Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
Ben ik dan de enige die juist de ouders (vooral moeder) van Silvijn zo irritant vindt? Dat babystemmetje van haar brrrrrr. Met hun bamboeluiers en antroposofisch kinderdagverblijf En dat emotionele gedoe de hele tijd, verschrikkelijk. Denk dat die jongen als hij een jaar of 10/11 is gelijk naar McDonalds rent.
quote:imcoolerthanyou schreef op 06 juli 2012 @ 12:57:

Ben ik dan de enige die juist de ouders (vooral moeder) van Silvijn zo irritant vindt? Dat babystemmetje van haar brrrrrr. Met hun bamboeluiers en antroposofisch kinderdagverblijf En dat emotionele gedoe de hele tijd, verschrikkelijk. Denk dat die jongen als hij een jaar of 10/11 is gelijk naar McDonalds rent.

Haha ik heb de uitzending niet gezien maar nu je deze post schrijft hoor ik inderdaad gelijk dat zijige stemmetje van haar weer in mijn hoofd. Blegh!

Hopelijk vanavond tijd om het via Uitzending Gemist te zien.
Nee hoor, ik vind ze ook erg irritant. Vooral het tv-nieuws filmen en hij geeft "ons" dan meteen even uitleg dat alles anders moet..(ging toch over het kind dit programma ??)
Ik heb niet alles terug gelezen, dus misschien mosterd. In mijn tv gids staat dat het stel Desiree en Michael (met kindje Isabelle) zwanger is van de derde.
quote:luca schreef op 06 juli 2012 @ 13:02:

Nee hoor, ik vind ze ook erg irritant. Vooral het tv-nieuws filmen en hij geeft "ons" dan meteen even uitleg dat alles anders moet..(ging toch over het kind dit programma ??)

Ach, voor dat kind over een aantal jaar misschien wel leuk om terug te zien wat er zoal in het nieuws was toen hij een dreumesje was. En dat zijn vader dan tegen die tijd kan zeggen 'Kijk eens, ik had toen hele goede inzichten want nu gebruiken we inderdaad alleen maar groene stroom' ofzo :P Ik denk dat dat een beetje het idee erachter is.

Wat ik wel leuk vind van dat stel is dat hij een wetenschapper is, en waarschijnlijk van zichzelf niet zo van dat holistische antroposofische en alternatieve gedoe is, maar dat hij daarvoor wel open staat door haar. Vind ik mooi om te zien
Zou het echt stoppen? Wat stom zeg! Het hele concept van het programma is toch juist dat je de kinderen ziet opgroeien. Wat heeft het dan voor zin als het al na 2 jaar stopt?? Zo duur kan het idd toch niet zijn, vier afleveringen per jaar.... En de ouders filmen ook nog veel zelf!

Desiréé en Michael zwanger van de derde? Volgens mij is het tweede kindje van maart 2012 of zo. Zo hee....

Nee ik iriteer me ook niet aan de moeder van Silvijn. Naar mijn mening slaan ze nogal ver door maar als zij zich er prettig bij voelen... Ik vind ze leuker met Silvijn omgaan dan het Turkse stel of Lisanka en Pel.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Hoewel dat 'de wereld gaat vergaan' van het groene stel niet echt m'n ding is, vind ik wel dat ze erg liefdevol en betrokken zijn. En hun best doen op hun manier.

De mensen met de fretten lijken me het omgekeerde. Net of ze het allemaal niet boeit wat de kleine aangaat. Zou me niets verbazen als het er off camera nogal eens heftig aan toe gaat of zal gaan als ie groter word en meer weerstand bied.
quote:Re__ske schreef op 06 juli 2012 @ 13:30:

Desiréé en Michael zwanger van de derde? Volgens mij is het tweede kindje van maart 2012 of zo. Zo hee....

Nee 2e is van september 2011
Hoe heet die moeder die haar dochter iedere keer langs de meetlat zet?

Ik vind haar zo kil overkomen, net of er geen fijne interactie is tussen moeder en dochter. Gelukkig dat haar dochter wel zo dol is op haar vader.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Marosa schreef op 06 juli 2012 @ 10:38:

Las gisteren in het AD, dat dit de laatste afleveringen zijn van Generatie 2010. Het programma moet stoppen wegens bezuinigingen. Vind ik zoooo jammer!!Oh, dat is écht jammer. Hopelijk vinden ze er nog iets op.
quote:Paddle schreef op 06 juli 2012 @ 13:36:

Hoewel dat 'de wereld gaat vergaan' van het groene stel niet echt m'n ding is, vind ik wel dat ze erg liefdevol en betrokken zijn. En hun best doen op hun manier.

De mensen met de fretten lijken me het omgekeerde. Net of ze het allemaal niet boeit wat de kleine aangaat. Zou me niets verbazen als het er off camera nogal eens heftig aan toe gaat of zal gaan als ie groter word en meer weerstand bied.Dat dacht ik ook bij de frettenmensen, als ze al zo doen voor een camera....

Volgens mij is haar stem gewoon zo... Kan me wel voorstellen dat je er wat de kriebels van krijgt, maar ach. Wat ik raar vind, is dat er steeds gezegd wordt dat zij zo'n tegenpolen zijn, maar volgens mij is dat helemaal niet zo, volgens mij zijn ze gewoon allebei heel betrokken bij de wereld en zich bewust van hoe belangrijk de natuur is en zo, dat lijkt me eigenlijk alleen maar goed. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het verbaast me dat er meerdere mensen iets over Lisenka's wenkbrauwen zeggen, ik zie er niets raars aan en kan me voorstellen dat ze wel wat beters te doen heeft dan haar wenkbrauwen te epileren.
quote:piratorart schreef op 06 juli 2012 @ 13:52:

Hoe heet die moeder die haar dochter iedere keer langs de meetlat zet?

Ik vind haar zo kil overkomen, net of er geen fijne interactie is tussen moeder en dochter. Gelukkig dat haar dochter wel zo dol is op haar vader.Nathalie, ik vind dat ze het wel een toestand maakt, dat het kind meer naar de vader toetrekt....bij meerdere kinderen heb je altijd wel dat ze om de beurt naar één ouder trekken. Maar ze zitten gewoon met een loep bovenop dat meisje. En toch vind ik ze ook wel aandoenlijk, helemaal omdat ze niet pretenderen perfect te zijn maar wel een bepaalde 'houding' hebben. Maar ik blijf erbij dat het van oorsprong wat verlegen, misschien gepeste middelbare scholieren waren die nu (min of meer) succesvol zijn.
Wat leuk om alle meningen te lezen! En gaat dit programma echt stoppen? Nee toch zeker, het idee is zo leuk. Mooi en integer gemaakt, eens een keer geen sbs-6 zooi.

Ik vraag me af waar je als (klein) kind het beste af zou zijn. Ik denk dat ik dan voor de ouders van Silvijn ga. En niet vanwege het biologische eten, al is dat nooit verkeerd natuurlijk. Ze gaan heel warm met hun kindje om.

Dat jonge stel die nu bewust zwanger is van de 2e: dit snap ik dus echt niet. Een ongelukje kan gebeuren en ze zijn fantastisch opgevangen door zijn ouders. Maar onder deze omstandigheden voor een 2e gaan, nee, dat kunnen ze die ouders toch niet aandoen zeg. Ze zijn nog zo jong, een 2e hoeft toch niet zo snel. Ze maken m.i. misbruik van de ouders.

Moeder Desiree die zwanger is van de 2e vind ik toch wel een licht aanstellerig/hysterisch type. Zoals dat kind over haar heen getrokken werd tijdens de echo, wat een flauwekul zeg.

In het vorige seizoen vertelde yuppen moeder van Dominique dat ze een verstoorde schildklieraandoening had overgehouden na de zwagerschap. Daarom is ze ook zo mager. Deze aandoening heeft ook psychisch een behoorlijke impact, vandaar wellicht het gedrag waar sommige onder ons zich aan ergeren. Ze wilt het allemaal zo over-goed doen. Toch bedoelen ze het allemaal goed, ze zijn best aardig. Neem nou die filmpjes over de eerste stapjes van alle dreumesjes. Hoe de beelden er bij hun uitzien (in hun schitterende tuin komt hun mooie dochtertje in een nog mooier design pakje aangewiebeld, valt in het groener-dan-groen gras. Het lijkt wel een scene uit een film...) in vergelijking met alle andere beelden, haha.

Lisenka en Pel: het is al meer gezegd, ook ik vind het een kleurloos stel. Die inrichting van hun huis ook: nee. Ik vind gewoon niks leuk aan hun en bij hun. Het kind hoort alleen maar nee-nee-nee. Zet een slot op die frettenkooi dan.

Maar het allerergste vond ik die Turkse vader. Wat een waardeloze zak zeg, sorry hoor. Zijn pas bevallen vrouw die werkelijk dood- en doodziek is. Meneer moet eens een dagje koken. Hallo, we leven niet meer in de jaren 50, grrrrr. Ik kon hem wel ik weet niet wat doen. Zo iemand verdiend geen vrouw. Wel eerlijk dat hij dit dus gewoon uit laat zenden, hij vindt zijn denkbeelden dus volkomen normaal. Wat triest zeg.
Ik vind het alternatieve stel het leukst, lief voor Silvijn, bewust met hem bezig.

Van de ouders van Jamie, vreselijke naam ook, krijg ik de kriebels. Bleeeh, die tv aan, dat snoepen, dat constante ge'nee', thuis komen en je kind meteen in de kinderstoel zetten omdat je jas moet uittrekken, het voelt allemaal zo.... moe, ongeinspireerd, sneu voor dat jongetje.

Die Turkse vader, bleeh, vreselijke man. 'Daar ben ik niet blij mee' toen zijn vrouw doodziek in bed lag. Omdat hij dan moest koken!!! Grrr, je zou die man toch wat aandoen!

Jonge stel, wel leuk,maar niet zo slim om nu al voor een tweede te gaan zonder huis en baan.

Kakstel, vind het wel knap dat ze zo open zijn hoor, dat moet je wel durven. Krijg wel een beetje kriebels van ze.

En dat andere stel via ik saai!
Ik vind de ouders van Silvijn ook best wel lief eigenlijk. Je kan echt zien dat ze het mannetje veel liefde geven en dat ze het ook gewoon fijn hebben met z'n drietjes. Vooral om de vader van Silvijn moet ik erg lachen. Die heeft af en toe echt droge humor.

Do en haar ouders. In het begin dacht ik echt oh jee, het perfecte stel, met het perfecte huis en het perfecte kind. Maar idd toen ze in het vorige seizoen vertelde over haar schildklier en over haar perfectionisme dacht ik ja je moet wel ballen hebben omdat toe te geven op de tv...

Ouders van isabelle blijf ik vreemd vinden. Vind die Desiree ook echt te hysterisch...

Ouders van Jamie, ja daar is alles al over gezegd denk ik.

Net als die turkse vader, vreselijk om te gaan zeuren over het eten als je vrouw dood en doodziek is.

Het jonge stel.. volgens mij vond de moeder van hem het ook echt helemaal niet leuk dat ze weer oma werd... Ze zei ook ik vind het niet leuk hoor jongen (of zoiets).

Ik zou het echt ontzettend jammer vinden als dit programma stopt !!!
quote:-anna- schreef op 06 juli 2012 @ 14:24:

Dat jonge stel die nu bewust zwanger is van de 2e: dit snap ik dus echt niet. Een ongelukje kan gebeuren en ze zijn fantastisch opgevangen door zijn ouders. Maar onder deze omstandigheden voor een 2e gaan, nee, dat kunnen ze die ouders toch niet aandoen zeg. Ze zijn nog zo jong, een 2e hoeft toch niet zo snel. Ze maken m.i. misbruik van de ouders.

Eens. Dat kun je toch niet maken, als je bij je ouders inwoont om dan bewust voor een tweede te gaan. Ik snap eigenlijk niet dat zijn ouders dat gewoon pikken.

Ik vind de ouders van Dominique wel leuk. Ze zijn soms wel wat onhandig zoals met dat opmeten maar wel heel liefdevol. Alleen dat babyzwemmen, nu ik dat gezien heb ben ik blij dat ik er nooit aan begonnen ben. Dan ga ik liever gewoon zelf met ze zwemmen.
Zo net even de aflevering teruggekeken.

Wat mij naast alles wat jullie hier zeggen verbaasde was dat de kraamverzorgster bij het Turkse stel handschoenen droeg bij het badderen van de baby. Is dat normaal? Wat enorm kil kwam dat over op mij.

Ben ik dan de enige die juist de ouders (vooral moeder) van Silvijn zo irritant vindt? Dat babystemmetje van haar brrrrrr. Met hun bamboeluiers en antroposofisch kinderdagverblijf En dat emotionele gedoe de hele tijd, verschrikkelijk. Denk dat die jongen als hij een jaar of 10/11 is gelijk naar McDonalds rent.Vreselijk inderdaad.
quote:joannejoanne68 schreef op 06 juli 2012 @ 23:11:

Zo net even de aflevering teruggekeken.

Wat mij naast alles wat jullie hier zeggen verbaasde was dat de kraamverzorgster bij het Turkse stel handschoenen droeg bij het badderen van de baby. Is dat normaal? Wat enorm kil kwam dat over op mij.

Als een pasgeborene voor de allereerste keer in badje gaat, dan is dit normaal. Er zit dan nog slijm/bloed resten van de moeder en huidsmeer van de kleine zelf op het huidje. Volgens het protocol behoor je handschoenen te dragen als je hiermee in contact komt.

We gaan er maar vanuit dat het de eerste keer was, anders is het inderdaad vreemd.
Ik gebruik bij het wassen van parienten ook altijd handschoenen. M'n handen drogen helemaal uit van alles waar ze mee in aanraking komen (ook zeep, crèmes en water), dat ik liever handschoenen aantrek.

Als je eczeem hebt, draag je ook liever handschoenen.

Zomaar een paar redenen waarom je in dit geval voor handschoenen kan kiezen..... Ik keek er iig niet van op.
[persoonlijke gegevens derden verwijderd door juniormoderator]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 07-07-2012 17:24
Reden: persoonlijke gegevens derden
% gewijzigd
zouden ze uit elkaar zijn dat het huis te koop is?
Waarom nu gelijk suggeren dat ze uit elkaar zijn? Wat een onzin.
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik suggereer toch niet? ik vraag alleen of iemand dat mss weet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven