Dringend advies nodig!

03-07-2012 19:15 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mijn vriend en ik hebben samen besloten om, zo rond september, te stoppen met de pil. Nu ben ik druk aan het rondkijken of daar voorbereidingen voor nodig zijn en dan doel ik met name op het slikken van foliumzuur. Vorige week ben ik even langs de Kruidvat gegaan en heb om advies gevraagd. Helaas werd ik hier niet wijzer van, de drogist wou me alleen maar de allerduurste aansmeren. Verder kon hij mij ook niet echt advies geven. Ik ben dus met lege handen naar huis gegaan.

Nu weet ik natuurlijk dat ik advies kan inwinnen bij de huisarts en apotheek maar ik denk dat ik hier het dichtste bij de bron zit, hier zijn immers de ervaringsdeskundigen Ik krijg sinds een aantal maanden, om de vier á zes weken vitamine B12 bijgeprikt. Om foliumzuur goed te laten werken, schijnt het ook van belang te zijn dat je B12 op peil is. Wat dat betreft ben ik er dus klaar voor.. alleen nog de foliumzuur!

Ook zou ik graag willen weten wanneer jullie zijn begonnen met het slikken van foliumzuur en wanneer je ermee bent gestopt. Ik hoop hier wat meer duidelijkheid te krijgen! Bedankt!
Beginnen voor je zwanger wil worden en kruitvat huismerk is goed zat. Je kan ook nog wat extra vitamientjes bij slikken, dat heb ik niet gedaan.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Mies85 schreef op 03 juli 2012 @ 19:17:

Beginnen voor je zwanger wil worden en kruitvat huismerk is goed zat. Je kan ook nog wat extra vitamientjes bij slikken, dat heb ik niet gedaan.Hoi Mies, bedankt voor je reactie. Deze heb ik ook in mijn handen gehad maar vond het nogal grote pillen! Ben bang dat ik die niet door krijg.
dan breek je ze doormidden?
Groot? Hele kleine dingetjes toch? Klein potje niet duur en is prima zat.
Ik slik gravitamon voor zwangeren. Is een multivitamine waar alles in zit. 14.95 voor 100 pilletjes.
Frankly my dear, I don"t give a damn
@ Mies: dan denk ik dat wij het over verschillende hebben?

@ Starshine: dat is inderdaad een goed idee!
Zit daar ook foliumzuur in? Dat is er toch ook? Alles in een?
quote:calvijn1 schreef op 03 juli 2012 @ 19:25:

Ik slik gravitamon voor zwangeren. Is een multivitamine waar alles in zit. 14.95 voor 100 pilletjes.Bedankt voor de tip, deze zal ik eens gaan onderzoeken.
Die ik had waren nog kleiner dan asprientjes ( heb ook die slikangst welke tijdens zwangerschap erger werdt en wilde ik elke dag 1 crandberrie tablet bij slikken preventief. O hel!)
quote:Mies85 schreef op 03 juli 2012 @ 19:28:

Die ik had waren nog kleiner dan asprientjes ( heb ook die slikangst welke tijdens zwangerschap erger werdt en wilde ik elke dag 1 crandberrie tablet bij slikken preventief. O hel!)

Haha, ik herken het. Ik heb het zelfs al met de pil, belachelijk gewoon. Ik MOET ook echt een slok water erbij.

Dit vond ik op het internet over Gravitamon:

Gravitamon bevat per dragee:

Vitamines

B-Caroteen 1.44mg

B1 0.7mg

B2 0.8mg

B3 9.0mg

B5 3.0mg

B6 1.0mg

Foliumzuur 400.0ug

B12 0.5ug

C 30.0mg D 10.0ug

E 5.0mg

Mineralen

IJzer 16mg

Koper 1mg

Zink 5mg

Jodium 50ug

Selenium 50ug

Calcium 200mg

Zit dus ook nog extra B12 in..
quote:poldermuts schreef op 03 juli 2012 @ 19:20:

[...]

Hoi Mies, bedankt voor je reactie. Deze heb ik ook in mijn handen gehad maar vond het nogal grote pillen! Ben bang dat ik die niet door krijg.Pffffffffffff, hier word ik moe van.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Eindeloos, niet iedereen krijgt tabletten makkelijk weg.

Er zijn mensen die hier moeite mee hebben en niet alle tabletten zijn breekbaar.

Ik heb dit ook en mijn huisarts reageerde ongeveer zoals jij: aanstellerij en ik moest het gewoon leren.

Nou ik heb het geleerd, hele gladde tabletten krijg ik weg, maar dat heeft mij een hoop kokhalzen gekost.
Jep, lastig die tabletten! Ik ga geloof ik eens op zoek naar Gravitamon. Nog wat anders; kan ik daar nu al mee beginnen of moet ik dan eerst stoppen met de pil? In verband met de minimaal vier weken van te voren- regel.
Ja ik doe het wel maar vind het echt heel moeilijk. Tijdens mijn zwangerschap was het erger en heb ik echt staan spugen! Heel raar.

Slok water slik pil water slik. Zo weinig mogelijk bij stil staan.

Maar die kruitvat dingetjes zijn iets breder maar platter dan de pil.
Nee hoor je kan al beginnen, maar ik denk dat dat niet mega veel uit maakt. Het is niet slecht, maar niet nodig.
ik vind het ook supervervelend om pillen door te slikken. ik gebruik foliumzuur van de hema (2,50 voor een pot van 100). dat zijn relatief kleine pilletjes die ik gewoon stukbijt en met water doorslik. zijn namelijk geen capsules (die krijg ik dus echt niet weg). deze foliumtabletjes hebben ook geen smaak, dus geen last van een rare bijsmaak zoals bij sommige andere tabletten.

beginnen met foliumzuur als je zwanger wilt worden. stoppen met foliumzuur als je al een bepaald aantal weken zwanger bent. ik weet even niet precies hoeveel dat is.
Dus als ik het goed begrijp zijn er twee opties:

1) starten met foliumzuur en hiermee stoppen wanneer je, een bepaald aantal weken, zwanger bent, of

2) Gravitamon slikken waar het al in zit.

Bedankt dames!
Ik heb in Duitsland ooit hele klein foliumzuurpilletjes gekocht, maatje zoetjes. Zat ook in een doosje als van zoetjes.

Nu slik ik gravitamon, dat waren volgens de drogist hier de kleinste multivitamines voor zwangeren. Hij heeft alle doosjes die hij had opengemaakt om het me te laten zien, haha.

Ik heb ook moeite met inslikken van pillen, maar deze gaan wel.

Volgens mij kun je het beste met foliumzuur beginnen 8 weken voordat je zwanger wordt, dus dan ben je mooi op tijd.
Dringend advies nodig! vw een simpel pilletje ? Beetje overdreven hoor, hoe moeilijk kan het zijn...
quote:gwen1980 schreef op 03 juli 2012 @ 19:52:

Ik heb in Duitsland ooit hele klein foliumzuurpilletjes gekocht, maatje zoetjes. Zat ook in een doosje als van zoetjes.

Nu slik ik gravitamon, dat waren volgens de drogist hier de kleinste multivitamines voor zwangeren. Hij heeft alle doosjes die hij had opengemaakt om het me te laten zien, haha.

Ik heb ook moeite met inslikken van pillen, maar deze gaan wel.

Volgens mij kun je het beste met foliumzuur beginnen 8 weken voordat je zwanger wordt, dus dan ben je mooi op tijd.Ik denk dat ik overtuigd ben; ik ga voor de Gravitamon :-) Dankje!
Ik slik al mijn hele zwangerschap en de periode ervoor davitamon mama. In het begin de gewone op een gegeven moment die met visolie.
quote:sparood2010 schreef op 03 juli 2012 @ 20:07:

Ik slik al mijn hele zwangerschap en de periode ervoor davitamon mama. In het begin de gewone op een gegeven moment die met visolie.Deze komt zo te zien overeen met Gravitamon. Als ik naar de prijzen kijk is hij alleen in verhouding iets duurder. Dankje!
gewoon huistuinenkeuken folium zuur

en denk niet dat als je het niet slikt je direkt een kind met een schisis hebt he?

Laten we het wel een beeeeeeeetje reeel houden please!
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 03 juli 2012 @ 20:17:

gewoon huistuinenkeuken folium zuur

en denk niet dat als je het niet slikt je direkt een kind met een schisis hebt he?

Laten we het wel een beeeeeeeetje reeel houden please!Nee, dat denk ik niet nee. Wel wil ik het risico zo klein mogelijk houden. Bovendien heb ik ook nergens neer gezet dat ik daar direct bang voor ben. Toch? Ik vraag alleen advies. Volgens mij is het topic daar deels voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven