Anticonceptie

29-06-2012 20:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
Nuvaring, makkelijk in gebruik en je kunt de ring 4 weken inhouden en doorringen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nuvaring. Pilmoe en minder hormonen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik word volgende week gestereliseerd via de Essure methode. (spannend) Ik had ook last van de pil, lager libido, hoofdpijn. Mijn lichaam is niet geschikt voor het spiraaltje. Het laatste jaar hebben we condooms gebruikt, dat was het ook niet voor ons ;) en...last but not least, ons gezin is compleet!
Al jaren Implanon, als 'bijwerking' dat ik niet meer ongesteld word. Geen omkijken meer naar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sinds gisteren een koperspiraaltje. Kan je dus nog niet vertellen hoe dat bevalt. Wel dat het inbrengen mij heel erg meeviel. (Wat de gynaecologe verbaasde "je doet het goed!" Ik: "want? kunnen de meeste vrouwen dit niet hebben?" Zij: "nou nee, die gilden het een minuut geleden al uit..") Ook nu weinig last van, niet meer dan de gewone menstruatiekrampen.

Daarvoor gebruikte ik de Nuvaring, die me qua gebruiksgemak goed beviel. Het doorringen en het maar eens in de paar weken er aan denken vond ik een enorm voordeel. Wel had ik na een jaar gebruiken het idee dat ik er behoorlijk labiel van werd. Bleek te kloppen, toen ik er mee stopte voelde ik me veel meer mezelf, én had ik mijn zin in sex weer terug -die tot het absolute nulpunt was gedaald-.

Omdat ik elke dag een pil slikken zou vergeten en liever geen hormonen in m'n lichaam wil ben ik nu aan de koperspiraal begonnen, ben benieuwd hoe het verder gaat...

Succes met je keuze!
Ik heb gepilt, geringt, gepleisterd, geïmplanont, geprikt, gekopert en gemirenaa'd. Gelukkig voor mij waren dat mijn smaakjes want ik ben rampzalig met d's en t's

Praktisch alles gaf me ellende, maar de mirena van nu geeft me het minste problemen van allemaal. Maar ik ben gewoon een overdreven vruchtbaar ellendig ding.

Als het je echt om de 'hormonen door het hele lijf' gaat dan zijn de ring en de beide spiraaltjes waarschijnlijk het nuttigst voor je. Dat zijn de dingen die het meest 'ter plaatse' zijn.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Koperspiraal, omdat ik geen hormonentroep meer wilde. Ik heb 'm nu 8 maanden en ben er helemaal tevreden mee.
Ik heb een Mirena-spiraaltje. De pil vond ik te gevaarlijk (met het risico op vergeten) en was ook wel moe van die hormonen iedere dag.

Het inbrengen en het wennen de eerste maanden was wat minder, maar nu wil ik niet anders. Ik word niet meer ongesteld en m'n emoties heb ik ook een stuk beter in bedwang
Implanon. Bevalt ook prima....
Nuvaring, bevalt prima - gemakkelijker dan de pil en minder hormonen, zonder dat je er doktersafspraken voor moet maken of (als dat überhaupt speelt) nu moet beslissen over je kinderwens op middellange termijn.
Ik heb pil, spiraal en nuvaring gehad.

Nu weer de pil.

Met de Mirena had ik bijna iedere dag buikpijn en met de nuvaring had ik vreselijk last van de ongesteldheid (buikpijn zoals je nog nooit hebt gehad en alleen maar overgeven). Dus nu weer aan de pil.

Moet zeggen dat ik van veel mensen goede verhalen hoor over de Mirena en de nuvaring.
*
Koperspiraal

geen hormonen en gaat 10 jaar mee
Je bent zelf een theepot
Sterili door essure methode 4 jaar gele...heb 3 kids en was net 30 geweest en wou geen pil meer slikken ivm hormonen en vergrote kans op stollingsgevaar door afwijking in bloed.
*
Heb de laaste jaren altijd mirena gehad. Nu ben ik zwanger, maar straks ga ik weer terug naar de mirena. Ben de eerste keer zwanger geraakt ondanks goed pilgebruik. Die vertrouw ik dus niet meer en dit was de meest betrouwbare optie dan voor mij. Nooit klachten gehad.
.
ik gebruik dit moment gewoon asperine als anticonceptie.

gewoon een stripje per keer, en gaat jaren mee.

kwestie van in een zittende houding het stripje tussen je knietjes plaatsen en hard tegen elkaar aandrukken zonder het stripje te latten vallen.

Maar nu zonder gekheid,

ik gebruik helemaal niets.

Alle spullen die ik heb gebruikt ging mijn libido als een gek van achteruit, en dat wilde ik niet.

Mijn cyclus is regelmatig, de bloedingen zijn beperkt, ik heb er ook bijna geen last van. ik weet dat ik in mijn handjes mag knijpen dat ik nergens last van heb zeg maar.

en tja.. altijd een condoompje gebruiken, ook die dingen zijn niet 100% safe.

De beste oplossing daarvoor is als een man klaarkomt dit gewoon in je mondje te laten doen en doorslikken.

geloof me, mannen zijn er dol op als je dat doet.
Geen seks!
Ik (of eigenlijk wij) gebruiken condooms. Ik wilde niet meer aan de pil en van de nuvaring kreeg ik de hele tijd infecties.

Heb nog wel aan een spiraaltje gedacht, maar ik gellof dat we bij de condooms blijven. Ik vind het niet vervelend en mijn vriend ook niet.

En ja ik weet dat condooms niet 100% veilig zijn, daar hebben we het samen over gehad en ook een weloverwogen beslissing genomen, mocht het misgaan.
Al een aantal jaar naar volle tevredenheid een koperspiraal. Laten zetten is geen feest, maar dan ben je ook voor jaren klaar.
Ook jarenlang de pil geslikt, en bij het stoppen pas gemerkt wat voor invloed dat had. Nooit meer de pil voor mij dus. Nu gebruiken we condooms (als we het al doen.. mag best vaker ;)), en volgende week ga ik naar de gyn voor een koperspiraaltje. Condooms vind ik nl. niet zo fijn, maar ik heb dan ook een vaste partner.

Positief: vrolijker, stabieler en een 'normaal' libido (lees: een op de 4 weken ben ik niet te houden).

Negatief: alleen condoom is riskant. Een tijdje terug een ongelukje met condoom gehad, en een morning after pil moeten slikken. Niet leuk (misselijk en vreselijke hoofdpijn!!!!!!).

Wat mij betreft is een koperspiraaltje mijn enige redding om zonder na te hoeven denken te sexen. Hoop dat het goed gaat met plaatsen en wennen.
Ik Heb vroeger een aantal jaren de pil geslikt.

Welke soorten zijn nu in de handel?

Wil iemand hier foto's plaatsen van de nuvaring en het spiraaltje?

Ik heb namelijk geen flauw idee hoe die dingen eruit zien.
Je hebt toch google??

En sinds kort een pc...dus doe je best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven