Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Ik hou erg van de zomer maar wat ik haat zijn de lange dagen. Dus snap jullie wel een beetje.
Voorlopig ziet het er nog goed uit. Zo rond de 20/22 graden is te handelen.
quote:erosapollo schreef op 11 juni 2012 @ 23:59:

Kom nou zeg. Jullie doen alsof jullie slachtoffers zijn. Het is gewoon weer een zelfaangepraat iets. En vooral in die slachtofferrol blijven.En volgens mij ben jij er eentje die in de winter niet te genieten is. Die elke dag met een chagrijnige smoel buiten verschijnt omdat het zonnetje niet schijnt.
http://www.zomerdepressie ... et-langer#joop-1206140931
Donderdag helaas 25 graden.
http://www.volkskrant.nl/ ... records-gaan-breken.dhtml
Vanaf de 24ste gaat de zon later op en vanaf de 30ste eerder onder :-) Ok, het gaat om één minuut, maar het gaat de goede kant op
Lelijk, inmiddels is de prognose tegen en onweer. Maar dat zegt niets, want ook dan kan het 25 graden worden. En dan is het ook meteen benauwd :\
Pfff de hele maand juni was kutweer en dan gaan jullie zeiken over een dag waarop het 25 graden word. Get over yourself!!
Lelijk nog steeds je winterjas aan?
Wat kutweer is, is subjectief.
Ik vind juni tot nu toe een topmaand, weertechnisch gezien.

Helga van Leur vertelde net trouwens op TV dat deze temperaturen heel gewoon zijn voor de tijd van het jaar. Een hele normale junimaand dus.
De zomer is begonnen.

Vandaag erg warm hier, 25 graden. De zon schijnt. Gelukkig is het morgen weer 20 graden. Vanmiddag is het bewolkt hier volgens weeronline, ben benieuwd.
Het wordt donderdag 28 graden
Ik wéét dat ik niet moet reageren, maar stom stom stom, ik kan het niet laten.

Vind je jezelf nou echt leuk, verliefdopiemand, door dat hier te komen vertellen? Terwijl je weet dat in dit topic voornamelijk mensen komen die de warmte niet fijn vinden?

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar je zet jezelf echt onsympathiek neer op deze manier. Prima dat jij houdt van warmte, en ik gun je echt een lekkere zomer, maar wat DOE je hier toch steeds in dit topic?

Begrijp het echt niet.
quote:Lotte35 schreef op 24 juni 2012 @ 21:28:

Ik wéét dat ik niet moet reageren, maar stom stom stom, ik kan het niet laten.

Vind je jezelf nou echt leuk, verliefdopiemand, door dat hier te komen vertellen? Terwijl je weet dat in dit topic voornamelijk mensen komen die de warmte niet fijn vinden?

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar je zet jezelf echt onsympathiek neer op deze manier. Prima dat jij houdt van warmte, en ik gun je echt een lekkere zomer, maar wat DOE je hier toch steeds in dit topic?

Begrijp het echt niet.Ik probeer juist te helpen, ik bedoel k heb hele erge hooikoorts en zomer is geen fijne tijd voor mij maar toch maak k het beste ervan, zouden jullie een voorbeeld aan kunnen nemen.
quote:verliefdopiemand schreef op 24 juni 2012 @ 22:29:

Ik probeer juist te helpen

Dat is aardig, maar de meeste mensen hier houden gewoon niet van hele warme dagen. Als jij dan juichend komt vertellen dat het 28 graden wordt, valt dat bij mij niet in de categorie 'helpen'.

Verder vind ik het wel heel goed dat jij er voor jezelf het beste van maakt, want hooikoorts lijkt me knap waardeloos.
Verliefdopiemand ga ik gewoon negeren.

Helaas het word weer warmer. Donderdag 28 graden hier, vrijdag 27 graden, zie er nu al tegenop. Vooral omdat ik donderdag veel afspraken heb. Anders had ik me gewoon binnen kunnen verstoppen.
Verschrikkelijk vandaag, 30 graden wordt het hier in de middag.
Pff, voel me echt beroerd, zo benauwd. Hoop op een lekkere bui vanavond.
quote:verliefdopiemand schreef op 24 juni 2012 @ 22:29:

[...]

Ik probeer juist te helpen, ik bedoel k heb hele erge hooikoorts en zomer is geen fijne tijd voor mij maar toch maak k het beste ervan, zouden jullie een voorbeeld aan kunnen nemen.Wat doe jij vervelend zeg. Niemand vraagt toch om jouw hulp hier? Ik hou ook erg van zomer en zon maar ieder z'n ding toch. Een voorbeeld aan jou nemen (komt ie)
Kunnen we geen dealtje sluiten? Sturen jullie de zon en de warmere temperaturen mijn kant op en dan stuur ik de koelere temperaturen en de bewolking/regen jullie kant op...

(is op dit moment niet van toepassing want het is hier buiten niet koud, wel bewolkt...).

Ik ben er eigenlijk wel voor dat iedereen zijn eigen weer mag kiezen... Maar of dat haalbaar is (dus degene die dol is op onweer een onweersbuitje boven zijn hoofd en degene die dol is op sneeuw constante sneeuw etc. etc...)

verliefdopiemand, 6 dagen geledenHet wordt donderdag 28 graden :cheer:

Wat doe jij hier eigenlijk? Kan je niet lezen? Ben jij er zo een die tegen een zwangere vrouw zegt dat jij lekker wel sushi en schimmelkaas en filet americain kan eten (lekker puh)? Hoe oud ben je eigenlijk? 16. Dat mag je hooguit zijn. Als je ouder bent, dan ben je gewoon heel raar dat je je zo kinderachtig gedraagt. Maar ok, wat jij kan, kan ik natuurlijk ook

Met je jeukje aan je neus. Als jij net zo erg last zou hebben van hooikoorts, als dat wij ervaren van andere zomergerelateerde ellende, dan zou je niet eens bedenken om zulke domheid te posten. Voorbeeld aan jou nemen! Tss... Ik laat me nog liever botoxen tot ik op Mickey Rourke lijk.

Hé, vertel eens... Als jij een muggenbult hebt, ga je dan krabben omdat het jeukt? Of ga je naar een arts voor 2 shots omdat je een allergische reactie hebt? 10x gestoken tijdens een zomer, 10x shots halen? Meerdere keren gestoken worden binnen enkele uren en dan trillen en klappertanden? En wat doe je dan als je gestoken wordt door een wesp? Ga je dan in anafylactische shock en ga je een kwartier later dood (tenzij je op tijd antihistamine krijgt toegediend)? Niet? Fijn voor je. Ik wel. Dus als jij volgende keer jeukje hebt aan je muggenbultje, stel je dan niet zo aan! Warme zomers zijn kut. Speciaal voor jou hoop ik heel hard dat dit een verregende zomer wordt En als je op vakantie gaat, dan hoop ik op horizontale regen - elke dag, heel de dag
Yraatje, zo zou het ideaal zijn! Dagelijks je portie zomerzon en ik mijn portie sneeuw, wind en winterzon.
quote:Lizzl schreef op 01 juli 2012 @ 03:01:

Yraatje, zo zou het ideaal zijn! Dagelijks je portie zomerzon en ik mijn portie sneeuw, wind en winterzon.

Helaas dat het niet zo is he?

Dan was wel iedereen tevreden (want iedereen was dan verantwoordelijk voor zijn eigen weer...)...

Ik ben op zich verder niet zo heel moeilijk... ik heb het persoonlijk liever wat warmer (temperatuurtje van zonder jas buiten op de fiets kunnen zitten) en een zonnetje, maar ik vind het ook prima als het kouder is met een zonnetje (maar dan liever niet in de zomer). Bewolkt vind ik ook nog prima.

Maar ik heb zo'n hekel aan regen en harde wind (als ik er door moet dan wel te verstaan... als ik gewoon thuis zit mag het om mij heel hard plenzen en waaien)

Voor de rest vind ik alle temperaturen en weersomstandigheden wel iets positiefs of negatiefs hebben...

Maar goed... ik ben dan ook een gezegend mens (niet negatief bedoeld): ik heb geen allergie, ik ben niet gevoelig voor depressies, ik word niet ziek (afgezien van verkouden) van de verschillende temperaturen...

Dus... voor jullie hoop ik dat het zo snel mogelijk weer wordt wat bij jullie past...

Van mij mogen er alleen nog wel een paar van deze mooie/niet zo mooie/vreselijke* (*Doorhalen wat niet van toepassing is) dagen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven