Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Vilten is niks geworden, ik heb een boekenlegger gemaakt voor een leerling die emigreert.

Oooooooooooh, wat geweldig zijn die!!!

Hebbuhhebbuhhebbuh!!!
Als je zoekt op bookmarkers op Pinterest, dan zie je ook een tutorial. Werkbladen zijn ook te downloaden
Oh, Sitka, die zijn leuk!!! Was jij ook degen van de papieren giftbags?

Zijn deze moeilijk te maken? Ik vind ze echt leuk en handig!

Sjnokorn, die katjes ga ik idd maken, ik heb over een paar weken vakantie, en dan ga ik lekker los met allerlei knutsels voor mijn nieuwe klas, waaronder die katjes en de punnikklosjes-van-wcrol.

Heerlijk!
Marels, is de bloemenslinger al klaar?? *schopt zachtjes evt nog*Wat ga je fimo-en?

Snjo, wat ben je aan het maken? ik heb wat gemist.

Sitka, die zijn keileuk zo'n boekenleggers.

Pop, jij moet wel een superjuf zijn.
Ja, ik was ook die van de papieren giftbags

Deze zijn übersimpel, maar überleuk. Ik hoop dat de leerling elke keer weer moet lachen om het gekke monster in zijn boek.
Niks gebloemenslingerd, en niks gefimoot ook, het was mijn dag niet. Wel een ideetje voor een volgende fimo.

En Sitka, ik kan dat allemaal niet joh
Wat niet? Zoeken op Pinterest niet?

Echt, meer dan een schaar en gekleurd papier heb je niet nodig. Echt niet. Maar weet je wat, als ik weer een keer bezig ga, maar ik er eentje voor je.
quote:sitka schreef op 27 juni 2012 @ 21:35:

Vilten is niks geworden, ik heb een boekenlegger gemaakt voor een leerling die emigreert.

[afbeelding]Deze zijn leuk!!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
Hier zijn de werkbladen te downloaden. Gewoon de plaatjes volgen en nadoen

http://tallystreasury.com/2011/02/corne ... okmarks-3/
quote:steph schreef op 27 juni 2012 @ 21:55:

Marels, is de bloemenslinger al klaar?? *schopt zachtjes evt nog*Wat ga je fimo-en?

Snjo, wat ben je aan het maken? ik heb wat gemist.

Sitka, die zijn keileuk zo'n boekenleggers.Ben met een raamhanger bezig (zag een mooi plaatje in een tijdschrift en dacht, die wil ik maken...)
wat een gaaf ding sitka! Echt heel erg leuk!! Wat ging er mis met vilt? Ik heb in het verleden heel wat viltpoppetjes gemaakt. Ideaal, omdat je het niet hoeft te zomen, maar zo kan knippen en klaar. Ik heb namelijk structureel ruzie met de naaimasjien, dus dan is vilt ideaal!

marels, ben je aan het verzuimen? Moet ik harder schoppen?

Ik zit me rot te borduren, ben niet erg geïnspireerd, maarmoet dit van mezelf eerst af hebben voor ik verder mag met iets anders (maar, dankzij dit topic heb ik mijn borduursel wel weer ter hand genomen, daarvoor dank aan allen )
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:sitka schreef op 27 juni 2012 @ 21:58:

Hier zijn de werkbladen te downloaden. Gewoon de plaatjes volgen en nadoen

http://tallystreasury.com/2011/02/corne ... arks-3/Die zijn echt leuk en niet te moeilijk. Ik ben alleen een enorme zeur wat papierbewerken betreft en ik zou in plaats van vouwen, het papier eerst "rillen" (halfdiep insnijden) zodat je een mooiere en strakkere vouwlijn krijgt (zeker bij dikkere papiersoorten).
Akakia: plaats je hier een fotootje als je klaar bent met het borduurwerk??
Het is niet mis gegaan met het vilten hoor, ik bedacht me ineens dat ik morgen nog iets moest meenemen voor een leerling

Het vilten staat nu voor vrijdagavond op de planning. Of vrijdagmiddag. Ik wil een hoesje maken voor mijn oordopjes, zodat die niet steeds zo zweven door mijn (werk)tas). Ik kan niet naaien op een naaimasjien, dus ik wil met de hand een soort zakje maken. Bovenkant wil ik met een knoopje doen, zoiets als dit:

quote:snjokorn schreef op 27 juni 2012 @ 22:05:

[...]

Die zijn echt leuk en niet te moeilijk. Ik ben alleen een enorme zeur wat papierbewerken betreft en ik zou in plaats van vouwen, het papier eerst "rillen" (halfdiep insnijden) zodat je een mooiere en strakkere vouwlijn krijgt (zeker bij dikkere papiersoorten).Ben ik met je eens, maar ik weet niet hoe je dat het beste kunt doen. Heb je daar een speciaal mesje voor oid?
Wow wat is er ineens veel geschreven! Even kijken wat ik nog weet.

@Gember, weet niet of je al een molen besteld hebt, maar ik heb hem uiteindelijk besteld bij een stofwinkel hier in de stad. Daar betaal ik namelijk geen verzendkosten, anders komt er bij de meeste sites al snel 6,75 bij en dat vond ik teveel Heb er nu 1 voor 17,95 zonder verzenden dus, ze bellen als hij binnen is. Wol moet ik nog kopen.. wil eigenlijk niet teveel bollen kopen omdat het dan meteen een prijzige sjawl wordt... denk dat ik wat minder kleuren kies, of wat goedkopere wol.

@Sitka, wat leuk!! Helaas kom ik noooit toe aan lezen. Heb nog zoveel ongelezen boeken liggen *zucht* heb daar de rust niet voor geloof ik. Hoewel borduren me aardig lukt.

Eindelijk klaar met een hoop administratie op het werk, nu mijn bedje opzoeken en nog even wat borderen
Sitka: ik heb een scapel (ja, ben hardstikke gevaarlijk) maar met een aardappelschilmesje gaat het ook goed. Oppassen dat je niet te hard drukt en wel door het hele vel heen gaat (oefening baart kunst).
Sitka, die zijn leuk!!!

Bedankt voor de felicitaties. Mijn zoon heeft gisteren getrakteerd. Zijn klasgenoten dachten dat de potgrond echt was en de bloemen nep, maar tis net andersom.

Verder helaas geen tijd gehad om te knutselen :(
Not my circus. Not my monkeys.
Minas gefeliciteerd met je zoon!

Sitka wat leuk die boekenlegger! Wil ik ook maken!

Ik heb vandaag stof uitgeknipt voor een shirtje voor mijn zoontje. Ik vind het wel een beetje spannend want ik heb nog nooit eerder een shirtje gemaakt. Ik kan nu niet verder want ik moet nog iets kopen om de schouderbladen te verstevigen en dat kon ik hier in de buurt nergens vinden. En door jullie wil ik ook weer verder gaan met een borduurwerk wat er al veel te lang ligt. Zal wel kijken of ik een plaatje kan vinden ervan.
Niet een heel duidelijk plaatje maar dan hebben jullie een idee

http://www.hobbyhandboek.nl/image.asp?Artikelnr=81923
Het forum doet hier heeeeeeeeeeel raar.

Ik slaap, tot morgen!
Hier ook Marels, heb m'n computer al een paar keer uitgescholden (maar dat hielp niet). Weltrusten.

Minas: nog gefeliciteerd met je zoon!!

Pucker: dat borduurwerk is ook erg leuk. I Winny.
het forum doet vervelend zodat we kunnen gaan knutselen!!!
Pucker, mooi zeg.

Ik was maar gaan punniken op de breiring. Kan ik iets laten zien bij de bewoners wat ik kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven