Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Verder, off topic, draait op dit moment de wasmachine met mijn dekbed erin. Ik zit ónder de vlooienbeten; ik lijk net zo'n puntje-puntje-plaatje... En het jeukt. Ik denk dat er zo'n kreng op mijn voeten mijn bed is ingekomen.. En aangezien de katten niet op mijn slaapkamer mogen komen, hebben ze alleen mij om lek te prikken. Zo ook maar weer eens stofzuigen daar en sprayen. Ik haat het!
quote:gianna schreef op 11 juli 2012 @ 12:28:

Verder, off topic, draait op dit moment de wasmachine met mijn dekbed erin. Ik zit ónder de vlooienbeten; ik lijk net zo'n puntje-puntje-plaatje... En het jeukt. Ik denk dat er zo'n kreng op mijn voeten mijn bed is ingekomen.. En aangezien de katten niet op mijn slaapkamer mogen komen, hebben ze alleen mij om lek te prikken. Zo ook maar weer eens stofzuigen daar en sprayen. Ik haat het!Ai, sterkte. Vlooien zijn niet fijn.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 11 juli 2012 @ 11:26:

[...]

Hoezo onderkruipsels van de laagste richels van de hel? Je kent het verhaal van die mannen helemaal niet, je weet helemaal niet wat er scheef zat in de huwelijken hier. Edit: dat neem ik deels terug. @Problemo: jouw ex is een zeldzame zak hooi inderdaad. Ik hoop van harte dat je ooit weer verliefd wordt op een man die jou wel waard is.

Nee, de andere kant ken ik niet. Maar oordelend puur op wat ik hier en in andere topics lees durf ik dit wel te zeggen. En dan heb ik het over extreme gevallen

[...]

Waarom zal je nooit trouwen? Als jij werkt en in je eigen onderhoud voorziet kan je gewoon afzien van partneralimentatie, hoor. Is verlaten worden minder erg als je niet getrouwd bent of zo?

Hij kan wel kiezen voor partneralimentatie. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik ken wel de ellende van de gevolgen van een wettelijk huwelijk bij een breuk (de voordelen zijn er ook). De meerwaarde van het huwelijk is behoorlijk gedaald in mijn aanzien. Als ik weg wil gaan, wil ik weg kunnen gaan zonder idiote gevolgen waar ik nooit mee ingestemd heb. Denk aan schulden die partner achtergehouden heeft.

[...]

Een huis kan je "gewoon" weer verkopen, waarna je een huis kan kopen wat je zelf kan opbrengen. Is vervelend, maar niet onmogelijk.

Zo gewoon is het inmiddels niet meer. Maar hier was ik al op geïnstrueerd door mijn vader nog voor de crisis.

[...]

Waarom ben je van mening dat anderen er op uit zijn om iemand "er onder te krijgen"? Al deze mensen zijn ooit uit volle overtuiging getrouwd. Ze hielden van elkaar, ze hebben samen kinderen gekregen en opgevoed. Ergens is er iets veranderd waardoor het voor één van beiden blijkbaar niet meer werkte. Dat gebeurt nou eenmaal, al is het wel heel erg naar en zuur als je het overkomt. Verlaten worden doet verschrikkelijk veel pijn.

Ik heb het met 'eronder te krijgen' over wat er gebeurd ná de breuk (of er al voor). Het beeld dat jij nu schept is dat het nou eenmaal de natuurlijke orde is van dingen. Dat erken ik. Net zoals het de natuurlijke orde is dat bij sommigen het slechtste naar bovenkomt bij zo'n breuk en erop uit zijn iemand kapot te maken. Ik wil dan niet iemand macht op me kan uitoefenen door ondertekende formulieren van 'ooit in de tijd van de regenbogen en vogelzang'. Je kunt zoiets niet voorspellen. Ik wil bij voorbaat daarom niet gebonden zijn in zulke vormen.

Ik denk dat je een heel eind komt als je inderdaad je economische zelfstandigheid behoudt. Maar om je nou verder helemaal in te dekken tegen de pijn van het leven als je pas begin 20 bent?

Waarom niet? De breuk is pijnlijk genoeg, vervolgens een hele rompslomp aan papierwerk, scheiding, advocaten en bullshit besparen omdat we toch weinig tot niets economisch verbonden waren is dan alleen maar een voordeel. Dit zal anders zijn voor mensen die samen kinderen hebben. Zij zullen een andere overweging maken. Geheel begrijpelijk, maar.....:

De forumster die begon over het dan ook maar niet nemen van kinderen: komt goed. Die wil ik niet. Misschien dat ik er daarom wat zelfstandiger in kan staan: ik hoef geen rekening te houden met anderen die gedeeltelijk afhankelijk zijn van mij.
Quote mis fieldmann,

De forumster die begon over het dan ook maar niet nemen van kinderen: komt goed. Die wil ik niet. Misschien dat ik er daarom wat zelfstandiger in kan staan: ik hoef geen rekening te houden met anderen die gedeeltelijk afhankelijk zijn van mij.

Ik zei dat het slim was voor de kinderen als je geen kinderen kreeg, omdat ze dat weer verdriet bespaard bij het eventueel uit elkaar gaan van hun ouders, niet dat je afhankelijk word als je kinderen krijgt, maar als je jezelf zo voor verdriet wilt sparen dan helemaal kinderen.

Vrouwen die kinderen krijgen zijn niet minder zelfstandig dan jij en misschien wat afhankelijker, nee niet van een man maar van opvang, dus wat betrefd de onafhankelijkheid van jou is net zo groot als die van een vrouw met kinderen, aangezien er altijd wel betaald opvang te regelen valt, echter wat jij niet ziet is dat je jezelf geen verdriet kan besparen, en dat heeft niks met onafhankelijk zijn te maken.
quote:missfieldman schreef op 11 juli 2012 @ 16:59:

[...]

Ik heb twee kinderen en ben financieel volledig zelfstandig. Kan prima voor mezelf en kinderen zorgen, ook zonder man als dat moet. Het zou me veel verdriet doen als hij ging, maar ik zou me wel redden.

Toen ik net zo oud was als jij (begin 20) wilde ik ook geen kinderen. Niets zo veranderlijk als de mens.

Overigens heb ik de indruk dat de dames hier zich ook best redden, met de nodige ups en downs.
Overigens heb ik de indruk dat de dames hier zich ook best redden, met de nodige ups en downs.[/quote]

Inderdaad, deze dame red zich ook met de "nodige ups en downs" gelukkig wel, ook ik ben niet afhankelijk van mijn man..als je gaat kijken naar de materiële kanten van het leven.Maar gevoelsmatig is/was het een heel ander verhaal, al moet ik zeggen dat dat gevoel heel snel weg kan ebben als er genoeg vervelende acties ondernomen worden.

Ik ben het wel eens met de vorige schrijfsters, je kan jezelf geen verdriet besparen, je kan voor jezelf een aantal dingen regelen, het werk, op huwelijkse voorwaarden etc. als je leeft en ervaringen opdoet dan zal je verdriet tegenkomen en daar word je dan weer groot van ;)
Precies.
wie de diepe dalen kent, zal de hoge pieken waarderen....
Dat is zeker waar problemo.... Al ben ik dit dal echt wel spuug- en spuugzat! Dat rusteloze, verdrietige gevoel van binnen, bah! Zou echt willen dat ik iets meer zou kunnen loslaten, op de een of andere manier vind ik dat zo ontzettend lastig!

Kan niet wachten op een piek.... Weer genieten van dingen, je oprecht vrolijk voelen, niet tegen het slapengaan op zien, ontspannen voelen.... Weet dat het komt met de tijd, maar nu pffff.... Gemis is zo groot....
Trouwens aangenomen voor baan waar ik had gesolliciteerd! Geheel onverwacht, was eigenlijk niet zo'n leuk 2e gesprek. Zit ook helemaal in twijfel of ik het wel moet doen, terwijl ik eigenlijk na zo lang werkeloos niet in die positie zit! Maar het is helemaal niet wat ik wil qua functie (wat administratief werk, weinig uitdaging voor mij persoonlijk) en ook branche van het bedrijf heb ik weinig mee..... Voelt niet goed, maar m'n ratio zegt dat ik het wel moet doen, wat stabiliteit en inkomsten. Waarop m'n gevoel zegt; ja hallo, lekker stabiliteit als je ergens niet op je plek zit.

Man, wat hebben die twee toch altijd veel ruzie zeg! Haha! Gevoel en verstand willen nogal vaak wat anders bij mij....
Ik wil je toch feliciteren met je baan, sowieso afleiding en natuurlijk inkomen, je kan daarna toch altijd verder kijken...
Ach wat lief van je :-) Ja je hebt ook gelijk, ik hoef er niet m'n leven lang te blijven werken natuurlijk! Voelt gewoon beetje gek om aan een baan te beginnen waar je niet echt zin in hebt, maar ja, er moet ook brood op de plank hè
Dat je nu een baan hebt geeft je wel de rust en de ruimte om op zoek te gaan naar iets wat je heel graag wilt.. en tenslotte ben je eruit.. Ff niet thuis, maar onder de mensen.. Dus bij deze.. Van harte!!
Da's helemaal waar! Denk dat het me goed zal doen. Al schreeuwt m'n gevoel dat ik het niet moet doen, raar is dat dan hè! Maar ga het in ieder geval proberen, die afleiding is wel wat ik nu nodig heb
getting wise.. Ik ben op zoek naar een schoonmaakhuisje.. Ben HBO verpleegkundige.. Maar wil overdag gewoon wat te doen hebben.. En als ik in de zorg overdag ga werken houd in dat de kids alleen naar school moeten en daar heb ik geen trek in... Dus soms doen we dingen die we eigenlijk niet heel leuk zijn.. Maar wel een aangename tijd invulling. Om even geen moeder te zijn en geen ex van , maar gewoon en alleen getting wise niet meer en niet minder...
Mijn ex to be is er eindelijk aan toe om te gaan scheiden.. Pak dus nu gelijk door. Had ook al dingen in werking gezet.. Hoe lang duurt zoiets? Zou het allemaal niet weten.. Jullie?

Verder is het zeer waarschijnlijk dat de boerderij verkocht moet worden.. Omdat er anders niet genoeg geld is. Want hr heeft nieuwe trekker gekocht.. En natuurlijk paar maand duizenden verbeld aan hoer.. En aan de ene kant voel ik mij zeer schuldig... Maar aan de andere kant niet.. Dit voelt heel dubbel en niet prettig..
We don't know how strong we are

Until being strong is the only choice we have

Deze heb ik voor vandaag op mijn spiegel geplakt. En voor jullie allemaal

Problemo; is een dure wip geweest voor je ex dan!

Hij moet maar bij zijn ouders langsgaan, denk ik dan.
Even wat praktische vraagjes, hebben jullie de scheiding al officieel aangevraagd? En hoe komen jullie aan een advocaat? Ben aan het googelen geweest en de een is nog duurder dan de andere en ik krijg geen akte van onvermogen omdat ik met mijn salaris net te hoog zit.Het kan toch niet zo zijn dat hij maar van alles roept ( en een gratis advocaat aan kan vragen, ik ga hem niet wijzer maken)en dat ik me daar dan niet tegen kan verweren. Ik weet best wel veel ( ahum) maar van deze en financiële zaken ivm een koophuis niet echt.
1540 euro basistarief, door beiden de helft te betalen, Fideso. In recordtijd van tweeënhalve maand er doorheen gerost; ik wou snel en goed van hem af. Verder binnen een week al bij de notaris geweest om mijn testament aan te laten passen voor het geval ik eerder dan de echtscheiding tegen een boom reed. Kostte iets van 350 euro. Zie: www.rechtsgeleerd.nl Heb wel wat kanttekeningen achteraf hoor, want op deze manier kom je er echt niet uit als je een vechtscheiding hebt. En ik heb met ex destijds mondeling afgesproken dat we grote kosten, zoals fietsen, extra clubjes en schoolgeld, samen zouden delen, maar nadat de definitieve ka was vastgesteld ontkent hij dat en zegt hij dat daar alles inzit. Vind ik min, want ik heb hem gematst met huis overnemen e.d. Maar so be it. Hij kan daarmee leven, dus dan werk ik wel extra.

Ik heb wél nog een eigen advocaat erbij gehaald om de puntjes op de I te zetten, zodat ik zeker wist dat de berekening goed was gemaakt e.d. Second opinion. Is heel duur, maar dan weet je zeker dat je goed zit. Daar weet ik de kosten niet meer van, maar ik weet wel dat alleen het beantwoorden van een mailtje of telefoontje al in de tientallen euro's loopt dan.
quote:problemo schreef op 12 juli 2012 @ 09:35:

Mijn ex to be is er eindelijk aan toe om te gaan scheiden.. Pak dus nu gelijk door. Had ook al dingen in werking gezet.. Hoe lang duurt zoiets? Zou het allemaal niet weten.. Jullie?

Zou ik ook graag wel eens willen weten Problemo. Zelf ben ik al 16 maanden 'onderweg'. En dan te bedenken dat ex to be er, naar zijn zeggen, al twee jaar mee rond liep. Schoonzusje is gescheiden binnen 3 maanden, het kan dus snel. Ik had misschien al lang gescheiden kunnen wezen als ik zelf ook stappen zou ondernemen, maar heb tegen hem vanaf dag 1 gezegd, jij wil dit, mag je het zelf regelen. Ik hou daar nog steeds aan vast. Het is niet makkelijk, elke dag heb je toch een spanning van, hoor ik vandaag wat van mijn advocaat, of zal er vandaag een brief komen? Ik heb 32 jaar voor hem en ons gezin gezorgd en wil het hem niet makkelijk maken om hem dit ook nog eens uit handen te nemen...

Hoeveel kans achten jullie dat jullie ex (to be) gelukkig/gelukkiger wordt met hun nieuwe 'liefde'. Zeker als ze het 'nest' verlaten hebben op een manier die de midlifecrisis lijst beschrijft? Kan me soms heel sterk voelen, denk dan jou tijd komt nog wel eens. Maar kan me ook ineens zeer onzeker voelen, wat ben ik waard als je zo maar ineens verlaten wordt? Ik weet dat ik het waard ben, maar toch.... het bekende kringetje waar je gedachten soms in blijft rond draaien, en waar je helemaal gek van wordt.

Het zou het helen helpen als dingen toch niet zo gaan als wat hij voor ogen had.
Worth it to be loved
quote:gianna schreef op 12 juli 2012 @ 15:15:

Ik heb wél nog een eigen advocaat erbij gehaald om de puntjes op de I te zetten, zodat ik zeker wist dat de berekening goed was gemaakt e.d. Second opinion. Is heel duur, maar dan weet je zeker dat je goed zit. Daar weet ik de kosten niet meer van, maar ik weet wel dat alleen het beantwoorden van een mailtje of telefoontje al in de tientallen euro's loopt dan.De mijne kost E 245 per uur. Au!
Worth it to be loved
Ik verdien weinig en krijg daarom kwijtschelding... Moet ik wel een eigen risico voor hele proces betalen van 270 max. Aldus m'n advocaat...
Het hele verhaal heeft mij 175 euro gekost,wel met een bewijs van onvermogen...
Moet ik aanvragen via zo'n loket.. Ben de naam ff kwijt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven