Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
quote:Paddle schreef op 05 juli 2012 @ 22:13:

Jeetje, is babyzwemmen altijd zo zeemzoetig? Lijkt net sinterklaas met dat zingen zo . ja
He jammer alweer afgelopen.

Die uitspraak: Ik ga 'm niet 3x per dag een schoon shirt aandoen" vind ik echt zielig voor het kind. Het was echt heel erg nat,niet een paar druppels ofzo. Doe er dan een slabbetje omheen.

Tja nog een baby voor het jonge stel... ik snap het verlangen wel. Maar of het handig is.. Ik vond dat die ouders het nog relaxed opnamen. Maar toen ze die vader alleen filmden, was hij wel eerlijk dat hij zich afvroeg of het nou zo handig was.

En weer geen opleiding volgen? Als ze alvast begonnen was had ze het eerste jaar al af kunnen hebben. Tijdens je zwangerschap kan je ook nog best studeren, maar daarna als het kindje er is, dat wordt een ander verhaal. Blijkbaar hebben ze niet zo haast om weg te gaan.
tja, ik had een spuugkind en moets soms idd 3x per dag een schoon shirt aan doen (en vaak ook broek) maar probeerde het met slabjes nog een beetje in toom te houden..... maar ieder zijn keuze.
quote:Yamuna schreef op 05 juli 2012 @ 22:15:

[...]

ja

Nou, tegen die tijd ben ik daar misschien helemaal voor te vinden .

Loop ff achter, maar wat een stomme vent die Turkse man (zei ik eerder ook al). 'Er moet ook nog gekookt worden'. Jeetje, je vrouw ligt doodziek in bed.

Wat zonde van dat tweede kindje zonder een deftig eigen huisje. Dacht dat ze zo verstandig waren dat jonge stel.

En dat kindje met dat nat shirtje. Heb het gevoel dat ze in veel dingen geen zin hebben en dat afschuiven onder het 'we zijn toch oh zo nuchter' .
quote:germanwings schreef op 05 juli 2012 @ 22:00:

ah, het juppenpaar heeft natuurlijk een bloom kinderstoelen dat is?
quote:jeane_avril schreef op 05 juli 2012 @ 22:42:

[...]

en dat is?de superdure (onpraktische) kinderstoel die ze hebben
deze

Wat is er mis met een Bloom?? Wij (niet heel erg juppen) hebben hem ook en ik vind m helemaal niet onhandig!

Ik wil juist voor nr 2 nog eentje aanschaffen....
Niks mis mee, wel wat duur haha Maar als je het geld hebt, waarom niet toch?

Ik vond het een heel leuke aflevering. Dominique is toch wel mijn favoriete Generatie 2010-kindje. Ik vind haar zó schattig! En ik denk dat Lisenka en Pel uit elkaar gaan een dezer jaren. Als je de statistieken moet geloven moeten er namelijk toch twee stellen uiteindelijk uit elkaar gaan, en het lijkt me zo dat zij daar in ieder geval deel van uitmaken. Wat een negatieve sfeer hangt daar zeg!
Ik vond die jongen Charrel zó onsympathiek overkomen! Alles wat Dijana zei drukte hij de grond in, hij viel haar geen een keer bij, steeds commentaar over hoe het vooral ánders moest dan dat zij zei. Steeds maar zuchten en steunen als zij iets voorstelde. Totaal geen lievigheid 'geproefd'. En dan toch een tweede kind, terwijl ze nog bij (zijn of haar?) ouders wonen...

Die Turkse man vond ik ook een l*l, typische macho: 'mijn zoon moet dit en dat' en ondertussen van zijn zieke vrouw alle verzorging verwachten maar zelf niks doen.
Lisanka en Pel:

Ik heb haar nooit leuk gevonden, dat wil zeggen: vorig jaar ook al niet. Ik vind haar een beetje raar. Een kind van 1,5 chocola geven? Nog niet eens 1,5... Tja ik heb geen kinderen dus wie ben ik maar ik zou het denk ik niet doen. Zolang ze nog geen verjaardagsfeestjes en dergelijke hebben kun je ze ook een liga of fruit geven. Snoep willen ze zodra ze 2, 2,5 zijn denk ik toch wel.... Ik vond Lisanka en Pel ook niet echt leuk doen tegen elkaar, maar dat baseer ik dan ook op één fragment dus echt eerlijk is dat niet. En ik vind Fretten vieze beesten, maar das niet echt een nuttige toevoeging aan het stuk.

Desirée en Michael: zij waren nog helemaal niet lang samen toen zij zwanger bleek van Isabelle. Toch lijkt het een goede keuze geweest te zijn om bij elkaar te blijven, voor het kind te kiezen en nu ook een tweede. Ik vind het een leuk stel.

Juppenstel: die kinderstoel viel mij ook al op, iedereen heeft een 'normale ' en zij lijken zo'n 'high tech 'ding te hebben wat anders niet in het dure en moderne interieur past... Ik vind Dominique een heel leuk kind maar ik hoop niet dat het later van die ouders krijgt die vinden dat je in alles perfect moet zijn.

Turks stel: Emancipatie komt duidelijk niet in zijn woordenboek voor. Wat een eikel. "Ja. Mirac blijft toch de belangrijkste." Om zich daarna te verbeteren in: "Ja, ze staan natuurlijk allebei gelijk, maar hij is toch de oudste." ( Hij wilde eigenlijk zeggen: hij is toch de man...) En dan inderdaad: "Er moet toch iemand koken??" HALLO, DINGDONG, je vrouw heeft borst én baarmoeder onsteking, hoge koorts! En jij zit te mekkeren over dat je alleen een ei kan koken en macaroni kan maken... Sukkel. En hij zei ook nog tegen die Mirac dat als ie niet op dat instrument zou leren spelen, hij dan wel een draai om zijn oren zou krijgen. Nou, lekkere vent... Ik vond het wel grappig dat Mirac een soort van mee ging bewegen op de muziek... Maar verder vind ik Mirac om de één of andere reden niet zo leuk... Ik vind vader ook niet liefdevol (meer) naar moeder toe. Ik heb echt het idee dat hij haar ziet als 'de moeder van mijn nageslacht ' in plaats van mijn vrouw. Oke, dat basseer ik ook op een paar fragmenten, maar kom op. Je kan ook gewoon voor je vrouw zorgen als ze ziek is en voor de kinderen...

Silvijn vind ik een leuk kind. Die kijk altijd zo schattig en vaak ook vrolijk. En ik heb ook weer geleerd wat een anti profisofisch ( if zoiets?) kvd is. Had er echt nog nooit van gehoord. Ik vind soms wel dat zij doorslaan in dat één met de natuur en zo, maar dat is mijn mening. Ze staan ergens voor en dragen dat ook uit. Daar heb ik ook wel respect voor.

Dijana en Charrel: Tja, ook ik begrijp de wens voor een tweede wel, maar waarom zo;n haast? Ook ik had eerst voor in ieder geval eigen woonruimte en misschien een opleiding gezorgd. Mij leek het met zijn vijven ( en al die dieren...) al geen doen...

En mijn kind zou ik ook niet in poep laten spelen, bah. Per ongeluk kan gebeuren maar dan zou ik ook een snoetenpoetser of zoiets pakken... Vond het maar smerig...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Mwa bij Charrel vind ik op zich meevallen. Hij heefft ook wel een paar keer 'lieffie 'of zoiets gezegd. Maar of het slim is om zo snel voor een tweede te gaan weet ik ook niet. Het kindje is in februari geboren.
Antroposofisch :-)
quote:Marosa schreef op 06 juli 2012 @ 01:31:

Antroposofisch :-)Eeh ja, dat bedoelde ik ja. Leuk voor wordfeud....
Ik had zo te doen met Do's moeder, ach gos, als je kind je demonstratief wegdrukt. Ze wil het zo graag goed doen.

En Charrel en Dijana, wat een prachtige ogen heeft die meid! En wat lijkt hun dochtertje precies op allebei.

Lisenka en Pol, tja

Elif en haar man (kvergeet zijn naam steeds omdat ik me erger aan zijn stoere gedrag) Ik had echt tegen hem geschreeuwd dat ie het zelf maar moest uitzoeken en me met rust moest laten. Tjongejong, ze ligt superziek op bed!

Silvijn en zijn ouders, leuk!

En de ouders van Isabelle, knap dat ze het toch zo goed redden met zn tweeen / vieren

Maar dat babyzwemmen, verschrikkelijk! Ik keek er erg naar uit om dat straks ook te gaan doen, maar ik zat gister met kromme tenen te kijken.
Ik moet zeggen dat ik ergens wel respect hebben voor de ouders van Do.

Ze lijken zo'n cariërestel die alles perfect voor elkaar hebben. Duur huis, hoge banen, perfect interieur.

En dan om op televisie toe te geven dat het helemaal niet zo perfect gaat (man die eerst niet zo veel met de baby heeft, moeder die zich soms afgewezen voelt en volgens is die moeder ook een tijd werkloos geweest?).

Ik heb zo'n voorgevoel dat de ouders van Isabelle met de tijd nog uit elkaar gaan gaan. Een keer dat de kinderen wat groter zijn.
Las gisteren in het AD, dat dit de laatste afleveringen zijn van Generatie 2010. Het programma moet stoppen wegens bezuinigingen. Vind ik zoooo jammer!!
quote:germanwings schreef op 05 juli 2012 @ 22:47:

deze

[afbeelding]Kunnen ze hier de ruimte mee ingeschoten worden?
Wat jammer dat het programma moet stoppen! Vind het leuk om te kijken. Gisteren zaten vriend en ik op de bank (jong en nog kinderloos) op de bank te fantaseren hoe dat later bij ons zal gaan.

Silvijn vind ik een leuk, schattig kind. Mijn vriend zei gisteren 'o, ja dat zijn toch die hippies'. Vind het wel goed dat ze vasthouden aan hun idealen en gewoon biologisch blijven eten i.p.v. voor het makkelijk kant-en-klaar-hapje te kiezen.

Verder eens met Paddle. Goed dat de ouders van Dominique (ook een schattig kind) op tv vertellen dat "de roze wolk" eigenlijk wat tegenvalt en dat de vader echt heeft moeten groeien in zijn rol als vader.

Lisenka heeft niet mijn bloedgroep. De kleurrijke kleding en sieraden die ze draagt vind ik meer iets voor een 15-jarige en dan die ranzige fretten, brr enge beesten! Ik vind het jammer als vrouwen hun wenkbrauwen niet mooi in vorm brengen en houden. Zie ik bij die Lisenka ook. Zo zonde. Vind het veel mooier en vrouwelijker als er een mooie vorm in zit.
quote:Marosa schreef op 06 juli 2012 @ 10:38:

Las gisteren in het AD, dat dit de laatste afleveringen zijn van Generatie 2010. Het programma moet stoppen wegens bezuinigingen. Vind ik zoooo jammer!!

Wat stom! Ik vind het echt een hartstikke leuk programma, het hele concept spreekt me enorm aan. Het zijn maar vier afleverinkjes per jaar!

Dus ik heb gisteren weer met veel plezier gekeken. Ik vind dat Turkse stel erg Turks en die man nogal ongeëmancipeerd, maar ik denk dat ze het wel gaan redden samen, die vrouw weet volgens mij heel goed hoe ze met die man om moet gaan om toch haar zin te krijgen, haha. Wel sneu dat ze zo ziek was, zeg! En Miraç is volgens mij echt een leuk kindje, hoop dat hij later niet zo stoer gaat doen als zijn vader...

De ouders van Do denken volgens mij veel te veel na, zijn zo gewend om alles in hun leven altijd perfect te kunnen krijgen, zo'n kind maakt natuurlijk alles door de war, dus ja, dat is wel heftig dan... Ik vond dat babyzwemmen stiekem juist wel leuk, ja, wel erg zoet natuurlijk, maar toch.

En ik vind Silvijn het tofste kindje met de tofste ouders. Al denk ik niet dat ik, mocht ik ooit een kind krijgen, ga invoeren dat ze alles met hun handen moeten eten om het goed te ervaren en zo, want je ziet het resultaat: echt alles onder de yoghurt, haha. Silvijn was sowieso nogal op eten gefocust, zoals hij ook direct die boterham van dat andere kind afpakte
Grappig, ik vind dat ‘yuppenstel’ juist heel vervelend. Ik heb constant het gevoel dat ik naar (slecht geacteerd) amateurtoneel kijk. Het ziet er (in mijn ogen) zo onoprecht uit.

Silvijn vind ik een grappig jongetje en volgens mij groeit hij op

in een liefdevolle omgeving. Ben zelf niet antroposofisch ingesteld maar probeer wel een beetje op dezelfde manier met mijn kinderen om te gaan.

Christelijke stel vind ik niet echt leuk met hun kindje omgaan. Komt op mij een beetje over dat ze het jongetje als ballast zien. Mij bekroop ook heel erg het gevoel dat als je al zo schreeuwt tegen je kind met de camera erbij, hoe doe je dat dan zonder camera…

Ik zou het heel jammer vinden als het stopt. Mijn jongste is in dezelfde periode geboren en het lijkt me zo leuk om de kindjes van zijn generatie te volgen.
Ik vond het meten van Do ronduit zielig, alleen de ouders hadden daar plezier in. En dat doen ze dan elke maand of twee weken.

Van Silvijn vind ik ook dat hij opgroeit in een fijne omgeving.

Lisenka en Pel begrijp ik niet. Waarom zoveel moeite doen om een kind te krijgen, en als die er eenmaal is geen moeite willen doen om het roken te laten, hem gezonde voeding te geven en je te verdiepen in opvoedingsmethodieken. Geef die jongen gewoon een stuk fruit.
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
@tav: ach ik zou zeggen: ze doen dat meten gelukkig maar één keer per maand. Daar houdt zo'n kind echt geen trauma aan over hoor.
Ik snapte niet zo goed waarom het per se staand moest, dat arme kind kon nog nauwelijks staan. Snap wel dat het leuk is om het zo op de muur te schrijven, maar dat hoeft elkaar niet uit te sluiten.

Ach, Lisenka en Pel... Volgens mij zijn zij gewoon zo, het is ook niet dat ze niet van Jamie houden of zo, want ze zei zelf ook dat ze vond dat ze een goede band met hem heeft, maar waar de ouders van Do juist wat te veel reflecteren over hun opvoedingsmethodes en hun rol als ouders, doen zij dat misschien juist wat te weinig.
quote:Blusher schreef op 06 juli 2012 @ 11:12:

Ik vind het jammer als vrouwen hun wenkbrauwen niet mooi in vorm brengen en houden. Zie ik bij die Lisenka ook. Zo zonde. Vind het veel mooier en vrouwelijker als er een mooie vorm in zit.Dat valt mij ook op. Ik denk dat ze overall een beetje is van 'niet te veel moeite doen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven