Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Balen dat je vriend ziek is geworden op vakantie! Maar verder dus wel leuk gehad? Mooi zo!

Super dat hij/zij goed ligt! Nu inderdaad zo blijven en niet voor verrassingen gaan zorgen zoals Bloem..
Hey Wen, jullie vakantieplannen zijn dus ook gewijzigd? Ik dacht me te herinneren dat jullie naar Noorwegen zouden gaan! Dat is inderdaad niet leuk, je vriend ziek. Fijn dat de baby nog zo goed ligt. Hoeveel weken ben je nu zwanger inmiddels?

Tja, wat betreft die zindelijkheid heb ik gemerkt dat het vooral een kwestie van volhouden is bij Elena. Voorheen probeerde ik het wel even in het weekend uit maar ik zie nu wel in dat 1 of 2 dagen te kort is om zindelijk te worden. Pas sinds we er thuis en op de creche aan gingen werken gaat het goed. Maar dat is ook logisch denk ik nu achteraf.

De school is inderdaad groot maar het voordeel is dat de 'kleuterklassen' (groep 1 en 2) in een apart gebouw zitten met ook andere leiding (schoolhoofd) dan de groepen 3 t/m 8. Daardoor zal het denk ik minder groot lijken. Verder gaan alle kinderen die nu op de creche bij haar in de groep zitten naar dezelfde school en houden ze er ook rekening mee dat er telkens minstens 2 van de kinderen die op de creche zaten, ook op de basisschool bij elkaar in dezelfde klas komen te zitten. Dat vind ik wel een voordeel. Verder gaat de school de schooltijden aanpassen van om 9.20 beginnen naar 8.50 uur en dat komt mij bijzonder goed uit want dat betekent dat ik Elena zelf naar school kan brengen voordat ik naar m'n werk ga.

Ik hoorde dat het inderdaad warm is bij jullie. M'n moeder zei dat het 28 graden was vanmorgen. Toen ik hier in m'n winterjas de auto instapte vanmorgen was het 14 graden..... Onze kinderen blijken zich in ieder geval goed te vermaken met een badje in de tuin.

Fijn dat het met jullie kinderen ook zo goed gaat Golfje. Dat insuline (spuiten?) lijkt me echter geen pretje!
Heerlijk dat de kinderen het zo goed naar hun zin hebben Golfje!!

Hier beginnen ze ook echt te genieten van logeren enzo.

Laatst logeerden ze bij mijn zus en Chica zei bij het ophalen meteen dat we wel weer een keer weg mochten, dan konden zij gezellig daar slapen

Chiquita vindt het ook heel gezellig, ze is dol op mijn familie en dat zijn eigenlijk de enige mensen bij wie ze slapen (oma en tante)

Wel balen van die insuline inderdaad.. Klinkt niet fijn..

Jeetje, echt een flinke school Kitty! Maar wel fijn dat de kleuters apart zitten de eerste jaren én fijn dat de tijden aangepast worden! Ze beginnen nu dan ook wel heel laat zeg! Hier beginnen de scholen om 8.30, volgens mij.
denk inderdaad dat volhouden belangrijk is bij de zindelijkheid.wel fijn dat het nu goed gaat. die luiers zijn op een gegeven moment echt vies.Och, nou weet je wel wat je bij nr 2 anders aanpakt. Wen,ga jij weer voor katoen bij de nieuwe baby? luiers zijn hier al heel lang de deur uit dus daar moet ik weer even inkomen. ik verbaas me deze ronde steeds weer wat er allemaal in 6 jaar tijd veranderd is qua baby spul. zowel nieuwe producten als qua kleertjes,maar ook de inzichten qua hoe in bed liggen etc. echt grappig dat dit zo snel veranderd. voordeel van n derde is wel dat ik wat minder perfectionistisch ben als bij oudste. toen wilde ik bv echt bijna niks tweedehands terwijl me dat nu echt niet meer interesseert.

hebben jullie al n naam Wen ?wij zijn eruit. oudste wil m heel graag weten maar heeft toch pech.

vanavond lekker mn jongens weer ophalen. ze hebben echt n heerlijke week gehad. hele dagen in hun zwembroek rond gelopen.

lucia. hoe gaat t lijnen. ik denk dat jou dieet wel wat op het mijne nu lijkt. de hele dag door punten tellen. het lijkt erop dat het buiten de baby ook goed is voor mn lijn. mijn gewicht is nog niet een.kilo hoger terwijl de buik al weer behoorlijk is. zou mooi zijn,slanker na de bevalling als er voor. insuline is niet heel fijn,aan de andere kant weet ik nu goed wat me te wachten staat. met insuline kan ik wel iets meer zondigen zo nu en dan. dan spuit ik.gewoon wat meer. de jongens vinden het hele prikken wel interessant. om de beurt kiezen zij de vinger om te prikken en duwen op de prik knop. zijn ook nog sadistisch want ze zijn helemaal blij als het hard bloed. van je kids moet je t hebben!
oh trouwens hier ook 5 kleuterklassen. wel maar zo n 23 kindje aan t begin van t jaar. komen er dan nog 3 of 4 bij. uk bijvoorbeeld. toch heb ik helemaal niet het massale gevoel bij de school. het is ook heel persoonlijk. directeur staat bijv. elke ochtend in het gebouw en kun je zo aanspreken.
Whaha Golfje, heerlijk he, die sadistische kinderen? Fijn dat jullie al uit de naam zijn, wij nog lang niet. Er is een lijst met leuke namen, we hebben er een paar weggestreept, maar vriend vind dat het allemaal nog niet zo'n haast heeft geloof ik.

Ik heb de wasbare luiers nog liggen, dus die gaan voor de tweede ronde inderdaad. De eerste week nog niet denk ik, met de meconium, maar daarna wil ik het wel zo snel mogelijk gaan doen.

Hoe vinden ze nu dat een baby in bed moet liggen dan?

Jeetje, nog maar een kilo aangekomen? Ik zit nu op iets van 4,5 kilo en dat vond ik al niet zo veel Nou ja, als de baby maar groeit!

Kittycat, 't was zulk rotweer in Noorwegen dat we de plannen gewijzigd hebben Maar bij jullie klinkt het nu ook niet heel lekker, winterjas? Brrr! Ik ben nu trouwens bijna 28 weken zwanger, dat schiet lekker op dus.

'Onze' school is een vrij kleine school, ik geloof met iets van 150 leerlingen. Met twee onderbouwklassen, maar dat zijn dus groep 1 en 2 gemengd, dus als je het om zou rekenen zou het één klas per jaar zijn. Ik heb alleen nog steeds geen idee hoe groot de klassen zijn, toch maar eens vragen.

Gisteren was het kennelijk nogal noodweer? Ik hoor van plaatsen in het noorden met overstromingen, blikseminslagen, stroomuitval daardoor. Wij hebben een beetje regen gehad, en een rommeltje in de verte, en heerlijk gebarbecued verder

Leuk he, logerende kinderen? Bloem heeft het er ook nog over dat ze voor de kerst uit logeren was bij haar tante.

Ik bedenk me net dat ik nog helemaal niets voor de baby gekocht heb
Hup, gauw naar de winkel jij!

Had ik bij Chiquita ook hoor, lange tijd waren een paar pakken new born luiers het enige wat ik voor haar gekocht had.. Ik had natuurlijk nog zoveel van Chica en ik wist dat t weer een meisje werd..

Bij ons viel het weer ook erg mee, het onweer was vooral in de verte.

Het lijnen gaat langzaam maar zeker. En daar ben ik blij mee! Ik wil niet heel snel afvallen en vervolgens weer aankomen.
Wen. ik kon ook wel wat kilo s missen dus t lijkt erop dat baby die nu op snoep. ik moet zeggen dat ik me nu ook echt superster aan mijn dieet hij.

klinkt goed lucia!!ben je ook echt bij zo n ww groep of doe je het zelfstandig?

ik had vandaag geloof ik n gevalletje nestel drang... heb de baby kamer in elkaar gezet en.helemaal gepoetst en alle spullen witgewassen. ik heb 3 pakjes gekocht verder nog niks. t meeste heb ik toch nog met 3 jongens.

Wen. qua slapen. oudste moest per se op zn rug. bij uk mocht dat weer niet moest verplicht op de zij. dinsdag was ik op kraam visite en nu was t weer op de rug. ik heb wel n vermoeden wat t bij ons weer wordt. op de buik bovenop mama . oudste heeft zn eigen wieg niet veel gezien die was gewoon t liefste bij mama en in t lawaai. hij slaapt nog steeds super vast overal door heen. uk was en is n lichte slaper. die lag meer in zijn wieg maar dan wel weer graag op zijn buik.

zo ik ga nog ff liggen,over n half uurtje is vriend er en gaan we de jongens ophalen!! zij hadden tegen oma gezegd dat ze nog wel langer wilden blijven!! helaas voor hen wil mama ze nu echt even n weekendje thuis hebben!!
Lucia, ik vind het echt super dat je zo goed aan het afvallen bent! Heb je al nieuwe kleren nodig?

Golfje, ik heb daar nog helemaal geen last van, nesteldrang. Ik ga wel onze slaapkamer eens goed opruimen en schoonmaken volgende week, nu gaat het allemaal nog makkelijk en het zal wel verstandig zijn om dat nu vast te doen. Babykamer hebben we niet, dat scheelt ook (geld ) Co-sleeper ben ik nu aan het uitzoeken, en morgen begint mijn Hypnobirthing-cursus En ik moet de kleertjes maar eens van zolder halen, selecteren op unisexheid en bruikbaarheid. Als ik op de nesteldrang moet wachten komt dat er niet van als het net als vorige keer gaat, haha.

Golfje, wat typisch, Bloem wilden ze in het ziekenhuis op haar zij hebben, maar de kraamhulp had het over rugligging. Ik zie wel wat de baby wil zo min mogelijk op de rug als het even kan.
Ieks, dat prikken Golfje, ik val al bijna flauw als ik het lees. Kan helemaal niet tegen bloed!

Wat ik van babies geleerd heb is dat je inderdaad maar het beste kan doen wat zij willen. Dan maak je het het gemakkelijkst voor jezelf en voor de baby of je moet tegen veel huilen kunnen.

Jullie zijn echt niets of weinig aangekomen zeg. Daar kan ik me niets bij voorstellen (+20 kg). Wel fijn natuurlijk. En alweer 28 weken Wen, dat schiet inderdaad op zeg.

Wij hadden bij beide babies weinig vantevoren aangeschaft. Alhoewel bij Elena wel een autostoeltje, bedje ed. Maar geen kinderkamers (sliepen bij ons in het begin) en weinig kleren omdat we het geslacht niet wisten. Gelukkig maar, want we kregen zoveel cadeau na de geboorte dat ik het eerste half jaar helemaal geen kleren hoefde te kopen.

Oh, hyphnobirthing Wen, daar ben ik tijdens m'n zwangerschappen ook heel geinteresseerd in geweest. Heb er over getwijfeld om een cursus te volgen maar die waren hier zo ontzettend duur. Dus uiteindelijk heb ik maar een boek gelezen. Maar ik ben benieuwd hoe het jouw bevalt en of het uiteindelijk resultaat heeft!

Mij lijkt een kleinere school ook wel prettiger voor veel kinderen. Het liefste hadden we Elena ook op een kleinere school gehad. Er is er hier 1 in de buurt, in een heel klein dorp maar het nadeel is dat daar het geloof lijkt te overheersen. Aan de kinderen wordt, voordat ze een plaats krijgen, eerst gevraagd hoe vaak ze naar de kerk gaan. Nou, dan laten ze Elena nooit toe, want die denkt dat in elke kerktoren Rapunzel woont (nee mama, dat is geen kerk, daar woont Rapunzel!). Verder wordt naschoolse opvang dan heel moeilijk.

Lucia, dat gaat inderdaad goed, dat afvallen. Ik moet ook nog een paar pondjes kwijtraken voor de vakantie maar momenteel schiet dat niet op. Doordat ik veel last heb van hooikoorts kan ik amper buitenkomen dus ik zit maar binnen en eet allemaal lekkere dingen (waaronder de verjaardagstaart die m'n schoonzus voor me gemaakt had!). Niet goed dus.

De kids vandaag op Skype gezien. Daar gaat het heel goed mee. Ze zijn naar het strand en naar de kermis geweest. Elena is blijkbaar in een grote opgeblazen ballon geweest waarmee ze door water loopt en ze vond het fantastisch. Tim is nog blij met de draaimolen . Ik vind zo'n weekendje zonder kinderen heerlijk maar ben ook wel weer blij ze over een paar dagen te zien.
Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n school niet ziet zitten Kittycat, het klinkt een beetje alsof het een vrij strenge school is qua geloof.

Die ballen heb ik wel eens gezien denk ik, zag er leuk uit! Er zaten wel vooral oudere kinderen in, maar Elena is wel een beetje een durfal toch?

De cursus vond ik ook niet echt goedkoop, ik heb ook best lang getwijfeld (en me twee dagen voor de start ingeschreven ) Maar ik bedacht me ook dat als ik het zo wil doen, ik het dan maar beter goed kan doen, stel dat dit de laatste bevalling is en ik spijt krijg dat ik het niet gedaan heb. En ik had eigenlijk ook gewoon wel zin om iets zwangerschapsgerelateerds te doen, haha. 't Was interessant vanmorgen, dingen geleerd over de bevalling en het ontspannen, en mooie filmpjes gezien. Indrukwekkend hoe die vrouwen totaal niet aan te zien is dat ze aan het bevallen zijn, zo rustig en in zichzelf gekeerd, je ziet de weeën helemaal niet. Ik ben benieuwd naar de rest in ieder geval.
die ballen ken ik ook. dapper dat ze er in.durft. krijg er zelf altijd n claustrofobisch gevoel bij.

die school klinkt wel heel gelovig. zelf heb ik ook nog op zo n school gezeten. zat echt 100mtr van ons huis en stond verder goed bekend dus onze ouders hebben er toch voor gekozen. 3x per dag bidden,maandelijks naar de dienst in de kapel enz. zelfs nog les gehad van een non en bso was ook bij de nonnen. ik heb er verder niks aan over gehouden,ben alleen wel n echte atheist geworden. dat zal niet het idee van die nonnen zijn geweest. ik heb wel t idee dat de opvoeding die je thuis krijgt dus toch belangrijker is.

fijn dat de cursus bevalt Wen. bij de oudste twee heb ik geen cursus oid gedaan. nu doe ik fysio fitness voor zwangere. samen met twee zwangere vriendinnen. in eerste instantie voor de gezelligheid maar ik merk dat het bewegen en de tips en oefeningen tegen.bekken klachten,rugpijn etc wel heel prettig zijn. de partneravond heb ik wel afgezegd. duurt 2 uur,zolang duurde de laatste bevalling niet eens!verder geven ze n stukje theorie en ontspannings en adem halings oefeningen. deze sla ik ook vaker over,ik doe dan extra cardio oefeningen. mijn twee bevallingen waren zo relaxed dat ik er totaal niet tegen op.zie. kijk er eerder naar uit. volgens vriend was ik twee x niet bij zo stil en in mezelf getrokken als ik was. hopelijk lukt t nu weer.

schoonmoeder maakt me helemaal geïrriteerd dat uk te mager is. ze heeft in dr hoofd dat hij daardoor gevoelig is voor infecties etc..Pfff. heb zelf niet het idee dat hij vaak ziek is,behalve dat hij nu een x lang heeft gesukkeld. hij weegt zo n 14 kg en is gok ik zo n 94 cm. hij is gewoon tenger naar mijn idee en eet ook.voldoende. maar voor de vergelijking. eten jullie kids veel meer als uk op n dag? s morgens en s middags 2 sneden bruin brood met boter en.beleg,1 of 2 stuks fruit op n dag. 2x n koekje of schepje en.s avonds vaak 2 bordjes vol. bijv macaroni is dan 4 schep lepels of 2 aardappels,royale schep groente en vlees,half tot heel worstje oid. standaard een kom pudding. hij drinkt optimel bij t brood en.verder veel water en.soms sap. ik vind dat hij ruim voldoende eet. al wil ik t niet toch ga ik soms twijfelen door haar non stop gezeur.
Golfje, ik vind dat Uk heel gezond en genoeg eet als ik afga op wat jij hier schrijft. Elena is een stuk groter en zwaarder en ze zal misschien een beetje meer eten maar niet veel meer. Warm eten lust ze niet heel graag meer, daarentegen wel veel fruit, brood en cereal. O ja, en vlees met appelmoes .

M'n moeder vond haar eigenlijk nog te jong voor die ballen. Het was ook verboden voor kinderen onder 3 jaar maar ze bleef maar aandringen en aan het einde bleef ze 'nog een keer, nog een keer' roepen dus ze vond het echt leuk. Maar ze is inderdaad niet bang uitgevallen.

Wen, fijn dat de cursus echt interessant is. Ik hoop dat de bevalling naar wens verloopt (en dat de baby niet op het laatste moment gaat draaien, zoals in mijn geval bij Elena!). Ik heb trouwens wel heel wat afgeschreeuwd tijdens de laatste bevalling.Ik voelde me net een dier! Alhoewel, ik heb 'ns een kat zien bevallen en dat ging juist heel ingetogen, net als bij hyphnobirthing eigenlijk .
Bloem eet véél minder 's Ochtends een boterhammetje en 's middags als het meezit twee boterhammen (vooral op de creche). Twee keer fruit, en 's avonds een paar hapjes avondeten. Ik vraag me wel eens af waar ze nu eigenlijk op leeft, haha. Ze is 15 kilo en bijna een meter lang.

Ik kijk ook echt uit naar de bevalling! Wat een verschil met de vorige keer, toen was ik zo benauwd voor de bevalling tot een week of 38 (en tijdens de bevalling was ik juist superontspannen gek genoeg) Golfje, goh, was je binnen twee uur bevallen? Snel zeg! Ze verwachten dat het bij mij nu vast ook niet lang gaat duren, omdat de vorige keer ik in ruim 6 uur klaar was, terwijl een stuit vaak juist veel langer duurt en de verplaatsing naar het ziekenhuis natuurlijk ook extra bevaltijd oplevert.

Golfje, goh, les gehad van nonnen! Bij mij heeft christelijke opvoeding én christelijke school niet geholpen, ik ben ook een echte atheïst geworden
ja. eerste bevalling in 5 uurtjes tweede 70 minuten,waarvan ik de eerste 30 minuten alleen wist dat ik weten had doordat het apparaat dat aangaf. mijn angst nu is dat het nog sneller gaat en ik het ziekenhuis niet haal. kids moeten natuurlijk ook onder gebracht enzo. ik hoop dus weer op n inleiding.

mijn idee dat hij prima eet klopt dus gewoon. hij is ook gewoon enorm.beweeglijk. vandaag gaan zwemmen en hij blijft non stop van de kant in t water duiken.de glijbaan af etc.

ik ga er twee voorlezen. ze hebben zichzelf gedouched en de pyama s aan. heerlijk,alleen nog ff tanden poetsen en ze kunnen erin.
Tja weet je wat het denk ik is Golfje, je schoonouders zijn de laatste tijd veel met jouw kinderen opgetrokken en denken zich dan ook met de opvoeding te kunnen bemoeien en kritiek te kunnen uiten. Tenminste, zo gaat het wel met mijn ouders. Heel irritant af en toe maar ik probeer me er zo weinig mogelijk van aan te trekken.

Ik vind het trouwens knap dat Uk zichzelf kan douchen en z'n pyama aan kan doen. Zo ver heb ik Elena nog niet. Trouwens, Elena is geloof ik zo'n 110 cm en 21 kg... wat een verschil he!

Ik denk dat Tim wel bijna 14 kg weegt. Vlak voor z'n 1ste verjaardag was hij 12 kg en dat is inmiddels al ruim 3 maanden geleden.

Jullie zijn wel heel gelovig opgevoedt. Ik ben naar een Katholieke basisschool geweest, zonder nonnen overigens (verbaasd me Golfje, dat dat bij jou wel het geval was omdat je een stuk jonger bent dan ik) en thuis was het geloof op de achtergrond aanwezig. Nu ben ik niet pro- en ook niet anti geloof zolang het maar niet overheersend aanwezig is in het leven. Dat vind ik niet gezond.

Er is trouwens nog een goede school in de buurt, die zo'n 200 leerlingen heeft, een mooi aantal vind ik. Nadeel is dat het een school is waar alleen maar de Ierse taal gesproken wordt. En laat ik nog geen woord Iers kennen en m'n man spreekt het ook bij lange na niet vloeiend. Daar komt bij dat wij het ook niet belangrijk vinden dat onze kinderen die taal vloeiend spreken omdat het een nagenoeg 'dode' taal is. Ook geen optie dus .
Jeetje, zelf douchen zou hier ook nog wel aardig gaan, maar zelf pyjama aantrekken zou eindigen met een gefrustreerde Bloem die een arm door het hoofdgat en een hoofd door een knoopsgat zou hebben (gelukkig slaapt ze in haar t-shirt van overdag)

70 minuten, dan zou mijn bevalbad nog niet eens gevuld zijn (even aangenomen dat ik niet meteen doorheb dat het begonnen is, of de vliezen moeten weer als eerste breken zoals de vorige keer). Iets meer tijd zou ik ook wel prettig vinden, een uur of 2 / 3, zoiets zou me wel ok lijken. Jij moet zeker in het ziekenhuis bevallen ivm de diabetes? Dan kan ik me best voorstellen dat ze al vroeg met een inleiding op de proppen komen, om zeker te weten dat je niet per ongeluk thuis bevalt.

Kittycat, Elena had al vrij snel een voorsprong met lengte en gewicht, dat zal vast wel zo blijven En Tim gaat haar zo te horen achterna!

Die school waar Iers gesproken wordt lijkt me ook niet echt een optie, nee ik vraag me wel af hoe zo'n school kan blijven bestaan als het zowat een dode taal is?
hier is natuurlijk wel n broer aanwezig om te helpen he. maar dat is vooral biet haren wassen en afdragen. zijn pyama lukt wel goed. is natuurlijk lekker los allemaal.

n bad heb je bij zo n stort bevalling ook niet nodig. voordat ik t besefte was uk er al. ik moet idd in t ziekenhuis bevallen. als baby week 37 niet spontaan komt wordt ik met 38.0 weken ingeleid. dit ivm complicaties na deze zwangerschap duur waaronder n hogere onverklaarbare babysterfte in de buik. ik weet dus welke week baby er zal zijn.

kitty. bij deze oma zijn ze nog niet geweest,breng ik ze zo heen. ze heeft er gewoon n handje van om overal n mening over te hebben ook als deze nergens op gebaseerd is. meestal slik ik 3x en zeg dan mijn mening en klaar. nu heb ik dat ook gedaan,maar soms ga ik dan daarna twijfelen aan mijn eigen stelligheid. ze heeft t er bijvoorbeeld ook altijd over dat uk t zo vaak aan zijn longen heeft. ik heb al 100x kunnen zeggen dat het kroep en infecties van.de bovenste luchtwegen zijn en niet zijn longen,dat gaat er niet in. ze is er van overtuigd dat hij zwakke longen heeft. och ja. ik heb gewoon de laatste tijd wat minder energie en.geduld en.dan.kan ik dit soort zaken minder goed van dr hebben.

lijkt me ook dat die school niet veel bestaansrecht heeft. al zullen sommige ouders t iers voor lief nemen als t verder goed onderwijs is. net als mijn ouders,ook atheisten, ons toch naar de katholieke school hebben laten gaan.
Jeetje, bevallen in een uur! Ik snap dat je hoopt dat je op tijd in het ziekenhuis bent!

Uk eet hartstikke goed joh! Chica eet veel minder. 's ochtend een halve boterham, tussen de middag 1 en 's avonds een half bordje avondeten, soms meer, soms minder.

Tussendoor nog wat fruit, een koekje en soms een toetje. Ze is nu 1.01 meter en ongeveer 16 kg. (zij groeit van de lucht, denken we)

Misschien moet je óma' een een foldertje van het voedingscentrum over het eten van kinderen onder de neus duwen? Daarin zal je zien dat hij keurig volgens het boekje eet.

Chiquita eet momenteel meer dan haar grote zus!

Zelf douchen doet Chica ook niet, maar wel zelf afdrogen, insmeren met creme en aankleden. Sowieso kleedt ze zich helemaal zelf aan. Daar ben ik vorig jaar rond deze tijd mee begonnen toen manlief een paar weken op vakantie was. Scheelde mij veel tijd en zij voelde zich erg groot
Lucia, ik ben blij dat Chica ook zo'n luchtgroeier is (oh ja, toetje gaat er hier altijd wel in gelukkig)

Golfje, volgende baby dan toch maar lang laten huilen hoor, daar komen die zwakke longen natuurlijk van! Week 38, wanneer is dat?
Haha, ik was ook blij met Bloem, Wen

Maar ze heeft blijkbaar niet meer nodig. Ze vraagt ook niet om meer snoep oid, dus honger heeft ze blijkbaar niet.

Chiquita is ook nog steeds een lichtgewichtje, nog zeker geen 10 kg met 1,5 jaar.. Maar goed, ze eet prima en beweegt echt continu, dus ze verbruikt alles weer tegelijk.

Op het gevaar af dat ik het over mezelf afroep.. Het slapen van Chiquita gaat eindelijk wat beter! Joepie! De afgelopen weken (na haar operatie) slaapt ze 3 van de 4 nachten van 20-23 uur, dan vaak even wakker en vervolgens van 23.15 tot 7/8 uur! De andere nacht wordt ze nog 1 x wakker, maar is snel te troosten en slaapt dan verder..

En nu? Nu komt de vermoeidheid heeeeeeeeeeel hard binnen... Juist na een paar nachten goed slapen, lijkt het wel of alles er uit komt van meer dan een jaar heel slecht slapen..
Wat fijn Lucia, nu maar hopen dat het blijvend is en dat je de kans krijgt om bij te slapen. Je lichaam zal wel even moeten wennen.

Wen, ik denk ook wel dat ze die voorsprong blijft behouden (of ze moet eerder stoppen met groeien) maar als ik de cijfers hier lees denk ik wel altijd dat ik verkeerd gemeten of gewogen moet hebben want het verschil is behoorlijk groot. Maar ze heeft denk ik zo'n 1,5 jaar voorsprong op lengte en gewicht want ze heeft kleren aan voor gemiddeld 5 jaar oude kinderen.

Ze eet als ze thuis is trouwens wel de hele dag door hoor. Pap, een boterham, yoghurtje, koekje, weer een boterham, cruesli, fruit en zo gaat dat maar door. En ze vraagt ook wel om snoep (chocolade vooral) maar gelukkig accepteerd ze fruit als alternatief ook vaak.

Wat betreft die Ierse scholen, die zijn er veel hier en ook wel populair. Ze staan goed bekend. Ik denk dat veel kinderen daarom er naartoe gestuurd worden en uit vaderlandsliefde of zo.

Elena krijgt de Ierse taal wel onderwezen (vanaf september al!) maar ze gaat naar een school waar verder in het Engels gesproken wordt. Aan mij de uitdaging om haar Nederlands te leren lezen en schrijven!
Jeetje, Elena eet echt goed dan zeg!

Op een gegeven moment zal haar groei vast een beetje stagneren gok ik.

Over dat Nederlands leren lezen en schrijven, daar zitten wij ook over na te denken (maar dan Spaans natuurlijk)

Praten en begrijpen gaat wel lukken, lezen waarschijnlijk ook wel, maar voor schrijven zul je echt apart moeten oefenen, want dat komt normaal niet voor, denk ik.

Het zou zonde zijn als ze dat niet leren.
Zo, rustig hier! Allemaal van het werkelijk prachtige weer aan het genieten?

Golfje, leuk kamertje heb je gemaakt! Zag t op fb, creatief hoor! Hoe gaat het met het spuiten?
haha. schitterend weer inderdaad. vandaag tussen de buien door lekker gefietst met de kids. wat pitstops voor hapje/drankje erbij en zo n heerlijke middag gehad. we nemen t er nu nog maar even van, als nr 3 er is zal t wel weer even duren voor we met t hele gezin zo n middag kunnen doen.

kamertje is nog niet helemaal klaar. moet nog n paar dingen nadien en ik ben niet helemaal tevreden met de muurschildering van vriend. die moet nog wat bijgewerkt. zijn wel kleinigheden,in principe is alles nu klaar. alleen nog wat lierse en verzorgingsproducten kopen en hij mag komen. vind het wel.n lekker gevoel.

spuiten op de oefenmiddag na nog niet hoeven doen. ik red t nog met mn dieet. erg fijn, al moet ik nu ws op vakantie starten. dat gaat dan n flinke telefoon rekening worden want moet dan dagelijks overleggen met de diabetes verpleegkundige. maar ja dat is niet anders. als kleintje t dan goed maakt.

kitty,al in nl?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven