Houden van........

07-07-2012 20:42 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Toen ik zei "ik denk dat je meer houdt van jouw ex dan mij...."

Zei hij: "nou ja, houden van.... houden van......?"

What to do? Smack him in the face, or.....?!

X

(p.s. wees vooral recht door zee!)
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:22:

Laat ook maar. Tuurlijk ben ik onzeker. Ik ben in een vorige relatie bedonderd. Nu kom ik bij mijn nieuwe vriend in huis nog allerlei foto's/ films/ info/ etc. etc. tegen van zijn ex. Hij heeft heel open (wat ik zeker waardeer) verteld over zijn ex, dat hij zichzelf wou ophangen voor haar, ver reisde voor haar, etc. Voor mij wou hij dat niet. 80 km. afstand was al teveel. Van mij heeft hij geen seksfilms, weinig foto's, maakt geen complimenten. Ben echt aan mijzelf gaan twijfelen, alsof ik minder ben dan zij is. Zo stom.

Dat moet je niet op hem afreageren want hij is namelijk niet degene die jou bedonderd heeft.

Hij moet voor jou dus exact hetzelfde over hebben als hij destijds voor zijn ex had en liefst nog veel en veel meer?
Dank je Julus. Heb al een berg levenservaring mag ik wel zeggen. Bepaald niet onverstandig en hoog opgeleid. Veel meegemaakt. Wat wil je weten over onze relatie? Ik vertel het je graag
Dan kun je dit ook handelen, dat is mooi. Wat zijn zijn acties richting jou, want woorden zeggen niet zoveel dan daden..daar moet je naar kijken. Doet hij concessies indien nodig, investeert hij voldoende in jou en de relatie voor jouw gevoel?
Maar kan het zo zijn dat jij meer hebt gehouden van een ander dan van de man waar je nu mee samen bent? (aan allen gericht)
Julus, vind dat je mooie dingen zegt! Dank je, dat houdt me goed de spiegel voor!
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:30:

Dank je Julus. Heb al een berg levenservaring mag ik wel zeggen. Bepaald niet onverstandig en hoog opgeleid. Veel meegemaakt. Wat wil je weten over onze relatie? Ik vertel het je graag Hoog opgeleid zijn heeft niets te maken met verstandig zijn of niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:33:

Maar kan het zo zijn dat jij meer hebt gehouden van een ander dan van de man waar je nu mee samen bent? (aan allen gericht)

Meer wil ik niet zeggen maar ik heb meerdere relaties gehad en ik hield van allen op een andere manier.

Niet meer of minder maar anders en dat is ook niet zo raar want het zijn allen verschillende personen.

Op dit moment heb ik geen relatie.
Er valt ook wel iets te zeggen voor een wat meer rustige stabiele en gezonde relatie (zoals jij die nu misschien hebt met je vriend, dat hoop ik tenminste voor je). Het klinkt alsof de relatie met zijn ex best heftig was en dat houd je niet het hele leven vol.

Je mag best grenzen stellen, geef bijvoorbeeld gewoon aan dat je snapt dat je vriend een verleden heeft en dat je dat ook accepteert. Geef aan dat je ook snapt dat de huidige relatie anders is en dat je graag wilt dat e.a. slaagt en dat het opruimen (bijv op zolder zetten of opbergen) van materiaal van zijn ex daarbij helpt. Vraag hem dus om de zaak op te ruimen en om je niet er te veel mee te confronteren (het is ook niet heel gezond om e.a. in detail te weten).

Accepteer dat jullie relatie er anders uit ziet en bespreek dit evr met je vriend, wellicht zit er in een stabiele relatie wel meer toekomst muziek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk graag met je mee, Zoe. Over je vraag; ik ben onlangs aan de kant gezet door ex, voor mijn vriendin. Heel erg pijnlijk, ik kan de pijn niet eens beschrijven. Gelukkig gaat het steeds beter, maar natuurlijk ging ik me ook dingen afvragen zoals; was ik het niet waard? En waarom wel kiezen voor haar (die hij veel korter kende) en niet voor mij, omdat we zolang samen waren. Maar antwoorden krijg je niet. En daarmee wil ik zegge; jij kunt dingen vragen, maar het antwoord wat voor jou bevredigend zou zijn zul je nooit horen. Omdat dit in JOU zit en eigenlijk niks met hem te maken heeft..

Bij ieder ander zou je ook twijfelen aan de liefde, dat bedoel ik. En daar moet je dus aan werken denk ik.
Op zulk soort stomme vragen krijg je ook stomme antwoorden..
Je mag toch wel enigszins stellen dat hoogopgeleiden wat verstandiger kunnen zijn dan laagopgeleiden. 100 tegenargumenten weliswaar, maar ik werk met name met laagopgeleiden en spreek toch wel een beetje uit ervaring. Maar daar gaat het nu niet om. Snap dat het verder gaat dan opleidingsniveau, heeft immers ook te maken met kansen, omstandigheden e.d. No hard feelings, zeker wat onhandig verwoord.
Viva-amber, ik denk dat jij precies verwoord zoals het is! De relatie met zijn ex was veel heftiger; diepe dalen en hoge pieken. Onze relatie is inderdaad wat stabieler. Maar ergens doet het me best pijn; de pieken die hij met haar ervoer, zullen wij waarschijnlijk niet hebben.... Stom hè?
En jouw vriend is die hoog of laagopgeleid?
Maar vergeet ook niet dat die pieken er waarschijnlijk voor gezorgd hebben dat hij uiteindelijk zelfs zelfmoord wilde plegen. Klinkt niet als iets gezonds, terwijl jullie relatie een stuk gezonder zal zijn. Ze hadden een destructieve relatie zoals ik het lees..word je doodongelukkig van. Wees dus blij dat dat bij jullie anders is, maar zou wel wat aan die onzekerheid doen.
Nou, nou, nou..... Als opleiding er niet toe deed.. Was is minister president...
Maar idd ik kan me wel voorstellen dat je liever niet elke keer weer tegen foto's etc van zijn ex aan wilt kijken en ik vind ook dat je best mag vragen om die spullen nu eindelijk eens op te ruimen.

En dan bedoel ik niet weggooien maar bijvoorbeeld in een doos op zolder etc.
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:49:

Nou, nou, nou..... Als opleiding er niet toe deed.. Was is minister president... IQ is iets totaal anders dan EQ.
Vind het wel lastig wat aan mijn onzekerheid te doen. Heb het vooral sinds mijn huidige vriend. Daarvoor stond ik behoorlijk stevig in mijn schoenen. Het komt ook door alle verhalen van mijn vriend. Hij vertelde zelfs dat zijn collega's vonden dat hij zo negatief over mij was.
EQ heb ik ook wel een beetje meegekregen. Maar zie mijn eerdere post. Mijn opmerking over hoogopgeleid was idd kort door de bocht.
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:51:

Vind het wel lastig wat aan mijn onzekerheid te doen. Heb het vooral sinds mijn huidige vriend. Daarvoor stond ik behoorlijk stevig in mijn schoenen. Het komt ook door alle verhalen van mijn vriend. Hij vertelde zelfs dat zijn collega's vonden dat hij zo negatief over mij was.Maar wat vind hij dan zo negatief aan jou?
Praat hij nog regelmatig over zijn ex?

En dan niet als ze gewoon een keer in een gesprek ter sprake komt maar echt te pas en te onpas.
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:51:

Vind het wel lastig wat aan mijn onzekerheid te doen. Heb het vooral sinds mijn huidige vriend. Daarvoor stond ik behoorlijk stevig in mijn schoenen. Het komt ook door alle verhalen van mijn vriend. Hij vertelde zelfs dat zijn collega's vonden dat hij zo negatief over mij was.Wat vind je zelf van deze relatie? Wat is er zo leuk aan deze man?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hij praat nauwelijks over haar. Denk wel dat hij van me houdt, maar het is anders dan met haar. Hij adoreerde haar. Met mij vindt hij het allemaal prima. Op zich natuurlijk ook waardevol. Naar collega's toe vertelde hij vaak dat ik zeur. Ergens herken ik het wel. Maar tegenover het zeuren (kritisch zijn) staat ook dat ik heel vaak juist de optimist ben!
quote:Zoe1979 schreef op 07 juli 2012 @ 21:59:

Hij praat nauwelijks over haar. Denk wel dat hij van me houdt, maar het is anders dan met haar. Hij adoreerde haar. Met mij vindt hij het allemaal prima. Op zich natuurlijk ook waardevol. Naar collega's toe vertelde hij vaak dat ik zeur. Ergens herken ik het wel. Maar tegenover het zeuren (kritisch zijn) staat ook dat ik heel vaak juist de optimist ben!

Maar dat is toch ook logisch?

Jij bent toch ook een heel ander persoon?

Ik neem aan dat de relatie ook anders is dan de relatie die jij met je ex had.
Klopt zeker! Maar toch heb ik het gevoel dat ik zoveel meer houd van deze man dan van mijn ex. Te erge romanticus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven