Werk & Studie alle pijlers

Fase A contract

06-07-2012 21:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Je hebt een baan gekregen en bent dus niet werkloos meer.

Dat jij op vakantie gaat is je eigen keuze. Je had ook mogen komen werken bij het bedrijf. Als je die uren door het UWV laat uit betalen pleeg jij fraude. Dit is iets tussen het UWV en jou en daar heeft het uitzendbureau niets mee te maken.
ok, dus een 0 uren contract is geen optie?

Aangezien ik liever niet in de ww zit ben ik toch op gesprek gegaan met het idee na de vakantie te beginnen. als ik de baan eerder neem schiet ik er bij in en zou pas halverwege januari verdienen. dit doordat ik dus 500 euro bruto per maand minder zou gaan verdienen. en dan heb ik de opvang voor mn kindjes nog geeneens meegerekend,
In Fase A heb je geen urengarantie. Je krijgt dan dus alleen de uren uitbetaalt dat je werkt.

Dus in je vakantie, krijg je geen geld van het uitzendbureau en zal je dus inderdaad naar het UWV moeten.
Je bouwt wel vakantiegeld en -uren op in Fase A. Je kan alleen nooit meer uitbetaald krijgen dan je al opgebouwd hebt. In 2 weken bouw je nauwelijk iets op, dus kunnen ze je geen 3 weken vakantie betalen.
wat ik zo vreemd vind is dat ik zelfs bij het uwv verschillende antwoorden krijg. kan een fase a uberhaupt op basis van 0 uren?
Tuurlijk kan een fase A op basis van 0 uur.

Je hebt waarschijnlijk een uitzendovereenkomst en niet een contract. En in die overeenkomst staat waar je gaat werken en voor hoeveel uur.
http://www.sfu-online.nl/ ... at-houdt-fase-en-fase-12a
Als jij geen uren opneemt voor je vakantie, is er sprake van twee losse contracten volgens mij.
quote:helene31 schreef op 06 juli 2012 @ 22:08:

Als jij geen uren opneemt voor je vakantie, is er sprake van twee losse contracten volgens mij.Nee, dat is niet waar.
ik krijg dan idd een uitzendovereenkomst, wellicht dat het UWV daarom verschillende antwoorden gaf. Maar wat is het nut dan van een 0 uren contract, ook al zetten ze er 40 op. Als ze me maar voor 32 uur inzetten dan is het toch ook goed?
Wat is nu het probleem precies?

Waarom wil je niet tekenen voor 32 uur? Er staat gewoon in dat je bij huppeldepup gaat werken voor 32 uur in de week. Dat ís toch ook zo?
Het probleem is, dat er eerst gezegd werd dat mijn uitkering stop zou worden gezet. Op zich natuurlijk terecht, maar wel zuur als je bedenkt dat ik ivm veel lager salaris dan pas na half januari wat zou verdienen ipv dat het me wat kost. Dus vandaar dat ik dacht dan kies ik eerst liever voor een 0-uren contract als dat mogelijk is. Voor zover ik weet krijg je de uren die je minder werkt dan je uitkering dan van het UWV maar dat is dus ook zo bij 32 uur, dus waarom bestaan er dan 0-uren contracten. Voor hetzelfde geld kun je dus als uitzendbureau een overeenkomst opzetten voor 32 uur en vervolgens 22 uur laten werken en dan krijg je ook aanvulling. Ik probeer het te snappen maar zoals je ziet lukt het me nog niet echt. Ik wil gewoon een goede beslissing maken en niet in de problemen komen als dit makkelijk opgelost kan worden met een ander contract. Ik waardeer je snelle reactie (en die van de rest) trouwens wel heel erg!
Je krijgt geen contract maar een briefje waar op staat hoeveel uur je gaat werken, dat heeft niks met een contract te maken.

Elke week moet je je urenbriefje indienen bij het UWV, ongeacht of er in je uitzendbeding 32, 0 of 92 uur per week staat. Als je dan onder die 30.5 uur komt, zal het UWV dit aanvullen.
Ok, ik heb nu helder wat de regels zijn. Als iemand gelijk roept fraude begin ik gelijk in de stress te schieten. Ik wil namelijk niet frauderen maar wil wel binnen de mogelijkheden de beste keuze maken.

Nogmaals bedankt, ik kan nu met een gerust hart gaan slapen ;)
Fase A is op 0 uren basis. Je kam

Hooguit een urengarantie krijgen. Heb je wel uren dan heb je een fase B
In Fase A kan je ook een urengarantie krijgen, maar dit is uitzonderlijk
Waarom begin je niet na je vakantie. Het lijkt mij veel verstandiger dat je ingewerkt word als je terugkomt dan dat ze weer opnieuw alles kunnen gaan uitleggen omdat je 3 weken weg bent geweest. Het is nu eenmaal vakantietijd en als de werkgever je graag wilt hebben dan moeten ze ook het gedculg hebben dat je 3 weken later pas begint. En je mag dan die 3 weken ww vakantie opvoeren aangezien je per kalenderjaar recht hebt op 4 weken vrij naar rato. Als je terugbent kan je aangeven dat je per dd. gaat beginnen via uzb x bij bedrijf z voor 32 uur per week en dat de ww beeindigd kan worden.

Ga je wel werken dan heb je dus onbetaald verlof omdat je niet genoeg uren hebt opgebouwd om 3 weken uit te laten betalen door het uzb.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
@mutsje78 dat wilde ik ook graag, alleen wil het bedrijf dat ik eerder begin. Ik ben vervanging voor iemand die per aug stopt en anders zitten ze met personeelstekort qua inwerktijd. Ik heb nog een 'oud' contract er bij gezocht waar deze op gaat lijken. Hierbij staat 'afgesproken arbeidsduur' als hier straks 32 uur staat en dit doe ik voor 2 week en vervolgens mijn vakantie dan vind ik het nog steeds eng om dit te tekenen. Het liefst zou ik dit zwart- op wit terug vinden op de site van het UWV. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als ik bv 28 week heb gewerkt en het bedrijf me dan bedankt. Dan kelder ik gigantisch in mijn uitkering (uiteraard hou ik mijn ogen open voor een andere beter betaalde baan want nogmaals ik wil natuurlijk niet in de ww maar vind dat ik hier wel rekening mee moet houden) vandaar dat ik zelf liever een 0-uren contract teken, en ik snap niet waarom het uitzendbureau hier niet in mee wil gaan....
Heb je al wat van het UWV gehoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven