Houden van........

07-07-2012 20:42 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Toen ik zei "ik denk dat je meer houdt van jouw ex dan mij...."

Zei hij: "nou ja, houden van.... houden van......?"

What to do? Smack him in the face, or.....?!

X

(p.s. wees vooral recht door zee!)
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:01:

Soms is het goed zulke vragen te stellen. Kun je ooit de concurrentie aan met een ex, een ex voor wie hij bijna zelfmoord heeft gepleegd?! Of is dat tegen beter weten in? Zijn er überhaupt mensen hierzo die genoegen nemen met een partner die nooit tegen hun ex op kan? Vraag ik me af, misschien snap ik het dan beter?Dit zegt helemaal niks over zijn liefde voor haar, maar meer over zijn eigen gemoedstoestand. Sommige mensen kunnen een afwijzing of breuk niet aan, en volgens mij ben je dan in emotioneel opzicht behoorlijk labiel....zegt dus niks over liefde voor een ander.
@Teigera, als het lukt is er wel een probleem opgelost.
Bah, net een uitgebreide reactie getypt, alles foetsie....

Maar goed... De vraag is: kun je ooit van iemand houden terwijl je eerder volledig geobsedeerd en in de wolken was van een ander??? Mijn vriend zou voor mij nooit zelfmoord plegen. Wat zegt dat?
En het gaat erom hoe JIJ je hierbij voelt; als jij denkt dat je niet kunt concurreren met zijn ex dan zit dat bij jou, niet bij hem. Je moet je dan afvragen of je wel voldoende eigenwaarde hebt denk ik..
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:01:

Soms is het goed zulke vragen te stellen. Kun je ooit de concurrentie aan met een ex, een ex voor wie hij bijna zelfmoord heeft gepleegd?! Of is dat tegen beter weten in? Zijn er überhaupt mensen hierzo die genoegen nemen met een partner die nooit tegen hun ex op kan? Vraag ik me af, misschien snap ik het dan beter?

Pff je bent de concurrentie aangegaan met een schim uit het verleden en stelt als het ware zijn gedrag van toen ter discussie. Hier kan hij dus nooit het juiste antwoord op geven. Ik heb in het verleden ook wel dingen gedaan die ik nu niet meer zou doen.

Is het enige juiste antwoord dan dat hij voor jou ook zelfmoord zou plegen, is dat het enige antwoord waar je genoegen mee neemt?

Het lijkt wel drama om drama. Het is uit tussen hun als heel lang, accepteer het en investeer in het heden.

Of schrijf hier op wat nou echt het probleem is, jouw eigen onzekerheid wellicht???
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom zou je willen dat je vriend zelfmoord pleegt om jou, echt is dat jouw idee van liefde?

Misschien is hij nu minder labiel dan toen.
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:10:

Maar goed... De vraag is: kun je ooit van iemand houden terwijl je eerder volledig geobsedeerd en in de wolken was van een ander??? Mijn vriend zou voor mij nooit zelfmoord plegen. Wat zegt dat?Ja, je kunt dan weer van iemand houden. Het is ook mogelijk om van méér dan een persoon te houden.
Mooi gezegd Viva-amber, daar heb je wel een heel goed punt!

Maar goed... De vraag is: kun je ooit van iemand houden terwijl je eerder volledig geobsedeerd en in de wolken was van een ander??? Mijn vriend zou voor mij nooit zelfmoord plegen. Wat zegt dat?Dat ie een stukje gezond verstand heeft gekregen. Door schade en schande wordt men wijs.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn god...ik vind dit erg ver gaan eigenlijk...ik denk eerlijk gezegd dat jij niet van je vriend houdt, maar verliefd bent op het idee dat iemand van jou houdt.

Maar goed... De vraag is: kun je ooit van iemand houden terwijl je eerder volledig geobsedeerd en in de wolken was van een ander??? Mijn vriend zou voor mij nooit zelfmoord plegen. Wat zegt dat?

Ja hoor dat kan prima.

En waarom zou je vriend voor jou zelfmoord moeten willen plegen?

Spoor jij wel helemaal?

Niemand is het waard om zelfmoord voor te plegen dus jij ook niet.

Maar goed... De vraag is: kun je ooit van iemand houden terwijl je eerder volledig geobsedeerd en in de wolken was van een ander??? Mijn vriend zou voor mij nooit zelfmoord plegen. Wat zegt dat?Dat hij een weldenkend mens is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
We hebben dus een vriend die ooit erg labiel was, en misschien nog is, en een to die geen eigenwaarde heeft, onzeker is. Ik denk dat dit een niet zo heel gezonde relatie is of kan zijn.
quote:Julus schreef op 07 juli 2012 @ 21:15:

We hebben dus een vriend die ooit erg labiel was, en misschien nog is, en een to die geen eigenwaarde heeft, onzeker is. Ik denk dat dit een niet zo heel gezonde relatie is of kan zijn.Dit denk ik ook ja.
Maar vertel nou eens... Wat ging er aan jouw opmerking in je openingspost vooraf? Waar hadden jullie het over?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ok dank je.
Vraag me af hoe deze relatie eruit ziet..
quote:Enn schreef op 07 juli 2012 @ 21:16:

Maar vertel nou eens... Wat ging er aan jouw opmerking in je openingspost vooraf? Waar hadden jullie het over?Ja daar ben ik ook benieuwd naar.
Laat ook maar. Tuurlijk ben ik onzeker. Ik ben in een vorige relatie bedonderd. Nu kom ik bij mijn nieuwe vriend in huis nog allerlei foto's/ films/ info/ etc. etc. tegen van zijn ex. Hij heeft heel open (wat ik zeker waardeer) verteld over zijn ex, dat hij zichzelf wou ophangen voor haar, ver reisde voor haar, etc. Voor mij wou hij dat niet. 80 km. afstand was al teveel. Van mij heeft hij geen seksfilms, weinig foto's, maakt geen complimenten. Ben echt aan mijzelf gaan twijfelen, alsof ik minder ben dan zij is. Zo stom.
Ben eigenlijk best zelfverzekerd. Ben gescheiden omdat ik van mening was dat ik beter verdiende.
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:22:

Laat ook maar. Tuurlijk ben ik onzeker. Ik ben in een vorige relatie bedonderd. Nu kom ik bij mijn nieuwe vriend in huis nog allerlei foto's/ films/ info/ etc. etc. tegen van zijn ex. Hij heeft heel open (wat ik zeker waardeer) verteld over zijn ex, dat hij zichzelf wou ophangen voor haar, ver reisde voor haar, etc. Voor mij wou hij dat niet. 80 km. afstand was al teveel. Van mij heeft hij geen seksfilms, weinig foto's, maakt geen complimenten. Ben echt aan mijzelf gaan twijfelen, alsof ik minder ben dan zij is. Zo stom.Misschien beseft je vriend nu dat hij op dat moment zich teveel heeft mee laten slepen? Misschien wil hij er nu voor waken dit nog een keer te laten gebeuren. En wees blij dat er geen sexfilms van jou zijn. Je weet nooit waar die terecht komen mocht het ooit uitgaan tussen jullie.
Oh en vind überhaupt dat je nooit voor iemand zelfmoord zou moeten plegen. Dat lijkt me echt ongezond.
Jij bent 32? Je komt op mij - in emotioneel opzicht- over als iemand van een jaar of 18. Niet lullig bedoeld, maar ik vrees dat je nog heel wat werk te doen hebt voordat een relatie kans van slagen heeft. Bedonderd worden heeft enorm veel impact, ik kan er helaas over meepraten. Maar jij en hij versterken elkaars negatieve energie, zeg maar. Het wordt van kwaad tot erger totdat je elkaar niet meer vertrouwd wat liefde betreft. En heb je er weer een negatieve ervaring bij.

Maar misschien wil je meer toelichten over jullie relatie?
Ik zou wel vragen of hij de foto's van zijn ex uit het zicht van jou wil halen. Na 2 jaar samen mag dat wel.
In tegenstelling tot je ex is deze man eerlijk, hoe fijn is dat?? Dat zou je inderdaad best mogen waarderen, maar je mag hem ook geloven. Hij is niet je vreemdgaande ex!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven