaasontsteking. Direct cash betalen. De kans dat van alle 4 onze pinpas werd afgestolen was nogal klein en we hadden allemaal de telefoonnummers van onze bank bij ons, mochten we de pinpas zijn verloren.
En wat als je geld gestolen wordt? In het buitenland is het niet anders dan in NL hoor. Ik kom bijna elke 2 jaar wel in een buitenlands ziekenhuis, is toch wel handig als ik dan meer dan 250 cash bij me heb!
Eigenlijk is dit weer een sterk stukje arrogantie van een Nederlander.

Waar denk je dat je naar toe gaat? Waarom ben je wel bang om daar je pinpas te verliezen en loop je er in Nederland mee op straat?

Serieus.... waar maak je je nou eigenlijk druk om.
Ben nu wel benieuwd wat TO uiteindelijk gaat doen...
Ik heb 6 maanden op Mallorca gewoond, hoeveel cash had ik wel niet mee moeten nemen als ik mijn pinpas had thuis gelaten.. Gewoon meenemen en wat cash voor achter de hand!
Gewoon meenemen, de kans dat hij in Nederland gestolen wordt is net zo groot. Bovendien, straks heb je 300 euro aan contanten in je portemonnee en wordt dat gestolen, dan heb je ook helemaal niks meer en ben je die 300 euro gewoon kwijt. Een pinpas kun je nog meteen laten blokkeren. Ik loop liever niet met zoveel geld op zak.

Bovendien heb je wellicht meer geld nodig voor wat dan ook en dan heb je een probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven