Zwanger worden vanaf Mei 2012 # 2

02-05-2012 21:20 1076 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd1e / 2e / 3e kindjeGestartNOD/ UDBijzonderhedenBren262eMaart 201215 april 2013Zwanger JONGENOrchid362eMei 201216 februari 2013Geboren MEISJEJenny271eApril 201222 maart 2013Zwanger MEISJEChicka341eMei 20124 juliWendy292eApril 20126 januari 2013Geboren MEISJE Natas261eMaart 201224 oktoberBeady331eApril 2012 17 januari 2013 Geboren JONGEN LiefPief281eapril 20125 april 2013Zwanger Lucky81311eApril 2012 2 novemberMK juli 2012 Jesse271eFebruari 2012
Hey Lucky, moet het er onder narcose uitgehaald worden ( pff jullie kennen het onderhand, weer bijna geen leestekens hier)

Komt het niet vanzelf los

Hier ook geen ervaring met narcose, maar dat lijkt me toch beter dan plaatselijke verdoving en het allemaal mee krijgen

Ik wens je morgen heeel erg veel succes en een hele dikke knuffel alvast

@ Wendy, nou inderdaad, lekkere collega`s zeg. Heb je al een gesprek gehad met je leidinggevende. Hou je ons op de hoogte.

@ hier, ow wat zei ik eind vorige week stoer dat ik me er niet meer zoveel mee bezig zou houden. Nou dat stoere gevoel van vorige week is helemaal weg. Heb de hele dag al een heel naar zenuwachtig gevoel wat maar niet weggaat. Ben lekker thuis gaan werken vanmiddag, dan valt het niet zo op als ik met een wazige blik zit te staren enzo.

Zaterdag pas nod, dus testen is nu echt nog niet aan de orde. Afgesproken met vriendlief dat we misschien vrijdag gaan testen.
@ lucky, wil je me laten weten wanneer je wil dat ik je zwangere poppetje uit de tabel haal_ Ik durf het niet zomaar te doen!
@ lucky: onder narcose lijkt me ook wel spannend. Is dat standaard bij een curretage? ik ben ooit onder narcose geweest tijdens een blinde darm operatie. Vond het heel raar dat je een stukje tijd ineens kwijt bent en niet weet wat er in de tussentijd is gebeurd. Ook was ik er daarna best lang suf van. Maar zoals je zegt is het als je weer wakker wordt allemaal klaar en kan je verder met verwerken en opnieuw proberen. Onderzoeken ze ook het vruchtje nog? waarom het misgegaan is?

Ik vierde gisteren ook mijn verjaardag, was van de week jarig. Kreeg een hoop spullen voor de baby maar vond dat best wel eng. Zeker na jouw verhaal. Wij hebben morgen deel 2 van de combinatietest en ben heel bang dat de uitslagen niet gunstig zijn en dat ik nu al met allemaal babyspullen zit.

Voor de andere dames hoop ik op goed nieuws. Jenny ik duim voor je. Over standjes heb ik eigenlijk geen tips omdat ik zo snel zwanger was en niet weet wanneer het precies gelukt is. Dus weet ook niet of het uitgemaakt heeft hoe we het gedaan hebben. Ik ga trouwens wel altijd gelijk daarna douchen of naar de wc omdat ik vaak blaasontsteking heb. Dus stil liggen na afloop heb ik niet gedaan.
@jenny: haal er maar uit, je kan er bv mk inzetten....... Ik voel me niet zwanger.
@beady: maak je niet gek over spullen en de kans dat het misgaat. Wij wilden niet eens de combinatietest doen. Ik was ook nog niet meer dan 13 weken zwanger (10 weken, waarvan vruchtje is gegroeid tot 8 weken) dus als jij wel rond die tijd zit nu denk ik echt dat je langzaam wel mag gaan juichen hoor! De kans is 1:10, dat veranderd niet omdat je mijn verhaal hebt gelezen.
Dank je wel voor het geruststellen. ik ben iemand die zich overal enorm zorgen over maakt, ook als er geen reden voor is. Daarom zijn we ook niet eerder aan kinderen begonnen omdat ik bang was dat ik er veel te bezorgd voor ben. Ben nu inderdaad 13 weken zwanger en met 10 weken was de echo goed. Toch hou ik altijd angst in mijn achterhoofd.

Jij heel veel sterkte morgen. Ik hoop dat het meevalt.
@Lucky: Sterkte gewenst morgen! Hopelijk valt de ingreep zelf mee en heb je geen last van de narcose.

Je hebt helemaal gelijk dat we er zelf geen controle over hebben.

@Beady: Nog gefeliciteerd! Denk dat je nu wel goed zit inderdaad dus geniet er vooral van. Zou zonde zijn als je niet van deze tijd geniet ;)

@ Jenny: Spannend! Weet precies wat je bedoeld.

@hier. Net wel een beetje bloed. Pff is 3 dagen voor NOD dus ben bang dat ik gewoon ongesteld ga worden. Baal, baal.. Zit ik straks officieel aan een half jaar proberen als het volgende maand ook niet lukt!
@ Natas: een beetje bloed? Zou dat geen innesteling kunnen zijn?
@Jenny: Nee, niet vlak voor mijn NOD (helaas). Denk dat mijn menstruatie gewoon iets vroeger start.
Net echo en uitslagen combinatietest gehad en die waren niet zo gunstig als we gehoopt hadden. Echo was goed. Kindje is goed gegroeid en hartje klopte zoals het hoort. Ook maagje, nieren en hersentjes leken in orde. Alleen was de nekplooi dikker dan de veilige marge. In combinatie met mijn leeftijd en de bloedtest kwam er een kans van 1:58 uit op afwijkingen. Als er een kans groter dan 1:200 is wordt je doorgestuurd voor onderzoek naar het ziekenhuis. We worden zo gebeld wanneer we daar terecht kunnen. Verloskundige zei wel dat de kans dat er echt iets mis is nog steeds heel klein is. 2% kans en dus 98% kans dat het gewoon goed is. Maar toch schrokken we heel erg van de uitslag. We kunnen er nu voor kiezen om een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te doen. Weten niet goed wat we daar mee aan moeten. Gaan de komende dagen eens goed nadenken. We gaan 3 dagen weg dus hebben we gelukkig de tijd om dingen op een rijtje te zetten.
@Beady, ik kan mij goed voorstellen dat je geschrokken bent van die kans! Zo lastig he, dat de combinatietest uiteindelijk gewoon een kansberekening is en nog niks zegt! De kans dat het een gezond kindje is, is natuurlijk nog steeds vele malen groter, maar ja in je achterhoofd blijf je toch met die bezorgdheid zitten. Heb je al gehoord wanneer jullie in het zkh terecht kunnen? Succes de komende dagen met overwegingen maken!

@Liefpief, dat van je vriendin klinkt eerlijk gezegd nogal dom en onwetend. En tactloos dat ze dat zomaar tegen jou zegt.

Wat betreft standjes en daarna blijven liggen: volgens mij ben ik voor de (succesvolle) poging voor mijn eerste zwangerschap wel nog even met m'n heupen en benen omhoog in bed blijven liggen . Maar nu bij de tweede keer niet, en we hebben gewoon de missionarishouding gedaan. Wat voor opleiding ga je doen? Mocht je tussendoor toch zwanger raken, is het dan mss mogelijk om per (half) jaar in te stappen en dat je de rest dus gewoon een tijdje later afmaakt?

@Lucky, succes met de currettage vandaag! Hoe is het gegaan?

@Natas, dat zou idd balen zijn! Hoe is het nu, nog niet echt doorgebroken? Of gestopt?

@Jenny, pfff herkenbaar, dat je NOD nadert en je er dan toch heel erg mee bezig bent! Nog een paar dagen geduld en dan weet je misschien meer! Groot gelijk dat je nog niet (ruim) voor NOD gaat testen. Ik had toen immers ook 1 dag voor mijn NOD getest en die was negatief. En dat terwijl het een ultragevoelige test was. 1 dag na NOD met een gewone test opnieuw geprobeerd en die was toen wel positief.
Succes vandaag Lucky..en veel sterkte!

En beady.. dat is toch schrikken ja.. ik zou wat betreft verdere testen voor de meest veilige optie gaan. ( vlokentest geloof ik)

Daarom wilde wij die testen niet, zometeen krijg je een MK door de vruchtwaterpunctie en bleek het kindje gezond.

Maar het zijn hele lastige keuzes en beslissingen.
Korte update:

Hier alles goed gegaan. Wel scheurtje in de baarmoedermond van de tang dus een oplosbare hechting. We hebben een mooie echo gehad vooraf, duidelijke en rustige uitleg van de gyneacoloog daarbij. Dat was heel prettig! Voor je het weet lopen er 6 zusters om je bed in de Ok en willen allemaal iets van je. Plakkers, bloeddrukapparaat, infuus, zuurstof, een arts die ondertussen tegen je praat......... Ze maken je weg en voor je het weet kom je bij en kan je niet beseffen dat ze van alles met je gedaan hebben in die tussentijd. Eerlijk is eerlijk, die narcose is werkelijk fantastisch! Heb heerlijk geslapen en werd rustig wakker. Iedereen was lief en behulpzaam. Ik was misselijk, maar kreeg meteen daarvoor iets in het infuus en verder heb ik een beetje pijn en bloed ik aardig. Al met al heel goed gegaan. Emotioneel wel heel veel, maar ook goed behapbaar. Iedereen is heel betrokken in het ziekenhuis.

@Beady: Dat is geen leuk bericht zeg. Snap dat het je onzeker maakt! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid, gelukkig zijn je kansen ondanks alles best nog gunstig, ik kan me voorstellen dat je dat voor nu even helemaal niet zo voelt en vertrouwd!
Beady war vervelend zeg. Moeilijk dat je nu nog geen zekerheid hebt.

Lucky fijn dat ze zo betrokken zijn in het ziekenhuis! Gelukkigheb je niet veel pijn. Nu kun je het hopelijk een plekje geven, sterkte!
Dankje Jesse! Welkom hier, ik had je berichten al wel beetje meegelezen hoor! Alleen nog niet gereageerd.....
@ Beady! Jeetje wat een vervelend en onzekermakend bericht! Als ik de percentages zo lees zou ik me niet al te druk maken, maar de kans bestaat natuurlijk wel. Neem de tijd om uit te zoeken of je een vlokkentest wil laten doen!

@ Lucky; wat knap, dat je hier meteen je verhaal neer komt zetten! Ik was erg benieuwd hoe het je vergaan is. Klinkt in ieder geval als een begripvolle omgeving, die je de rust geeft die je nodig hebt! Wel een hele rare gewaarwording, dat het kindje er nu niet meer is! Ik vind je erg sterk!! Hele dikke knuffel!!

@ Natas: Hoe is het nu? Heeft het doorgezet of toch niet?

@ hier: Wij gaan morgenochtend testen, dan zit ik op dag 31 ( vorige cyclus was 33, maar dat was wel lang voor mijn doen). Temp was vanmorgen wel weer gestegen naar 37.1, maar dat zegt nog niet zoveel volgensmij!

Ik hou jullie op de hoogte!!
Tjonge wat een vervelende berichten zeg we weten allemaal dat die dingen kunnen gebeuren en dat het natuurlijk vaker wel goed gaat dan niet maar om binnen een paar dagen 2 van die rotberichten in ons "clubje" te hebben is natuurlijk wel heftig!

Beady we leven met je mee het lijkt me heel moeilijk om je niet druk te maken weet je al welke en of je een test gaat doen en wanneer heb je dan evt de uitslag?

Lucky ik ben blij voor je dat je door de narcose en niks van mee hebt gekregen en dat het zo misschien ook een hele boze droom lijkt als je wakker word.... ik hoop dat ik je niet overval met mn vraag maar weet je ook wat ze met het vruchtje hebben gedaan?Of heb je het gezien?
jenny als je een test hebt liggen doe m zo dan haha kben wel erg benieuwd!!!
Lucky fijn dat het best goed verlopen is, als ik er aan denk wat je nu meemaakt.. echt erg.

Ik heb net controle gehad bij de vk, en gelukkig een goed kloppend hartje.

Maar ik moet dan toch denken aan wat je mee moet maken.

Als dat er gewoon niet is...

Natuurlijk heb je weer nieuwe kansen maar het is toch erg.

Beady.. ik ben ook wel benieuwd of, en wat voor test je gaat doen.

Spannend Jenny!!
@ Jesse: ik heb je ook in de tabel gezet, maar dat heb ik je eigenlijk helemaal niet gevraagd! Wil je dat wel??

@ LiefPief en Bren: al een beetje zicht op jullie cyclussen??
Hoi meiden,

@Beady wat heftig voor je!! Veel met je man/vriend hierover kunnen praten? En hebben jullie al meer duidelijk wat de vervolgstappen zijn? Moeilijk hoor!!Op zich is het een kleine kans, maar het is wel een kans.

Niet leuk dat je dit mee moet maken!

@Lucky ik vind je echt een stoere meid!! Fijn dat alles goed is gegaan en ik vind het bewonderenswaardig hoe je ermee omgaat! Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven.

@Natas en Orichid ik ga een coachingsopleiding doen. Een opleiding die ik al heel lang wil doen en die mijn werkgever ook nog eens volledig gaat betalen! Das echt wel boffen! En of ik in het half jaar kan instromen weet ik niet, maar er is vast wel een oplossing voor te bedenken. Ik ben vast niet de eerste.

@ Natas nog niet ongesteld geworden?

@Orichid hoe is het met jou?

@Jenny kan je temp er ook wat over zeggen? Al dan niet zwanger bedoel ik. Morgen met ochtendurine testen? Laat je het ons weten?

@Wendy fijn dat het goed was bij de vk. Misschien dat al deze verhalen je nog bewuster maken hoe het ook kan lopen. Je kunt je natuurlijk dan helemaal goed verplaatsen in Lucky.

Voel je je verder ook goed?
Hm nog niet echt zicht, zit nu op dag 27 maar nog geen cervixslijm te bespeuren. Zijn al wel goed aan het klussen geweest, maar denk voor niks. Nou ja, alleen voor de leuk:) Hoop niet dat ik een standaard cyclus krijg van 58 dagen. Toevallig overigens vanochtend gekeken hoeveelste dag ik zat, verder helemaal niet mee bezig geweest. Vorige keer hield ik het echt van dag tot dag bij. Denk dat ik eerst weer dat slijm moet afwachten en dan nog 14/15 dagen.
@jenny nee ik heb ook nog weinig zicht in mn cyclus heb nog geen vreemd slijm gehad en ben al een paar dagen aan het kijken met ovulatietesten maar allemaal negatief!

Vind het ook vreemd omdat ik in het vliegtuig ongesteld ben geworden denk ik dat het gewoon met de druk te maken heeft gehad en ik misschien wel helemaal geen eisprong van te voren heb gehad.... weet hier iemand misschien iets zinnigs over te zeggen want wil niet voor ieder akkefietje mn ha bellen en heb toch het idee dat die zeggen dat alles mogelijk is en ik geduld moet hebben!
Misschien stomme vraag, maar ik lees vanalles over cervix slijm en dat je je vruchtbare dagen hebt als draden kan trekken van het slijm. Nu had ik dat gisteren best wel zeg maar, maar mijn temp w a s vandaag nog gewoon normaal. Wanneer zou de temp dan moeten veranderen als er idd sprake is van een eisprong (wat mij eigenlijk vreemd inkt na 4 mnd in een keer)

Jenny spannend hoor! hopelijk een positieve test. Tabel is prima hoor. (ben 27 en in feb begonnen)
@ LiefPief: Ik hoop dat je binnenkort inderdaad ongesteld zult worden ( of nog beter niet ongesteld, maar dan zwanger :-))

Een cyclus van 58 dagen is niet te doen joh! Niet iedereen heeft trouwens evenveel cervixslijm heb ik ergens gelezen.

@ Bren; het lijkt me niet dat je door de luchtdruk in het vliegtuig ineens ongesteld bent geworden...denk dat je het ook zou zijn geworden wanneer je niet ging vliegen. Hoe lang duurde je ongi eigenlijk? Je bent 23 juni ongesteld geworden toch? Heb ff gekeken op de site van predictor, wanneer zij aangegeven dat je in je vruchtbare periode zou zitten en zij geven aan dat ( bij een cyclus van 28 dagen) je eisprong rond de 6de heeft plaastgevonden....dus misschien niet zoveel vruchtbaar slijm gehad deze keer? Das t enige wat ik erover kan verzinnen en ben geen huisarts haha.

@ Jesse: Je temperatuur gaat pas omhoog NA je eisprong. Het vruchtbaarslijm begint meestal VOOR je eisprong, maar kan wel aanhouden tot na je eisprong. Goed je best doen in bed vanavond dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven