Wakkeren, wees welkom!

22-06-2012 14:52 3026 berichten
Weer een nieuw deel.

Of het nu licht of donker is, wij kletsen hier verder.

Laat me zitten in het donker

Laat me zitten in de nacht

Ik zie je schaduw in het duister

Ga maar slapen ik hou de wacht

Laat me zachtjes voor je zingen

Een lied wat net nog niet bestond

Een lied wat morgen weer verandert

Zo nooit wordt afgerond

Laat me zitten

Laat me zingen

Van zo blij dat ik er ben

Van je ogen

Je lach

Je tranen die dingen

Die ik zelfs hier in het donker nog herken

Geef je over aan de donker

Laat je vallen in de nacht

Vergeet alles wat er was

Weet dat ik morgen op je wacht

Dan gaan we morgen samen spelen

Gaan we lachen in de zon

Ik zal je zingen van het leven

Hoe dat pas bij jou begon

Geef je over

Ik zal je zingen

Van een wereld zonder pijn

Je hoeft niet te weten

Van die dingen

Alleen zo hier met mij samen te zijn

En te horen van een leven

Waarin de liefde weer regeert

En te geloven al is het maar even

Dat de haat wordt aangeleerd

Dat de mensen liever zoenen

Dan dat ze vechten op het journaal

Dat beer weer beter wordt

Dat poes morgen wel weer opstaat

Dat hij ook slaapt

Dat het goed komt allemaal

Hoor me zingen van een afstand

Hoor me zingen door de nacht

Ik vraag de sterren om bescherming

Ik zie de maan die ook naar jou lacht

Morgenochtend ben ik bij je

En kijk je op in mijn gezicht

En een kusje voor je moeder

Die daar in het grote bed naast je ligt

Slaapliedje, Acda en de Munnik
Ik vind dan weer het Nederlands sexy, bij mijn vriend dan . (Maar hij is van niet zo ver over de grens, dus valt weer mee).

Zweeds klinkt ook heel erg leuk, beeld het me wel in als dronken duits-nederlands gebabbel met een aardappel in de mond. Dus, als een soort limburger eigenlijk. Je verstaat net niet alles maar je vangt flarden op die herkenbaar zijn. (ben zelf limburger..)
Alle reacties Link kopieren
Nou Unch, ik verklaar je niet voor gek hoor. Snap je helemaal!

Ik woon in Noord-Holland en daar kunnen ze soms heel raar praten
Aah met de harde g! Na 4 jaar oefenen kan ik hem nog steeds niet D:
Moet zeggen dat ik Nederlanders over het algemeen wel leuker gezelschap vind dan Belgen. (En jullie versterken dit alleen maar )
quote:fru1t3lla schreef op 02 juli 2012 @ 01:56:

Moet zeggen dat ik Nederlanders over het algemeen wel leuker gezelschap vind dan Belgen. (En jullie versterken dit alleen maar )Dank je! Pintje dan maar?
Een zachte G is volgens mij makkelijker aan te leren. Zit nu veelal tussen de zuiderlingen en ik betrap me er zelf op dat ik het aan het overnemen ben.
quote:fru1t3lla schreef op 02 juli 2012 @ 01:56:

Moet zeggen dat ik Nederlanders over het algemeen wel leuker gezelschap vind dan Belgen. (En jullie versterken dit alleen maar )Haha! Ik vind mensen uit bepaalde windstreken in ons land ook wat minder gezellig hoor. Maar het hangt er natuurlijk vanaf wie je treft.
Ik neem zulke dingen ook heel gauw over. Heb in een grijs verleden verkering gehad met een Rotterdammer en toen kreeg ik na een maand al de Rotterdamse "R"

Gelukkig ging die verkering na 2 maanden uit......
Dat is één van de vreselijkste accenten die je kunt hebben - sorry.
quote:Uncharted schreef op 02 juli 2012 @ 02:04:

Dat is één van de vreselijkste accenten die je kunt hebben - sorry.Ah, ik heb er nog steeds een zwak voor hoor
Pintje is goed, ik neem een kriek!

Het is gek hoe snel je dingen overneemt van de plaats waar je woont of zelfs de mensen waarmee je omgaat. Ik gebruik nu veel meer typische nederlandse woorden en zelfs het "je / jij" gebruik in plaats van "ge/gij/u". In Vlaanderen krijg ik inmiddels te horen dat ik klink als "nen hollander".
Als ik Jules Deelder hoor praten smelt ik weer.
Heb de naam moeten opzoeken, ben nog steeds niet erg bekend met de Nederlandse dichters en dergelijke. Nog maar goed dat ik geen inburgeringscursus moet doen
Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.
Geeft niks fruit, ik ken ook niet al jullie bekende Belgen.

Weet je wat ik zo'n leuke Belg vind? Die man die "de slimste mens" presenteerde. Even vergeten hoe hij heet....

Mooie man ook nog.
quote:Uncharted schreef op 02 juli 2012 @ 02:10:

Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.Erg he? Dat zijn wij hier helemaal niet meer gewend.
quote:Uncharted schreef op 02 juli 2012 @ 02:10:

Overigens vind ik Vlamingen voor wat ik ervan gemerkt heb (kom er namelijk niet wekelijks ) heel geduldig! Was een tijdje terug in Antwerpen en daar was maar één kassa open en de rij was gigantisch. Toch stond iedereen netjes op zijn beurt te wachten en mijn mond viel zowat open van verbazing. Dat hoef je hier in Nederland echt niet te proberen, daar begint men al te zuchten als het meisje achter de kassa niet op haar snelst aan het werk is en zij als vierde in de rij staan te wachten of zo.Dat is dan wel weer zo... Komt omdat het not done is om openlijk te gaan klagen / zeuren, ik merk dat in Nederland mensen toch wat sneller klagen in winkels / openbaar vervoer. Dat soort dingen mis ik dan wel weer. Wat ik niet mis is het hele context-gepraat om het zo te benoemen. Ik hoor vaak dat Belgen zo beleefd zijn maar dat is een fabeltje, we zijn meer van de verdoken 'steken onder water' die een buitenstaander niet opmerkt maar jij zelf wel. Erg vermoeiend.
Bedoel je Bruno Wyndaele Jo?
Nouja, het Nederlandse openbaar vervoer is dan ook wel om over te zeuren. Daar maakt men het zelf naar.

En Joon, dat vond ik inderdaad best wel een idiote ervaring. Daar sta je niet zo bij stil, maar wat zijn we toch gehaast met z'n allen!
Google is your best friend. Heb het dus even opgezocht.

Eric van Looy bedoel ik.
Ok, toegegeven, het NLs openbaar vervoer is inderdaad niet zo geweldig... In belgie hebben we echter ook geen treinen gevonden die op tijd rijden .

Denk dat die haast wel iets is van deze tijd, een mens moet zoveel doen op één dag als je de "norm" wil handhaven dat het me verbaast dat de burnout cijfers nog niet torenhoog zijn.
Het was/is erg gezellig met jullie, maar ik ga toch maar eens naar bed.

Slaap lekker straks!
Haha oei, ik zie nu ook dat het bijna half 3 is. :-/

Welterusten!
Er zijn meer mensen die bijna aan het plafond zitten dan geregistreerd wordt denk ik hoor, Fruitje.

Veel mensen willen het ook niet toegeven en lopen door totdat ze erbij neer vallen.
Goeieavond, nog iemand wakker hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven