interieur
woensdag 4 juli 2012 om 15:23
Hallo
Ik heb wat advies nodig voor onze woonkamer, Deze is volledig verbouwd en wit gestuct en moet ik nu gaan indelen, wat hebben we allemaal al?
*Een wit eiken eettafel met zwarte lederen stoelen(staat in de eetkamer los van de woonkamer)
*een bruin of zwart kleed(moeten de keuze nog maken)
*Een salontafel voor op het kleed:
*Een vloer van tigerwood gonzales Muiracatiara:
Voor de rest is het helemaal kaal en ik ben even confused over welke kleuren ik moet gaan gebruiken, welke kleur bank, enz ik weet dat het persoonlijke smaak is maar hoop toch dat jullie wat tips hebben.
Kleuren die ik dacht:
*true jade
*true purple
* true brown
*royal indigo
*True jade
*True purple
*True brown
*Royal indigo
*tender lilac
*fine sky
*fine ocean
*Soft brown
*Rich rose
Dat zijn een beetje de kleuren die worden aangeraden bij deze vloer: http://www.lieverdink.nl/ ... 706/muiracatiara_fsc.html
Mijn vriend stelt echter fel lime groen voor, iets waar ik mijn twijfels bij heb.
Wie kan ons helpen, tips geven ideeën en inspiratie zodat we ons droomhuisje kunnen gaan inrichten.
Ik heb wat advies nodig voor onze woonkamer, Deze is volledig verbouwd en wit gestuct en moet ik nu gaan indelen, wat hebben we allemaal al?
*Een wit eiken eettafel met zwarte lederen stoelen(staat in de eetkamer los van de woonkamer)
*een bruin of zwart kleed(moeten de keuze nog maken)
*Een salontafel voor op het kleed:
*Een vloer van tigerwood gonzales Muiracatiara:
Voor de rest is het helemaal kaal en ik ben even confused over welke kleuren ik moet gaan gebruiken, welke kleur bank, enz ik weet dat het persoonlijke smaak is maar hoop toch dat jullie wat tips hebben.
Kleuren die ik dacht:
*true jade
*true purple
* true brown
*royal indigo
*True jade
*True purple
*True brown
*Royal indigo
*tender lilac
*fine sky
*fine ocean
*Soft brown
*Rich rose
Dat zijn een beetje de kleuren die worden aangeraden bij deze vloer: http://www.lieverdink.nl/ ... 706/muiracatiara_fsc.html
Mijn vriend stelt echter fel lime groen voor, iets waar ik mijn twijfels bij heb.
Wie kan ons helpen, tips geven ideeën en inspiratie zodat we ons droomhuisje kunnen gaan inrichten.
woensdag 4 juli 2012 om 15:31
woensdag 4 juli 2012 om 15:32
woensdag 4 juli 2012 om 15:47
ik hou erg van jade, maar de kleuren die je laat zien vind ik persoonlijk allemaal wat flets.
en hoe had je in gedachte deze kleuren in huis te brengen? door middel van accesoires?, want dan zou ik gewoon naar de winkel rijden en kijken wat er is.... Als je nu een kleur kiest namelijk wil het niet zeggen dat het op dit moment verkocht word en dan zit je te zoeken als een idioot naar een speld in een hooiberg.
en hoe had je in gedachte deze kleuren in huis te brengen? door middel van accesoires?, want dan zou ik gewoon naar de winkel rijden en kijken wat er is.... Als je nu een kleur kiest namelijk wil het niet zeggen dat het op dit moment verkocht word en dan zit je te zoeken als een idioot naar een speld in een hooiberg.
woensdag 4 juli 2012 om 15:53
quote:ikke_natuurlijk schreef op 04 juli 2012 @ 15:47:
ik hou erg van jade, maar de kleuren die je laat zien vind ik persoonlijk allemaal wat flets.
en hoe had je in gedachte deze kleuren in huis te brengen? door middel van accessoires?, want dan zou ik gewoon naar de winkel rijden en kijken wat er is.... Als je nu een kleur kiest namelijk wil het niet zeggen dat het op dit moment verkocht word en dan zit je te zoeken als een idioot naar een speld in een hooiberg.
Hohoh dit zijn optionele kleuren, er blijft er maar een hooguit 2 over die ik echt ga gebruiken.
IK zou inderdaad kleur willen aanbrengen door accessoires maar nog veel belangrijker door een muur te schilderen want wit is ook maar wit.
en hoe had je in gedachte deze kleuren in huis te brengen? door middel van accessoires?, want dan zou ik gewoon naar de winkel rijden en kijken wat er is.... Als je nu een kleur kiest namelijk wil het niet zeggen dat het op dit moment verkocht word en dan zit je te zoeken als een idioot naar een speld in een hooiberg.
Hohoh dit zijn optionele kleuren, er blijft er maar een hooguit 2 over die ik echt ga gebruiken.
IK zou inderdaad kleur willen aanbrengen door accessoires maar nog veel belangrijker door een muur te schilderen want wit is ook maar wit.
woensdag 4 juli 2012 om 16:02
Ik snap het idee van deze afgezwakte kleuren wel bij de vloer. Die is al fel van kleur en erg aanwezig dus een andere felle kleur, zoals dat groen van je vriend, wordt wel heel scherp van contrast, en daardoor misschien te veel van het goede.
In een huis met koel licht, du's met veel lichtinval vanaf het noorden, zou je technische gezien, moeten kiezen voor warme kleuren. In een huis met ramen op het zuiden kan geel of rood wel weer erg aanwezig worden en brengen blauwige of groenige kleuren meer balans.
Kies 1 kleur voor 1 muur. En maak dan inderdaad een keuze uit dit soort vergrijsde tinten en probeer de rest daarop aan te passen of juist neutraal te houden. Dus of het vloerkleed in dezelfde kleurlijn, of je vloerkleed in iets neutraal grijzigs of beigig.
Succes! Het is allemaal niet zo moeilijk als je maar goed kijkt.
In een huis met koel licht, du's met veel lichtinval vanaf het noorden, zou je technische gezien, moeten kiezen voor warme kleuren. In een huis met ramen op het zuiden kan geel of rood wel weer erg aanwezig worden en brengen blauwige of groenige kleuren meer balans.
Kies 1 kleur voor 1 muur. En maak dan inderdaad een keuze uit dit soort vergrijsde tinten en probeer de rest daarop aan te passen of juist neutraal te houden. Dus of het vloerkleed in dezelfde kleurlijn, of je vloerkleed in iets neutraal grijzigs of beigig.
Succes! Het is allemaal niet zo moeilijk als je maar goed kijkt.
woensdag 4 juli 2012 om 16:23
Wij hebben wel lime groen in onze woonkamer, en is erg mooi geworden. Wij hebben een heel klein beetje donkerdere vloer dan jullie en wit gestucte muren. Nu hebben wij een erg licht huis, doorzon met hele dag door zon erin (of voorkant, of achterkant) en in combinatie met de donkerdere meubels en vloer maakt het het huis zeker niet te donker, maar lekker licht en vrolijk.
Wij hebben de muur van de schouw lime groen geverfd, en de accesoires zijn die kleur. Verder hebben we de meubels vrij neutraal gehouden, donker hout, voornamelijk eiken, en een kleed met grijstinten.
Wij hebben de muur van de schouw lime groen geverfd, en de accesoires zijn die kleur. Verder hebben we de meubels vrij neutraal gehouden, donker hout, voornamelijk eiken, en een kleed met grijstinten.
woensdag 4 juli 2012 om 19:44
Ik ga helemaal mee met primabella! Daar hou ik nou ook van! Levendig, frisse kleuren maar tegelijkertijd gezelligheid, een plek waar ik graag zou willen zijn.
Enne... de muur waartegen mijn wite piano staat, is ook dat blauw!
Vraag aan de ts: Wat vind je nu eigenlijk ZELF mooi? Zijn er kleuren die je bijzonder mooi vindt?
Ga dáár nou eens op af!
Enne... de muur waartegen mijn wite piano staat, is ook dat blauw!
Vraag aan de ts: Wat vind je nu eigenlijk ZELF mooi? Zijn er kleuren die je bijzonder mooi vindt?
Ga dáár nou eens op af!
woensdag 4 juli 2012 om 21:53
De houten vloer van het plaatje lijkt me een wezenlijk andere kleur dan die van de website. Allebei zijn het wel dominante kleuren, waar je alleen nog terugtredende kleuren bij kan hebben.
Ik zou voor de royal indigo gaan. Dan moet de rest wel veel lichter; wit bijvoorbeeld.
Ik zou voor de royal indigo gaan. Dan moet de rest wel veel lichter; wit bijvoorbeeld.
it's a big club and you ain't in it
donderdag 5 juli 2012 om 08:32
donderdag 5 juli 2012 om 08:46
De kleuren van de link vind ik persoonlijk veel te flets/saai.
Ik vind het lichtste blauw van Primabella erg mooi, mits je inderdaad de andere muren spierwit houdt en vooral ook de plinten. Geeft de kamer wat pit.
Daar past een lichte bank (warme lichte zandkleur bijv) mooi bij, die steekt zowel af tegen deze muur als tegen een witte muur en geeft wat warmte, naast het koele wit en zwart.
Ik vind het lichtste blauw van Primabella erg mooi, mits je inderdaad de andere muren spierwit houdt en vooral ook de plinten. Geeft de kamer wat pit.
Daar past een lichte bank (warme lichte zandkleur bijv) mooi bij, die steekt zowel af tegen deze muur als tegen een witte muur en geeft wat warmte, naast het koele wit en zwart.
donderdag 5 juli 2012 om 10:09
Heb je al eens op woonwebsites gekeken voor inspiratie? Denken in beeld is altijd makkelijker dan in schrift.
Kijk eens op www.showhome.nl, daar zetten mensen hun eigen woonkamer te kijk.
Kijk eens op www.showhome.nl, daar zetten mensen hun eigen woonkamer te kijk.
donderdag 5 juli 2012 om 12:27
Eén muur deze kleur geven en de rest wit laten?
Kijk eens op de website van Farrow & Ball, je hebt daar mooie kleuren.
Overigens een tip: kies nooit een kleur die je alleen maar op je beeldscherm gezien hebt. Dat verschilt soms redelijk veel van de echte kleur. Een (of meerdere) proefvellen waar je een kleur op smeert en tegen de muur houdt werkt echt! Ook wordt een kleur beïnvloed door de lichtval in de kamer. Hou daar ook rekening mee.
donderdag 5 juli 2012 om 14:26
quote:Mac123 schreef op 04 juli 2012 @ 22:07:
Ik zou een witte vloer nemen als alles wit is, witte eetkamerstoelen en een andere kleur kleed ipv zwart of bruin. Witte bank en dan zo'n kleur die je noemde kussens, kaarsen, vazen. En veel bloemen en planten.
Een WITTE vloer bij WITTE meubels? Wat saai!
Dan gaat alles in elkaar op!
De meubels en de vloer zijn het mooiste als ze een beetje tegen elkaar afsteken.
Daarnaast is een witte vloer een ramp omdat je er alles op ziet liggen.
Ik zou een witte vloer nemen als alles wit is, witte eetkamerstoelen en een andere kleur kleed ipv zwart of bruin. Witte bank en dan zo'n kleur die je noemde kussens, kaarsen, vazen. En veel bloemen en planten.
Een WITTE vloer bij WITTE meubels? Wat saai!
Dan gaat alles in elkaar op!
De meubels en de vloer zijn het mooiste als ze een beetje tegen elkaar afsteken.
Daarnaast is een witte vloer een ramp omdat je er alles op ziet liggen.