(oude) naaimachine loopt vast

08-07-2012 18:09 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

laatst heb ik een naaimachine gekregen, mooi 'vintage' modelletje, een Vendomatic 7744 . Ik heb toen even kort uitleg gehad over de werking, waar de draad langsgaat enz.

Alleen nu zit ik er thuis mee en ik snap er eerlijk gezegd vrij weinig van. Zodra ik begin loopt de draad meteen vast aan de onderkant, op de plek waar het spoeltje zit. Wat doe ik verkeerd?

Op internet heb ik gezocht naar de handleiding van dit model maar die is niet te vinden, van de 7742 en 7748 wel maar dit zijn previews van een paar blz. en daar heb ik niet zoveel aan.

Degene van wie ik de machine heb gekregen is niet in de buurt dus ik kan het niet even vragen.

Ik hoop dat iemand hier wat tips heeft.... ik ben een naaileek dus kom maar door

Alvast bedankt!
de drie weetjes. gerrijts.nl/gebruiksaanwijzing_naaimach_tuv.htm#V

Deze vrouw verzamelt oude gebruiksaanwijzingen, scand en verkoopt het , geld is voor de parkinsongroep
Yesss hij doet het! Heb nu twee oude lappen aan elkaar genaaid, dat vind ik al heel wat ;)

Bedankt allemaal voor de hulp, vooral WASP voor je duidelijke uitleg!
quote:josske schreef op 08 juli 2012 @ 20:36:

de drie weetjes. gerrijts.nl/gebruiksaanwijzing_naaimach_tuv.htm#V

Deze vrouw verzamelt oude gebruiksaanwijzingen, scand en verkoopt het , geld is voor de parkinsongroepIk ga het opzoeken. Dank je voor de tip.
quote:Jill81 schreef op 08 juli 2012 @ 20:32:

Wanneer je de onderdraad omhoog wilt halen moet je de draaiknop (aan de zijkant) altijd NAAR JE TOE draaien! En niet van je af, ook dan kan de draad vast draaien.

Succes!haha ook een goeie, dat deed ik gelukkig wel
Fijn, dat het gelukt is. Het zijn echte werkpaarden die Vendomatics. Mijn moeder heeft die van haar in 1962 gekocht, stukswerk erop genaaid (overhemden) de kleding van haar drie kinderen en van haarzelf. Pas in 1980 is hij vervangen, maar de machine deed het toen nog perfect en is verscheept naar een project in een ontwikkelingsland. Drupje olie zo nu en dan en hij blijft gaan. Naai ze!
Ja dit is ook een echte die-hard. Heeft heel lang op zolder gestaan maar doet het nog steeds goed.

Ben nu met de instellingen aan het proberen, snap er nog niet veel van maar is wel leuk ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven