(Schoon)moeder indoctrineert vriend
zondag 8 juli 2012 om 18:59
Als jouw vader en zijn moeder al vechten, en jij en hij zelf ook, als je je zo gekwetst voelt en hij vindt dat hij zich zo rot gedraagt, waarom zou je dan verder willen? Ga je de rest van je leven met een heks van een schoonmoeder doorkomen? Wordt het leuker als jullie allebei die man een kant uit proberen te trekken?
Maak het beter uit en laat iedereen lekker gelukkig worden zonder elkaar.
Maak het beter uit en laat iedereen lekker gelukkig worden zonder elkaar.
zondag 8 juli 2012 om 19:00
zondag 8 juli 2012 om 19:03
Vaak is het moeilijk door te dringen bij echte "moederskindjes", ze zitten tussen twee vuren in. Ik zou hem zeggen dat hij zich of maar moet laten uithuwelijken door zn moeder of jou volledig moet accepteren zoals je bent. En hij moet het gesprek aangaan met zijn moeder dat ze moet ophouden met stoken. Maar dat kan alleen hij zelf doen. Praten dus!!! Sterkte!
zondag 8 juli 2012 om 19:04
zondag 8 juli 2012 om 19:05
zondag 8 juli 2012 om 19:06
quote:blijftgewoondametje schreef op 08 juli 2012 @ 19:00:
Asjeblieft zeg, ga weg bij die vent. Hij zegt dingen over jouw gewicht echt zelf.
En wat is dat toch met al die eindeloze thuiswoners??Goeie vraag, ik vind het iets triests hebben als mensen pas rond hun 30e aan hun eigen leven gaan bouwen ipv bij pappie en, vooral, mammie te wonen.
Je bent dan allang volwassen, ga je eigen leven leiden!
Asjeblieft zeg, ga weg bij die vent. Hij zegt dingen over jouw gewicht echt zelf.
En wat is dat toch met al die eindeloze thuiswoners??Goeie vraag, ik vind het iets triests hebben als mensen pas rond hun 30e aan hun eigen leven gaan bouwen ipv bij pappie en, vooral, mammie te wonen.
Je bent dan allang volwassen, ga je eigen leven leiden!
zondag 8 juli 2012 om 19:15
quote:kanariepietje schreef op 08 juli 2012 @ 19:09:
Ik merk duidelijk dat ik nieuw ben op dit forum, had deze reacties niet verwacht.
Door deze reacties weet ik wel alleen nog maar zekerder dat ik niet bij hem weg wil, absoluut niet.
Want in de openingspost beschrijf ik nu natuurlijk de dingen die me dwars zitten, maar niet de positieve dingen. Die zijn er ook, heel veel zelfs, en dit is het enige wat mij dwars zit in onze relatie.
Persoonlijk vind ik het ook te laat om uit huis te gaan, maar ik begrijp zijn beweegredenen ook wel.
Ik vraag eigenlijk alleen om tips hoe ik met die indoctrinatie van de schoonmama om kan gaan.
OW Jee! Je krijgt geen gelijk hier!
Ga je nou je OP weghalen?
Ik merk duidelijk dat ik nieuw ben op dit forum, had deze reacties niet verwacht.
Door deze reacties weet ik wel alleen nog maar zekerder dat ik niet bij hem weg wil, absoluut niet.
Want in de openingspost beschrijf ik nu natuurlijk de dingen die me dwars zitten, maar niet de positieve dingen. Die zijn er ook, heel veel zelfs, en dit is het enige wat mij dwars zit in onze relatie.
Persoonlijk vind ik het ook te laat om uit huis te gaan, maar ik begrijp zijn beweegredenen ook wel.
Ik vraag eigenlijk alleen om tips hoe ik met die indoctrinatie van de schoonmama om kan gaan.
OW Jee! Je krijgt geen gelijk hier!
Ga je nou je OP weghalen?
zondag 8 juli 2012 om 19:15
quote:kanariepietje schreef op 08 juli 2012 @ 19:09:
Is het in jouw omgeving dan normaal om als je tegen de 30 loopt nog steeds een thuiswonende puber te zijn?
....eh?
Wedden dat dit een héél belangrijk deel in je relatie in gaat nemen/
Geld?
Ik vraag eigenlijk alleen om tips hoe ik met die indoctrinatie van de schoonmama om kan gaan.Niet, gewoon een echte vent zoeken ipv een jongetje die niet voor zichzelf kan zorgen.
Is het in jouw omgeving dan normaal om als je tegen de 30 loopt nog steeds een thuiswonende puber te zijn?
....eh?
Wedden dat dit een héél belangrijk deel in je relatie in gaat nemen/
Geld?
Ik vraag eigenlijk alleen om tips hoe ik met die indoctrinatie van de schoonmama om kan gaan.Niet, gewoon een echte vent zoeken ipv een jongetje die niet voor zichzelf kan zorgen.
zondag 8 juli 2012 om 19:19
quote:123me schreef op 08 juli 2012 @ 19:15:
Is ze niet bang dat je haar zoon van haar afpakt? Hij woont namelijk al heel lang nog thuis. Dat ze daarom zo doet? Bang dat ze hem kwijtraakt..
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt.
Vriend denkt dat het wel meevalt met haar houding tegenover mij, en dat is ook niet direct het probleem hier.. kan op zich goed met haar door een deur maar zijn een paar dingen die me dus hoog zitten nu en dat heeft niet echt te maken met haar houding wegens mij maar met de gevolgen van haar gedrag.
Is ze niet bang dat je haar zoon van haar afpakt? Hij woont namelijk al heel lang nog thuis. Dat ze daarom zo doet? Bang dat ze hem kwijtraakt..
Ik denk dat je daar een heel goed punt hebt.
Vriend denkt dat het wel meevalt met haar houding tegenover mij, en dat is ook niet direct het probleem hier.. kan op zich goed met haar door een deur maar zijn een paar dingen die me dus hoog zitten nu en dat heeft niet echt te maken met haar houding wegens mij maar met de gevolgen van haar gedrag.
zondag 8 juli 2012 om 19:20
Als moeder echt indoctrineert dan doet ze dat al 28 jaar, daar stopt ze echt niet mee. En zoon is het gewend dus die weet niet beter.
waarom zou je daar mee om moeten gaan of hem "leren" daar afstand van te nemen.
Nieuwe schoenen moeten ook gelijk goed zitten als je ze koopt anders wordt het niets meer, ze blijven te klein.
Zoiets moet bij een relatie ook, je kunt hem ook niet omvormen
waarom zou je daar mee om moeten gaan of hem "leren" daar afstand van te nemen.
Nieuwe schoenen moeten ook gelijk goed zitten als je ze koopt anders wordt het niets meer, ze blijven te klein.
Zoiets moet bij een relatie ook, je kunt hem ook niet omvormen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat voor gouden tips verwacht je te krijgen? JIJ moet niet met die indoctrinatie omgaan, je VRIEND moet er (anders) mee omgaan. Er valt niet veel aan te doen, als jouw vriend ervoor kiest zijn moeder na te wauwelen. En die kans zit er natuurlijk dik in als hij op z'n 28e nog
niet onder moeders vleugels vandaan is.
Verder moet je je vooral zo weinig mogelijk aantrekken van zijn moeder en haar gezeur. Negeren is het beste devies.
Klinkt mij eerlijk gezegd als vragen om gezeur allemaal... problemen met gewicht, ruziekzoeken, breaks, te veel drinken, moederskindjes... niet echt het recept voor een stabiele, volwassen relatie.
niet onder moeders vleugels vandaan is.
Verder moet je je vooral zo weinig mogelijk aantrekken van zijn moeder en haar gezeur. Negeren is het beste devies.
Klinkt mij eerlijk gezegd als vragen om gezeur allemaal... problemen met gewicht, ruziekzoeken, breaks, te veel drinken, moederskindjes... niet echt het recept voor een stabiele, volwassen relatie.
Dit komt allemaal niet van hemzelf maar van haar. Naast het feit dat hij oud en wijs genoeg is om op zichzelf te gaan, woont hij nu nog thuis om wat centen te sparen.
Je kunt je schoonmoeder hier wel de schuld van geven, maar je vriend kiest hier toch echt zelf voor. Haar kun je niet veranderen (moet je ook niet willen), maar je kunt in de relatie met je vriend wel aangeven waar jouw grenzen liggen en wat je van hem niet accepteert.
Je kunt je schoonmoeder hier wel de schuld van geven, maar je vriend kiest hier toch echt zelf voor. Haar kun je niet veranderen (moet je ook niet willen), maar je kunt in de relatie met je vriend wel aangeven waar jouw grenzen liggen en wat je van hem niet accepteert.