Geld & Recht alle pijlers

Buren uit hun koopwoning laten zetten

07-07-2012 14:36 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gehoord dat de gemeente utrecht in 2010 een gezin uit hun koopwoning heeft laten verwijderen door rechter, het betrof hier een zeer asociaal gezin wat lange tijd voor overlast zorgde.

Weet toevallig iemand meer over deze zaak of op welke wetsartikelen deze actie gebaseerd was?

Ik zit namelijk ook in een vergelijkbare situatie, en wil dit aan mijn eigen gemeente gaan voorstellen, echter kan ik per google niks vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt
kan maar 1 ding zeggen de hele straat/wijk heeft er genoeg van? en jullie kunnen met zijn allen niet 1stel aan?

terug terroriseren, hoef je geen zaak aan te spannen gaan ze vanzelf wel weg
Honden en bomen zouden gewoon verboden moeten worden op je erf in een woonwijk. En BBQ's. En geluidsinstallaties. En kinderen. En katten. En buren.
quote:amand1969 schreef op 08 juli 2012 @ 09:11:

Honden en bomen zouden gewoon verboden moeten worden op je erf in een woonwijk. En BBQ's. En geluidsinstallaties. En kinderen. En katten. En buren.Hear, hear, en van de single mannen. Brrrr. Die hebben daar niks te zoeken.
Het probleem met bomen is dat sommige helemaal niet in een te kleine tuin horen. Maar mensen planten dan iets, leuk klein boompje. Of confieren die nooit meer onderhouden worden of gesnoeit. NOu dan zit je over tig jaar met lelijke coniferen.. Of drie te grote bomen naast elkaar. Om een of andere redenen zie je bijna altijd drie te hoge bomen in een postzegeltuintje staan.
quote:Esfa schreef op 08 juli 2012 @ 09:14:

[...]

Hear, hear, en van de single mannen. Brrrr. Die hebben daar niks te zoeken.Inderdaad! GAT-VER-DAMME
quote:mara2 schreef op 08 juli 2012 @ 09:25:

Om een of andere redenen zie je bijna altijd drie te hoge bomen in een postzegeltuintje staan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 17:53:

[...]

Niks, er is per post gecommuniceerd, van hun kant wat minder net dan bij ons, en ze hebben meegewerkt aan het onderzoek van de gemeente, wijkbeheer en uiteindelijk zijn ze verschenen op de rechtbank, waar een advocaat keurig het woord heeft gevoerd, geen vuil woord van onze kant.En nu wil jij ze dus uit hun koophuis laten zetten? Succes.
@legerwoman, als jullie bomen kleiner zijn dan hun coniferen, dan zien ze jullie bomen toch niet eens?

Wat is dan het exacte probleem? Zijn jullie bomen ziek? Hangen er takken over de erfgrens?

Wat voor bomen hebben jullie?

Als jullie deuren ontzet zijn, hebben jullie neem ik aan aangifte gedaan? En de buren ook nadat er een verfbom naar binnen is gegooid? Hebben jullie camera's?
Wat wordt hier ontzettend slecht gelezen en gereageerd vanuit allerlei aannames. En dan wordt tot ook nog arrogant genoemd als ze het uitlegt.

Ze heeft nou toch al meerdere malen uitgelegd dat het geen postzegeltuintje betreft maar een enorme tuin, en dat de buren zelf niet eens kunnen uitleggen waar ze precies last van hebben?

Het ligt niet altijd per definitie aan de to, hoor.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Dit was trouwens niet pose post boven mij maar in het algemeen
Overigens is een grote eik op 50 cm van de erfgrens wel erg dichtbij. Mijn grootouders hebben in een vrijstaand huis gewoond met grond van 1000+ m2 en zij hadden alles op een meter van de erfgrens (en de buren ook).
De wettelijke grenzen zijn het uiterste minimum. Iedereen snapt echter dat het meestal ronduit asociaal is om in een gemiddelde na-oorlogse woonwijk bomen in het tuintje van je rijtjeshuis te zetten, maar sommige mensen nemen die wettelijke grens en zeggen dan dat het 'hun recht' is. Ja, daar worden we allemaal beter van
1000 vierkante meters he.

Dat is niet echt een gemiddelde tuin van een gemiddeld rijtjeshuis.
Bovendien heeft tot die bomen daar niet neer gezet
quote:legerwoman schreef op 07 juli 2012 @ 17:10:

[...]

Op sommige dingen zijn geen antwoorden te geven, ze hebben de rechter uitgelegd dat het lelijk was en schaduw weg nam, op de vraag van de advocaat van mijn ouders waarom staan er dan 3 coniferen tegenaan die hoger zijn? hadden ze geen antwoord, net zo goed als ze niet konden beargumenteren waarom ze niet ergens anders in de tuin gingen zitten voor de zon, in zo grote tuin is er altijd zon.

Kortom, hun tuin ligt op het zuiden en zij hebben last van de hoge bomen, jullie niet want jullie zitten aan de andere kant. Ik zou er ook last van hebben als dat het geval is.

Wel is het raar dat hun bomen - zoals jij zegt - hoger zijn dan die van jullie, dit zou inhouden dat ze jullie bomen niet zien.

Ben ook wel benieuwd waarom ze wel last van jullie bomen hebben en niet van hun eigen bomen.
quote:amand1969 schreef op 08 juli 2012 @ 09:42:

[...]

Inderdaad! GAT-VER-DAMME
Ik ben erg benieuwd naar het verhaal van de buren.
quote:Broedkippetje schreef op 08 juli 2012 @ 12:47:

Wat wordt hier ontzettend slecht gelezen en gereageerd vanuit allerlei aannames. En dan wordt tot ook nog arrogant genoemd als ze het uitlegt.

Ze heeft nou toch al meerdere malen uitgelegd dat het geen postzegeltuintje betreft maar een enorme tuin, en dat de buren zelf niet eens kunnen uitleggen waar ze precies last van hebben?

Het ligt niet altijd per definitie aan de to, hoor.

precies dit klopt volledig, thanks

Rechts zie je de uitbouw van ons huis(aan de zijkant van het huis, ivm breedte tuin), zoals je ziet is de tuin niet diep maar enorm breed en liggen we op het noorden, dus de buren hebben nergens last van.
Als ze nergens last van hebben, waarom adviseren jullie ze dan om op een andere plek in de tuin te gaan zitten.
Ik heb niet slecht gelezen echter blijf het ridicuul vinden dat je informatie zoekt om anderen uit hun eigen koophuis te laten zetten.

Hoe dan ook, wat dan ook , dat zegt wat over jou in mijn ogen.

@TO: Laat ze zeiken en leef verder, je woont ver genoeg bij ze vandaan. Zet de auto's in de tuin of garage mocht je die hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Broedkippetje schreef op 08 juli 2012 @ 12:47:

Het ligt niet altijd per definitie aan de to, hoor.TO vraagt hoe ze eigenaren uit hun eigen huis kan laten zeten. Hoezo ligt het niet ook aan TO?
To wil de buren niet uit hun huis laten zetten vanwege de bomen maar omdat ze haar en de andere buren treiteren; althans volgens TO.

Hoe terecht haar wens is kan ik niet over oordelen, want ik weet weinig over die pesterijen. Maar een verfbom door de brievenbus gooien klinkt niet prettig.

Waar ik met mijn 'het ligt niet altijd aan de TO, hoor' op doel, is dat er hier allemaal mensen meteen ervan uit lijken te gaan dat de buren terecht vallen over de bomen, want je neemt toch geen grote bomen in een postzegeltuin, de buren zullen wel helemaal in de schaduw liggen, het huis is vochtig,etc. Terwijl die aannames helemaal niet waar blijken te zijn.

En als TO dan uitlegt dat het om bomen gaat aan de achterzijde van een enorme lap grond, wordt ze nog arrogant genoemd ook.
quote:legerwoman schreef op 08 juli 2012 @ 14:22:

[...]

precies dit klopt volledig, thanks

[afbeelding]

Rechts zie je de uitbouw van ons huis(aan de zijkant van het huis, ivm breedte tuin), zoals je ziet is de tuin niet diep maar enorm breed en liggen we op het noorden, dus de buren hebben nergens last van.Om welke bomen van de foto gaat het dan precies? Want ik zie door de bomen het bos niet hierin
quote:Ivetje schreef op 08 juli 2012 @ 17:10:

[...]

Om welke bomen van de foto gaat het dan precies? Want ik zie door de bomen het bos niet hierin

Maar toegegeven het is een grote tuin en jarenlang getreiter en pesten kàn een aanleiding zijn voor zo'n uitzonderlijk verzoek/wens.
Als de buren geen duidelijke reden konden geven hoe jullie bomen hun woingenot verzieken en de rechter jullie gelijk gaf, dan hebben de buren dit te accepteren.

Ik zou zeggen, stap samen met de andere slachtoffers van het burenterrorisme naar de rechter om de pesterijen te stoppen. Ik neem aan dat jullie van de al toegedane schade aangifte hebben gedaan en jullie aansprakelijkheidsverzekering hebben ingeschakeld om een schadevergoeding te eisen.

Hang zo snel mogelijk bewakingscamera's op en bewaar en noteer alles om een dossier op te bouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven