Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Ik heb gisteravond gelopen, toen was het wel droog, namelijk

Ik vond het wel wat frisjes, maar ik heb weer prima gelopen, mijn vaste rondje van 4km. Ik ga kijken of ik morgen weer even een kilometer erbij kan pakken.

Ik ben toch van plan om vanaf volgende week een programma te lopen van 5-10km. En nog niet eens om de 10 te halen, maar om mijn tempo wat te versnellen.

Kan iemand mij adviseren: Kan ik dat het beste doen met Renate of met Evy? Evy (2011) beviel mij wel heel goed.
Hoi

Mag ik ook meeschrijven hier? Ik ben begonnen met Evy in augustus 2011 en die serie heb ik helemaal afgemaakt. Daarvoor heb ik nooit hardgelopen.

Ik zit nu op les 6 van Evy 5-10. Ik moet zeggen dat het best goed gaat. Ik loop altijd een rondje van 6 km en die moet ik nu gaan uitbreiden omdat het te kort aan het worden is. Isa33 ik ken Renate's werkwijze niet, maar ik vind Evy 5-10 prima te doen. Ik vind de opbouw pittig, maar wel uitdagend en daar ben ik wel blij mee. Ik ren nu zo een 45 min achter elkaar en dat vind ik best knap van mezelf. Bij deze serie doe je een kortere duurloop (ong 30 min) een langere duurloop (die begon bij 35 min en elke week 3 min oploopt) en een intervalachtige training van 10 inlopen, 24 min met 4-6 versnellingen (puf) en 10 minuten uitlopen. Ik moet morgen weer (gisteren eigenlijk maar het weer was te slecht) en dan moet ik 43 minuten. Maar omdat Evy altijd wil dat je op eigen houtje eerst ong 10 inloopt wordt het nog best heftig! Heb er wel zin in. Als ik deze serie uit heb gelopen dan ga ik mijn eigen afspeellijsten maken.

Oja, mijn doel is om 2 a 3 x per week ongeveer 8-10 km te lopen (...en een kilo of drie daarmee kwijt te raken...).

groetjes Bee!
Vanmorgen 8 km gerend, ik doe daar 55 minuten over, supertraag, maar als ik harder ren krijg ik steken en kan ik het hooguit 25 min volhouden. Wel sprint ik de laatste meters. Hoop wel dat mijn snelheid met de tijd hoger word. Dit noem ik eerder joggen dan hardlopen :s

En aangezien ik nu graag gewicht wikr verliesen ga ik nu voor de langere afstanden.
Haai!

Ik ben ongeveer net zo'n loper als de meeste hier. Heb tot een jaar of 3 altijd heel regelmatig gelopen, een keer of 4 per week, wisselende afstanden maar zo'n 4 a 5 km gemiddeld denk ik. Toen nog eens meegelopen met een wedstrijd en daarna zwanger geworden.

Tijdens de zwangerschap nog wel een tijdje gelopen maar meer rustig aan en niet meer zo vaak. Na de zwangerschap weer rustig (iets te rustig) opgepakt en toen werd ik weer zwanger. Nu 7 weken geleden bevallen en ik wil het ook weer oppakken.

Ik zal regelmatig in de sportschool op de loopband rennen (ivm kinderopvang), hoewel buiten natuurlijk het meest lekker blijft. Vandaag begonnen met 2 km, dat was redelijk te doen al voel ik het nu wel!!

Een paar lekkere nummers die bij mij voorbij kwamen vandaag:

- farewell to the fairground (White Lies)

- Ready to start (Arcade Fire)

- Don't fear the reaper (blue oyster cult)

Heeft iemand nog suggesties in een (ouwe lullen) rock genre?

Ik loop om m'n conditie weer wat op te krikken en natuurlijk ook om wat achtergebleven zwangerschapskilo's kwijt te raken. Daarnaast vind ik het ook echt heerlijk om te doen!

Wellicht dat ik morgenvroeg al weer ga als dat zo uitkomt, maar dat ligt er een beetje aan hoe de nachtvoedingen uitkomen. Ik geef nog borstvoeding dus moet altijd wel een beetje tussen de voedingen inplannen voordat ik met lekkende borsten aan het rondrennen ben (en er slagroom uitkomt :-)).
Zo vanochtend les 8 al gelopen (dacht dat ik pas bij les 6 was). Daarvoor eerst ingelopen een minuut of 8 en gestretched (hoe schrijf je dat?)

Al met al uiteindelijk 51 minuten in totaal gerend en een gemiddelde snelheid van 8,6 km per uur. Oja en 7,4 km. Ben best trots op mezelf. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen. Hoewel ik vorig jaar al ben begonnen ben ik in Februari van dit jaar helemaal opnieuw begonnen met Evy 0-5 omdat ik in december een operatie heb gehad en dus (logisch) niet mocht rennen. En dan nu dit. Ik ben er een beetje verbaasd van soms. Het is ook enorm verslavend merk ik.

Vrijdag ga ik weer een intervaltraining doen: 10 min inlopen, 24 minuten rennen met 8 x versnellen, en tien minuten uitlopen.

Het wordt nog wel wat met mij :-)

Oh trouwens ik hou mijn loopjes bij op Mapmyrun. Dat is een app (voor de iphone, android weet ik niet) en een internetpagina. Best leuk, want je kunt ook vrienden maken en mijn vriendinnetje die anderhalf uur van mij af woont zit er ook op. Kunnen we elkaar stimuleren. Evy heb ik gewoon op een ouderwetsche mp3speler gezet die om mijn nek hangt. Ifeun in mijn broekzak van mijn renbroek.
@ bee-tje: leuk he, eerst denk je dat je de hoek van de straat nooit zult halen (niet rennend althans), en dan loop je ineens zomaar een paar kilometer!!

Interval doe ik ook erg graag, maar dan wel op gevoel. Dus even joggen, wat versnellen, dan een high speed turbo print zo hard ik maar kan, dan weer even joggen enz. enz. De tijd gaat zo altijd erg snel voorbij vind ik.

Bij mij is het er vanochtend niet van gekomen, ik was echt nog te moe. Maar heb in de planning staan om morgen weer naar de sportschool te gaan, dus denk dat ik dan wel weer ga rennen.
@19juni: goh ik weet de eerste lessen nog van Evy. Ik kon alleen maar denken (bij drie minuten hardlopen) : dit haal ik nooit -jawel ik haal het wel - nee ik haal het ECHT niet, ik moet even wandelen- jawel tut je haalt het wel DOORGAAN, hijghijgpufpuf. Het werd op een gegeven moment echt zo een mantra "doorgaan doorgaan doorgaan".

Ik dacht echt nooit dat ik het zou kunnen, maar (heel ernstig maar echt...)dankzij Evy heb ik het gered. Door haar heb ik doorgezet. Anders was is wrs al zo vaak gestopt.

Soms nog denk ik tijdens het lopen "waarom doe ik dit ook al weer?"maar ik ben altijd heel blij daarna! En ik merk echt verbetering. Sportschool heb ik maar opgezegd. Ik heb vier jaar lang 2/3 x pw daar gestaan en ik werd er nooit blij van. Nu ren ik nog alleen maar.
Haha Bee-tje, ik ken het precies. "ik kan echt niet meer, ik ga zo stoppen. Nee, doorrennen, niet zo aanstellen" Dat gesprek met mezelf in mijn hoofd...haha. En dan toch doorrennen tot het eind, dat voelde iedere keer als een overwinning.

Gisteren waardeloos gelopen, weet niet waar ik last van had. Gelijk al steken in mijn zij, ben na 10 minuten maar gaan wandelen en terug naar huis gegaan. Vanavond poging 2.
Oh da's balen he als het eens niet lukt. ik doe daarna gewoon nog een keer dezelfde lesje.

Bij mij is er overigens ook nog een verschil tussen steken rechts en links, hebben jullie dat ook? Links heeft te maken (voor mij) met eten/drinken (te veel/te kort van te voren) en rechts is iets anders. Links heb ik nooit meer want ik ren tegenwoordig zoveel mogelijk op een nuchtere maag (met een paar slokjes water van te voren) en bij rechts moest ik eerst altijd echt stoppen omdat rennen niet meer ging (kon ik lopend naar huis). Dat gaat nu iets beter omdat ik nu mijn ademhaling beter onder controle heb en daardoor het soort van weg kan ademen (domme uitleg sorry)

Ik moet zeggen dat ik nu idd ook nog wel eens wil stoppen, maar dat is na 45 minuten en niet na 1,5 min . Ik ben nu ook gelukkig "sterk"genoeg om door te gaan. It's probably not a pretty sight, ik die laatste paar minuten, maar boeien het gaat erom dat ik volhoud.
Ik vond het gisteravond maar vies benauwd. Bij mij ging het ook moeizaam. Dat kon ik achteraf ook terugzien in de snelheid: rond de 6,7km/uur. Maar wel langer dan anders volgehouden (moest wel, want ik was natuurlijk nog niet thuis ): 45minuten.

Wel een voldaan gevoel achteraf.

Ik heb nooit last van steken, maar ik ga ook echt ruim na het eten lopen. Of het liefst voor de avondmaaltijd, maar dat lukt niet altijd. Na afloop van het lopen, kook ik altijd een eitje. Weet niet waarom, maar het weerhoudt me er in elk geval van om flink te snaaien.

Morgen nog een keer lopen en dan zaterdag een 'echte' run (Utrecht)
Ik eet altijd een bakje yoghurt na het rennen. Ik heb altijd zo enorme behoefte aan zuivel dan, heel raar (na een liter water dan)

Ik ga morgenvroeg weer, ik ben benieuwd want volgens mij is t best benauwd.

Isa33 wat leuk dat je een echte run gaat doen! Hoeveel km? (of staat dat al ergens?)
Ik ben vanavond gaan hardlopen. Wat een zweetweer! Bah, bah, bah. Alles plakte al binnen 5 minuten van het zweet. Rondje van 4,5km gemaakt. Ik hoop dat het zaterdag wat minder benauwd is.

Zijn er meer die zo gek waren om vandaag te gaan lopen?

@ Beetje: Ik ga de 5km lopen.
Leuk dat dit topic lekker doorgaat. Zie het telkens in mijn 'topic-lijst' als ik mezelf loep. Maar het wordt wel tijd dat ik weer iets ga doen. Anders kan ik weer beter naar een Start running-topic overgaan, in plaats van Keep running.

En nee, het weer vandaag nodigde inderdaad helemaal niet uit!
Isa, succes alvast zaterdag, leuk!
isa, leuk! En ook nog wel te overzien lijkt me

Ik heb vanochtend gehold. Ging best goed. 6,3 kilometer in 42 minuten, volgens mijn ap was mijn average speed 8,99 km p/u. Dat kwam waarschijnlijk door die 8 versnellingen die erin zaten (pff)

Kan iemand me trouwens uitleggen wat nou precies die pace betekent? Volgens mijn ap was mijn pace dus 6:40 min/km.

Helaas had ik spierpijn in mijn bovenbenen vanwege een concert van pearl jam afgelopen woensdag waar ik twee uur op en neer heb staan springen. Nu maar hopen dat ik zondag er niet teveel last van heb. Ik voel ze nu nog beter namelijk. Maar ach ik had bedacht dat ik het er wel uit ga rennen….

Isa succes morgen!!!
Isa ik was gisterochtend wezen lopen, 4 km. Langer hield ik het niet vol, zweet liep over mijn gezicht en had het benauwd. En ik had me juist voorgenomen om 10 km te gaan rennen. Morgen maar een poging wagen.
Bee, je doet 6 minuut 40 over 1 kilometer.

Courage, ik moet ook aan de bak. Na mijn mislukte poging ben ik niet meer geweest. Zondag ga ik weer!
Momodoe, bij jou ging het dus ook niet ivm het weer. Ik vond het zo verschrikkelijk benauwd, waardoor ik snel buiten adem raakte.

Vandaag dus lopen, en ik ben in maanden niet zo heftig ongesteld geweest Buikpijn, rugpijn, moe... Maar ik ga wel naar Utrecht hoor! Het zal alleen geen recordtijd worden, denk ik

Voor wie vandaag ook nog gaat lopen; veel plezier! En voor wie me aan wil moedigen: ik ben die ene in het roze
en isa hoe is het gegaan?
Helemaal niet slecht! Ik heb gemiddeld 7,3km/uur gelopen en dat is in normale omstandigheden al goed van mezelf

Het was en benauwd! Maar een leuk parcours en een leuke sfeer.

Ik heb een rustdag gehad. Zijn jullie wel gaan lopen?
hé isa dat is echt een prima prestatie.

Ik heb gisteren gewoon gerend. Mijn vaste rendagen zijn zondag en dinsdag en dan probeer ik er nog een donderdag of vrijdag in te frotten. Dat ligt er een beetje aan hoe het gaat met mijn werk (do en vrij zijn werkdagen voor me).

Op zondag gaan man en ik altijd rennen, maar ik ga alleen en onze kinderen fietsen dan (10 km!) met man mee. Kids zijn 4 en 6. Gisteren hadden we familie te logeren, maar we zijn wel gewoon gegaan en neefje is ook meegefietst. Was prima te doen. Anyway, ik moest les 10 alweer, gewoon 30 km op een steady tempo. Daarvoor nog 10 minuten ingelopen. Dus 6 km in 40 minuten. Ging dus best goed, hoewel ik wel nog steeds spierpijn in mijn bovenbenen had. Nu maar hopen dat dat morgen wat weggetrokken is want morgen moet ik 45 minuten, maar ik moet daar zelf nog apart 10 minuten van inlopen. Dat vind ik toch wel heftig! Naja, ik zie wel.

@viennas Dank voor de uitleg! Nogal suf van me. Had ik zelf wellicht ook kunnen bedenken.
Hé trouwens is een van jullie met het hardlopen ook wat aan gewicht kwijtgeraakt? (dan heb ik het niet over veel hoor, een kilo of 2 à 3).

Ik ben er in ieder geval wel wat strakker van geworden.
Bee-tje, leuk zeg om samen met je man te gaan lopen. Mijn vriend start in september bij een loopgroep. Het is de bedoeling dat we dan 1x per week samen gaan lopen. Lijkt me wel gezellig

Als je 6 km in 40 minuten kunt lopen, dan lukt 45 ook wel! Succes!

Ik heb vanavond ook gelopen. Lekker gelopen, 4 km met tussendoor wat korte stukjes op een iets hoger tempo. Voor het gemiddelde tempo maakt het nog niks uit, zag ik.
Over afvallen: Ik ben tegelijkertijd ook op mijn voeding gaan letten. Ik ben de laatste 3 maanden 10 kg afgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven