Gezondheid alle pijlers

last van buik

06-07-2012 18:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet heeft iemand een oplossing of ervaring hiermee.

Sinds een paar dagen heb ik last van mijn buik, vooral mijn maag en darmen. Nadat ik iets heb gegeten begint mijn buik te rommelen, knorren etc. Krijg het ook helemaal warm. Lijkt veel lucht te zijn.

Nou weet ik niet of het mijn darmen zijn of mijn maag, waar het probleem begint. Heb wel het gevoel dat mijn eten hoog blijft zitten, komt af en toe wat omhoog, zurige smaak.

Heb ook af en toe als ik ineens opsta dat ik een beetje duizelig wordt, even rustig aan moet doen, en dan gaat het weer.

Verder eet ik erg gezond, veel vezels, groente, fruit. Het lijkt het ergst te zijn na het avondeten.

Misschien iemand die een idee heeft waar ik last van heb? google me suf maar kom er niet uit.

Oh en heb ook nog last van mijn onderrug, alsof het daar vastzit, maar misschien heeft dit er wel niks mee te maken
Google eens op een huisarts in je woonplaats
Hoe is je stoelgang?
Waarom zo'n vraag op een forum,. en niet aan de huisarts?
Nou, als ik twee/drie dagen last heb van borrelende darmen hang ik persoonlijk niet meteen in de telefoon om de huisarts te bellen.
Omdat ik me verder niet ziek voel, voel me verder ok.

stoelgang is gewoon regelmatig.
Het nummer van je arts draaien, en daar je verhaal doen, dit is geen medisch forum, wij zijn geen artsen.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 juli 2012 @ 19:02:

Google eens op een huisarts in je woonplaats
Jammer dat je dit niet vraagt aan de huisarts op normale tijden. Indien je geen spoed hebt moet je nu wachten tot maandag.

Heb je meer fris gedronken dan normaal, iets verkeerds gegeten?

Ben je 9 maanden zwanger en heb je rug en buik weeeen?
Ik vraag toch heel normaal of iemand hier ervaring mee heeft, het lijkt mij niet zo ernstig. Alleen wat ongemakkelijk.

Snap die reacties nooit zo goed. Als het je niet boeit of je het niet interesant vind reageer dan gewoon niet.
Ik heb bijna exact dezelfde klachten momenteel! (met een heel lange voorgeschiedenis...) Gewoon naar de dokter gaan, ik kreeg een kuurtje waardoor het beter ging.
anoniem_117949 wijzigde dit bericht op 06-07-2012 20:20
Reden: stomme fout
% gewijzigd
Dit is geen medisch advies, slechts mijn ervaring van deze week:

Ik had eerder deze week een paar dagen vergelijkbare klachten. Toen kreeg ik ineens enorme krampen in mijn darmen en terwijl ik op het toilet zat, kon ik nog net op tijd mijn vuilnisbakje naar me toetrekken zodat ik niet op de vloer heb gekotst... Het was kort maar hevig. Vierentwintig uur later voelde ik me weer helemaal als vanouds. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is.
Waardoor kwam het bij jou dan Taara? En wat voor kuurtje kreeg je dan, antibiotica?

Bedankt voor je reactie.
Er heerst buikgriep op het moment.

Veel drinken, temperatuur in de gaten houden en als het niet beter gaat maandag je huisarts bellen.
De dokter dacht dat mijn darmen gewoon van streek waren en ik kreeg zeg maar een kuurtje die de darmflora tot rust brengt. Hielp wel, maar er zit veel meer achter dus voor mij was het maar 1 van de vele dingen...

Gewoon even naar de dokter gaan dus als het maandag nog zo is
Ik had hetzelfde en bleek een maagzweer te hebben veroorzaakt door helicobacter pylori. Kwam er pas achter toen ik een maagbloeding kreeg, altijd fijn! (En door de bacterie kwam er veel gist waardoor ik dus dat opgeblazen gevoel had en veel lucht had)

Dit hoeft het niet te zijn natuurlijk maar ik zou toch langs een huisarts gaan, al is het maar om jezelf gerust te stellen
drukke periode, stress?
Neem een rennie, helpt goed!
ik heb vergelijkbare klachten op dit moment. Pijn in me onderrug herken ik niet, maar de rest wel. Volgens is het iets wat heerst...ik heb namelijk meer mensen in mijn omgeving met vergelijkbare klachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven