Is dit dan het einde...?

11-07-2012 21:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden heb ik hier mijn verhaal gedaan over mijn 'sexloze relatie' en heb ik heel veel fijne reacties en tips ontvangen.

Inmiddels zijn we nu alweer een paar maanden verder en is er eigenlijk weinig veranderd. M'n vriend heeft nog steeds heel veel stress op kantoor (zijn eigen bedrijf) en staat hij zo ongeveer op het punt failliet te gaan. Hij wil er alles aan doen om te voorkomen dat hij failliet gaat, maar het ziet er gewoon niet goed uit. Verder heeft hij veel schulden (ook bij mij inmiddels, heb hem 2 jaar geleden geld geleend wat hij nog niet terug heeft kunnen betalen) en zit er volledig doorheen, zo ongeveer richting burn out. Dit alles werkt natuurlijk ook heel erg door in onze relatie en is zijn libido nu echt tot het dieptepunt gezakt en hebben we nog steeds heel erg weinig/ geen sex. De laatste keer was eind april. En elke keer denk ik van laat maar, het komt wel weer, hij heeft nu veel stress en is moe bla bla bla, maar nu na 5 jaar relatie kan ik het gewoon ECHT niet meer.

Wat hij nu ook de laatste tijd veel doet is als hij (of we) uit gaat/ gaan dan gaat hij enorm veel drinken en af en toe ook drugs gebruiken (coke) om zo alles maar een beetje te vergeten en is hij de volgende dag heel erg brak en ligt hij de hele dag apatisch op de bank. Zo had hij gister een verjaardag en had beloofd een beetje op tijd thuis te zijn (ik had een balangrijke dag op werk), kmam hij knetterlam om 2.00 uur thuis. En vorige week kwam hij ook drie avonden, zondag, dinsdag en woensdag dronken thuis.

Ik ben er gewoon eigenlijk al zo lang klaar mee en weet diep in m'n hart dat dit hem niet meer gaat worden en heb inmiddels zo veel behoefte aan (lichamelijke aandacht) dat ik zowat uit elkaar spat! Ik ben een tijdje geleden vreemdgegaan, wat ik mijn vriend verteld heb en wat hij uiteindelijk ook zelfs begreep en heb daarna ook een paar weken bij een vriendin gelogeerd om even alles op een rijtje te zetten. Ik voelde me zo goed toen, maar m'n vriend wilde me zo graag terug en beloofde ECHT beterschap etc etc etc, maar nu we weer twee maanden verder zijn is er echt werkelijk waar helemaal niets veranderd en zijn we weer terug bij af.

Moet ik hem nog een kans geven, omdat hij het nu zo moeilijk heeft, of gaat dit gewoon nooit meer wat worden....
Waarom zoek je geen leuke vent?
Hoe lang blijft het moeilijk. Dit is iets wat je niet komt te weten en de vraag is of jij daarop kan en wilt wachten.

Logisch dat zijn libido niet is wat het moet zijn maar het coke en drankgebruik vind ik zeker zo belangrijk. Het is duidelijk dat hij niet met de hele situatie overweg kan en zich daarvoor afsluit.

Zowel voor jou maar ook voor hem zeker een hele zware tijd maar je moet niet, koste wat het kost, bij hem blijven als je er aan onderdoor gaat.

Sterkte
Ik denk dat je alleen rekening houd met hem.

En de relatie draait om hem en zijn moeilijkheden,

Wanneer was je trouwens van plan om aan jezelf te denken?
Coke, alcohol... Ik was weggeweest.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:tess79 schreef op 11 juli 2012 @ 21:57:

Wat hij nu ook de laatste tijd veel doet is als hij (of we) uit gaat/ gaan dan gaat hij enorm veel drinken en af en toe ook drugs gebruiken (coke) om zo alles maar een beetje te vergeten Seks is goedkoper leuker om even alles te vergeten.

Verder: wat is er eigenlijk leuk aan deze lapzwans?
Ik denk dat veel drinken en coke gebruiken niet de manieren zijn om zijn eigen bedrijf te redden. Het zijn zowel nogal kostbare manieren om stoom af te blazen en te ontspannen, als ook nogal destructieve en ongezonde methodes. Het lijken me geen manieren om goede nieuwe ideeen te krijgen, om je weer op te laden en om met frisse moed aan de slag te gaan. Ik vind het eigenlijk wel vrij kinderachtige manieren om met stress om te gaan. Ik zou het zelf in ieder geval een ontzettende afknapper vinden als mijn partner zo met een moeilijke, stressvolle situatie om zou gaan.

Overigens wil ik dat mijn partner bij me blijft omdat hij het leven samen met mij leuker vindt dan zonder mij. Niet uit medelijden als het met mij minder gaat. Zo ga ik zelf ook met mijn partner om. En als het minder met hem gaat is het leven met hem nog altijd heel veel leuker dan zonder hem. Dat lijkt bij jullie helemaal niet het geval, toch?
Ik neem aan dat jij net zo goed in de problemen zit. Het is dan wel niet jou bedrijf, maar wel jou vriend etc. Houdt hij wel rekening met jou en wat het met jou doet allemaal? Kunnen jullie er samen over praten? Je schrijft alsof je eigenlijk wel weet wat je wilt......
quote:aikidoka schreef op 11 juli 2012 @ 22:33:

Ik denk dat veel drinken en coke gebruiken niet de manieren zijn om zijn eigen bedrijf te redden. Het zijn zowel nogal kostbare manieren om stoom af te blazen en te ontspannen, als ook nogal destructieve en ongezonde methodes. Het lijken me geen manieren om goede nieuwe ideeen te krijgen, om je weer op te laden en om met frisse moed aan de slag te gaan. Ik vind het eigenlijk wel vrij kinderachtige manieren om met stress om te gaan. Ik zou het zelf in ieder geval een ontzettende afknapper vinden als mijn partner zo met een moeilijke, stressvolle situatie om zou gaan.

+1
Wat dacht je ervan om nu eens een echte leuke vent te gaan zoeken? Deze zuigt jou financieel en emotioneel helemaal leeg.

Verklaring op laten stellen dat hij jou geld + rente verschuldigd is, en wegwezen.
Je vriend zit finaal in de knoop en diep in de shit en jij als zijn vriendin steekt hem ook nog even een mes in de rug door vreemd te gaan?

Lekkere vriendin ben jij.

In zware tijden ben je er voor elkaar. En als het écht niet meer gaat verbreek je de relatie, en ga je niet even lekker een ander neuken.

Maak het uit zou ik zeggen, hebben jullie allebei de kans om een betere partner te vinden.
quote:tess79 schreef op 11 juli 2012 @ 21:57:

Verder heeft hij veel schulden (ook bij mij inmiddels, heb hem 2 jaar geleden geld geleend wat hij nog niet terug heeft kunnen betalen)

Wat hij nu ook de laatste tijd veel doet is als hij (of we) uit gaat/ gaan dan gaat hij enorm veel drinken en af en toe ook drugs gebruiken (coke) om zo alles maar een beetje te vergeten

Hij heeft schulden en gebruikt drugs....

zeg nou zelf, is die coke gratis ofzo????

Wat is de reden dat je nog wel bij hem blijft?

Koophuis, kinderen......????
Hey Bliksemse bende whoohoo ook hier?

Weer een topic om lieve dames van hun droeftoeter te redden...

Hoe zou het met Miss Radeloosje zijn...
Coke gebruiken om te vergeten dat je geen geld hebt.. Is dat niet een beetje hetzelfde als bungiejumpen om te vergeten dat je hoogtevrees hebt?
quote:Tjoepertje schreef op 11 juli 2012 @ 23:06:

In zware tijden ben je er voor elkaar.

Je trekt flink van leer, maar dat is een mening, en geen feit.

Ik zit in relaties zolang het leuk blijft. Ik heb het echt wel even gehad met een partner die mij op de tweede plek zet. Maar jij zou volhouden, zo begrijp ik. Nobel, maar geen reden om een ander dan hysterisch op een plek te zetten met "mes in de rug", "lekkere vriendin", etc.
Ik kan begrijpen als je een eigen bedrijf hebt, daar veel, vaak en hard gewerkt hebt en je ziet het onder je handen naar de kloten gaan dat dat geen pretje is. Momenteel zijn meerdere zaken de klos.

Iedereen roept nu wel: wegwezen bij die vent.

Maar enig medelijden in dit droevige geval zou wel op zijn plaats zijn.

Komt op mij als het volgende over: Gaan de zaken goed, lang leve de lol. Gaat het slecht: laat dan die vervelende depressieve kerel maar barsten en ga er vandoor.

Beetje kort door de bocht naar mijn mening.

Maar ondanks alles moet hij toch zorgen dat het op sexueel gebied wel blijft draaien. Zowel voor jou als voor hem. Hoe weinig zijn kop er misschien ook naar staat. Dat hebben jullie beide nodig.

Anders gaat niet alleen zijn zaak maar ook zijn relatie naar de knoppen.
quote:rob_uit_zeist schreef op 12 juli 2012 @ 12:49:

Komt op mij als het volgende over: Gaan de zaken goed, lang leve de lol. Gaat het slecht: laat dan die vervelende depressieve kerel maar barsten en ga er vandoor.

Beetje kort door de bocht naar mijn mening.

Ik heb ook jarenlang freelance gewerkt, en veel te veel tijd erin gestopt. Tot mijn vader recht in mijn gezicht zei: "jij bent echt asociaal bezig op deze manier, je bent niet de enige in dat huis".

En zo is het ook. Bij ondernemers kan de relatie gemakkelijk op de tweede plaats komen. Maar niet iedereen kan daar tegen.
Hij doet moeite om uit de schulden te komen EN snuift coke... Twee dingen die niet goed samen gaan.
You must be the change you want to see in the world.
Dank iedereen voor jullie reacties! Natuurlijk denk ik aan de ene kant wegwezen, dit komt nooit meer goed, maar aan de andere kant hou ik nog veel van hem en vind ik het ook heel erg om hem op dit moment in de steek te laten (for better and for worse, right...?

Rob uit Zeist, zoals jij het beschreef klopt het helemaal. Ondanks alles moet hij ook zorgen dat het op sexueel gebied blijft draaien. Hier hebben we het ook al zo vaak over gehad, dat anders echt onze relatie naar de klote gaat, maar het lukt (hem) gewoon niet ofzo. Vaak krijgen we er ruzie over en zijn we beiden geirriteerd en heeft hij al helemaal geen zin meer. Ik kan en wil altijd wel, maar bij hem werkt dat dus anders. Maar sowieso is de geilheid en de passie door alles wat er gebeurd eigenlijk al lange tijd verdwenen. Alleen op het moment dat we ECHT sex hebben, dan komt hij weer terug, maar het moet dan van heel diep komen.

Ik mis dit zo erg in m'n leven, iemand die zin heeft in mij en geil is en dat is hij allang niet meer. Alleen als we hebben gedronken hebben we dan dus heel erg af en toe fijne en geile sex, verder niet. Door de weeks al helemaal niet (prima, ik heb ook een drukke baan etc.) maar zelfs in het weekend komt het er gewoon niet van.

Ik zou echt bijna een open relatie willen voorstellen, puur voor de sex, want ik kan gewoon niet meer zonder sex leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven