Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
hi isa

ja ik moet zeggen dat het leuk is om met mijn man te rennen, maar hij is nogal een ervaren renner (rent halve marathon en damtotdam enzo) en hij rent nogal eens te hard voor me. Dus als ik met hem ren doe ik alleen het eerste stukje. Als ik wat meer ervaren ben dan zal het wat beter gaan.

Enne holy moly wat een prestatie zeg: 10 kilo in 3 maanden. Klasse! Nou dan zal mijn drie kilo ook wel lukken als ik oplet. Ik ben tot nu toe eerder wat aangekomen, maar ik denk eigenlijk dat het vooral spieren zijn, want mijn kleding zit wat ruimer.

Vandaag heb ik 57 minuten gelopen (waarvan 10 inlopen en dan even stretchen) en 8,5 kilometer. Ik was echt in shock dat ik het zomaar haalde. Vorige week had ik hetzelfde rondje gelopen alleen dan wat korter, 7,5 km. Toen heb ik het laatste stuk gelopen (les was afgelopen). Ik was helemaal kapot toen. Het lijkt erop dat Evy toch iets goed doet met haar lessen. Ik merk echt conditionele verbetering.

Overigens moet ik zeggen dat ik een loopje van 8,5 km nu wel prima vind. Ik zie mezelf niet echt richting 16 km (dtd) en halve marathon al helemaal niet. Ik maak de lessen van Evy wel af, dan kan ik 10 km. Ik ga gewoon mijn best doen om dat zo goed mogelijk te blijven lopen.

Hebben jullie nog grote loopplannen (verder?).
Zo zeg, dit is toch geen weer om te lopen! Ik wilde een intervaltraining doen (van Evy 5-10), maar ik heb het maar gehouden op een rondje van 4,5 km. Na 3 minuten was alles nat

Bee-tje, ik ga meedoen aan de 4 engelse mijl van de Dam tot Dam. Ik ben geselecteerd voor het Viva-team. Dus ik heb nog wel een doel dat ik moet behalen

Jij?
Ik heb een week of drie niet gelopen, heb al een tijd last van hielspoor en hoopte dat het over zou gaan. Het is al een heel stuk weg maar nog niet helemaal helaas.
oh sjeee het was gisteren echt heel benauwd zeg. Intervaltraining is dan wel wat te heftig.

Ik wil morgen gaan rennen. Hopen dat het dan iets beter weer is.

Isa, mijn man wil graag dat ik de dtd (en dan de 16 km) ga doen. Dat lijkt me een iets te heftig doel voor dit jaar. Ik ga eerst maar eens zover mogelijk komen met Evy's lessen. Later moet ik 70 minuten rennen. Daar ben ik nu al bang voor.

sushilala: wat is hielspoor?

Hebben anderen zwakke plekken? Ik heb een gebroken voet gehad (zonder dat ik het wist, en dus verkeerd geheeld) waar ik goed op moet letten en mijn scheenbenen zijn echt een zwak punt. Daar moet ik ook heel erg op letten. Dat lijkt overigens de laatste tijd wat beter te gaan. Ik had dus van die compressiesokken laten aanmeten maar dat bleek een enorme misser. Ik kreeg zo een enorme kramp in mijn kuiten dat ik helemaal niet meer kon rennen. Dat was echt zonde van mijn geld.
Hielspoor: pijn aan je hiel, gek genoeg als ik 's ochtends wakker word. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept omdat ik de hoop heb dat het overgaat, en het is gelukkig al een heel stuk minder..
fijn dat het minder wordt sushilala, hopen dat je snel weer kunt rennen.

ik moet vandaag mijn intervaltraining doen, ik hoop dat het weer zich ervoor leent. (eigenlijk raar dat ik twijfel of ik wel moet gaan rennen als ik ook gewoon in de winter ren met 4graden maarja). Ik wil het vanmiddag, dus ga eerder naar huis vanuit mijn werk. En daarna nog een oudergesprek voor jongste zoon. Ik heb het er dus maar druk mee

gaat er iemand anders ook nog rennen?

Kan iemand mij even een schop onder mijn kont geven?

Ben helemaal niet meer geweest...niet best!
komt ie! "bij gebrek aan schopsmiley hierbij het virtuele trapje onder de buttocks" (niet te hard, want dan kun je niet meer hardlopen )

...het is inderdaad wel rustig hier
..zo echt rustig hier..

anyway, ik heb dus vrijdag een intervaltraining gedaan. Dat was zwaar! ik kreeg steken links (milt). Dat was echt heel lang geleden. En daarna kreeg ik last van mijn buik. Niet echt tof, maar toch mijn 6 km gedaan. Ik had volgens Evy nog drie minuten door moeten hollen, maar ik was thuis en vond het wel best. Wel in 40 minuten, dus prima eindresultaat.

Vanochtend heb ik een korte duurloop gedaan van 42 minuten (weer het rondje van 6 km). Ging prima. Ik kan het steeds meer gedachtenloos doen, en ik geloof dat dat ook vooruitgang is. Ik word soms wel een beetje gek van steeds dezelfde liedjes in deze Evy serie. Maar ik ben nog steeds voornemens om hem af te maken, dus de liedjes neem ik maar voor lief

Morgen moet ik "alweer"rennen. Ik wil perse de drie x p/w volhouden, en normaal gesproken ren ik dus op dinsdag, maar ik heb mijn werkdag met maandag geruild. Morgen weer een lange loop...

Iemand anders nog iets op rengebied te melden????
anoniem_47785 wijzigde dit bericht op 09-07-2012 11:38
Reden: foutje
% gewijzigd
Zeg Viennas, ben je nou nog niet wezen lopen? Hop, hop, hop!

Ik verheug me nu al op het rondje van vanavond. Het is eindelijk niet meer zo warm! Ik ben van plan om vanavond een rondje in het bos te gaan rennen. Dat ruikt zo lekker als het geregend heeft En als het wel heel hard begint te regenen, dan is het makkelijk schuilen

Bee-tje: Ik ben Evy zat. Mijn vriend is op dit moment Renate Wennemars aan het downloaden, zodat ik met haar kan trainen voor de 4 EM in september. De eerste proeflesjes heb ik ergens van internet geplukt en ik vind haar veel prettiger. Muziek vind ik ook veel beter.

Dus vanavond doe ik les 2 van Renate.
vandaag rennen is dus niet meer gelukt, ik moest mijn auto naar apk brengen, bleek met zoon als moederbegeleider mee te moeten op uitstap (vergeten) en moest ineens thuis werken. Zucht...

nu nog twee momenten vinden deze week (enne ik werk de rest van de week...)

Yay!

Isa was het een fijn rondje?

Ik vind Evy's muziek echt irritant idd, maar haar lesopbouw blijkt tot nu toe heel goed te werken voor me. Dus ik ga toch door. Daarna wil ik een "onderhoudsschema"ergens vandaan plukken had ik bedacht. Na deze 5-10 ga ik namelijk niet naar halve M toe uitbouwen of zo. (tot teleurstelling van manlief; die heeft een samen gezellig halve marathon lopen droom, no way). Heeft renate een onderhoudsschema voor mp3, weet iemand dat?
Ja, ik heb heerlijk gelopen! En als ik het weer zo bekijk, ben ik blij dat ik gisteravond ben geweest

Ik heb eigenlijk geen idee van onderhoudsprogramma's. Ik liep gewoon 3x per week 30-45 minuten. Wel goed van je dat je toch weer bezig gaat met Evy tot 10km. Dat vind ik al een heel eind hoor!
Ik heb drie glaasjes rose op, volgende keer beter.
Ja misschien moet ik ook wel niet zo moeilijk doen en zelf volgens een bepaald schema lopen als ik klaar ben met Evy. Ik denk dat ik dan vasthou aan het korte loopje van 6 km, het langere loopje van 8km en toch die intervaltraining. Moet ook nog goede afspeellijsten maken, maar ik moet nog een aantal weken met Evy, dus ik kan nog even vooruit.

Hoe gaan jullie dat op vakantie doen (uhh als je gaat)? Ik ben 2,5 wk op zeilvakantie, dus dat wordt nog een uitdaging....
Sushilala, heeft het gesmaakt

Bee-tje: Ik neem mijn hardloopspullen mee en kijk nu al op google.maps wat voor rondjes ik zou kunnen lopen.

Toen ik op zeilvakantie (weekje) was vond ik het juist heerlijk om 's avonds nog even een rondje te rennen. Na een dag op een boot vond ik het heerlijk om mijn benen even lekker te strekken.
Ja ik neem sowieso mijn renspullen mee, maar we gaan naar kroatie en zeilen naar allerlei eilandjes, dus ik moet er plekke maar kijken hoe en wat. Drie weken niet rennen ga ik niet trekken denk ik (gezien mijn verslavende ren-neigingen tegenwoordig )

Ik heb gisteren weer even lekker gehold. Was fijn! Had al een sessie moeten overslaan omdat ik moest werken. Heb even dezelfde les als afgelopen zondag gerend omdat dit de korte duurloop was en het wel handig is als die ingepland staan aan het einde van een werkdag en de langere lopen op mijn vrije dagen. Zondag dus een langere duurloop van 50 minuten voor de boeg (+ 10 minuten inlopen, dus een klein uurtje)

Iemand anders nog gerend??
En? Vandaag nog wezen rennen Bee-tje?

Ik ben gister gaan lopen. Ik kreeg me toch een plensbui over me heen! Maar los daarvan: heerlijk gerend. Kort rondje met Renate. Met dit programma voelt het weer een beetje als terug naar af. Aan de ene kant wel fijn dat ik nu kan kijken of ik in de renminuten een wat hoger tempo kan houden.
Haaaai Isa

Yep gisteren gerend, ik wilde eerst zaterdag voorstellen aan manlief, maar het heeft toen inderdaad ook bij ons onafgebroken geplenst. Daar had ik niet echt veel zin in.

Gisteren op de kop af een uur gerend, bijna 9 km. Ik moet zeggen dat ik stiekem reuzetrots op mezelf ben .Toen ik bijna thuis was had ik zelfs nog 5 minuten over, dus toen heb ik nog maar een rondje door de wijk gerend om ze toch vol te maken. De muziek van Evy was weer twijfelachtig, maar ze doet toch iets goed, want drie weken geleden hield ik dit echt niet vol.

Morgen mag ik weer. Dan weer een intervaltraining van drie kwartier. Ik vind het echt eng worden dat ik nu alweer zin erin heb .
Trouwens hoe lang heb je dan gerend Isa, ben je "gewoon"een paar lesjes terug gedaan (maar dan bij renate). Doet zij ook iets intervalligs, of is het zoals de eerste 0-5 km van Evy? En heel belangrijk: is de muziek beter te doen?

En hoe is zij verder? Heeft zij ook nog commentaar? Evy geeft nu de hele tijd tips over eten/kleding/schoenen/renhouding en zo. Prima, want dat leidt weer af van het feit dat ik moet ben oid als ik daar een beetje naar luister.
Zo gisteren een intervaltraining gedaan; tien min inlopen, 24 minuten lopen (3x 30 sec versnellen en 3 x 60 sec) en toen nog 10 minuten uitlopen. Ik heb hem niet helemaal uitlopen omdat ik thuis was (laatste drie minuten niet). Ik ren dus steeds sneller. In het begin was is dus nog niet thuis na zo een training.

Het ging best goed. Ik vind deze trainingen het zwaarst, maar ook hier merk ik langzaam verbetering (heeeeel langzaam). Vrijdag weer een korte duurloop (die ook steeds langer worden), ongeveer 45 minuten in totaal. Heb er nu al zin in!
Ik ben ongeveer 40 minuten onderweg per les. En het is volgens mij echt terug naar het opbouwen, net zoals bij Evy. Maar Renatie doet meer intervalachtige dingen en werkt met de hartslag. Dat leek me ook interessant, omdat ik zo kan kijken of ik wel echt aan mijn conditie werk.

De muziek is echt veel beter. En wat ik ook prettig vind: Renate geeft vaker een tijdsindicatie. Ze kletst wat meer, wat ik prima vind.

Vandaag ga ik 18 x 1 minuut hardlopen en steeds een wandelminuut ertussen. Volgende les is 15 minuten aaneengesloten. Dan kan ik pas goed zien of ik in tempo wat omhoog ben gegaan in vergelijking met eerder.

9km in een uur :hail: Ik ben ook fier op u
Ik schrijf ook al op een ander Evy hardlooptopic mee, maar vind het ook wel leuk om hier mee te schrijven.

Heb vandaag mijn laatste les van Evy 0-5km en overmorgen ga ik verder met Keep Running.

Een half uur hardlopen gaat nu vrij gemakkelijk, maar 5km in een half uur red ik bij lange na niet. Eergisteren heb ik voor het eerst 5km (aan 1 stuk) hardgelopen. Tot 4km ging het erg lekker (ongeveer een half uur), maar die laatste kilometer vind ik dan wel erg zwaar. Kijken of het vandaag beter gaat

Ik begrijp dat de muziek van Keep running een beetje bagger is? Evy 2011 vond ik wel leuke muziek hebben, ook wel afwisselend. 2006 vond ik dramatisch. Keep running lijkt meer op 2006 begrijp ik? Moeten ze ook maar ff een update van maken dan
Keep Running heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Ik was wel een beetje klaar met Evy en wist nog niet zo goed wat ik verder wilde gaan doen. Muziek van Renate vind ik echt heel veel prettiger dan die van Evy (ik heb die van 2011) gedaan).

Ik heb trouwens ook Renatie 10 km (easy). Als je daar belang bij hebt, kan ik hem wel voor je in een dropbox zetten.

Ik had trouwens hetzelfde: 5 km in een half uur redde ik niet. Ik kwam op zo'n 3,5 km per half uur. Ik kan wel 5 km achter elkaar rennen, maar dan duurt het wat langer
Hi ladies!

Welkom MissP!

Uhhmm even voor mijn beeldvorming; ik doe nu toch Keep Running (evy 5-10 is dat toch). Zo ja....De muziek is niet zo fantastisch, ook met name omdat je hetzelfde héél vaak hoort. Een update zou niet verkeerd zijn.

Maar ik merk toch dat mijn conditie behoorlijk aan het verbeteren is. En ik ben nu bij les 16 (vrijdag dan) en ben dus al over de helft. Ik ren nog niet heel hard, maar dat gaat langzaam steeds iets beter (door de intervaltrainingen) en belangrijk vind ik ook dat ik gewoon een uur kan rennen nu (met alleen even stretchen ertussen). Toen ik begon met serie twee was is apetrots dat ik überhaupt die 30 min kon rennen. Ongeacht of je met Evy of Renate rent, ik weet zeker dat ik het zonder de begeleiding nooit had gered.

Volgens mijn appje ren ik dus gemiddeld 8,6 km p/u en ik zie dat heel langzaam oplopen. Ik zie dat velen graag 5 km in een half uur willen rennen (dus 10 km p/u) maar dat vind ik best hard (als starter, ik denk dat we dat wel kunnen halen, maar als we meer geoefend zijn denk ik).

Isa, ik wil juist nooit horen hoeveel minuten enzo we al onderweg zijn. Dan duurt het me allemaal veel te lang en denk ik alleen nog maar na over de tijd. Ik wil juist heel erg afdwalen met mijn gedachten en alleen een beetje naar haar geklets en de muziek luisteren. Ik vind het heel deprimerend als ze zegt; je bent al over de helft! En dat ik dan nog 25 minuten moet. Daar krijg ik altijd een mentale instorting van . Ze mag overigens zeker wel melden als ik er bijna ben. Daar word ik altijd blij van.
trouwens isa, dat is ook wel heftig. Eerst 18x1 en dan ineens 15 minuten!

Heb je trouwens een horloge gekocht voor de hartslag? Ikzelf weet mijn hartslag niet, maar ik heb het gevoel dat die redelijk te doen is omdat ik bij stilstaan snel herstel en nooit meer echt buiten adem ben (in het begin van de eerste serie hijgde ik steeds als ene postpaard, vreselijk altijd buiten adem)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven