e-reader sony of ebook?

09-07-2012 18:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een e-reader aanschaffen nu twijfel ik tussen sony of een bebook. Wie heeft ervaringen? Wie weet waar ik goede aanbiedingen kan vinden? Wat moet ik nog meer aanschaffen bij een e-reader? Moet je voor alle boeken die je wil downloaden betalen of zijn er ook gratis sites? Ik hoor graag van jullie.
IK heb de Sony prs-t1 en ik vind het een geweldig ding!

Jaren eerder moeten kopen.

En de boeken die erop staan heb ik via vrienden.

Mocht ik 40000 boeken verder zijn ga ik wel eens uitvogelen waar ik ze online vandaan kan halen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn vriend en ik hebben allebei een kobo. Echt een top ding. Afgelopen vakantie uitgebreid getest en ik zou niets anders meer willen..
Ik heb de Sony PRS-T1 ben er heel tevreden over, hoewel ik momenteel al een poosje weer "gewone"boeken lees.

Wat je kan doen is er een aantal in je handen houden, gewoon voelen wat je prettig vindt.

Zo ben ik voor de Sony gegaan oa ipv voor de bebook.

Ik heb toendertijd heel veel via piratebay gedownload.

Heb voorlopig genoeg te lezen, verder ben ik ook niet zo op de hoogte van het al dan niet betaald downloaden.
Kobo was nummer 2 op mijn lijstje (dat is met die geruite achterkant toch?)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als je reviews van de bebook leest dan lees je regelmatig problemen met acuu en vast lopers. Bij sony prs-1 kom je dat niet tegen, maar ja, die is wel 2x zo duur.

Er zijn gratis sites, maar niet veel. b.v. http://gratis-boek.nl/over-gratis-boek/quote:Welkom op gratis-boek.nl. Op deze blog staan 100% gratis boeken. Alle boeken die op deze blog worden aangeboden zijn bovendien volledig legaal te downloaden. Het gaat om boeken die soms door de auteur zelf worden aangeboden, rechtenvrij zijn of waarvan de rechten zijn gekocht door een aanbieder van ebooks.Als je handig bent met downloaden dan heb je ook zo de starterskit met 7000 epub files gevonden, maar dat is zo niet bedoeld door de uitgever van die boeken. (Nee, geen tips waar je dit doet. forum regels!)
Kobo heeft inderdaad geruite achterkant. Ik heb de kobo vergeleken met de sony. Wat op review sites gezegd werd van de sony was dat deze nog wel eens kan flikkeren bij het omslaan van een pagina. In de winkel deed de sony dat ook, daardoor viel Sony voor ons af.
Ik zou echt voor de Sony gaan. Wat een top apparaat is dat zeg!

De batterij gaat echt enorm lang mee.
Ik heb deze.

http://www.bol.com/nl/p/autovision-av-7 ... 011470641/

Goedkoop want zo veel geld heb ik niet en alles ging op aan boeken

Maar echt een fijn ding.
Ik heb een Sony PRS 600 (is al een wat ouder model, heb hem nu twee jaar). Als je een ereader gaat kopen en je houdt ook van luisterboeken, neem er dan eentje met mp3 mogelijkheid, zo kun je gewoon lezen maar ook luisterboeken meenemen.
Kijk anders even op editie nl daar is vorige week een e reader test gedaan. Misschien heb je daar wat aan.
Dank Ineke, daar heb ik wat aan.
Ik heb de Kobo Touch. Geweldig, ben helemaal verslaafd en hij heeft maar 1 knopje en verder touch. En i-ink, dus je leest ook heel makkelijk in de felle zon.

Hij is als beste getest bij de Consumentenbond.
Ik denk dat ze allebei gewoon heel goed zijn. Ik heb de Sony en vind het een geweldig ding. Je kan weken lezen zonder de batterij op te laden. Het flikkeren wat iemand hier zei, heb ik nog nooit gehad. Verder ook nog nooit een probleem gehad, boeken erop zetten is bijvoorbeeld supersimpel.
Ik laad mijn Kobo op met het bijgeleverde snoertje aan de laptop, maar vroeg me af hoe dat op vakantie moet, want dan is de laptop niet mee.

Wilde al een oplader gaan bestellen, maar mijn man kwam er achter dat ik em met zijn telefoonoplader kan opladen (HTC).

Misschien een handige tip voor jullie.

Als je wifi uitzet, kun je inderdaad heel lang lezen zonder de batterij op te laden.
Mijn moeder en ik hebben ook de Kobo. Collega de Sony. Gezien het verschil in prijs en de uitkomsten van de consumentenbond ( deden niet veel voor elkaar onder) gekozen voor de goedkopere variant, de Kobo dus. Zeer tevreden, mooi hoesje erbij met lampje. Erg makkelijk

in gebruik en ik doe ruim 3 weken met een volledig opgeladen Kobo. En lees iedere dag zeker een uur. Ik ben verslaafd!
[post gewijzigd, het delen van illegale linkjes is niet toegestaan]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-07-2012 18:58
Reden: delen van illegale linkjes is niet toegestaan
% gewijzigd
Ik heb een sony e reader, erg tevreden over.

Ik heb hem sinds april en gebruik hem dagelijks. Ik gebruik meestal de knopjes om vooruit te bladeren en niet het scherm.

Maar nu begint het laklaagje al van het vooruit-blader toets af te gaan.

Het doet niks af aan de kwaliteit van lezen, maar toch vind ik het storend. Herkent iemand dit?
Ik ook een Sony, maar ik blader alleen via het scherm. Vind ik persoonlijk veel handiger.

Weet niet veel van downloaden van boeken, maar ik hoorde positieve berichten over spotnet. Dit dus gedownload, maar ik vind dat er erg weinig boeken op staan, veelal stripboeken ook. Of ik moet iets verkeerd doen...Iemand een spotnet gebruiker?
Mijn blader knopje is ook wel ieys beschadigd, maar heb de reader siny prs350 ook alweer bijna 1,5 jaar eb gebruik dagelijks
Ik heb dezelfde als koettie. Ideaal ding, goedkoop, heel makkelijk in gebruik, accu gaat lang mee en ook in de zon/in het donker is het scherm goed te lezen.
Ik heb ook die van sony. kocht elke week wel een boek en nu dus niet meer. Scheelt een hele hoop. Heb de e reader gratis gekregen bij het aflsuiten van een telefoonabonnement.
Ik ga ook aan de ereader. De Kobo Touch vind ik zo op het eerste oog fijner dan de Sony PRS-T1. Ik heb ze beide bij de mediamarkt getest, en de Sony leek wat minder soepel pagina's om te slaan en meer te flikkeren dan. Ook waren de letters niet helemaal scherp en helder zwart. Op de Kobo zag het er in ieder geval strakker uit.

Maaaar nu lijkt de Kobo overal uitverkocht! Herkent iemand mijn ervaring met de Sony, of kan dat aan het toestel of ebook bestand hebben gelegen in de winkel? Omdat de Kobo uitverkocht is begin ik nu namelijk te twijfelen om toch de Sony te kopen. Dan kan er tenminste nog een ereader mee op vakantie over anderhalve week....
quote:2xbelle schreef op 29 juli 2012 @ 22:04:

Mijn blader knopje is ook wel ieys beschadigd, maar heb de reader siny prs350 ook alweer bijna 1,5 jaar eb gebruik dagelijksmm, slijtage na 18 maanden of 3 maanden vind ik toch wel een groot verschil.
Hier een sony en een bebook. Ik vind ze alle2 prettig, al vind ik de bebook wel wat aan de zware kant in verhouding tot de sony. Gaan alle2 even lang mee. De sony kan alleen wat minder boeken aan dan de bebook, maar hebben we daarom ook teruggestuurd. Met de bebook nog geen problemen ondervonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven