Ik ben bang...

04-07-2012 07:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd wegens priveredenen
quote:carenza schreef op 04 juli 2012 @ 08:56:

"Dan wacht ik nog even met het halen van een morning after pil" . . . . Waarom denk je dat het zo heet? Juist, om direct in te nemen en niet na een paar dagen . . . . .snap ik ook wel, maar ik ga het vanmiddag allereerst met mijn moeder overleggen, dan kan ik hem daarna altijd nog halen, heb opgezocht dat het nog binnen 48u namelijk kan.
Je bent 14 jaar? Aiiiiii wat jong. Ik zou toch eens met je huisarts om de tafel of je aan de pil mag.
Poeh, ik vind het helemaal geen rare vraag hoor. En je al helemaal geen slettebak.

Volgens mij is de kans wel extreem klein op een zwangerschap. Maar aangezien je best wel ver gaat met je vriend, zou ik je wel aanraden de pil te gaan halen. Waarom vinden je ouders dit niet goed?

Daarnaast is het wel belangrijk om condooms te gaan gebruiken in verband met soa's. Je vriend is nog jong, maar je weet maar nooit. Daarnaast kan het beter een gewoonte worden om veilig te vrijen voor de toekomst.

Heb je alleen moeite met het idee dat je zwanger kan zijn? Of heb je het idee dat je eigen grenzen hebt overschreden? Onthoud altijd dat jouw lichaam van jou is, kostbaar is en er maar 1 zeggenschap over heeft. En dat ben jij.
Hee Vragertje, ik had dit kunnen schrijven toen ik 14 was, heel herkenbaar allemaal en vooral de stress die alles verpest.

Bij mij was het vooral de schaamte die me tegen hield, ik wilde voor mijn moeder zo graag het meisje-dat-natuurlijk-zo-verstandig-was-om-te-wachten-met-seks-tot-minimaal-16 zijn.

Niet gelukt. Wel aangeklooid tot minimaal 16 jr. met hoop risico's. En waarom??

Goed dat je je moeder uit de droom gaat helpen. Je bent een grote meid, en je moeder ook. Nu nog zorgen dat ze geen oma wordt!

Veel plezier met je vriend, doe rustig aan; ook met pil condoom gebruiken, he!
Wat betreft je moeder... ik heb zelf een zoon van 14. Het lijkt me verschrikkelijk als hij nu al seksueel actief zou worden. Ik heb het liefste dat hij wacht tot zijn 30ste Dat om even aan te geven dat je nu eenmaal haar dochter bent die ze overal voor zou willen beschermen. Bij seks komen een heleboel dingen bij kijken waar je moeder je waarschijnlijk voor wil behoeden.

Maar ook al hoop ik van niet, als hij naar me toekomt ben ik alleen maar blij. Want dan is hij er aan toe. En dan wil ik hem helpen met anticonceptie, met zijn emoties die erbij kunnen komen, met zijn vragen. Dan bedenk ik me ook dat hij al groot wordt en al bijna volwassen is. Misschien zou ik zelfs een traantje laten. Dat is een stukje loslaten en heel veel houden van van een moeder. Dit zal je moeder waarschijnlijk ook zo voelen.

Het is weer een stap. Voor jou en voor haar. Dat is niets naars en alleen maar goed.
Pffff Rozenstruikje, wat een goeie post. Denk ineens aan mijn 14- jarige zoon die op dit moment voor pampus in zijn bed ligt. Tja, ook kleine jongens worden groot inderdaad.

Misschien moet deze mama zich ook eens wat pro-actiever gaan opstellen. Wake up, Anouar! Zal vast geen generatie overslaan, dit thema...
Hey Vraagertje,

Goed dat je het hier vraagt, ook erg goed dat je het met je moeder gaat bespreken, ze zal inderdaad misschien wel schrikken. Maar even een vraagje, wil jij eigenlijk al wel seks hebben? Wil jij het zelf, of wil je vriendje het?

Het is belangrijk om je grenzen goed aan te geven, jongens kunnen niet ruiken wat je wilt en vragen er soms ook niet naar. Dus als jij iets niet wilt of je voelt je ergens niet fijn bij: zeg het hem.

Daar is niets raars aan, als het een lieve jongen is zal hij niet iets willen doen wat jij niet wilt. Wat jij wilt is net zo belangrijk als wat hij wil. En je kunt dingen beter pas doen als je je er zin in hebt en er zeker over bent. Dan weet je zeker dat je geen spijt krijgt van iets dat een hele mooie ervaring zou kunnen zijn.

Veel plezier samen en veel succes met je moeder!
Wat een onwijs lieve reacties van jullie zeg!! anouar, akelei91 en rozenstruikje, harstikke bedankt!! :-)

Ja, jullie hebben ook gelijk, ik ga het straks bespreekbaar maken met mijn moeder, het word wel spannend en ik vind het ook een beetje eng maar ik denk dat ze het zelf alleen maar fijner vind als ze het weet dan dat ze het niet weet....

Wat betreft die jongen, ja... eigenlijk wilde ik in de 1e instantie ook niet, ik ben ook een beetje verdrietig geworden van het feit dat hij toch een beetje door blijf gaan ondanks dat ik al een paar keer had gezegd dat ik het rustig aan wilde doen en toch bleef hij proberen enz..... Naja, ik ga ook even goed bij mezelf na hoe en wat ik nu precies wil...

Nog een klein vraagje dan? is het verstandig om even het gesprek met mijn mama af te wachten of zeggen jullie nu toch, beter eerst de map halen voor het te laat is?

Ik zie mijn moeder pas rond 5u en dan is de apotheek natuurlijk alweer dicht!

heel erg bedankt lieve mensen
Waarom laat je je dan vingeren door deze jongen als je nog helemaal geen sex met hem wilt? Nee is nee en dat heeft ook deze knul gewoon te accepteren. Waarom laat je hem dan toch door gaan als hij zo zit aan te dringen?
quote:yoshe schreef op 04 juli 2012 @ 11:06:

Waarom laat je je dan vingeren door deze jongen als je nog helemaal geen sex met hem wilt? Nee is nee en dat heeft ook deze knul gewoon te accepteren. Waarom laat je hem dan toch door gaan als hij zo zit aan te dringen?Hi Yoshe, dat je dingen uit probeert hoeft toch niet te betekenen dat het gelijk al the way gaat....dit is toch juist de fase daarvoor waarbij zaken een beetje ontdekt, volgens mij heel normaal...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:vraagertje schreef op 04 juli 2012 @ 07:02:

Ik ben sowieso nog niet aan de pil omdat ik dat nog niet mag van mijn ouders

Je bent geen bezit van je ouders, en zij hebben niets te zeggen over wat jij met jouw lichaam doet. Dat ze met je praten en proberen je goed advies en voorlichting te geven: prima. Verbieden om de pil te nemen: FOUT.

En zoals al opgemerkt doet het er verder niet toe wat je ouders ervan vinden, je kunt zelf naar je huisarts en die heeft beroepsgeheim (dus ook zwijgplicht naar je ouders).

Verder ben je ook geen bezit van je vriendje, hij heeft evenmin iets te zeggen over wat jij (of hij!) met jouw lichaam doet. Niets doen waar je (nog) geen zin in heeft. Lullig voor hem als hij z'n zin niet krijgt, maar nog veel lulliger voor jou als jij eigenlijk tegen je zin toch iets doet. Wees trouw aan jezelf.
TO, een jongen hoort naar je te luisteren als jij zegt dat je iets niet wilt. Ik snap heel goed dat je daar een beetje verdrietig van wordt, dat werd ik ook toen ik dat las. Nogmaals, wanneer jij iets niet wilt heeft hij daarnaar te luisteren. Als jij rustig aan dingen wilt ontdekken in jouw eigen tempo, dan moet hij je dat gunnen.

Is het misschien een idee dat je er ook met je vriendje over praat? Dan kun je het aangeven zodat het voor hem ECHT duidelijk wordt dat jij het rustiger aan wilt doen. Hij mag jou gewoon niet dwingen. Het is jouw lichaam en jouw keuze.
quote:elninjoo schreef op 04 juli 2012 @ 07:11:

Je hoeft geen toestemming van je ouders te hebben voor de pil. Je huisarts heeft zwijgplicht.Helaas heeft de verzekering dat niet.. Hij komt sowieso op de rekening..
Vraagertje, wanneer moet je ongesteld worden? Dat is namelijk ook nogal belangrijk bij de vraag of je wel of niet zwanger kan zijn.

Verder wens ik je veel succes vanmiddag. Hopelijk heb je een goed gesprek met je moeder.
En TO, als jij trouwens niet aan de pil wilt, gewoonweg omdat je nog geen seks wilt hebben. Da hoef jij dat niet.

Mocht je wel aan de pil willen omdat jij er zelf voor kiest om seks te hebben, dan heb je toestemming nodig van een van je ouders vanwege je leeftijd, pas vanaf 16 mag je medische beslissingen nemen.

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33189
quote:hopperdepopper schreef op 04 juli 2012 @ 13:30:

Vraagertje, wanneer moet je ongesteld worden? Dat is namelijk ook nogal belangrijk bij de vraag of je wel of niet zwanger kan zijn.

Verder wens ik je veel succes vanmiddag. Hopelijk heb je een goed gesprek met je moeder.ja, ik moet als het goed is over 7-10 dagen ongesteld worden... Maakt dat het minder of juist erger? Volgens mij minder toch?
Hoi Vraagertje, hoe is het gesprek met je moeder gegaan? Viel het een beetje mee? en heeft ze je kunnen helpen met een beslissing over anticonceptie?
En, Vraagertje? Alles goed gegaan?
Lieve mensen,

sorry voor de late reactie. Ja het gesprek was achteraf heel erg meegevallen heel fijn. Ik was heel bang en stelde het heel de tijd uit en ben toen 's avonds maar begonnen...

Eerst schrok mijn mama wel heel erg en ze vond het ook voor mij heel erg omdat ze ook zag dat ik er niet helemaal 100% achter stond. We hebben er samen even goed over kunnen praten (ondanks dat ik het heel apart vond... en mijn mama denk ik ook, haha) maar het was goed. Dankjulliewel, de tips waren erg fijn!!

Daarnaast hebben we ook besloten geen map te halen want volgens mijn mama was de kans dat er iets zou zijn gebeurd eigenlijk gewoon nihil, er zat toch ten alle tijden nog een boxer omheen en die kan echt niet zover de vagina in als een condoom haha heel erg bedankt!! De volgende keer let ik op! En ps, ik ga waarschijnlijk ook aan de pil maar toch denk ik dat ik ook even met mijn vriendje ga praten want dit is niet helemaal hoe ik het zou willen zo.
Wow, te gek vraagertje! Wat knap dat je de moed verzamelt hebt om te gaan praten. Ik denk dat je moeder daar achteraf heel blij en trots op was! Dat zegt wel iets over jullie band!

Ik vind het een goede keuze dat je de MAP niet gehaald heb, de kans is echt minder dan nihil dat je zwanger zou zijn.

Goed dat je ook met je vriend gaat praten. En als hij slecht reageert, is het een eikel en verdien je veel beter!
Goed zo Vraagertje!! Je moeder zal ook blij zijn dat je eerlijk bent geweest.

Succes met het gesprek met je vriendje!
quote:isabon schreef op 04 juli 2012 @ 08:56:

De kans dat je hierdoor zwanger raakt is echt nihil.

In voorvocht zitten alleen zaadcellen als hij al eerder is klaargekomen en niet tussendoor heeft geplast.

Kijk maar eens op de site van de NVSH: http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htmNou de kans is klein maar niet nihil. Die zijn absoluut geen stomme vragen. Het is juist heel goed dat je erover nadenkt. En de pil kan je bij de huisarts krijgen zonder dat je ouders erachter komen. Sterkte !
Remember you are unique, just like everyone else

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven