Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Ik ben zo weg

Uitgestelde schoonouder-bezoek staat op het programma. En dan daarna nog maar eens wat knutselen denk ik.
Haai allemaal. Wij hebben ons bezoek in het zuiden van Brabant er opzitten, nu dus nog de middag aan onszelf... tijd om te knutselen dus. Eigenlijk moet ik van mezelf verder met borduren maar ik heb meer zin in andere creaties....

Marels, géén kleding aan doen (bij de mullion dus...).

Gave smileysite ikbenik, leuk om in dit topic een hoop uit te proberen...maar hoe krijg ik ze in vredesnaam in mijn bericht geplakt? *voelt zich een echte Digibeet*
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hihi, Akakia; je bent niet de enige die er moeite mee heeft hoor! Maar; ik ben eruit gekomen dus zal ik je het mysterie uit de doeken doen! Kom dichterbij, dan fluister ik het in je oor... (*Kijkt schichtig om zich heen*)

Je opent die site naast de viva-site, gaat op het emoticon-poppetje staan die je wil ehbben, klikt op rechtermuisknop zodat er een venstertje verschijnt. Onderste optie is dan 'eigenschappen'; die klik je aan; dan zie je een venstertje met adres staan; dat kies je (regeltje wordt blauw), dat kopieer je (rechtermuisknop). Alles ff minimaliseren, terug naar VF, hier op 4de icoontje van rechts (dat soort v schilderijtje) klikken, alsof je een plaatje gaat plakken, eerst de http die er al staat weghalen, dan mbv 'plakken' dat gekopieerde adres plakken.

Althans; zo doe ik dat steeds. (Grote kans dat anderen een 3x zo makkelijke manier hebben, en ik het veel te omslachtig doe, maarja; zo lukt het in elk geval ook.

Yes, dankzij IBI is het gelukt... al doe ik het iets anders (via afbeeldingslocatie kopieren), enniewee, linksom of rechtsom, als het maar lukt!
huh? leg ns uit? waar zie je dan 'afbeeldingslocatie kopieren' staan...? Kan dat niet vinden...
Niet creatief, maar ik ben de hele dag al heerlijk in de Flow aan 't lezen. Onder andere over creative doeners..
Later is nu
interessant, Dreamer...! Zijn wij (hier-op-dit-topic) creatieve doeners..?
Vandaag (en eigenlijk de afgelopen weken) ben ik meer een creatieve -ik-wil-wel-maar-ben-geen-echte-doener.

Vwb de smileys: ik zie juist weer geen 'eigenschappen' staan bij een rechtermuisklik. Zou het aan je browser liggen? Ik gebruik Firefox.
Dat ligt aan je browser. Afbeeldingslocatie kopiëren is alleen bij Firefox
Ik ben weer een knitten aan het breien. Ga er in totaal 6 breien (dan heb ik een doosje vol en kan ik ze opsturen) . Verder heel erg lui hier, echt zondag... *moet nog wel even soep maken voor vanavond*
Snjókorn falla, á allt og alla
Ìk doe met je mee Akakia.. zoek echt rust om daarná wat te gaan doen, qua knutselen. Ik moest de afgelopen weken/maanden zoveel, ben erg blij met dagje 'niks'.

Merk ook dat ik nu zin krijg wat aan te pakken; dat wordt pizza maken. Ben tot en met de eerste regen toch ook al in de tuin aan 't werk geweest *schouderklopje*

Ik denk dat ik enkelbandjes ga maken, deze week ..

Ik spaar trouwens giraffes en vind duszodoende deze errug lief

Later is nu
Pizza maken....

Hoe maken jullie zelf pizzadeeg? Ik vind dat voorgebrouwen spul vaak zo ranzig en zout...

Ik zou graag zelf (snel) pizzadeeg kunnen maken.

Tips?
Oh ja, die giraf is echt liefffff.

Hier zowat de hele middag met het glas bezig geweest. In de auto, aan de binnenspiegel, hangt nu een heel schattig turquoise blauw hartje. En toen ik dat gemaakt had, heb ik er zomaar voor de lol vanmiddag nog drie bij gemaakt. Allemaal anders, en echt friemelwerk.

Tenslotte er nog foto's van gemaakt. Produktief dagje.

Zelfs nog huishoudelijke dingen gedaan, zoals de was en stofzuigen (moet hier wel elke dag met die hond).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Marels, geen idee. Iemand hier zei dat ik alles kon, maar in de keuken ben ik geen ster.
Iemand nog een gitaar kopen trouwens?

Zie prikbord.
Waar blijven die foto's dan EV?

En jij kunt toch ook alles?
Oh en Marels, ik dacht nog aan je, toen ik de was ophing. Aan de ene kant van het rekje heb ik alle roze/oranje/rode dingen opgehangen; aan de rechterkant alle blauwe dingen. Toevallig deze keer alleen spullen in die kleuren. Ik vind het leuk om de was ook een beetje 'op kleur' op te hangen.

Foto's: wordt aan gewerkt. Geduld, geduld.

Nog iets wat ik niet kan: gitaarspelen. Ik kan geen enkel instrument bespelen (behalve de computer).
Dat moet je gewoon leren EV.

Ik speel nu, eeeh, anderhalf jaar ofzo. En ik kan echt niet alles, maar langzaam maar zeker leer je wel bij.

Was echt iets wat ik altijd al had willen doen. En toen dacht ik; je kunt de rest van je leven blijven roepen dat je zo graag een instrument had willen kunnen spelen, en je kunt het ook gewoon gaan doen
Ik denk niet dat ik daar feeling voor heb, Marels. Ik heb ooit, lang geleden, op de Pabo gezeten en moest daar blokfluit leren spelen. Wat een ramp. Ik ben niet verder gekomen dan één kerstliedje. Nee, dat noten lezen: moeilijk! Het lijkt me anders wel altijd heel gaaf, als je bijv. gitaar zou kunnen spelen, maar dan zou ik eerder de meezinger zijn dan de speler.

*gaat weer even verder met foto-ontwijkende activiteiten*
Ik kan ook geen noten lezen.

Kan best dus

Geen excuus.

Gitaar spelen kun je ook door middel van tabs. Daar staan akkoorden in en als je de akkoorden kent heb je dus geen noten nodig.
Ik speel keyboard. Lang geleden mijn keyboard verkocht met in gedachten ooit een nieuwe te kopen. Nooit iets van gekomen. Nu komt vriend hier wonen en die heeft een keyboard. Ik kan dus weer lekker pingelen.

Ben ook weer bezig met borduren. Nu onder het tennis, vanavond tijdens film.

Zal vanavond of morgen weer een fototootje plaatsen.
Foto's EV, niet FOG vertonen!

Ik kan heul goed gitaar spelen: de accoorden D, A, G en E en C ken ik, en daar kom ik met de meeste kinderliedjes briljant mee weg *waar is die gitaar-smiley als je 'm nodig hebt..*

Ik vind dat Marels en EV trouwens wel de prijs verdienen voor Zeer Nuttige KnutselForummers, wat hebben jullie veel gedaan. Ik vond het, na het vroege opstaan vanmorgen (7:15!!) de rest van de middag wel best...

Ik ben nu van plan vanavond troep naar beneden te sjouwen om Warhammerpoppetjes te verven, heb ik al tíjden niet meer gedaan. Maar ik weet nog niet of het er ook echt van komt.

Marels, ik maak pizzadeeg altijd van een half pak wit broodmix, en gooi er dan voor het mixen oregano, basilicum en knoflook door. Niet te lang van tevoren maken, dan rijst het teveel.
Ik ben een luie pizzadeegmaker.... gooi alle ingrediënten in de broodmachine (kost alleen tijd).
Snjókorn falla, á allt og alla
Ja maar Snjokorn, wélke ingrediënten dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven