VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Morgen trouwens ook leuk, mijn oma wordt 80 jaar en dat gaan we groots vieren in afgehuurd zaaltje.

Toch wel heel bijzonder, een oma die 80 wordt.
Nee, ik ben redelijk droog overgekomen. Wel wat gemiezer, maar heb niet echt in de regen gefietst gelukkig.

Wel ging Zen languit liggen in een plas. Erg handig.

Hij had een heuse schaafwond op zijn knie, wat heel het dorp heeft geweten.

Vervolgens als een echte vent, de rest van de middag kreupel gelopen en zielig gedaan
Haha, poepig verhaal over Zen, Ely! Ik zie hem al helemaal gaan met zijn kreupele loopje

Ook lollig dat jij Kom in de kas nog niet kende. Ik kom oorspronkelijk uit het Westland dus kassen in overschot daar. Ik hoop dat het morgen ook nog is want het lijkt me wel leuk voor Apie.

Hier zijn net vrienden vertrokken, was gezellig. Lekker eerst kids gegeten en toen naar bed en daarna zelf gegeten wat dan zo relaxed is. Eigenlijk moeten we dat vaker doen, ook gewoon met zijn tweeen. Ze hadden een chocoladetaart gebakken en als kado meegenomen, erg lief en lekker!

Vanochtend met Apie lavendel in potten gezet en dat vind ik zo leuk met haar friemelen in de tuin. Ik hoop dat we snel uit de bagger zijn en wat meer echte tuin hebben dan kunnen we meer naar buiten.

Vrolijk, naam van fin adviseur is erg welkom! Gooi je hem even over de mail?

Gek idee, volgende week laatste week bij werkgever. Druk weekje met afronden maar daarna hoop ik dat er een last van me af valt. Vrijdag is ook mijn vrolijke werkdag trouwens.

Vrolijke taartdate lijkt me wel erg leuk! Die taart van jou zag er prachtig uit Vrolijk! Misschien kunnen we dat dan combineren met de lang geleden beloofde housewarming hier?
Nee, dat kan niet! Eerst moeten we nog voor Drop wat in de buurt zoeken down under want dat was een belofte nog van onze kant!

Daarna jouw housewarming, maar volgens mij moeten we eerst Lien's huis gaan afbreken :-) Mille's huis komt daar zelfs nog voor, dus nog wat huizen af te struinen voordat we bij huize Aap komen!

Je staat op de wachtlijst Nathje *grinnik*

Kom in de kas dag? Ik ken dat niet, maar ga het wel zo googlen. Arme Zen trouwens, maar wel weer uberstoer op een traktor gezeten! Wow, dat is wel heel leuk.

Taart is easypeazy als je het weet en de juiste materiaal heb. Marsepein erom doen is een kwestie van geduld en mooi rollen en dan gladstrijken. Ik ga even nog wat oefenen en dan host ik echt beloofd een Vrolijke taartsessie.

Ik gooi naam over de mail Nathje! As we speak now...

Ja, zelfs hier plannen voor lavendel etc. Ik word een echte huismoeke!

Ik ga nu even verder wat series kijken en lekker hangen samen met Vrolijkerd! Truste meisjes alvast.
O er is dus een wachtlijst! Dat wist ik niet, maar ik wacht netjes op mijn beurt: wat in het vat zit verzuurt niet.

Over lavendel gesproken; bij intratuin hebben ze nu kleine (maar lekkere volle) lavendel. 5 voor 10 euro. Wij hebben er 6 (jammer maar 5 was net te weinig) bij elkaar een grote potten gedaan en staat gezellig.

Mail gekregen Vrolijk, zal ik zeggen dat wij de naam hebben gekregen van jullie?

Hier is het lekker zonnig! Als het nou zo zou blijven dan kan ik met de kids bij de hockey gaan kijken. Zou leuk zijn!
Ook goeiemorgen! Housewarmings en taartenworkshops altijd goed. Er stond idd nog een meeting dichter bij mij in de buurt gepland, het grappige is dat op de locatie waar we toen zouden afspreken ook allerlei workshops worden gegeven. Oók taartenworkshops! Zal ik de link hier neerzetten of in ak? Die locatie lijkt me nog altijd super.

Gisteren de verjaardag van schoonpa gevierd, hij wordt deze week 82. Wat een leeftijd. Vanmiddag even naar het centrum denk ik, het is koopzondag. Bij Hout-Brox hebben ze mooie aanbiedingen voor herenpakken, vent heeft dringend een nieuw pak nodig voor zijn werk.

Er was toch slecht weer voorspeld voor vandaag? Het zonnetje schijnt hier, en ik zie een blauwe lucht.

Nooit gehoord van kom in de kas dag. Wel toevallig een glazen dingetje gekocht om zaadjes (tuinkers e.d.) op te doen met water eronder, leuk voor de kinderen om dat te zien groeien. En ben weer bezig met broodbakken e.d., de molen bij ons in de straat verkoopt gweldige mixen.
Was dat die tent om oa te high tea-en? Want een nieuwe Vrolijke date bij Drop in de buurt met een taartworkshop lijkt me wel heel leuk! Datumprikker er tegen aan gooien, Drop?

Hier nog steeds zonnetje

Ik ga zo de tuin in!
Ik ken Kom in de kas ook van vroeger, heb het nu even gemist. Maar hier is het zo landelijk dat de lammetjes in de straat staan, dus is niet zo erg. Wel heel leuk met kinderen, vorig jaar op vakantie waren we op zo'n kijkboerderij en daar heeft Nippi ook een koe gemelkt, groot succes.

Ik heb een heel leuk boek over kindertaarten, en het is best te doen met die instructies. Ook hartstikke leuk, zo'n workshop lijkt me ook leuk (ook bonbons maken bijvoorbeeld).

Morrie, ik ben ook zo moe inderdaad. Ik las trouwens dat je verbaasd was dat je nog niets was aangekomen, hier hetzelfde ondanks buik en borsten. Ik herinner me ook van mijn vorige keren dat dat pas vanaf een week of 20 begon. Blijkbaar ben ik zo geprogrammeerd ofzo, wel handig als ik op de maandtopics lees dat sommigen er nu al 7 kilo hebben aanzitten.

En zonnetje? Hier hagelt het....
Beetje klein, maar die cakejes linksonder heeft Nippa getrakteerd toen ze 2 werd. Nippi had toen hij 5 werd cakejes in de vorm van racebaantjes met gum-autootje erop en finishvlaggetje. En voor zijn feestje hadden we een taart in de vorm van een piratenboot gemaakt. Echte aanrader dit boek.
Hee, dat ziet er leuk uit Nippo. Ik ga eens kijken of Bol hem heeft, Boefje vindt het hartstikke leuk om dingen zelf te bakken.

Hier is het trouwens de hele dag al mooi weer. Een kwartiertje regen tussendoor, maar voor de rest hebben de kinderen heerlijk in de tuin gespeeld vanmorgen.

Met Boefje zijn we net naar het theater geweest voor Babar de Koning. Ik hoop niet dat iemand hier daar ook nog naartoe gaat, want sjesis wat een aanfluiting. Veel te volwassen sombere klassieke muziek, slecht zichtbare plaatjes (en dan alleen nog bij het eerste verhaal, bij het tweede verhaal werd er een verhaal verteld met begeleiding van een blazersensemble en dat konden de kleinere kinderen al helemaal niet volgen) en het was traaaaaaag. Je kon op een gegeven moment echt merken dat iedereen het maar uitzat, het was zelfs voor volwassenen niet je-dat. Hopelijk is Floddertje, waar we over ruim een maand naartoe gaan, leuker.
Athena, ik heb hem van de jou bekende kookwinkel.
Er is via Campina ook een open boerderij dag op tweede pinksterdag. Misschien ook leuk voor iedereen?

Nath, je kunt gewoon zeggen dat je zijn naam via ons hebt hoor. Die 'm de groetjes :-) Het is echt een leukerd!

Jammer Athena dat Babar niet zo leuk was. Maar verbaast me niets eigenlijk want de tekenfilm was ook al zo saai. Ik zou bv ook nooit naar Dribbel gaan wat dat is ook echt slaapverwekkend. Dikkie Dik vond ik ook slaapverwekkend. Toevallig gaan wij eind mei ook naar Floddertje. Wat leuk!

Gefeliciteerd Ely & Drop met resp. jullie oma en schoonvader. Wat een leeftijd joh.

Logeetje is naar huis en het was echt heel leuk. Ik zou zo drie kindjes kunnen hebben, wat een zoetje is het zeg.
Nippo, verbaast mij niets dat jij het leuk vind. Ever since jouw ontboezemingen over kerststukjes maken enzo :-)
Ha, goed om te weten Nippo, dat dat boek ook daar te verkrijgen is.

En vrolijks Campinatip klinkt ook leuk, ik heb net al even op de site gekeken, maar de link naar die open boerderijdag doet het (even) niet.
Ik was net op de pijler eten en daar kwam ik op topic 'wat was lekker en is er niet meer' en ik heb nu erg trek in limlollies die al duzend jaar uit de handel zijn.

Vrolijkerd is half in protest want die strijkt dus nu alleen wat hij nodig heeft en laat dus al zijn overhemden en zo liggen. Eikel.
Elke avond al het ongestreken goed op zijn hoofdkussen dumpen.

Ik was net op de beebiepijlert en zag me daar toch weer een topic......
Nee, ik doe alsof mijn neus bloed en trek me er niets van aan. Zijn zooi, dus nu regelt hij het maar ook. Ik was iig in een half uur klaar met al de rest en besef wel dat heel veel strijk afkomstig was van Vrolijkerd.

Noge en trip down memory lane: knetter kauwgom. Het hele zakje openscheuren, in je mond gieten en dan met open mond die dingen allemaal zien knetteren :-)
Leuk boekje Nippo. Ik ga misschien ook eens kijken. Schorrie vindt bakken ook leuk, van de week zo'n kleintje taart van Dr Oetker oid gemaakt, supersimpel en tenminste niet zo'n megataart die je op een doordeweekse dag niet op krijgt.

Nippo, ik was inderdaad verbaasd dat ik niets aangekomen was. Ik was toen idd 20 weken en had echt al een buik en megaborsten. Maar jij hebt dat dus ook. Nou ja, het is inderdaad beter dan nu al 7 kilo aangekomen zijn want ik wil het natuurlijk dit keer weer bij de 10 kilo max houden als het lukt. Zal wel niet want ik eet de laatste dagen onwijs veel, heb echte vreetbuien.

Taart workshop bij Drops locatie lijkt mij heel leuk, moeten we misschien snel gaan proberen een datum te vinden want het is al april, in mei gaat Drop op vakantie, ik in juni, dan bevalt ook Lien, enz. enz. enz.

Ik wil ook lavendel in potten, maar houd niet van tuinieren. Ik heb een hekel aan vieze handen en een vies dakterras van alle aarde enzo. En ik heb ook een hekel aan het treffen van goede voorbereidingen waardoor het allemaal níet vies wordt.

Ik moet nog wat strijken anders heb ik niets om aan te doen.
Ik heb een hekel aan beestjes en daarom hou ik niet van tuinieren. Al die vieze enge dingen die in de aarde krioelen. Brr...

Ik hou dus niet van bakken, maar wel va crebea dingen met eten doen. Bakken doe ik hier alleen met de kinderen (taart, muffins, koekjes)

Ik ga ook in juni op vakantie :-)
Lekker he, vakantie in het vooruitzicht. Nog maar 2 maanden, dan is het al juni!

En Dropje dan, die gaat al over een maand.

Ik moet nog strijken............................
Ik heb al gestreken....

Ik heb nu ook trek in zwart/wit zakjes, oranjekoker ding met een dropveter erin voor de zure witte poeder, stroopsoldaatjes, trekdrop etc.

Ik heb ook zin in vakantie :-)
Wij gaan ook in juni.

Lavendel in potten niet echt handig met 2 slopertjes hier. Maar ik ga binnenkort wel een hoekje in de tuin confisqueren om te kijken of ik daar wat kruidenplanten kan neerzetten. Verse basilicum uit eigen tuin, wat wil je nou nog meer.

Ik moet eigenlijk ook strijken, maar ik ga het skippen denk ik. En ik moet mijn werkspullen nog bij elkaar zoeken, ook al geen zin in.
Aaah, knetterkauwgum. Dat is echt lang geleden, ik wist niet eens dat dat spul nog bestond!
Het was dus ook zo weer klaar, geen reden om er tegenop te zien. Broek, shirt en vestje strijk je in 5 minuten. Alles ligt hier alweer klaar voor morgenochtend. Het weekend is weer voorbij....

Vandaag voor het eerst Schorrie om half 8 in bed en slapend. Hij heeft echt last van de zomertijd zeg, slaapt steeds heel laat. Maar heel langzaam lukt het ons om het te vervroegen.

Wij hebben elk jaar aardbeien in potten op het terras staan. En die aardbeien zijn zo onwijs lekker. Zoet en zongerijpt, jammie. Nu zag ik dat er ook een frambozentak opkomt bij een bessenstruik. Komt denk ik doordat die bessenstruik in tuinaarde die uit compost gemaakt is is geplant. Grappig.

Ik heb weer eens dorst, ga afsluiten, beneden wat drinken en dan naar bed. Heb trouwens goed boek gelezen afgelopen dagen: Koud Bloed van Tess Gerritsen. Echt al 10 jaar oud ofzo dat boek, maar ik vond hem erg goed. Wel veel fouten in de tekst, daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Dat er haar staat in plaats van zijn bijvoorbeeld.

Knetterkauwgom bestaat toch nog, van de smurfen. Of is dat geen kauwgom maar gewoon knettersnoep?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven