Ik ben bang...

04-07-2012 07:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd wegens priveredenen
Je hoeft geen toestemming van je ouders te hebben voor de pil. Je huisarts heeft zwijgplicht.
Vakantietijd....
Nou, je bent vast niet zwanger...

Maar misschien is het toch handig om aan de pil te gaan nu.. Aangezien dit nu waarschijnlijk vaker gaat gebeuren
Nouja.. De pil kan je dus gewoon op recept kijgen. Ik denk dat er erg kleine kans is dat je hiervan zwanger kan worden. Maar voor de grote twijfel heb je ook nog zoiets als de morning afterpil , op te halen bij je apotheek, geen recept nodig.
Ik zou voor de zekerheid toch een MAP nemen dan hoef je ook niet zo te stressen. Kun je ook bij de drogisterij halen. En gewoon naar de huisarts bellen voor de pil.
quote:nettel schreef op 04 juli 2012 @ 07:37:

Nouja.. De pil kan je dus gewoon op recept kijgen. Ik denk dat er erg kleine kans is dat je hiervan zwanger kan worden. Maar voor de grote twijfel heb je ook nog zoiets als de morning afterpil , op te halen bij je apotheek, geen recept nodig.Ja daarom, en dat vraag ik me af of ik dat nu moet doen...?! Want zoiets pak je nou ook weer niet zomaar en word je best ziek van volgens mij......pff, weet niet wat ik nu het beste kan doen.
Dus het beste wel een morning after pil halen dan maar ...
Vraagertje, kun je (een van je) ouders echt niet even in vertrouwen nemen? Dan kun je meteen ook je onzekerheden over sex met hen bespreken. Je klinkt erg onervaren en als je de pil haalt (wat op zich een prima idee is als je echt meer sex met je vriendje wilt gaan hebben!) dan wordt de tot sex drempel meteen lager. Wil je dat wel?

Als je mijn dochter was zou ik het fijn vinden als je me in vertrouwen zou nemen.
-
Gewoon de morning after pil halen is er verder toch niks aan de hand.
quote:vraagertje schreef op 04 juli 2012 @ 07:46:

[...]

Ja, dat is best een slim plan... maar mijn mama is heel lief maar vind het niet fijn als ik nu al seks heb en ik wil haar ook niet ongerust maken dat ze zometeen denk dat ik zwanger kan zijn ofzo.... maar kan het vanmiddag wel proberen....Lieverd, je hebt geen dingen gedaan die niet bij je leeftijd passen. Dus je hoeft je nergens voor te schamen. En moeders kunnen wel tegen een stootje hoor! Ze zal ongeruster zijn als ze merkt dat jij met problemen en vragen niet bij haar durft te komen. Neem je moeder in vertrouwen!
Geen enkele moeder vind het idee fijn, als hun dochters sex gaan hebben, maar kleine meisjes worden groot. Ik denk dat je moeder niet staat te juichen, maar toch is het verstandig als je het samen met haar bespreekt. Ik zou mijn dochter liever aan de pil hebben, dan dat ze zwanger thuis komt.
-
heb ik het idee dat jullie allemaal zo makkelijk over de map denken of is het ook daadwerkelijk nu echt nodig dat ik hem moet gaan halen :(?
quote:vraagertje schreef op 04 juli 2012 @ 08:00:

[...]

Oke...

ik ga het haar vanmiddag vertellen, dan wacht ik nog even met halen van morning after pil denk ik....

wat denk jij la_linea, kan ik zwanger zijn :(?Ik denk dat de kans erg klein is maar wat meerderen hier zeggen ga even langs de apotheek en vraag daar advies over de MAP. En neem voorzorgsmaatregelen voor de volgende keer dat je alleen bent met je vriendje!
-
Beste To, ik slik ook al de pil vanaf mijn 14de (nu 35, dus al meer dan 20 jaar), ook vanwege zware menstruatie enzo. Je kunt ook zelf naar je huisarts gaan of naar bijvoorbeeld een van de centra mbt seksualiteit uit deze lijst http://www.studieinfo.nl/ ... ng/rutgersstichting.html.

Ik ging ooit toen ik verliefd was voor de 1x op mijn 14de naar de Rutger stichting en kreeg toen nog een hele preek (Pfff). De echte 1x was pas veel later.

Een slimme meid is op de toekomst voorbereid.

P.s. ik denk niet dat je zwanger bent als geen penetratie is geweest. In theorie kun je wel zwanger worden van voorvocht maar als het gebeurd is zoals je omschrijft dan denk ik niet dat je zwanger bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
"Lisbeth__Salander, 1 uur geleden

Vakantietijd...."

Nou en?

Ik vind het juist goed dat ze het hier vraagt ipv aan niemand! Als zij het niet met haar ouders durft te bespreken is het toch juist goed dat ze dat ergens anders doet?

Vraagertje: je weet wel zeker dat hij is klaargekomen? Door het "droogneuken"?

Lijkt me idd sowieso verstandig om alvast aan de pil te gaan, wat anderen zeggen, gewoon langs de huisarts!

Doe in ieder geval geen dingen waar je nog niet klaar voor bent. Ik heb mijn eerste vriend ook vier maanden laten wachten. Ik was nog maagd en hij niet meer. Niks mis mee om even te wachten als jij er nog niet aan toe bent!
quote:goldmember schreef op 04 juli 2012 @ 08:39:

"Lisbeth__Salander, 1 uur geleden

Vakantietijd...."

Nou en?

Ik vind het juist goed dat ze het hier vraagt ipv aan niemand! Als zij het niet met haar ouders durft te bespreken is het toch juist goed dat ze dat ergens anders doet?

Vraagertje: je weet wel zeker dat hij is klaargekomen? Door het "droogneuken"?

Lijkt me idd sowieso verstandig om alvast aan de pil te gaan, wat anderen zeggen, gewoon langs de huisarts!

Doe in ieder geval geen dingen waar je nog niet klaar voor bent. Ik heb mijn eerste vriend ook vier maanden laten wachten. Ik was nog maagd en hij niet meer. Niks mis mee om even te wachten als jij er nog niet aan toe bent!

Dankjewel

Nee nee, hij is daarna pas klaargekomen, niet met het droogneuken, pas bij het aftrekken... wat denk jij nu...? :(
Bedankt voor alle lieve reacties :-)
Waarom geeft iedereen zo makkelijk het advies om een MAP te gaan halen? Zo'n pil vol met hormonen is niet niks hoor, behoorlijke aanslag op het lichaam, en dat terwijl ze niet eens geneukt heeft,

TO is nog zo jong en om nu al meteen aan de MAP terwijl de kans iemiemienie klein, zo niet te verwaarlozen is?
Vraag van TO:

Kan ik van dat hij met zijn boxer zo tegen/in mijn vagina aan het duwen was en van het vingeren evt toch zwanger raken?

Antwoord: nee.
"Dan wacht ik nog even met het halen van een morning after pil" . . . . Waarom denk je dat het zo heet? Juist, om direct in te nemen en niet na een paar dagen . . . . .
De kans dat je hierdoor zwanger raakt is echt nihil.

In voorvocht zitten alleen zaadcellen als hij al eerder is klaargekomen en niet tussendoor heeft geplast.

Kijk maar eens op de site van de NVSH: http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven