Buurvrouw heeft last van mijn pup
dinsdag 3 juli 2012 om 14:04
Ik heb een pup van 16 weken.
Ik ben 2 dagen van huis ( verder werk ik thuis en neem pup veel mee als ik weg moet), de pup wordt tussendoor uitgelaten door mijn andere buurvrouw, zij heeft overigens geen last van mijn pup, wel hoort ze haar weleens piepen.
Nu hoorde ik dat buurvrouw links de halve straat is langs geweest om te vragen of er meerdere buren mijn pup horen piepen.
Het schijnt dat zij er al weken last van heeft, het jammere is, is dat zij nooit bij mij geklaagd heeft ik had er dan ook geen weet van.
Ik zit er best wel mee vind het niet prettig als iemand last heeft van mij.
Maar ook vind ik dat buurvrouw links gewoon dit met mij had kunnen bespreken , wil graag aan een oplossing werken.
Mijn andere buurvrouw heeft aangeboden op mijn pup te passen als zij zelf vrij is en dat is ze sowieso 1 dag als ik weg ben, opgelost dus.
Is ze de andere dag ook vrij wil ze ook oppassen, maar dat wisselt.
Ik wil proberen naar andere oplossingen te zoeken, muziek aan in huis, blafband??
Maar waar ik eigenlijk mee zit, wat moet ik met buurvrouw links?
Zo zelf naar haar toe gaan , dat ik gehoord heb dat ze last heeft van mijn hond, of afwachten tot zij komt?
Heb verder geen contact met buurvrouw links, maar het zit me niet lekker.
Ik ben 2 dagen van huis ( verder werk ik thuis en neem pup veel mee als ik weg moet), de pup wordt tussendoor uitgelaten door mijn andere buurvrouw, zij heeft overigens geen last van mijn pup, wel hoort ze haar weleens piepen.
Nu hoorde ik dat buurvrouw links de halve straat is langs geweest om te vragen of er meerdere buren mijn pup horen piepen.
Het schijnt dat zij er al weken last van heeft, het jammere is, is dat zij nooit bij mij geklaagd heeft ik had er dan ook geen weet van.
Ik zit er best wel mee vind het niet prettig als iemand last heeft van mij.
Maar ook vind ik dat buurvrouw links gewoon dit met mij had kunnen bespreken , wil graag aan een oplossing werken.
Mijn andere buurvrouw heeft aangeboden op mijn pup te passen als zij zelf vrij is en dat is ze sowieso 1 dag als ik weg ben, opgelost dus.
Is ze de andere dag ook vrij wil ze ook oppassen, maar dat wisselt.
Ik wil proberen naar andere oplossingen te zoeken, muziek aan in huis, blafband??
Maar waar ik eigenlijk mee zit, wat moet ik met buurvrouw links?
Zo zelf naar haar toe gaan , dat ik gehoord heb dat ze last heeft van mijn hond, of afwachten tot zij komt?
Heb verder geen contact met buurvrouw links, maar het zit me niet lekker.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:08
Jawel, de verstandigste en de meest volwassene zijn, en even gaan praten. Als pup maar 1 dag alleen is en blijkbaar niet eens blaft, (je hebt het over piepen) dan heeft buurvrouw weinig om over te klagen, vind ik. Dus gaan praten, even meelullen over hoe vervelend als ze dingen hoort en vooral benadrukken hoeveel je al doet om overlast te voorkomen. Als ze een beetje fatsoen in d'r lijf heeft bindt ze dan wel in.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:11
ben zelf totaat geen voorstander van de blafband! ik zou gewoon eens met de buurvrouw gaan praten dat je hebt gehoord dat ze er last van heeft, dat je dit heel vervelend vind en aan een oplossing wil werken maar dat dit wel tijd kost. als je actief mee aan de gang gaat zou ik ook af en toe langs gaan om te vragen of ze nog last had oid. zelf hoor je het namelijk niet als je van huis bent.
ik zou ook niet standaard je pup bij de andere buurvrouw stallen maar ermee ad slag gaan. misschien wat vaker uitlaten tussendoor en wat vaker een spelletje doen zodat de pup wat moeier is en wat meer slaapt ipv eenzaam zit te zijn. 16 weken is ook nog heel jong hoor, dan moet je er nog veel aan kneden om een goed einresultaat te krijgen.
ik zou ook niet standaard je pup bij de andere buurvrouw stallen maar ermee ad slag gaan. misschien wat vaker uitlaten tussendoor en wat vaker een spelletje doen zodat de pup wat moeier is en wat meer slaapt ipv eenzaam zit te zijn. 16 weken is ook nog heel jong hoor, dan moet je er nog veel aan kneden om een goed einresultaat te krijgen.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:12
Heb geen ervaring met zo'n band hoor, ben eigenlijk gelijk naar allerlei oplossingen gaan zoeken.
Vind het gewoon jammer dat de buurvrouw de halve straat langs gaat behalve bij mij aan de deur komt.
Het is een gewone iets oudere vrouw ( om een indruk te geven)
Kreeg wel te horen dat het een zeur is en dat ze de mensen die eerder naast haar woonde ook niet aansprak op "overlast", maar dit met laat in avond stofzuigen enz "oploste"...
Vind het gewoon jammer dat de buurvrouw de halve straat langs gaat behalve bij mij aan de deur komt.
Het is een gewone iets oudere vrouw ( om een indruk te geven)
Kreeg wel te horen dat het een zeur is en dat ze de mensen die eerder naast haar woonde ook niet aansprak op "overlast", maar dit met laat in avond stofzuigen enz "oploste"...
dinsdag 3 juli 2012 om 14:15
dinsdag 3 juli 2012 om 14:20
Ja, zeker langsgaan. Niet boos ofzo maar gewoon vragen of het klopt dat zij aan het inventariseren is wie er last heeft van je pup en dat je van andere buren begrepen hebt dat zij last heeft.
Is het mogelijk de pup die ene dag af en toe ergens in huis te laten waar zij er minder last van zou kunnen hebben? Onze hal zit bijvoorbeeld midden in ons huis en daar zouden de buren aan de ene kant geen geluid vandaan moeten kunnen horen.
Ik snap wel dat je het niet leuk vindt dat ze de buurt op gaat om klachten te verzamelen! Dat zou ik ook niet leuk vinden. Ik zou ook zeker zeggen dat ze voortaan gewoon even aan de deur kan komen om te praten.
Is het mogelijk de pup die ene dag af en toe ergens in huis te laten waar zij er minder last van zou kunnen hebben? Onze hal zit bijvoorbeeld midden in ons huis en daar zouden de buren aan de ene kant geen geluid vandaan moeten kunnen horen.
Ik snap wel dat je het niet leuk vindt dat ze de buurt op gaat om klachten te verzamelen! Dat zou ik ook niet leuk vinden. Ik zou ook zeker zeggen dat ze voortaan gewoon even aan de deur kan komen om te praten.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:39
Geen blafband gebruiken hoor bij een pup. Een hele dag alleen thuis voor een pup is best wel lang, ook als ze tussendoor uitgelaten worden. Misschien is er een dagopvang bij jou in de buurt of is er nog iemand die een dagdeel op de pup kan passen.
De buurvrouw zou ik gewoon aanspreken en even vragen in welke mate ze overlast heeft van je pup. Dan weet ze dat het bij je bekend is en dat je zoekt naar een oplossing.
De buurvrouw zou ik gewoon aanspreken en even vragen in welke mate ze overlast heeft van je pup. Dan weet ze dat het bij je bekend is en dat je zoekt naar een oplossing.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:54
Een blafband werkt niet, muziek aanzetten kan wel helpen, je moet eigenlijk het alleen zijn opbouwen.
Beginnen met jas aantrekken rondje om het blok lopen, en jas weer uit trekken.
Jas aan trekken 2 rondjes om het blok lopen, jas uit trekken.
Ik begrijp dat je er geen tijd voor heb, als je het van jongs af aan niet goed leert, wordt het steeds moeilijker.
Langzaam aan opbouwen, dan 5 min, dan 10 minuten.
fijn dat je andere buren aanbieden om op te passen, maar het is níet de juiste manier. De pup moet leren alleen te zijn.
Beginnen met jas aantrekken rondje om het blok lopen, en jas weer uit trekken.
Jas aan trekken 2 rondjes om het blok lopen, jas uit trekken.
Ik begrijp dat je er geen tijd voor heb, als je het van jongs af aan niet goed leert, wordt het steeds moeilijker.
Langzaam aan opbouwen, dan 5 min, dan 10 minuten.
fijn dat je andere buren aanbieden om op te passen, maar het is níet de juiste manier. De pup moet leren alleen te zijn.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:55
quote:lemonlover schreef op 03 juli 2012 @ 14:39:
@mickey. grappig! ik hoor dit wel van meer mensen om me heen maar mijn hond blijft juist 'actief' als de radio aan is. soms blaft ze er ook tegen. ze gaat juist wel liggen pitten als het gewoon stil in huis is.Waarschijnlijk hebben jullie zelf nooit de radio aanstaan, of heel weinig.
@mickey. grappig! ik hoor dit wel van meer mensen om me heen maar mijn hond blijft juist 'actief' als de radio aan is. soms blaft ze er ook tegen. ze gaat juist wel liggen pitten als het gewoon stil in huis is.Waarschijnlijk hebben jullie zelf nooit de radio aanstaan, of heel weinig.
dinsdag 3 juli 2012 om 14:56
quote:Moosey schreef op 03 juli 2012 @ 14:15:
Meestal zijn dat soort mensen vooral bang, Lilith. 't Is meer niet durven dan perse achterbaks willen doen, waarschijnlijk. Dus als jij nou laat zien dat ze helemaal niet bang hoeft te zijn en dat je heus wilt meedenken, kan je dat een heleboel gezeur schelen in de toekomst.Dat vermoeden heb ik ook hoor, het zijn geen "tokkies"oid, stond eerder verbaasd dat ze de andere buren is af gegaan...
Meestal zijn dat soort mensen vooral bang, Lilith. 't Is meer niet durven dan perse achterbaks willen doen, waarschijnlijk. Dus als jij nou laat zien dat ze helemaal niet bang hoeft te zijn en dat je heus wilt meedenken, kan je dat een heleboel gezeur schelen in de toekomst.Dat vermoeden heb ik ook hoor, het zijn geen "tokkies"oid, stond eerder verbaasd dat ze de andere buren is af gegaan...
dinsdag 3 juli 2012 om 14:59
Blafband helpt voor geen meter uiteindelijk! Het is een PUP! Die moet nog wennen om alleen te zijn, uiteindelijk is het een kwestie van tijd en wennen. Mijn pup was ook onrustig de eerste weken en daarna is ze gewoon lekker gaan slapen toen ik weg ging naar mijn werk. Tips van redband zijn ook goed. En probeer niet "zielig" te voelen voor de pup als je vertrekt, een pup voelt dat en zal dan nog onrustiger worden. Zeg niet eens gedag.. ga gewoon weg alsof er niets aan de hand is, een pup voelt haarfijn aan hoe jij je voelt en kopieert het gedrag!
dinsdag 3 juli 2012 om 15:03
@redband. jawel hoor. eigenlijk altijd als ik thuis ben, tenzij de tv aanstaat. dan gaat ze wel rustig slapen. maarja t beest komt uit een asiel en heeft wel meer steekjes los! misschien is er ooit een keer iets naars gebeurt toen ze alleen thuis was met de radio aan ofzo. maarja daar komen we nu tuurlijk nooit meer achter.
dinsdag 3 juli 2012 om 15:06
TO: hoe vaak laat de buurvrouw de pup nu eigenlijk uit? ik zou iig zorgen dat ze ook steeds even haar energie kwijt kan. pups hebben slaapjes nodig en kunnen tussendoor soms even ontploffen van de energie. als ze gewoon haar ei niet kwijt kan kan ze ook hierdoor gaan piepen. en inderdaad wat redband zegt het alleen zijn opbouwen. niet te snel.... want dan ben je terug bij af. op een gegeven moment moet het vallen dat je terugkomt als ze stil is en niet als ze piept.
dinsdag 3 juli 2012 om 15:06
dinsdag 3 juli 2012 om 15:09