Externe Harde schijf voor films?

27-06-2012 21:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal wat films op mijn PC staan. Ik brand deze nu op dvd. Nu moet het vast mogelijk zijn om dit voortaan op een schijf te zetten en deze aan de TV te koppelen zodat ik het van mijn PC af kan gooien en niet met al die schrijfjes zit.

Alleen...geen idee wat ik dan moet hebben. Kan iemand mij dat laten weten?

Bedankt alvast!
Beste Noerie,

Dit is inderdaad een mogelijkheid. Hierbij is het wel belangrijk dat je een USB aansluiting op je tv hebt.

Van een harde schijf kunt u zoiets verwachten: http://www.kieskeurig.nl/ ... ezorgen/1028427/#prijzen. Het aantal GB (in dit geval 750) staat voor het geheugen wat op de harde schijf staat. Hoe meer dit is, hoe meer films u er op kunt zetten.

Groetjes!
Je zou kunnen denken aan een media speler.
USB aansluiting zit op de tv. Bedankt voor je tip Laiila.

En wat is er anders aan de media-speler Slayer? Mijn films zijn allemaal Video-TS bestanden. Spelen beide deze onder problemen af denken jullie?
Zijn het echt DVD bestanden of is het ook DIVX? Op mijn tv kan ik geen dvd bestanden afspelen, wel divx.

Bij mijn weten is er ook iets (geen idee wat precies de naam is), waar je je bestanden op kunt zetten en die het daar gelijk van afspeelt, dus ook dvd bestanden. Het is soortgelijk aan een harde schijf, alleen groter en meer een kastje. Het is ook wel duurder in de aanschaf, maar dan heb je er ook meer plezier van. Ik denk dat als je bv langs de mediamarkt zou gaan, zij je meer kunnen vertellen!
Een mediaschijf kan je ook met hdmi of tulp verbinden hoor. Zo werkt mijn Samsung schijf.
De optie van Lailia gaat niet werken op een tv, enkel op computer. Je zoekt dus een mediaschijf, geen.normale.harde schijf.
@soppie, ik heb een gewone externe harde schijf en daar kan ik prima films vanaf kijken hoor.

Zou zelfs nog van een USB-stick of mp3-speler kunnen.
quote:Noerie schreef op 27 juni 2012 @ 22:07:

USB aansluiting zit op de tv. Bedankt voor je tip Laiila.

En wat is er anders aan de media-speler Slayer? Mijn films zijn allemaal Video-TS bestanden. Spelen beide deze onder problemen af denken jullie?

Let op: Op mijn tv (samsung) zit een mediaplayer. Dus in theorie kan ik via een harde schijf films kijken. Echter video_ts speelt ie niet af en bestanden waar de subtitels ingesteld moet worden ook niet.

Ik heb voor DVD's een mediaplayer gekocht met 2 TB. Op mijn harde schijf staan alleen DIVX.
quote:Soppie300 schreef op 27 juni 2012 @ 22:18:

De optie van Lailia gaat niet werken op een tv, enkel op computer. Je zoekt dus een mediaschijf, geen.normale.harde schijf.Dat klopt niet. Ik kijk via een mediaplayer en een harde schijf.
Wij hebben hier een macmini staan (gekoppeld aan de tv) met daarop het programma Plex. Via plex kunnen we op de tv allerlei series, films etc kijken.
Je kan ook je harde schijf aansluiten op je dvd speler en dan de films bekijken. Werkt bij ons prima, ook met ondertiteling. En we hebben de eenvoudigste dvd speler.
Hier staat er een mini-pc'tje in de tvkast.

Aangesloten op de tv, en op het netwerk in huis.

Via het netwerk en windows komen de films op het pc'tje (formaatje oude discman ), via een geinstalleerd mediacentrum op hetzelfde pc'tje spelen we af op de tv.

Overigens niet alleen films, maar ook series, en alle muziek staat hier ook digitaal.

(hier ASrock)
Bedankt voor alle info. Hier kan ik wat mee. Wel veel informatie, maar ik ga er mee aan de slag!
Hier ook een externe harde schijf,die gaat via een usb poort rechtstreeks de tv in. Werkt prima.
Je kan je ts-bestanden omzetten naar divx. Ik gebruik zelf deze converter: http://www.winxdvd.com/dvd-ripper/

Werkt erg makkelijk, duurt een paar minuten per film, je kan ondertiteling in de gewenste taal erbij doen. Enige wat je wel hebt: je krijgt alleen de film en niet meer de menu-structuur van de dvd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven