derryan tentje..

07-07-2012 22:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgend weekend weg en gaan 2 weken kamperen en hebben voor onze dochter een derryan tentje peuter luxe gekocht. Nu is alleen de slaapzak van het tentje veel te groot.

Ze zal in de voorten van de caravan liggen in het tentje ( caravan is helaas te krap voor het tentje of campingbedje, wij gaan ook in de voortent liggen want durf haar daar niet alleen te laten liggen )

Wat moet ik haar dan aan doen? om te zorgen dat ze het niet te koud krijgt ( ze is 10 mnd )

En hoe maken julliie het tentje op, onderlaken kan niet omdat het matrasje onder de het tentje zit daar rits je hem onder..
Ik legde het matrasje in het tentje met een hoeslaken erom, Smartie lag in een passend slaapzakje, niet in die die erbij hoort.

Toen we in het koudere seizoen kampeerden, hadden we een elektrisch dekentje onder haar tentje.
Wat wij altijd deden was het matrasje in het tentje leggen en dan een hoeslaken ( een ledikanthoeslaken) erom heen.

Het tentje is erg warm dus waar ze normaal in/onder slaapt en dan min 1 laagje.

Moet er wel bij zeggen dat onze dochter het heel snel warm heeft dus weet niet of dit voor jou dochter ook op gaat.
Ik nam ook gewoon een passend slaapzakje mee.

Tip: als het ding nieuw voor je is, oefen dan thuis even het inklappen (met het filmpje van hun website erbij.)
Gewoon een slaapzak die ze normaal ook draagt. Misschien een winterslaapzakje meenemen. Een wat dikkere pyama? Ik weet niet waar jullie naar toe gaan. Maar pas op dat je haar niet te warm aankleed. Zo'n tentje warmt ook op van zichzelf omdat het syntetisch is en de warmte blijft er ook een beetje inhangen, het is er vaak warmer dan de temperatuur van de voortent.
Ik dacht dat het juist erg koud was in zon tentje....
Ik zou haar dan een 'gewone' kinder slaapzak aandoen en niet die bij het tentje hoort.

En ik zou zelf toch wel proberen om het tentje samen met jullie binnen te zetten.
Nee joh, ze zit in een kleine ruimte, die ze zelf opwarmt. Het is snel warm in dat tentje hoor!
Wij hadden de kleine versie voor baby van 6 maand en de grotere voor peuter van 1,5. Wij sliepen in een tent. De jongste bij ons in de tent, de oudste in de voor tent. Op een gegeven moment stond s morgens de rijp op de tent en was de autoruit bevroren, maar kinderen nergens last van. Wij legden gewoon onze jassen bij hun in het tentje als we dachten dat het te koud was.

De jongste sliep als een roos onder de donzen body warmer van man...Ik weet niet hoe groot de voor tent is, maar wij hadden echt een kruip tent, in een kleine ruimte met meer mensen blijf je makkelijker warm natuurlijk.

Waar ga je naar toe? Lapland of Spanje?
Als hij op een koude ondergrond staat kan het van onder wel koud optrekken. Ik zou hem op een oude deken of een oude slaapzak zetten of er een isoltiematje of bubbeltjesplastic onder leggen. Mocht het wel warm zijn dan hebben ze hier ook geen last van. Extra dekens of extra kleertjes aan kan te warm worden. Iigt ook erg aan de temperatuur 's nachts.

En thuis ook een keertje in laten slapen. Ons zoontje vond het eerst eng en daarna heel interessant. Hij wilde er in elk geval niet in slapen.
zuidlimburg...dus je qua weer kan het alle kanten op...
Thuis heeft ze er imiddels paar keer in geslapen ging prima :D
Wij doen ook een hoeslaken om het matras en dat in het tentje, niet eronder. Dan dochter een pyjamajasje en slaapzak aan. In het tentje wordt het flink warm hoor, als het een beetje weer is, is het eigenlijk bijna te warm. Wij hebben ook altijd die zijflappen open.

Inmiddels is dochter ruim anderhalf, groot zat voor de bijbehorende slaapzak, maar die blijft niet goed aan het klittenband zitten. Nog een jaartje, dan durf ik haar denk ik wel "los" in de slaapcabine van de vouwwagen te laten.
Idd een slaapzak of deken eronder, is ook net weer wat zachter. Het matrasje is tenslotte niet heel dik.
Wij hadden de baby versie voor onze jongste dochter. We hebben daar ook in het voorjaar mee gekampeerd in een tent, met flink koude nachten. Ze had dan haar pyjama aan, een winterslaapzak en een losse ledikantdeken en als het nodig was een kruik erbij.
quote:vosje78 schreef op 07 juli 2012 @ 22:47:

Wij hadden de kleine versie voor baby van 6 maand ..... De jongste sliep als een roos onder de donzen body warmer van man...Dat zou ik zelf nooit doen. 6 jaar okee, maar een baby onder een jas leggen lijkt me niet veilig.
Waarom leg je haar dan niet in de caravan en jullie in de voortent? Ik snap het niet helemaal om met een caravan te gaan kamperen en dan allemaal in de voortent slapen omdat de caravan te klein is.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven