derryan tentje..
zaterdag 7 juli 2012 om 22:33
Wij gaan volgend weekend weg en gaan 2 weken kamperen en hebben voor onze dochter een derryan tentje peuter luxe gekocht. Nu is alleen de slaapzak van het tentje veel te groot.
Ze zal in de voorten van de caravan liggen in het tentje ( caravan is helaas te krap voor het tentje of campingbedje, wij gaan ook in de voortent liggen want durf haar daar niet alleen te laten liggen )
Wat moet ik haar dan aan doen? om te zorgen dat ze het niet te koud krijgt ( ze is 10 mnd )
En hoe maken julliie het tentje op, onderlaken kan niet omdat het matrasje onder de het tentje zit daar rits je hem onder..
Ze zal in de voorten van de caravan liggen in het tentje ( caravan is helaas te krap voor het tentje of campingbedje, wij gaan ook in de voortent liggen want durf haar daar niet alleen te laten liggen )
Wat moet ik haar dan aan doen? om te zorgen dat ze het niet te koud krijgt ( ze is 10 mnd )
En hoe maken julliie het tentje op, onderlaken kan niet omdat het matrasje onder de het tentje zit daar rits je hem onder..
zaterdag 7 juli 2012 om 22:41
Wat wij altijd deden was het matrasje in het tentje leggen en dan een hoeslaken ( een ledikanthoeslaken) erom heen.
Het tentje is erg warm dus waar ze normaal in/onder slaapt en dan min 1 laagje.
Moet er wel bij zeggen dat onze dochter het heel snel warm heeft dus weet niet of dit voor jou dochter ook op gaat.
Het tentje is erg warm dus waar ze normaal in/onder slaapt en dan min 1 laagje.
Moet er wel bij zeggen dat onze dochter het heel snel warm heeft dus weet niet of dit voor jou dochter ook op gaat.
zaterdag 7 juli 2012 om 22:44
Gewoon een slaapzak die ze normaal ook draagt. Misschien een winterslaapzakje meenemen. Een wat dikkere pyama? Ik weet niet waar jullie naar toe gaan. Maar pas op dat je haar niet te warm aankleed. Zo'n tentje warmt ook op van zichzelf omdat het syntetisch is en de warmte blijft er ook een beetje inhangen, het is er vaak warmer dan de temperatuur van de voortent.
zaterdag 7 juli 2012 om 22:47
Wij hadden de kleine versie voor baby van 6 maand en de grotere voor peuter van 1,5. Wij sliepen in een tent. De jongste bij ons in de tent, de oudste in de voor tent. Op een gegeven moment stond s morgens de rijp op de tent en was de autoruit bevroren, maar kinderen nergens last van. Wij legden gewoon onze jassen bij hun in het tentje als we dachten dat het te koud was.
De jongste sliep als een roos onder de donzen body warmer van man...Ik weet niet hoe groot de voor tent is, maar wij hadden echt een kruip tent, in een kleine ruimte met meer mensen blijf je makkelijker warm natuurlijk.
Waar ga je naar toe? Lapland of Spanje?
De jongste sliep als een roos onder de donzen body warmer van man...Ik weet niet hoe groot de voor tent is, maar wij hadden echt een kruip tent, in een kleine ruimte met meer mensen blijf je makkelijker warm natuurlijk.
Waar ga je naar toe? Lapland of Spanje?
zaterdag 7 juli 2012 om 22:49
Als hij op een koude ondergrond staat kan het van onder wel koud optrekken. Ik zou hem op een oude deken of een oude slaapzak zetten of er een isoltiematje of bubbeltjesplastic onder leggen. Mocht het wel warm zijn dan hebben ze hier ook geen last van. Extra dekens of extra kleertjes aan kan te warm worden. Iigt ook erg aan de temperatuur 's nachts.
En thuis ook een keertje in laten slapen. Ons zoontje vond het eerst eng en daarna heel interessant. Hij wilde er in elk geval niet in slapen.
En thuis ook een keertje in laten slapen. Ons zoontje vond het eerst eng en daarna heel interessant. Hij wilde er in elk geval niet in slapen.
zaterdag 7 juli 2012 om 22:52
Wij doen ook een hoeslaken om het matras en dat in het tentje, niet eronder. Dan dochter een pyjamajasje en slaapzak aan. In het tentje wordt het flink warm hoor, als het een beetje weer is, is het eigenlijk bijna te warm. Wij hebben ook altijd die zijflappen open.
Inmiddels is dochter ruim anderhalf, groot zat voor de bijbehorende slaapzak, maar die blijft niet goed aan het klittenband zitten. Nog een jaartje, dan durf ik haar denk ik wel "los" in de slaapcabine van de vouwwagen te laten.
Inmiddels is dochter ruim anderhalf, groot zat voor de bijbehorende slaapzak, maar die blijft niet goed aan het klittenband zitten. Nog een jaartje, dan durf ik haar denk ik wel "los" in de slaapcabine van de vouwwagen te laten.
zondag 8 juli 2012 om 19:15