Schoonouders

06-07-2012 20:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zo'n hele goede band met mijn schoonouders, ik kan niet echt mezelf bij hun zijn. Ze zijn wel altijd aardig enzo maar ik heb het idee dat het niet echt is.

Hoe is dat bij jullie? En hoe voelen jullie je bij je schoonfamilie?

Hoevaak gaan jullie langs?

Ik probeer 1 keer in de week te gaan met mijn vriend samen. Mijn vriend gaat vaker, alleen.
Ik heb ontzettend leuke schoonouders, maar ik zie ze niet iedere week en mijn man ook niet trouwens. We zien elkaar om de paar weken en dat is prima.

Waarom zo vaak? Is toch nergens voor nodig.
Hoezo denk je dat ze die aardigheid niet menen?

1x in de week gaan vind ik meer dan zat hoor.
Wat bedoel je met "Ik kan niet echt mezelf bij hun zijn"?

Ik heb een prima band met mijn schoonouders, we zien elkaar ongeveer iedere week, soms meer soms minder, niet lang, we wonen niet ver bij elkaar vandaan namelijk.
1 keer per week??? Ik zie ze 1-2 keer per jaar. Mijn ouders zie ik zelf ook misschien eens per maand.... Dus waarom zo vaak gaan?
Ik kan prima met mijn schoonouders overweg. Heb zelfs een jaar bij ze ingewoond.

Maar als jij het niet fijn vind om elke week naar die van jou te gaan, dan ga je toch iets minder vaak?
Ik zie mijn schoonouders normaal gesproken eenmaal per week (nu wat vaker omdat ze veel op dochter passen).

Mijn ouders een keer per maand / twee maanden.

Hangt maar net van je band af denk ik. Waarom kun jij niet jezelf zijn bij hen?
Ik kan mezelf niet echt bij hun zijn omdat ik hun soms over andere mensen hoor praten en denk dan dat ze dat ook over mij zullen doen. In het begin hebben ze ook eens aan mijn vriend gevraagd waarom hij voor mij koos.

Ze hebben ook wel eens dingen over mij gehoord en toen hebben ze niet aan mij gevraagd hoe het zat maar aan vrienden van mij. 'om de lieve vrede te bewaren'

1 keer per week en dan meestal nog met tegenzin. Ik voel me verplicht.. Hun willen het liefst dat we elke dag komen.En me vriend vraagt ook vaak wanneer we weer gaan.

Hebben jullie een reden waarom jullie niet zo vaak gaan? Of wonen jullie gewoon ver uit elkaar?
Hier ook een prima relatie, heb ook geen vast aantal bezoekers per week of per maand. Net waar we zin in hebben.

Hoe ben je niet je zelf en waarom niet?
Crosspost
Ik zie mijn schoonouders niet zo vaak door de afstand maar kan het goed met hen vinden. Ik weet dat ze voor mij van de andere kant van het land zouden rijden als ik mijn sleutels kwijt zou zijn en ik zou het vragen. Ik verwacht binnenkort ook weer ziekenbezoek van hen . Is niet altijd zo geweest, eerste jaren toch wel wat strubbelingen met schoonmoeder maar dat is gelukkig verleden tijd. Schoonvader is er eentje uit de duizend.
Die van mij wonen in Italië. GOD-ZIJ-DANK.

Nou moet ik zeggen dat schoonLoeder tegenwoordig meer op een schoonMoeder begint te lijken. Die heeft ondertussen wel door dat ze me nooit gaat krijgen waar ze me hebben wil... Mijn schoonvader is een schat. Maar schoonmoeder is het prototype van de Italiaanse mama en dan van het bemoeizuchtigste soort. Als het aan haar had gelegen had ik jaren geleden al een paar blagen geworpen. Dat ik daar niet aan mee heb willen werken heb ik echt heel lang moeten horen.

Bij de aankoop van ons huis in Italië ook met opzet op zo'n twee uur rijden van schoonouders gaan wonen. Langs komen mag best maar niet onaangekondigd voor mijn neus staan graag (als ik in mijn blote kont lig te zonnen, bijvoorbeeld ). Ik weiger ruzie te maken met mijn schoonmoeder, we gedogen elkaar, zijn vriendelijk en beleefd maar meer dan dat zal het nooit worden.

Wij zien elkaar een keer of drie per jaar in Italië en ongeveer even vaak in Nederland. Gemiddeld om de maand dus.
Mijn schoonmoeder dringt zich niet graag op en wil ons zien wanneer wij daar echt zin in hebben. Juist daardoor vinden we het leuk om zo vaak te gaan wanneer we kunnen. Soms is dat 3 keer per maand en soms is dat 1keer in de 2 maanden.

Kun je je gevoel niet beter met hun bespreken?
Ik heb trouwens nog steeds goed contact met mijn ex schoonmoeder . Best uniek als ik de verhalen lees over schoonLoeders
Ik ga wel vaak, maar heb een goede band met ze. Beter dan met mijn eigen ouders.

Ik sluit me aan bij Driewieler, bespreek het eens. Desnoods tussen neus en lippen door tijdens de afwas.
Omdat ik het gevoel heb niet goed genoeg voor hun of voor hun zoon tezijn.

Ik heb voor mijn huidige vriend ook een lange relatie gehad en met zijn ouders had ik een hele andere band zijn vader zei ook vaak je bent voor mij als me eigen dochter. Ik ging ook wel eens leuke dingen doen met mijn ex-schoonmoeder samen.

Met mijn huidige schoonouders is het allemaal anders. Er is een afstand en sommige dingen zijn best schijnheilig wat hun doen. Me vriend weet dit maar wil ook alle banden goed houden en dat begrijp ik ook daarom verplicht ik mezelf 1 keer per week te gaan anders zijn hun weer bang dat ik hun zoon af wil pakken.

Ze zijn trouwens nooit gemeen geweest tegen mij persoonlijk hoor en ben daar ook altijd welkom alleen het voelt zo NEP.

Wat vinden jullie van het 1 keer per week gaan? Ze wonen vlakbij maar kan me er gewoon niet toe zetten. Hun komen trouwens nooit bij ons.
Ja..me vriend heeft het idd ook wel eens voor gesteld te bespreken maar ik wil het niet. Hun zullen het toch nooit toegeven en alles ontkennen. En ik wil ook niet laten merken dat ik ermee zit.
Van verplicht langsgaan hou ik niet, dus daar zou ik heel snel klaar mee zijn.

Ik zou het gewoon eens bespreken met ze of met je schoonmoeder alleen. Voor hetzelfde geld zit het in jouw hoofd en denken ze juist heel positief over je.
Maar dat weet je toch helemaal niet? Als je zo denkt dan blijft de situatie bestaan. Dan veranderd er niet veel terwijl zo te lezen je dat nu wel graag zou willen.
Ik heb schoonouders from hell. Wen er maar aan .. en zorg dat je stevig in je schoenen staat.
Waarom gaat je vriend niet wat vaker in zijn eentje naar zijn ouders? Jullie zitten toch niet aan elkaar vastgegroeid? En dan ga je gewoon af en toe mee. Komt daar commentaar op dan kaats je de bal terug door te zeggen dat zij ook nooit bij jou/jullie thuis komen.
hier ook leuke schoonouders...ik zie ze zo wisselend...als vriend een etentje heeft van werk/eigen vrienden, ga ik met zoon bij schoonouders eten..dus ga er ook zonder vriend wel heen, of ze komt overdag even langs....we hebben 4,5mnd bij ze ingewoond toen we huis verkocht hadden en bezig waren een nieuw huis te kopen....maar schoonouders zijn leuke mensen...en zouden ook alles voor me doen (oppassen als ik heel druk ben, dingen lenen, schoonvader heeft me wel eens geholpen om 15 pakketten op het postkantoor te krijgen...dat soort dingen :D )

Heb ze duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat ze 'spontaan' langskomen maar dat ze moeten bellen. Als ze bellen of ze over een half uurtje langs kunnen komen, is dat in principe altijd prima....

zie ze gemiddeld gok ik eens per week....
Ik keer per week naar je schoonouders???

Echt??

Mijn god ik moet er niet aan denken! Naar mijn eigen ouders overigens ook niet.
quote:Olivia1975 schreef op 06 juli 2012 @ 20:56:

Waarom gaat je vriend niet wat vaker in zijn eentje naar zijn ouders? Jullie zitten toch niet aan elkaar vastgegroeid? En dan ga je gewoon af en toe mee. Komt daar commentaar op dan kaats je de bal terug door te zeggen dat zij ook nooit bij jou/jullie thuis komen.

Me vriend gaat ook vaker in zijn eentje, maar ik probeer 1 keer per week mee tegaan om het zeg maar goed te houden.

Ik denk er ook zo over Olivia 'hun komen ook niet bij ons' maar dan zegt mijn vriend: mijn ouders zijn liever bij hun eigen huis. en dan zeg ik: nou ik ook.

Ja en ik wil er niet met hun over praten omdat hun dat ook niet met mij doen over dingen die ze willen weten van mij! ze hebben zelfs is een keer iets aan mijn ex-vriend gevraagd!

Me vriend heeft toen wel gezegd waarom ze dat gedaan hebben en dan geven ze geen concreet antwoord.

Hun willen alles leuk en aardig houden en het zo spelen dus dan doe ik dat ook maar. Hun bellen ons ook nooit uit hun zelf hoe het gaat enzo.

Ik was vooral benieuwd naar jullie relaite met de schoonfamilie en wat jullie van die van mij vinden, of het raar is dat ik niet vaak wil gaan.
quote:liselore3punt0 schreef op 06 juli 2012 @ 21:02:

Ik keer per week naar je schoonouders???

Echt??

Mijn god ik moet er niet aan denken! Naar mijn eigen ouders overigens ook niet.wat vind jou vriend daarvan dat je daar niet aan moet denken? of vind hij het zelf ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven