Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
quote:Lizzl schreef op 11 juni 2012 @ 10:50:

Ik heb m'n moto veranderd
quote:coban2 schreef op 11 juni 2012 @ 16:47:

Waarom ik vooral van lekker weer hou is de schaars geklede dames. Dat vind ik nou jammer, nu zie je weer de lange broeken. Ik wil rokjes en shortjes, navels en tieten zien.Hahahahhaa...ik weet voor 100% zeker dat je mij niet een rokje o.i.d. wilt zien!!
quote:Lizzl schreef op 11 juni 2012 @ 10:50:

Ik heb m'n moto veranderd Hij is leuk!
quote:Daantje1970 schreef op 11 juni 2012 @ 17:17:

[...]

Hahahahhaa...ik weet voor 100% zeker dat je mij niet een rokje o.i.d. wilt zien!!Ik denk het wel, ik hou van vol.....
quote:erosapollo schreef op 11 juni 2012 @ 16:32:

Bestaan zomerdepressies ook al? Wees maar blij dat je in Nederland woont dan..

Natuurlijk bestaat de zomerdepressie. Op internet genoeg informatie over te vinden. Het kan ook meerdere oorzaken hebben. Een aantal mensen kunnen gewoon slecht tegen warmte (denk maar aan zonneallergie) en blijven dan het liefst zo veel mogelijk binnen. Wat al eerder iemand zei, op kou kun je je kleden, maar bij warmte houdt het een keer op en is het gewoon niet meer aangenaam.

Verder heb je in Nederland ook nog dat het zomers zo verschrikkelijk lang licht blijft. Zelf kan ik daar totaal niet tegen, omdat ik er alleen overprikkeld van raak. (Klinkt misschien als aanstellerij, maar het is behoorlijk irritant.)
Ik slaap ook veel slechter in de zomer. Inderdaad doordat het lang licht blijft. Als ik naar kantoor moet, dan gaat mijn wekker om half 5, dus dan wil ik rond 10 uur op bed liggen. Als het dan nog licht is en zelfs de zon nog schijnt kan ik slecht slapen.

En dan hebben we het nog maar niet over de mensen die om 11 uur 's avonds op balkon (of in de tuin) zitten en niet denken aan de mensen die bijtijds naar bed gaan en gewoon lekker hard doorpraten.
quote:Daantje1970 schreef op 11 juni 2012 @ 18:47:

Als ik naar kantoor moet, dan gaat mijn wekker om half 5

Auw, wat vroeg!

Moet je dan nog een eind reizen ofzo?
Wat mij nog het meest irriteert is dat je jezelf altijd moet verdedigen als je aangeeft niet tegen de warmte te kunnen en niet kan slapen omdat het tot 11 uur licht is.

Ik hou gewoon niet van de zomer omdat ik mij ziek voel zo is het en niet anders. Zomerdepressie bestaat wel degelijk. Altijd maar dat belerende toontje en aan moeten horen dat de zon heerlijk is. Nou niet dus. Voel me ook smerig en vies als ik de hele dag door en doornat ben. Nee hoor ik zie met veel plezier de weerberichten tegemoet, voorlopig nog zo dus geen klagen.
10 Minuten met de auto en 1 uur met de trein. Ach...ben het wel gewend en het is dan nog zo lekkers rustig in de trein. En in zomer ook nog niet zo warm!
Inderdaad Lammy!
quote:coban2 schreef op 11 juni 2012 @ 17:26:

[...]

Ik denk het wel, ik hou van vol.....Ik ben niet vol hoor, ben moddervet
Ook ik heb last van een zomer depressie. Dat komt met name omdat ik zonne allergie heb en daarom dus ook niet bruin word. Ieder jaar is het wel raak, ik moet me continu verdedigen waarom ik niet bruin ben, krijg nare opmerkingen naar mijn hoofd etc. Heel erg vervelend.
Ik word ook niet bruin, alleen maar rood met bultjes.
quote:bloem27 schreef op 11 juni 2012 @ 20:09:

Ook ik heb last van een zomer depressie. Dat komt met name omdat ik zonne allergie heb en daarom dus ook niet bruin word. Ieder jaar is het wel raak, ik moet me continu verdedigen waarom ik niet bruin ben, krijg nare opmerkingen naar mijn hoofd etc. Heel erg vervelend.Niks van aantrekken, heb collega's die elk uurtje zon meepakken en diegene die ook roken zie je elk jaar meer rimpels krijgen en dus met de jaren word je er niet mooier op!
Ik haat de zomer in Nederland ook. Heb hooikoorts en kan niet tegen de lange dagen. Ook vind ik het hier altijd meteen zo klef warm worden waardoor je niks kan doen.

De zomers in Marokko vind ik heerlijk. Geen last van hooikoorts, niet klef en warm en minder lange dagen.
quote:wcpapiertje schreef op 11 juni 2012 @ 17:39:

[...]

Verder heb je in Nederland ook nog dat het zomers zo verschrikkelijk lang licht blijft. Zelf kan ik daar totaal niet tegen, omdat ik er alleen overprikkeld van raak. (Klinkt misschien als aanstellerij, maar het is behoorlijk irritant.)Ik vind het helemaal geen aanstellerij, ik begrijp je helemaal. En ik word zo moe van die types die zeggen dat we dan maar naar IJsland moeten gaan verhuizen en hun mening verkondigen alsof ze de waarheid in pacht hebben... Laat iedereen toch eens in zijn/haar waarde!
Kom nou zeg. Jullie doen alsof jullie slachtoffers zijn. Het is gewoon weer een zelfaangepraat iets. En vooral in die slachtofferrol blijven.
Ik begrijp de irritatie en de vijandigheid niet die dit topic oproept bij sommigen.

Hebben jullie er last van dat wij niet van de zomer houden, nee toch? En als je niet leest op dit topic heb je ook geen last van onze 'slachtofferrol'.
Ik vind de zomer ook heerlijk, ik vind het vooral sneu voor jullie dat jullie er zo'n last van hebben.
Nee, dat klinkt naar.. Ik vind het oprecht vervelend voor jullie!
quote:baroque schreef op 11 juni 2012 @ 21:56:

[...]

Ik vind het helemaal geen aanstellerij, ik begrijp je helemaal. En ik word zo moe van die types die zeggen dat we dan maar naar IJsland moeten gaan verhuizen en hun mening verkondigen alsof ze de waarheid in pacht hebben... Laat iedereen toch eens in zijn/haar waarde!En dan te bedenken dat het in IJsland nog langer licht blijft. Ik heb vandaag eerder vrij genomen, aangezien ik toch klaar was met werken en ben eens bij de Karwei en Praxis gaan kijken voor verduisterende rolgordijnen of lamellen.
quote:erosapollo schreef op 11 juni 2012 @ 23:59:

Kom nou zeg. Jullie doen alsof jullie slachtoffers zijn. Het is gewoon weer een zelfaangepraat iets. En vooral in die slachtofferrol blijven.Zeg ga jij lekker een ik hou van de zomer en ik kan niet tegen de kou topic openen.
-
quote:erosapollo schreef op 11 juni 2012 @ 23:59:

Kom nou zeg. Jullie doen alsof jullie slachtoffers zijn. Het is gewoon weer een zelfaangepraat iets. En vooral in die slachtofferrol blijven.Slachtofferrol?? Wat is dat voor eek k*t-opmerking? Dus als je letterlijk ziek wordt van hitte, dan is dat aangepraat? Kom nou zeg! Ik wil je verzoeken om óf heel het topic even door te lezen óf gewoon ergens anders lekker te gaan vervelen.
Joh Daantje, laat toch kletsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven