Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Woeps, ik heb het een beetje af laten weten. Wat een leuke dingen maken jullie! Die monsters zijn echt geweldig.

Hier is 'ie dan, mijn eerste creatie. Nog niet veel soeps, maar ach, simpel beginnen toch?

@sushi, dat molentje heb ik inderdaad al besteld vanmiddag. Ik heb wel even gekeken naar winkels waar ze m zouden kunnen hebben, maar dan moet ik of onder werktijd, of in t weekend erheen, en zolang had ik geen zin om te wachten :-)

Ik heb inderdaad wat goedkopere wol besteld. Phildar impact. Eigenlijk vooral omdat ze daarin veel keuze hadden qua kleur, en omdat t niet zo duur was. Ik had eigenlijk al een hele tijd zin om weer te gaan knutselen, maar het komt nu even niet zo goed uit om nieuwe dingen te kopen/maken. Ik ga namelijk emigreren en ben nu dus eigenlijk juist bezig met heel veel spullen wegdoen. Het laatste wat ik kan gebruiken is nog meer spullen om mee te nemen...

Vorig jaar heb ik veel zeep gemaakt. Is ook wel leuk. Alleen heb ik nu dus nog zo'n 5 kilo aan zeep in alle mogelijke geuren op mn zolder liggen. Die ga ik maar uitdelen denk ik.
@andersnogiets, jij plaatste ene foto van een rond kussen. Ik denk dat het gehaakt was, met zeg maar alle kleuren van de regenboog in cirkels erin. Heb je daar een patroon/beschrijving van? Of een benaming zodat ik kan googlen?
Oooooh Sitka, wat lief van je!

Maar het hoeft niet hoor, zo was het weer niet bedoeld. Zou het wel leuk vinden, maar je moet echt geen kostbare tijd besteden aan een boekenlegger voor een onbekende forummer

Was maar een grapje, mijn hebbuhhebbuhhebbuh.

Mogge allemaal

Mijn forum is gestopt met muiten.

Vandaag ben ik zomaar een dag vrij

Ik moet dus vandaag mijn bloemenslingers afmaken, maar ook een heleboel opruimen en poetsen.

En naar de sportschool om met de fysio een nieuw schema op te stellen.

Druk druk
Iedereen ligt nog te slapen?
31 pagina's en niemand die....zeept?

wat een leuke dingen zie ik hier voorbij komen.

Ik ben wel creatief, maar niet met haken, naaien of schilderen. Dat lukt me echt niet.

Die glashangers zijn geweldig! en ook het snijwerk vind ik erg mooi.

Zelf heb ik veel sieraden gemaakt en kwam er toen achter dat ik zelf geen sieradenmens ben en al mijn vriendinnen/kennissen ook al genoeg hadden van mij :-) Megaveel kralen over en toen zag ik zeepkettingen. Geurdecoratie voor op het toilet of badkamer.

en dan komt van het een het ander natuurlijk en zijn zeepkettingen alleen niet meer genoeg maar moet alles van zeep gemaakt worden

grote zeepstukken ingelegd met een retro zeeppatroon. Ruikt naar mint!
ik gebruik overigens Glycerine zeep en maak dus niet de zeep zelf van allerlei basisproducten.

Het chemische proces hierbij en 2 kleine kinderen leek me geen ideale combi

ijsjeszeep, handig voor in bad joh.

dochter mocht de geuren kiezen: roze = aardbei en paars = marsepein. ZOET!
Wat leuk Ratjetoe!!

Vooral die zeepblokken, echt geweldig!

Hoe doe je dat?
Schaduwlicht: je kaartje is leuk geworden!!!!

En de zeepjes die hier boven staan vind ik ook erg leuk. Ben ook wel benieuwd hoe je dat maakt.

Geniet van je vrije dag Marels.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:gember999 schreef op 28 juni 2012 @ 00:38:

@andersnogiets, jij plaatste ene foto van een rond kussen. Ik denk dat het gehaakt was, met zeg maar alle kleuren van de regenboog in cirkels erin. Heb je daar een patroon/beschrijving van? Of een benaming zodat ik kan googlen?Sluipt zachtjes binnen

Gember, google eens op Attic24. Daar staat de uitleg van het kussen. Ze zijn echt heel makkelijk en worden ontzettend mooi! Die van mij worden wel 'strakker', ik denk dat ik haak met een dunnere haaknaald.
Schaduwlicht, leuke kaart zeg.

Ratjetoe, niemand die zeept. (sorry bij deze). Maar wat een mooie creaties zeg. (heb zin in ijs, heel raar).

Marels, geniet van je vrije dag maar wel *strenge modus aan* je slingers afmaken!!! *strenge modus uit*

Vanmiddag weer (vrijwillig)werken, kreeg ik straks een sms-je of ik een andere steek kende op een breiring want een van de bewoners had ook zo'n ringen en ze wilde iets moeilijks leren. Hopelijk vind ze de steek die ik nu doe moeilijk........
Wow! 1 dag niet forummen en 3 pagina's in te halen!

O o...verdeeldheid over m'n kussenpatroon dus...Hmm.. Denk dat ik zelf ook voor de 2e optie ga en dus geen vaste volgorde.

Ratjetoe, super leuk die zeepjes! Hoe werkt dat?

Schaduwachtig, je kaart vind ik erg leuk! Goed gelukt hoor!

Sitka, leuk dat viltentasje! Ik vast niet zo heel moeilijk! Ben benieuwd hoe die wordt :-)

Weet niet van wie die boekenlegger was, maar dat vind ik leuk!! Ook een leuk idee om op mn werk met de kinderen te maken denk ik!
ik koop transparante of witte zeepblokken ( net goudstaven), snijden, smelten, geur, kleur toevoegen en in een mal gieten.

de retroblokken zijn natuurlijk wel wat meer werk, maar bovenstaande is eigenlijk het basisprincipe.

op mijn blogspot heb ik een soort van tutorial hiervan staan, maar ik weet niet of ik die mag plaatsen? (google anders ff zeep + 70's) de 1e blogspot link ben ik.

je kunt van alles toevoegen en voor weekendjes weg heb ik superhandige scrubblokjes gemaakt. met puimsteen, maanzaad en zeezout. Lekkere abrikozenolie om de huid daarna weer zacht te krijgen

het leukste vind ik bijpassende geuren en kleuren zoeken. als het resultaat dan is zoals je had bedacht ben ik echt zo blij als een kind. Maar dat gevoel zullen jullie vast herkennen
Ratjetoe, ik krijg alleen maar andere site's. (kun je hem hier heel even neerzetten, de link,?)
Jeetje, die zeep, en scrubblokjes: geweldig!!

Ik ga 's kijken of ik je op Blogspot kan vinden.

Mijn Blogspotprobleem (ruimte is op) is nog niet opgelost door foto's op een hoop blogs kleiner te maken, helaas. Ik denk er nu over om een aantal blogs te wissen, hoe jammer ook. Back to basic.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Jaaaa, gevonden!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
@Ratjetoe, ik heb ook veel zeep gemaakt. Maar ik ben juist alleen bezig met het chemische proces en de geuren, en verder niet zoveel met de vorm. Foto's ervan zijn dus ook niet echt boeiend om te laten zien. Ik experimenteerde vooral met verschillende olieen, om verschillende zachtheid en geuren in de zeep te krijgen. Maar ze zien er allemaal bijna precies hetzelfde uit.

Ik heb dus nog zo'n 5 kilo zeep hier liggen, gesneden in blokken van ong 100 gram dacht ik. Als je dat kan gebruiken mag je ze van me hebben. Maar voel je niet verplicht hoor, als je ze niet wil hebben is dat ook goed.
@elmervrouw, ik denk dat de grootte van de foto niet veranderd door hem via blogspot op klein te zetten. Ik denk wel dat je schijfruimte kunt besparen door 'handmatig' je foto's te verkleinen en opnieuw te uploaden.

@ratjetoe, wat gaaf die zeepkettingen! Heb je blog gevonden. Waar koop je je benodigdheden?

Dit topic is heeel slecht voor mijn bankrekening. Word enthousiast van al die leuke dingetjes!

Nijntje vordert hier vrij snel, alvast op zoek naar de volgende uitdaging
Zo, ik heb mijn morgen verlummeld, nu ga ik naar de sportschool en dan opruimen en mijn slinger rijgen
quote:Marels schreef op 28 juni 2012 @ 13:22:

Zo, ik heb mijn morgen verlummeld, nu ga ik naar de sportschool en dan opruimen en mijn slinger rijgen Daar zijn vrije dagen toch voor, om ze te verlummelen ....
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat leuk al die creativiteit! Ik knutsel ook veel, en vind ook bijna alles leuk om te proberen. Wat ik vooral maak zijn vilten tasjes, kaarten, theedozen en tijdschriftencassetes.
Sportschool, check.

En da's ook meteen het enige nuttige wat ik vandaag gedaan heb. Heb nu aardappelen op staan voor de gebakken aardappels straks, zo douchen en dan de stofzuiger door de keet. Heb ik toch nog iets gedaan he.

En als dat allemaal gedaan is, dan de afwas en jawel.... slingers rijgen. *zucht*
quote:noppies schreef op 28 juni 2012 @ 09:30:

[...]

Sluipt zachtjes binnen

Gember, google eens op Attic24. Daar staat de uitleg van het kussen. Ze zijn echt heel makkelijk en worden ontzettend mooi! Die van mij worden wel 'strakker', ik denk dat ik haak met een dunnere haaknaald.gefunden! Thanks. Eerst mijn punnik-shawl, daarna mag ik me pas op een nieuw project storten, maar deze klinkt erg aanlokkelijk!
Ik ben een softie... Zit ik gewoon te janken door een stom forumtopic.

Ik ga maar stofzuigen geloof ik
quote:Marels schreef op 28 juni 2012 @ 16:50:

Ik ben een softie... Zit ik gewoon te janken door een stom forumtopic.

Ik ga maar stofzuigen geloof ik

mietje!

*pssst....vertel eens, welk topic was dat?*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven