Op de camping

05-07-2012 22:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat eten jullie op de camping?
Wat niet?
Het ene moment warm ik een blik soep op, het andere moment sta ik tonijn te marineren en coqilles te grillen.

Het ene moment maak ik een broodje met blik tonijn, mayo en koriander, het andere moment een sappige biefstuk van de bbq.

Het ene moment pasta uit een pakje, het andere moment maak ik verse pastasaus van ui, knoflook, tomaat en kruiden.
Blik tonijn, blik groente.

Couscous/pasta/rijst/whatever erdoor en opwarmen/laten garen.

En salades, salades, salades.

We kramperen al 23 jaar, en zelfs nu we met zijn drieën zijn redden we ons nog steeds met een éénpitsgasbusje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Uit, bbq, eitjes, we gaan maar 7 nachten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hm, tonijn uit blik? Ten eerste niet lekker en ten tweede heel erg slecht! Daar zou een taboe op moeten komen.

Maar dat was de vraag niet. Ik kampeer nooit, maar vroeger hadden we altijd een bbq mee.
Nee, verse tonijn, een moot.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij eten niet echt anders, veel salades, bbq, pastagerechten, lekkere dingen uit de supermarkt proberen.

Ik heb 1 traditioneel campinggerecht, wat we op de dag van aankomst eten. Komt uit de Libelle van tig jaar geleden:

Stronk broccoli klein snijden en opzetten met water, 10 min koken, afgieten.

In koekepan aardappeltjes bakken, broccoli erbij, peper, zout, schep pesto en scheut water. pruttelen tot alles gaar is.

Dan plak ham in stukjes erbij, paar klein gesneden tomaten en wat blokjes kaas.

Zooo lekker! Dit is het enige eten (zakje krieltjes, broccoli, tomaten, kaas, ham) wat ik meeneem. naast wat theezakjes en een pak koffie en suikersticks.

De pesto maak ik zelf, heb altijd wat in de vriezer in van die ijsblokbakjes. Doe ik twee blokjes in een mini tupperware potje, samen met een scheut olijfolie.
De eerste dag aten we vaak zelf gemaakte en ingevroren soep of macaroni ( saus gemaakt en ingevroren ) ; dat houdt je koelbox minstens zo goed koud als diepvrieselementen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat het land biedt en wat niet te ingewikkeld is. Favoriet: pasta (makkelijk, snel), gebakken aardappeltjes, groene asperges en zo nu en dan een marktkip met 'pommes des terre.'

In Duitsland/Oostenrijk op doorreis eten we graag schnitzel mit pommes en een biertje.
Wij gaan meestal naar Frankrijk en daar heb je veel van die 1-pans blikken. Bijvoorbeeld ravioli, cannaloni, rijst met een sausje, bouef bourgignon, dingen met aardappeltjes, chili con carne enzo. Dat kook ik dus haha! Lekker makkelijk, blik open, verwarmen en klaar! We doen om de dag koken, de andere dag halen we iets of gaan naar de mac of uit eten (vooral bij de buffalo grill, jummie!) ofzo. Het is vakantie en heb dan geen zin om lang in de caravan achter het warme fornuis te staan. En bbqen hou ik niet van. Doen we hooguit 1 keer per vakantie.
Vlees gooien we elke avond op de bbq. Komende zomer zal het wel veel vis worden, vers en eigenhandig uit de fjorden gehengeld. Daarbij meestal aardappels of stokbrood en iets van groente. Kan sla zijn, vers of blik/diepvriesgroente. Soms een pan macaroni, nasi of risotto (met zalm, broccoli en courgette, mmmmmm). Normaal halen we ook regelmatig wel iets of we gaan uit eten, maar dat zal deze zomer niet zo lukken vrees ik, aangezien we naar het dure en culinair niet zo denderende Noorwegen gaan. Maar daar verkopen ze wel weer heerlijke zalmspiesjes voor op de bbq, dat is wel weer erg prettig. We eten wel redelijk gezond, vanwege de kinderen, die kun je niet vier weken op een dieet van kant en klaar of afhaalmaaltijden zetten, vind ik.
..
Op aankomstdagen:

Makkelijk met mixen uit pakjes:

Chili con carne

Gehakt braden, ui, tomaat en paprika kleinsnijden, knoflook uitpersen en erbij

Zakje honig mix voor chili erbij

Pot chilibonen erbij.

Of spaghetti:

Prei, wortel, tomaat, ui kleinsnijden, knoflook uitpersen

Zakje honig mix voor spaghetti bolognese erbij

Gehakt braden, bovenstaande erbij

Spaghetti koken, parmezaanse erover.

En verder een biefstukje, tartaartje, steak hachee, maigret de canard, spiesjes maken van kipfilet/cherrytomaatjes/champignons, kipsate spiesjes maken (marineren in olie, djinten, ketoembar, gehakt rood pepertje, knoflook)

met salade en frietjes (aardappelen schillen en in reepjes snijden, bakken in een wok zonnebloemolie 6 minuten voorbakken, laten afkoelen in vergiet en 6 minuten nabakken)

Of met haricots (bosje gewikkeld in een reepje spek en dan bakken)
Ik kook bijna nooit als we kamperen... vorig jaar op aandringen van man een gasflesje mee, welgeteld twee keer gebruikt in een maand.

Haal vaak eten van de supermarkt; dan maken we salade met gerookte kip/kaas/noten etc, of we halen iets bij een lokaal eettentje. Vaak is dat dan lunch en 's avonds dan een broodje met rauwkost er naast.
Tonijn uit blik slecht? Hoezo?
Vanwege de overbevissing, bedoelen ze.

http://www.greenpeace.nl/campaigns/ocea ... reigingen/
Eh ja, maar dat is voor verse tonijn dan toch hetzelfde?
Wat is er mis met John West, vis in blik?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Daar weet ik het fijne niet van, misschien kan Mac dat even komen verduidelijken. Ik weet dat ze voor tonijn uit blik ook veel andere bedreigde vissen vangen om er vervolgens niks mee te doen. Maar of dat voor verse tonijn ook zo is?
Ik lees net dat Tonijn van John West, dolfijnvriendelijk wordt gevangen.

Zelf vind ik dat kwalitatief het beste merk, als het om vis in blik gaat.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Sorry, off topic.

Ja mooi van John West he? John West laat de schepen op de oceaan daar alvast de bijvangst terug in het water gooien (dode dolfijnen, etc), in de haven wordt er dan geconstateerd door een in dit geval door John West betaalde controleur dat het schip alleen tonijn heeft gevangen, en vervolgens zet John West een logo met 'dolfijnvriendelijk' erop. Volgens mij niet alleen John West, maar ook merken als Princes halen dit trucje mij uit. Tijd geleden bij keuringsdienst van waarde gezien. Helaas, dolfijnvriendelijk gevangen tonijn bestaat niet......
Neem gewoon lekker tonijn in blik.
Wij eten ook vaak roerbak/wokvlees, met krieltjes en roerbak/wokgroenten en daar dan een woksausje door. Alles in 1 pan gebakken. Eerst het vlees, dan de krieltjes wat later de groenten en als laatste de saus.

Of we koken eerst rijst en dan bakken we vlees en groenten met woksaus.
Vanalles van de BBQ (van vlees tot geroosterde groente en gepofte aardappels) en salade.

Vaak ook pasta of wat dan ook lekker lijkt uit de plaatselijke supermarkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven