Ja, ik knutsel!
zaterdag 16 juni 2012 om 14:57
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
maandag 9 juli 2012 om 20:36
Iets met 'hoe nu verder', wat vind ik belangrijk, wat wil ik echt gaan doen. En ik heb al vaker iets met mijn eigen levenservaringen gedaan, dat is ook iets wat me nieuwe energie geeft. Die cursus zou een eerste stap richting 'werken met je levenservaring' kunnen zijn, maar je gaat dus onderzoeken of het ook echt iets voor je is. Dan zijn er ook nog allerlei vervolgstappen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 9 juli 2012 om 21:53
@Akakia, ja nu ik het teruglees lijkt dat idd. Er is bij ons een dakkapel geplaatst en die is afgetimmerd (incl aftimmering tot aan het plafond in de hele kamer). Daar zaten want ze zijn allemaal dicht!!! Dus veel gaten in.
Nu is het verfklaar
@EV, jij bent echt super en zoals Akakia zei stoer.
@Mijn kaarten stuur ik op en met het breiwerk, voorlopig twee sjaals en die houd ikzelf.
Nu is het verfklaar
@EV, jij bent echt super en zoals Akakia zei stoer.
@Mijn kaarten stuur ik op en met het breiwerk, voorlopig twee sjaals en die houd ikzelf.
maandag 9 juli 2012 om 21:58
Mén, wat een klus hè, een dakkapel. Wij hebben een paar jaar geleden een dubbele laten plaatsen, af laten timmeren en er een kamer in laten maken. Daarna zelf behangen met glasvlies en geschilderd en allemensen, wat een houtwerk zit er in zo'n zolder. Samen met vloer en sauzen en afwerking heeft het ons in totaal een jaar gekost... (door kleine kinderen ook geen moed / puf / tijd om veel in de weekenden en avonden te doen).
Nu moet het nog opgeruimd (inruimen kostte ons ook een week) en lampen opgehangen. Maar die moet ik eerst nog knutselen
Jij hebt in ieder geval goed werk verricht vandaag! Hopelijk gaat het bij jullie sneller!
Ik heb miniaturen geschilderd, mijn highelves zijn aan de laatste details toe, dus die krijg ik wel af van de week. Ben ook met een paarse steentrol begonnen, lekker gewerkt. Nu bankhangen!
Nu moet het nog opgeruimd (inruimen kostte ons ook een week) en lampen opgehangen. Maar die moet ik eerst nog knutselen
Jij hebt in ieder geval goed werk verricht vandaag! Hopelijk gaat het bij jullie sneller!
Ik heb miniaturen geschilderd, mijn highelves zijn aan de laatste details toe, dus die krijg ik wel af van de week. Ben ook met een paarse steentrol begonnen, lekker gewerkt. Nu bankhangen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
maandag 9 juli 2012 om 22:28
Ik knutsel in opdracht probleem opgelost haha! En anders knutsel ik iets wat ik wel kan gebruiken ofzo..
Gisteravond eindelijk verder gegaan met m'n kussensloop. Nu alleen nog even op knopenjacht en een binnenkwamen halen en dan kan ik 'm afmaken.
Vandaag moe en dus bankzaken. Wel weer een mandje gehaakt
Akakia, die miniaturen zijn leuk! Wat een priegelwerk, ik hou dr wel van
Ik ben benieuwd naar die sloffen trouwens!
Gisteravond eindelijk verder gegaan met m'n kussensloop. Nu alleen nog even op knopenjacht en een binnenkwamen halen en dan kan ik 'm afmaken.
Vandaag moe en dus bankzaken. Wel weer een mandje gehaakt
Akakia, die miniaturen zijn leuk! Wat een priegelwerk, ik hou dr wel van
Ik ben benieuwd naar die sloffen trouwens!
dinsdag 10 juli 2012 om 08:57
Goedemorgen! Gisteravond geen puf meer gehad om een proeflapje te breien en te vilten. Vanavond geen tijd, dus dat wordt ergens later deze week.
Elmervrouw, hoe deden ze dat vilten dan, dat je ernaar kon kijken? Ik moet mijn breisels gewoon in de wasmachine gooien en wassen op een te hoge temperatuur zodat het krimpt en vilt. Maar wat jij hebt gezien was kennelijk anders?
Ikbenik, oké, dan las ik het verkeerd.
Akakia, dat spul voor onder de slofjes heb ik bij deze webshop gekocht. Ik heb het ook wel goedkoper gezien, maar hier had ik al iets anders besteld, dus toch al verzendkosten. Anders misschien even googlen.
Elmervrouw, hoe deden ze dat vilten dan, dat je ernaar kon kijken? Ik moet mijn breisels gewoon in de wasmachine gooien en wassen op een te hoge temperatuur zodat het krimpt en vilt. Maar wat jij hebt gezien was kennelijk anders?
Ikbenik, oké, dan las ik het verkeerd.
Akakia, dat spul voor onder de slofjes heb ik bij deze webshop gekocht. Ik heb het ook wel goedkoper gezien, maar hier had ik al iets anders besteld, dus toch al verzendkosten. Anders misschien even googlen.
dinsdag 10 juli 2012 om 09:05
En ik hou niet van allerlei frutsels in huis, die maar een beetje staan te staan en verder geen functie hebben. Alles wat ik maak moet ook in gebruik genomen kunnen worden, zoals laatst dat boodschappennet en nu die slofjes. En verder sjaals, mutsen, handschoenen, sokken, rokjes, vestjes, tassen, enzovoort.
Die vilten uiltjes die hier laatst voorbij kwamen vind ik echt superleuk en stonden in eerste instantie hoog op de lijst om te worden gemaakt. Maar bij nader inzien kan ik niet bedenken wat ik ermee zou kunnen, dus waarschijnlijk gaan die toch niet gemaakt worden, hoe leuk ik ze ook vind.
Die vilten uiltjes die hier laatst voorbij kwamen vind ik echt superleuk en stonden in eerste instantie hoog op de lijst om te worden gemaakt. Maar bij nader inzien kan ik niet bedenken wat ik ermee zou kunnen, dus waarschijnlijk gaan die toch niet gemaakt worden, hoe leuk ik ze ook vind.
dinsdag 10 juli 2012 om 10:03
Van complimenten krijg ik noooooit genoeg hoor, dus hou je niet in (iets met compenseren en zo).
Dat vilten met de hand heb ik gezien op zo'n hobbybeurs. Met water en wrijven doen ze dat. Vaag verhaal hé? Helemaal precies weet ik het niet.
Wacht even, ik ga googlen.
http://www.squidoo.com/vilten
Dat vilten met de hand heb ik gezien op zo'n hobbybeurs. Met water en wrijven doen ze dat. Vaag verhaal hé? Helemaal precies weet ik het niet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 10 juli 2012 om 10:36
quote:Elmervrouw schreef op 10 juli 2012 @ 10:03:
Dat ziet eruit als een boel gedoe. Kan me voorstellen dat dat je niet trok. Laat mij het ook maar lekker in de wasmachine doen.
Wel goed om te lezen dat ze het hier ook doen met groene zeep.
Dat ziet eruit als een boel gedoe. Kan me voorstellen dat dat je niet trok. Laat mij het ook maar lekker in de wasmachine doen.
Wel goed om te lezen dat ze het hier ook doen met groene zeep.
dinsdag 10 juli 2012 om 11:56
quote:Marels schreef op 09 juli 2012 @ 20:35:
Wat "doen" jullie met al je knutsels?
Ik heb geen zin in een kast vol met gefimoode beestjes, maar heb ook geen idee wat ik er verder mee moet doen.
Op de foto zetten en na verloop van tijd wegdonderen ofzo?
Pfff, goeie vraag! Ik ben nog niet zo lang bezig en heb net een nieuw knutselkamertje met extra plankruimte, dus ik kan nog wel even vooruit. Maar idd; als ik een jaartje verder ben zal het aardig vol gaan raken. Tja. Foto's maken, een soort eigen mapje maken hiervan ter aandenken en dan op verjaardagen enzo weggeven...?
Of hier een foto op het VF zetten in een apart topic en ter adoptie aanbieden..? Goed gezinnetje/nieuw baasje voor zoeken..? (Net als hoe je dat aanpakte met die saunabonnen, zeg maar?)
Wat "doen" jullie met al je knutsels?
Ik heb geen zin in een kast vol met gefimoode beestjes, maar heb ook geen idee wat ik er verder mee moet doen.
Op de foto zetten en na verloop van tijd wegdonderen ofzo?
Pfff, goeie vraag! Ik ben nog niet zo lang bezig en heb net een nieuw knutselkamertje met extra plankruimte, dus ik kan nog wel even vooruit. Maar idd; als ik een jaartje verder ben zal het aardig vol gaan raken. Tja. Foto's maken, een soort eigen mapje maken hiervan ter aandenken en dan op verjaardagen enzo weggeven...?
Of hier een foto op het VF zetten in een apart topic en ter adoptie aanbieden..? Goed gezinnetje/nieuw baasje voor zoeken..? (Net als hoe je dat aanpakte met die saunabonnen, zeg maar?)
dinsdag 10 juli 2012 om 16:23
quote:ikbenik schreef op 10 juli 2012 @ 11:51:
Ik vind het ook -eerlijk gezegd- lang niet allemaal even mooi. Die geviltte werkstukjes. (*realiseert zich dat ze zich niet geliefd maakt om dit op een knutseltopic te schrijven*)
Die slofjes zijn de uitzondering! ERG schattig![afbeelding]
Haha, dat vond ik eigenlijk ook al. Het meeste vind ik er een beetje rommelig en shabby uitzien.
Dan vind ik dit soort dingen die je gewoon breit en dan in de wasmachine vilt toch leuker:
Ik vind het ook -eerlijk gezegd- lang niet allemaal even mooi. Die geviltte werkstukjes. (*realiseert zich dat ze zich niet geliefd maakt om dit op een knutseltopic te schrijven*)
Die slofjes zijn de uitzondering! ERG schattig![afbeelding]
Haha, dat vond ik eigenlijk ook al. Het meeste vind ik er een beetje rommelig en shabby uitzien.
Dan vind ik dit soort dingen die je gewoon breit en dan in de wasmachine vilt toch leuker: