mijn leven

01-07-2012 12:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie weten heb ik pas een miskraam gehad en ik weet het gewoon niet meer ik voel me gebroken vanbinnen en dat is niet alleen vanwegen mijn miskraam, zolang ik me kan herinneren is mijn hele leven nog niet makkelijk geweest.

Op de basischool werd ik veel gepest omdat ik als kind vrij dik was.

Daardoor is mijn zelfvertrouwen gewoon heel erg weggegaan, ik ging afvallen in de zomervakantie van groep 8 naar het 1e en ging steeds minder wegen. Helaas hield het peste ook op de middelbare school niet op waardoor ik gewoon een muurtje om me heen ging bouwen en me gevoelens gewoon afsluiten.

Toen leerde ik een jongen via internet kennen maar ook hij maakte het alleen maar erger hij was depressief wou een einde aan zijn leven maken en ging mij foto's sturen met mijn naam in zijn arm gekratst als 14 jarig meisje heeft dat veel impact op je.

Toen ik naar het mbo ging werd stopte het peste maar ik zonderde mezelf gewoon af omdat ik geen vertrouwen meer in mensen heb.

Toen leerde ik me ex-vriend kennen ik vertrouwde hem en vertelde mijn levensverhaal, soms denk ik dat had ik beter nooit kunnen doen hij wist namelijk mijn zwakke punten.

Tijdens ruzies begon hij me op deze manieren te kwetsen. Hij heeft zelfs een kerr bij het station gestaan omdat hij voor een trein wou springen ( hij wist dat me dat heel erg zou kwetsen juist omdat die jongen van internet zo was) maar toch heb ik voor mijn gevoel ook een mooie tijd met hem gehad en die tijd mis ik, denk vooral dat ik het mis omdat hij gewoon de eerste persoon weer was die ik vertrouwde.

Hij weet natuurlijk van de miskraam hij zei tegen me ik wil er nog steeds voor je zijn en jij bent belangrijk voor mij.

Vanacht ging ik met me neef opstap om gewoon even eruit te zijn mijn ex was hier ook en toen hij me zag aankomen begon hij een ander te zoenen dat heeft me vanacht zo gekwetst en ben ook echt boos op geworden, natuurlijk hij is vrijgezel maar om dat nu te doen waar ik bij ben terwijl hij weet dat ik vrijdag te horen heb gekregen dat ik een miskraam heb vind ik gewoon echt respectloos.

Ik weet wel dat heel veel mensen zouden vinden dat ik hem gewoon moet laten en dat ik me niet druk moet maken maar het doet gewoon teveel pijn.
Euh sterkte dan maar verder. Of was er ook een vraag?
Pesten op school kan een levenslange impact hebben op je leven.

Het lijkt me een goed plan, als je daar nog steeds zoveel last van ondervind, om eens te gaan praten met een psycholoog, zodat je je zelfvertrouwen en geestkracht weer op kunt bouwen, dan heb je een sterkere basis om in de wereld te staan en ben je minder snel te kwetsen.
Je bent 19 en was bewust zwanger van een psycho??
Wat ontzettend naar allemaal voor je Stephanie. Heb je misschien familie waar je mee kunt praten? Anders kun je altijd naar je huisarts gaan en vragen om een verwijsbrief voor wellicht een psycholoog, want je hebt behoorlijk wat dingen op je bordje gehad.
Ik was ongepland zwanger geworden gebruikte de nuvaring.
@annelize nee niemand weet eigelijk echt wat alles met me heeft gedaan en een psygoloog ik weet niet wat ik daarvan moet denken, denk dat ik vooral zoiets heb van hun boeit het niet zolang ze maar geld krijgen.
Misschien is het in dat geval een idee dat een goede psycholoog je een keer het tegendeel gaat bewijzen. Je hoeft niet met iedereen akkoord te gaan hoor. Er moet wel een klik zijn tussen jou en je hulpverlener. En je moet er wel voor openstaan. Ze zijn er om jou te helpen. Je kunt dat vak echt niet doen, als je het alleen maar voor het geld doet. Daar lijkt het mij te heftig voor (als ik een vriendin die psycholoog is mag geloven).

Waarom weet je familie dit niet trouwens niet? Hoe is je contact met hun?
Ik zou me eerst maar 'ns druk gaan maken over je vorm van anticonceptie, zodat je niet nog 'ns als tiener 'n ongelukje kunt krijgen. Laat 'n mirena zetten als je niet goed met de pil overweg kunt. Je bent te jong en te labiel en je mag blij zijn dat het met 'n sisser is afgelopen.
quote:stephanie93 schreef op 01 juli 2012 @ 13:19:

@annelize nee niemand weet eigelijk echt wat alles met me heeft gedaan en een psygoloog ik weet niet wat ik daarvan moet denken, denk dat ik vooral zoiets heb van hun boeit het niet zolang ze maar geld krijgen.Dat is jammer dat je zo denkt, want een psycholoog kan jou echt helpen weer op je pootjes terecht te komen. Het zou bijzonder tragisch zijn als een psycholoog elke dag 8 uur bezig is met alleen maar het verdienen van centjes, daar zijn ze, denk ik, niet voor naar de universiteit gegaan. En nog afgezien daarvan, een deel wordt nog steeds vergoed door het ziekenfonds.
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2012 @ 13:22:

Ik zou me eerst maar 'ns druk gaan maken over je vorm van anticonceptie, zodat je niet nog 'ns als tiener 'n ongelukje kunt krijgen. Laat 'n mirena zetten als je niet goed met de pil overweg kunt. Je bent te jong en te labiel en je mag blij zijn dat het met 'n sisser is afgelopen.Een nuvaring is geen pil, maar een ring die je in je vagina plaatst.
Zo'n nuvaring is nu niet bepaald het toppunt van betrouwbaarheid, dat blijkt wel gezien haar ongelukje.
Soms!
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2012 @ 13:32:

Zo'n nuvaring is nu niet bepaald het toppunt van betrouwbaarheid, dat blijkt wel gezien haar ongelukje.*krapt zichzelf nog eens achter de oren, aangezien ondergetekende net een maand geleden met deze ring is begonnen ;-)*
quote:slempie schreef op 01 juli 2012 @ 13:03:

Euh sterkte dan maar verder. Of was er ook een vraag?Fijne reactie. Stoer hoor!
quote:juliaaana schreef op 01 juli 2012 @ 13:35:

[...]

Fijne reactie. Stoer hoor! Het is af en toe ook net een middelbare school hier.
TO, je verdriet is nog zo pril. Laat het er zijn. Niet gek dat je geraakt wordt als hij je opzettelijk wil laten zien dat hij een ander zoent. Helemaal als je net een miskraam hebt gehad en ook jog eens vol hormonen zit. Sterkte
Och, wat vervelend allemaal. En al helemaal dat je hier in je eentje mee rond loopt. Praten lucht op, dus ik raad je echt aan dat te doen. Kun je misschien bij je moeder terecht?
Elninjoo, ik ben al 2 jaar gelukkig met de nuvaring hoor :-) En nog steeds niet zwanger!! Dus Annelize, maak je maar geen zorgen.
Oh en dat het gedrag van je ex je pijn deed, is heel begrijpelijk hoor. Natuurlijk moet je hem laten en hem vergeten, maar het is nog zo vers allemaal en hij heeft je echt gekwetst. Het heeft tijd nodig dat allemaal een plekje te geven. Er komt een dag dat je hierboven staat, echt waar. Het duurt alleen even.
quote:rozehanddoek schreef op 01 juli 2012 @ 13:42:

Elninjoo, ik ben al 2 jaar gelukkig met de nuvaring hoor :-) En nog steeds niet zwanger!! Dus Annelize, maak je maar geen zorgen.Haha, dankje! Ik vind het een ideaal anticonceptiemiddel.
Je ex die ging springen was een geintje van hem of wilde hii echt gaan springen? In beide gevallen; wees blij dat je van zo'n jongen af bent. Praat eens met iemand over je gevoelens, is niet niks.
Ik vraag me af waarom sommigen hier het nodig vinden om lullig te reageren. Gelukkig zijn er ook een hoop lieve, behulpzame mensen die reageren. Ik zou je ook echt aanraden om psychologische hulp te zoeken. Alleen al de beslissing om dat soort gesprekken aan te gaan over je problemen, kan je een wat beter gevoel geven over de hele situatie.

Ik gebruik overigens al 9 jaar Nuvaring als anticonceptie. De betrouwbaarheid ervan is even hoog als van de pil. Voor mij werkt het denk ik zelfs beter dan de pil, omdat er veel minder kans is om de Nuvaring te 'vergeten'.
Als je heeeeel onzeker bent trek je vaak mannen aan die daar handig op in kunnen spelen en je bent ook heel snel gekwetst. Als je leert om je verleden af te sluiten en blijer met je zelf te zijn trek je ook een anders soort mannen aan.

Nu heb je verdriet op verdriet zonder dat er een oplossing komt. Een psycholoog kan juist fijn zijn omdat die altijd naar je luisterd en geen oordeel velt. Probeer het anders gewoon eens.
Niet echt een basis voor een kind.... steek eerst heeeeeel veeeeeel tijd in jezelf en je eigen geluk TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven