Overnachten Milaan

03-07-2012 21:54 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan deze maand een paar dagen naar Milaan voor we op vakantie gaan naar Toscane. Wie weet een leuk hotel/appartement in centrum Milaan? Er moet een overdekte of bewaakte parkeerplaats bij zitten.
In Milaan moet je extra betalen om met je wagen het stadscentrum in te rijden (hoeveel hangt af van de auto). Wij zijn er vorig jaar ook enkele nachten geweest en wij hadden daarom een hotel gereserveerd dat buiten het centrum lag, maar wel vlak aan een metro.

Er was een parkeergarage aan het hotel en met de metro was je in no time in het centrum van Milaan.

Het hotel (Hotel Abacus) zelf is een standaard zakenhotel, maar ze hebben wel een indoor zwembad en een sauna. Ontbijt was OK.
Ik weet niet wat je budget is maar ik was vorige zomer in Milaan en wij hebben gewoon een goedkoop hotelletje gepakt via Booking. We dachten: doen we een beetje centraal in de buurt van het CS. Nou het slechtste idee ooit. Wat een strontlelijke buurt is dat zeg, en het 'centrum' vond ik echt heel erg ver van het station vandaan. Ik kan je dus alleen iets afraden ;) Niet in de buurt van het station haha.
Als het alleen voor te slapen is en verder niks heb je ook het Holliday Inn. Parkeerplaats goed afgesloten s'nachts.

Wij hebben met een gerust hard het dakkoffer op het dak laten zitten. Wel de waardevolle spullen uit de auto gehaald.

Buurt is inderdaad niks maar hotel wel.

Holiday inn San Sero
Zelf woon ik in de buurt van Milaan en als mijn familie met een aantal man komt verblijven ze altijd in hotel starhotel tourist. Mooi hotel, van buiten lijkt het niets, maar binnen is het mooi en schoon. Auto kan je kwijt voor het hotel, parkeerplaats is met een automatisch hek afgesloten.

Hotel ligt niet in het centrum, maar centrum is wel makkelijk te bereiken met het ov. Er loopt een tram voor het hotel langs. In het hotel verkopen ze dagkaarten voor het ov.

Dichtbij cs moet je inderdaad niet gaan zitten. Is nogal crimineel daar. Overigens moet je op veel plaatsen in Milaan s avonds niet opkijken van de straat prostituees.
Vergeet overigens niet om Monza te bezoeken als je toch een paar dagen in Milaan bent. Is zo'n 15 km van Milaan af en erg leuk!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven