Geld & Recht alle pijlers

Salaris

06-07-2012 11:46 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit met het volgende:

Ik vind dat ik veelste weinig verdien. Ik heb dit al een paar keer aangegeven, maar mijn baas zegt dat dit toch echt een mooi salaris is. Wat vinden jullie?(net boven miniumloon)

bruto: 1670

ervaring: 3 jaar

leeftijd: 25 jaar

opleiding MBO secretarieel

13e maand

(secretaresse/administratief werk)
Voor hoeveel uur in de week?
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck
40 uur, sorry vergeten bij te zetten!
Als he ontevreden bent iver je salaris solliciteer dan bij een andere werkgever. Of volg een opleiding op ern hoger niveau. Zeuren heeft geen enkele zin
Solliciteren is een beetje moeilijk in deze tijd he..

Als jij dit al zeuren noemt? Ik wil gewoon weten wat een ander ervan vind
Ik vind het te weinig. Maar ik weet natuurlijk niet hoe goed je bent, accuraat, doorzetter. Loop je de kantjes er van af of zet je je in?
Het is niet veel inderdaad. Om je heen gaan kijken.
Echt te weinig.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
Als jij een baan heb en je bent er niet tevreden mee moet je juist solliciteren. Niets luxer dan solliciteren vanuit de ene baan naar een ander.
Netto zegt me meer dan bruto, dus geen tips.
Voor dit loon kom ik mn bed niet uit
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik ben zelf gemeenteambtenaar en voor ons gelden deze salarisschalen.

MBO is volgens mij schaal 4-5-6. Aan het begin van je loopbaan start je bij 0 en als men tevreden over je is ga je elk jaar een tree hoger.

Jouw salaris komt overeen met schaal 4, tree 3. Dit is wel voor een 36-urige werkweek. Maar wel vergelijkbaar dus.

En verder idd wat blinkiebill zegt; als je meer wilt verdienen en je baas wil je dat niet geven zal je het ergens anders moeten gaan zoeken.
Ik doe ook administratief werk, werkte 40 uur per week.

Was 26 jaar en vanaf m'n 19e werkzaam in deze branche.

Bruto salaris was ¤ 1734.

(ben minder gaan werken na geboorte kind)
anoniem_146555 wijzigde dit bericht op 06-07-2012 12:01
Reden: aanpassing
% gewijzigd
Tja ik vind het neit veel, in wat voor soort bedrijf werk je? Dat maakt nogal verschil Heb op een klein kantoor gewerkt en daar kreeg ik ook zoiets en vond men het maar raar dat ik meer wilde. Nu werk ik op een groot kantoor en zit ik op 2900 bruto voor 36 uur. (32 jaar, geen diploma na de Havo, wel 6 jaar ervaring). gewoon rondkijken, wie weet wordt je ineens ergens gevraagd op gesprek te komen. Er hoeft er maar een zo gek te zijn om je te vragen :-)
quote:Claressa1987 schreef op 06 juli 2012 @ 11:46:

Ik vind dat ik veelste weinig verdien. Ik heb dit al een paar keer aangegeven, maar mijn baas zegt dat dit toch echt een mooi salaris is. Wat vinden jullie?(net boven miniumloon)

opleiding MBO secretarieel

(secretaresse/administratief werk)Misschien bijscholingen gaan volgen, zodat je meer kans maakt bij een andere werkgever, of dat je meer taken kunt uitvoeren bij je huidige werkgever.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
jouw bruto salaris is per 4 weken TS dat moet je er even bijzetten anders zou je geen 13de maand hebben.

je maandsalaris is dus ongeveer 1795 euro
En doooooor!
huh? er zijn toch zat mensen die een 13e maand krijgen in december, na de gewoonlijke 12 maanden salaris?
quote:vaintje schreef op 06 juli 2012 @ 12:06:

huh? er zijn toch zat mensen die een 13e maand krijgen in december, na de gewoonlijke 12 maanden salaris?oh dat kan. officieel is de 13de maand het salaris dat je "overhoudt" omdat je per 4 weken betaald krijgt
En doooooor!
quote:broadway schreef op 06 juli 2012 @ 12:05:

jouw bruto salaris is per 4 weken TS dat moet je er even bijzetten anders zou je geen 13de maand hebben.

je maandsalaris is dus ongeveer 1795 euro

Da's een rare redenering. Een 13e maand is toch juist een bonus die je krijgt op je normale salaris?!

edit: mosterd...

Maar to, kan je niet bij je huidige werk vragen wat je moet doen om te kunnen doorgroeien naar een functie die meer betaald?
Oke bedankt. Het is inderdaad een klein bedrijf! Nu heb ik toch een soort bevestiging gekregen, dat het inderdaad best een laag salaris is.

Ja ik zou graag verder solliciteren. Ik ben bezig met een huis kopen. Dus een vast contract is wel handig. Volgend jaar kan ik altijd de stap maken om verder te kijken. Wel jammer ik heb leuke collega's... :(
Nee ik krijg een extra 13e maand is in december
@ Gizz: dat is wel uitzonderlijk veel hoor (gezien ervaring, leeftijd en opleding) Goed onderhandeld

@ TO: ik vind het persoonlijk ook aan de lage kant. En uiteraard dat je baas het een mooi salaris vindt ..
Persoonlijk vind ik dit niet overdreven weinig voor een mbo-functie en 3 jaar ervaring.

Heb je de mogelijkheid om verder te leren? Meer diploma's te halen en zo je waarde te vergroten?
Ik had precies hetzelfde, alleen zonder 13e maand.

En mijn bazin vond het eigenlijk nog een te hoog salaris. Terwijl ik er net van rond kon komen.

Nu zijn we 4 maanden verder inmiddels bij een andere werkgever en verdien ik 250 netto meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven