aardappel anders opwarmen?

07-07-2012 15:27 29 berichten
hallo medeforummers

misschien een stomme vraag,maar kan het antwoord echt niet vinden,

vanavond eten we dus aardappel anders van donderdag,is het nog te eten vandaag? en zo ja hoe kan ik het het beste opwarmen...oven?magnetron? pan?

heb dit nooit eerder gedaan...

Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat in de oven doen
Internagelaktisch
Oven. En dan op 120 graden tot het lekker heet is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dankje dames....wist het echt niet! eet het eigenlijk zelden,

is af en toe best lekker...

is een minuutje of 20 genoeg?
Aardappel-anders, bestaat dat nog steeds!? Maar ik zou het juist op de oven-magnetron functie doen als je dat hebt. Met 5 minuten op de hoogste stand wel gaar. Even met een mes erin en dan tegen je lip aanhouden om te voelen of het heet is.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
oven magnetron functie? nooit van gehoord eerlijk gezegd,heb oven,magnetron grill en een crisp iets...
misschien een nog dommere vraag....dat is toch op babis van ei/room...is dat eigenlijk wel op te warmen?
Als je crisp hebt heb je zeer waarschijnlijk ook oven magnetron functie. Combi-oven dus. Dan werken de magnetron en de oven op het zelfde moment en is het dus sneller klaar, maar wordt niet zo klef als met alleen magnetron.

Ei-room kan je prima op nieuw opwarmen. Geen probleem.
dankje Bladora,dan zal ik zo even gaan kijken of ik die functie heb.

heel erg bedant
quote:blondiej schreef op 07 juli 2012 @ 15:27:

vanavond eten we dus aardappel anders van donderdag,is het nog te eten vandaag? en zo ja hoe kan ik het het beste opwarmen...oven?magnetron? pan?

heb dit nooit eerder gedaan...:)

Bedoel je van donderdag als je hebt het donderdg gemaakt? zo ja dan zou ik het niet doen als het al 2/3 dagen in de koelkast heeft gestaan.

Deels is het volgens mij inderdaad op basis van room.... ik zou persoonlijk vers eten koken ...
als je het al warm heb gemaakt, zou ik het niet weer opnieuw opwarmen.

Maar denk dat ik mosterd ben.
Volgens mij zou het met aardappel-anders best twee keer kunnen, daar zitten al zoveel conserveringsmiddelen in dat 2 keer opwarmen ook niet meer uitmaakt.
ja het idd van donderdag,het hele potje gemaakt,en nu is ong. de helft van over....heeft wel al die tijd afgedekt in de koelkast gestaan
Er zitten zoveel conserveringsmiddelen in dat je het vast nog prima kan eten.
quote:-Bladora- schreef op 07 juli 2012 @ 16:00:

Volgens mij zou het met aardappel-anders best twee keer kunnen, daar zitten al zoveel conserveringsmiddelen in dat 2 keer opwarmen ook niet meer uitmaakt.Wat ik je brom
quote:-Bladora- schreef op 07 juli 2012 @ 16:00:

daar zitten al zoveel conserveringsmiddelen in dat 2 keer opwarmen ook niet meer uitmaakt.

Niet dus ....

Tekst van de aardappel anders site

ingrediëntenwater, plantaardige olie, room: 5,8%, gemodificieerd zetmeel, dextrose, ui, kaas (bevat melk), zout, bieslook: 1,6 %, melkeiwitten, boter, emulgatoren ( E339, E452, E473), peterselie, verdikkingsmiddel: xanthaangom, aroma’s, ui-extract en knoflookextract, kleurstof: Caroteen

Alle Aardappel Anders varianten zijn glutenvrij en bevatten geen conserveringsmiddelen

O ja TO Hoed je voor de anti pakjes potjes en zakjes brigade,die komen straks vast ook nog wel even langs ...

Aardappel anders link
hm die brigade ja...af en toe eet ik een pakje/zakje/potje maar verder vers ja...deze week is het erg druk met van alles en ng wat
quote:blondiej schreef op 07 juli 2012 @ 16:02:

ja het idd van donderdag,het hele potje gemaakt,en nu is ong. de helft van over....heeft wel al die tijd afgedekt in de koelkast gestaanPersoonlijk zou ik het echt niet meer eten,het is jammer en zonde van het eten maar een paar dagen ziek zijn zou ik er ook niet voor over hebben..
Heb het een keer één dag later geprobeerd en toen was het al niet lekker meer. Zou het dus zeker niet doen van 2 dagen oud.

Wat je wel kunt doen, is donderdag de helft maken, en de andere helft zaterdag. Zo lang kan het potje wel geopend in de koelkast blijven, maar ook niet langer! Misschien een tip voor een volgende keer!!!
hm oke....wil er ook niet ziek van worden dus...zal als we zo gaan eten even wat verzinnnen,als het niet meer goed ruikt etc. dan gaat het de prullenbak in
Ik eet vaak genoeg zelfgemaakte gratin op de dagen erna...Vind dat het altijd lekkerder wordt als het even staat. Nog nooit ziek van geworden

Dacht trouwens echt dat daar conserveringsmiddelen in zouden zitten! Vond het zo nep smaken. Maar dat zal dan niet aan de conserveringsmiddelen liggen.
TO heb je een en ander aan kruiden in huis en met een beetje mazzel een potje room? dan heb je het in no time zelf gemaakt.

De room met kruiden en al in een pannetje doen en al roerend licht laten inkoken,dat maak je op smaak met zout / peper en doe je over je aardappels/eten heen.

Geraspte kaas er over en half uurtje de oven in.. komt niet uit een potje maar is wel lekker ( ik ben zeker niet tegen makkelijk koken uit pot / zak of pakje )
Als het in de koelkast heeft gestaan, is het geen probleem. Opwarmen kan in de oven of magnetron.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
quote:-Bladora- schreef op 07 juli 2012 @ 16:14:

Ik eet vaak genoeg zelfgemaakte gratin op de dagen erna...Vind dat het altijd lekkerder wordt als het even staat. Nog nooit ziek van geworden

Dacht trouwens echt dat daar conserveringsmiddelen in zouden zitten! Vond het zo nep smaken. Maar dat zal dan niet aan de conserveringsmiddelen liggen.

Zelfgemaakt is met verse ingredienten en niet uit een potje?

De info die ik neer heb gezet komt van de site af ( zie link) als er dan wel een en ander aan conserveermiddelen inzit hebben ze daar een probleem ...
Ja zonder aardappel-anders dus Gewoon op de klassieke manier, min of meer zoals jij hiervoor omschreef!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven