Echte liefde

05-07-2012 20:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari had ik een meisje leren kennen en we vonden elkaar duidelijk leuk. Ik ontving van haar (en haar vrienden) hele duidelijke signalen. Ondanks mijn onzekerheid en verlegenheid had ik de stoute schoenen aangetrokken en haar mee uitgevraagd. De date was in het begin onwennig en moeizaam, maar later werd het gezellig. Ik had niet met haar gezoend o.i.d. en ik vond het heel moeilijk om te bepalen hoe ver ik kon gaan. Om een lang verhaal kort te maken, na de date is het eigenlijk een beetje dood gebloed en dat frustreerde me in die periode nogal.

Ondanks mijn leeftijd (22) ben ik vrij onervaren op dit gebied. Iets waar ik af en toe moeite mee heb, want niemand wil alleen sterven.

Ik had het er laatst met een vriend over en hij raadde met het boek "The Game" aan van Neil Strauss. Ik weet niet of jullie dit boek kennen, maar globaal gezien is het een handleiding vol versiertechnieken. Er wordt bijvoorbeeld beweerd dat vrouwen op macht vallen en dat je daarom higher value moet communiceren en dat je niet naar haar standaard moet streven, maar dat zij juist naar jouw standaard moet streven etc.

Kijk, ik geloof graag dat vrouwen zich meer aangetrokken voelen tot zelfverzekerde mannen, maar is het verboden om een beetje onzeker en schuchter en misschien zelfs wel preuts te zijn? Ik ben tenslotte wie ik ben. Ik had altijd het idee dat als de echte klik er is, dat het dan toch wel goed komt en dat je je helemaal niet radicaal anders / zelfverzekerder hoeft voor te doen dan je daadwerkelijk bent. Mensen moeten je toch accepteren om hoe je echt bent? Ik heb een beginnetje gemaakt met het boek, maar ik ga het denk ik niet uitlezen. Voor mij is liefde iets anders dan een verzameling technieken om een vrouw te imponeren. Ik geloof dat mensen die voor elkaar gemaakt zijn, elkaar toch wel vinden.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Er is niets mee om kennis te nemen van een bepaalde techniek. Je kunt daarnaast gewoon jezelf blijven, er is niets mis met jouw karakter eigenschappen en wens om echt contact te hebben met de ander. Juist goed.

Je hoeft nooit alles uit z´n boek te gebruiken, indien een paar tips je helpen om iets losser te worden, dan gaat het daten wellicht wat makkelijker. En als je na pagina 25 al denkt van ...het is nix dan kun je het boek altijd nog weg leggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
The Game leert mannen hoe ze vrouwen in bed kunnen praten en niet hoe je een relatie opbouwt en in stand houdt. Het is maar wat je wil van het leven.

Wel een boek dat je als vrouw ook zou moeten lezen. Om je te wapenen tegen de 'players'.
Volgens mij kwam er laatst een topic voorbij waarin iemand vroeg waarom mannen je zo vaak aanspreken met de zin: "wat kijk je boos/chagrijnig.."

Dat bleek ook uit dat boek te komen..

Als ik jou was zou ik het niet lezen met serieuze bedoelingen..
quote:kensington schreef op 05 juli 2012 @ 20:26:

Kijk, ik geloof graag dat vrouwen zich meer aangetrokken voelen tot zelfverzekerde mannen

Da's andersom niet anders, lijkt mij.

Alleen is het anno nu nog steeds zo dat in de meeste gevallen de man de eerste stap moet zetten wil er iets gebeuren. En misschien is die stap zetten minder eng bij een ietwat verlegen meisje?

, maar is het verboden om een beetje onzeker en schuchter en misschien zelfs wel preuts te zijn?

Volgens mij niet.

Net zoals het niet verboden is om dat geen aantrekkelijke eigenschappen te vinden.

Ik ben tenslotte wie ik ben. Ik had altijd het idee dat als de echte klik er is, dat het dan toch wel goed komt en dat je je helemaal niet radicaal anders / zelfverzekerder hoeft voor te doen dan je daadwerkelijk bent. Mensen moeten je toch accepteren om hoe je echt bent?

Uiteraard. Maar je zet in het begin nou eenmaal je beste beentje voor. Je gaat bijv. niet de PMS bitch uit lopen hangen op een eerste date. Terwijl veel vrouwen daar later absoluut geen moeite meer mee hebben.

Ik heb een beginnetje gemaakt met het boek, maar ik ga het denk ik niet uitlezen. Voor mij is liefde iets anders dan een verzameling technieken om een vrouw te imponeren. Ik geloof dat mensen die voor elkaar gemaakt zijn, elkaar toch wel vinden.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Liefde is iets wat groeit. Als de verliefdheid over is , dan houd je - als je mazzel hebt - liefde over.

Verliefd worden we vaak op de buitenkant. Houden van doen we om de binnenkant.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jullie zeggen dus eigenlijk dat ik er wellicht wat tips uit kan halen (The Game), maar dat ik het verder met een korreltje zout moet nemen.
Lieve knul, het is nog een ietsiepietsie te vroeg he, om al te praten over "niet alleen willen sterven". Je bent net geboren, kom op.

Verder;

Waarom bel je dat meissie niet gewoon? Hoezo "doogebloed", daar was je toch zelf bij? Er zijn slechts een paar maanden voorbij, geen twintig jaar, dus stuur haar een berichtje; Hoi, ik moet nog steeds aan je denken. Ga je mee uit?

Da's de gratis Game van VC en die werkt altijd. Succes
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:very__cherry schreef op 05 juli 2012 @ 20:37:

Lieve knul, het is nog een ietsiepietsie te vroeg he, om al te praten over "niet alleen willen sterven". Je bent net geboren, kom op.

Verder;

Waarom bel je dat meissie niet gewoon? Hoezo "doogebloed", daar was je toch zelf bij? Er zijn slechts een paar maanden voorbij, geen twintig jaar, dus stuur haar een berichtje; Hoi, ik moet nog steeds aan je denken. Ga je mee uit?

Da's de gratis Game van VC en die werkt altijd. Succes

Heel erg bedankt voor je lieve bericht.

Ik moet er wel bij zeggen dat zij inmiddels in Italië woont en ik in Nederland. We hadden elkaar in Spanje leren kennen waar we allebei vier maandjes hebben gewoond.
quote:kensington schreef op 05 juli 2012 @ 20:40:

[...]

Ik moet er wel bij zeggen dat zij inmiddels in Italië woont en ik in Nederland.Koekoek! het is vakantietijd. Zoek d'r op.
quote:kensington schreef op 05 juli 2012 @ 20:40:

[...]

Heel erg bedankt voor je lieve bericht.

Ik moet er wel bij zeggen dat zij inmiddels in Italië woont en ik in Nederland. We hadden elkaar in Spanje leren kennen waar we allebei vier maandjes hebben gewoond.Juist spannend! Ik heb zelf ook een lange afstandsrelatie en dat gaat prima. Ga haar opzoeken, al is het alleen maar om eens van de geijkte paden af te gaan, desnoods om te oefenen. Wat heb je te verliezen? Je leert in de liefde vooral door te doen, niet door te lezen.
Versieren á la de game is zo onecht. Een beetje vrouw doorziet het, en knapt op je af.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2012 @ 20:36:

Volgens mij niet.

Net zoals het niet verboden is om dat geen aantrekkelijke eigenschappen te vinden.

Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat als je voor elkaar gemaakt bent, het uiteindelijk toch goed zal komen en je jezelf niet hoeft te verliezen in techniekjes die je hebt geleerd uit een boek.

Overigens val ik niet per sé op zelfverzekerde vrouwen. Natuurlijk kan zelfverzekerdheid aantrekkelijk zijn (behalve als het overslaat in arrogantie), maar een verlegen meisje kan evengoed erg leuk zijn in mijn ogen.
Haha, zie je, die andere oma, boven mij, stimuleert je ook om gewoon te gaan. Ga léven jongen

Bovendien zitten er 3 kanjers van voordelen aan een long distance relatie;

- je wordt doctorandus in de Hogere Communicatie

- het is zeer goed voor je sexleven

- het geeft onnoemelijk veel vrijheid.

Wat wil je nog meer?

O ja, je sterft wel alleen, maar who cares als je je leven als een pretpark hebt ervaren
quote:kensington schreef op 05 juli 2012 @ 20:48:

[...]

Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat als je voor elkaar gemaakt bent, het uiteindelijk toch goed zal komen en je jezelf niet hoeft te verliezen in techniekjes die je hebt geleerd uit een boek.

Eh,.....nee. Als twee mensen zo verlegen zijn en zich daar ook naar gedragen, dus dat niemand de eerste stap neemt dan komt het niet goed; het leven is geen Disney film.

Overigens val ik niet per sé op zelfverzekerde vrouwen. Natuurlijk kan zelfverzekerdheid aantrekkelijk zijn (behalve als het overslaat in arrogantie), maar een verlegen meisje kan evengoed erg leuk zijn in mijn ogen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juli 2012 @ 20:52:

[...]

Zit ik hierboven verdorie net te verkondigen dat het leven juist wél Disney World is
quote:very__cherry schreef op 05 juli 2012 @ 20:42:

[...]

Juist spannend! Ik heb zelf ook een lange afstandsrelatie en dat gaat prima. Ga haar opzoeken, al is het alleen maar om eens van de geijkte paden af te gaan, desnoods om te oefenen. Wat heb je te verliezen? Je leert in de liefde vooral door te doen, niet door te lezen.Op mijn laatste sms had ze al niet meer gereageerd. Dit verhaal is al sinds begin februari over. Ik heb haar daarna ook niet meer gezien of gesproken, dus het zou een beetje gek zijn als ik haar nu plotseling weer ga contacten. Bovendien kwam ik er later, via een gemeenschappelijke vriend, nog achter dat ze nog een flirt in haar thuisland heeft (knipperlichtrelatie), dus ik was sowieso al klaar met haar.
Ah, okee, maar da's wat anders dan doodbloeden he. Ze heeft het contact dus gewoon stopgezet, met reden.

Okee, gesnopen.
quote:very__cherry schreef op 05 juli 2012 @ 20:56:

Ah, okee, maar da's wat anders dan doodbloeden he. Ze heeft het contact dus gewoon stopgezet, met reden.

Okee, gesnopen.Ja sorry, ik had niet alle informatie gegeven. Ook omdat het slechts een voorbeeld was. Dat van die knipperlichtrelatie kwam ik trouwens pas achter toen het contact er al niet meer was, wat voor mij een redelijke afknapper was toen.
Een vrouw die op jou valt valt op jou om je uiterlijk, je karakter, je normen en waarden, alles. Als je je voor gaat doen als iemand anders zal je dat toneelspel altijd vol moeten houden. Op een gegeven moment val je toch door de mand? Op ieder potje past een dekseltje hoor! Het helpt wel als je een beetje actief op zoek gaat. Je kan thuis op de bank blijven zitten maar je ware liefde belt vast niet vanzelf aan. Kijk goed om je heen als je uit gaat, op je werk/opleiding, bij de sportvereniging etc. en waag af en toe de gok door een meisje uit te vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen! En als een meisje nee zegt heb je niets om je voor te schamen. Als je af en toe de gok waagt zal je ook vast en zeker af en toe een blauwtje lopen. Dat hoort er bij. Maar doe gewoon zoals je bent, dat is leuk genoeg!
quote:-kaetje- schreef op 05 juli 2012 @ 21:00:

Een vrouw die op jou valt valt op jou om je uiterlijk, je karakter, je normen en waarden, alles. Als je je voor gaat doen als iemand anders zal je dat toneelspel altijd vol moeten houden. Op een gegeven moment val je toch door de mand? Op ieder potje past een dekseltje hoor! Het helpt wel als je een beetje actief op zoek gaat. Je kan thuis op de bank blijven zitten maar je ware liefde belt vast niet vanzelf aan. Kijk goed om je heen als je uit gaat, op je werk/opleiding, bij de sportvereniging etc. en waag af en toe de gok door een meisje uit te vragen. Nee heb je, ja kan je krijgen! En als een meisje nee zegt heb je niets om je voor te schamen. Als je af en toe de gok waagt zal je ook vast en zeker af en toe een blauwtje lopen. Dat hoort er bij. Maar doe gewoon zoals je bent, dat is leuk genoeg!

Je hebt helemaal gelijk.

Thanks voor je bericht.
quote:very__cherry schreef op 05 juli 2012 @ 20:54:

[...]

Zit ik hierboven verdorie net te verkondigen dat het leven juist wél Disney World is

Als je je kansen benut, ja.

Anders zat jij ook al 1000 jaar te denken aan wat had kúnnen zijn. En je lover net zo.

Toch?
Wees jezelf, niet te veel nadenken, neem af en toe eens wat risico op het gebied van de liefde en dan komt het allemaal wel goed!

Té veel onzekerheid kan afschrikken, maar je hoeft heus niet over alles mega zelfverzekerd te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven