Werk & Studie alle pijlers

Hulp bij CV - controle

12-07-2012 02:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte leden,

Graag zou ik willen vragen of iemand mij zou kunnen helpen om mijn CV te controleren. Ik heb mijn CV gemaakt gisteren, maar wil graag gecontroleerd worden en wil zo zeker weten of mijn CV wel klopt.

Zouden jullie a.u.b hier even naar willen kijken?

Alvast vriendelijk bedankt.

url:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SNLBVPIZLECF.doc

Groetjes,

N.
Weetje ik doe eens aardig.

Bij hoofdzakelijk werkzaamheden: hoofdzakelijk weghalen, compleet nutteloos

Bij taalvaardigheden Nederlands bovenaan zetten als dat teminste je moedertaal is en dan ook gewoon moedertaal in je CV zetten.

Bovendien vind ik bij het bij werkzaamheden wel heel saai worden, staat elke keer hetzelfde, kun ja dat niet een beetje opfrissen of inkorten?

Lijkt mij wel duidelijk wat een verkoopmedewerker doet. Vrag me af of je daarover moet uitwijden.

Je CV is 3 paginas, is echt wel erg lang. Ik zou de werkzaamheden weghalen, dat snapt iedereen wel.
Als je een 50 jarige top manager of wetenschapper bent, kan je CV best die paginas zijn, maar in dit geval is het echt te lang.
Ik weet niet of het aan de download ligt maar het ziet er een beetje rommelig uit. Kan het nu niet meer terugzien, maar bij hobbies of interesses staan bijv. hoofdletters waar ze niet horen en missen spaties.

Ik merk ook dat ik mijn interesse verlies terwijl ik lees. Probeer wat synoniemen voor woorden die vaker voorkomen. Ook zou je kunnen toevoegen wat je bereikt hebt in een bepaalde functie, of je kunt specifieke interessante omstandigheden beschrijven.

Ik ga nog even kijken.
Er staat een paar keer Rottedam ipv Rotterdam. Daarnaast verspringen er een hoop dingen zoals de kadertjes (nogmaals, weet niet of het aan het format ligt). Het staat nogal vreemd als je ook beweert dat je zeer ervaren met Word bent.

Je zou dingen bij de functies kunnen toevoegen als: geleerd dat, gepromoveerd naar, inzicht gekregen in, etc. Denk aan dingen die je toen meegemaakt hebt.

Breid de info over je opleidingen uit. Specifieke vakken, aandachtsvelden etc.
Paginanummers ontbreken en voeg een header/footer toe.

Na een dubbele punt hoort geen hoofdletter, maar een kleine letter.
Als ik je cv krijg heb ik geen idee wat ECDL - Europees is, maar dat kan aan mij liggen. Gebruik niet zo maar afkortingen.
Vrachtbriefcontrole en veiligheidscontrole is 1 woord, geen twee dacht ik.

De regelafstand is niet telkens hetzelfde, ziet er een beetje slordig uit.

Als je targets noemt, beschrijf wat ze waren en wat jij hebt bijgedragen of wat behaald is.
Laatste tip: google gewoon een beetje. Op voorbeeld cv of zo. Je kan nog een hoop meer verbeteren.

Succes!
Zeer ervaren in Internet Explorer? Daar zou ik toch best om moeten gniffelen

Stuur in elk geval een PDF i.p.v. een Word bestand, om te vermijden dat dingen er anders uitzien dan je hebt bedoeld.
Bij alle winkels volstaat 'verkoopmedewerker' (of eventueel 'verkoper', dat vind ik wat krachtiger, hoewel smaken verschillen). Solliciteer je in een andere branche dan zal het ze worst wezen, solliciteer je in de detailhandel dan weten ze wel wat een verkoper doet. Alleen als je ergens op solliciteert waar een bepaald onderdeel van het werk van belang is is noemen zinvol (bijvoorbeeld als je winkels wil gaan indelen is het maken van de tafelindeling wel nuttig etc).
Ik zou even goed kijken naar je opmaak. In Word staan allemaal formats voor cv's, wordt het echt veel mooier en overzichtelijker van. Bijv de jaartallen in je werkervaring, die zou ik dikgedrukt doen of onderstrepen etc zodat het duidelijker en overzichtelijker wordt.

Mensen die snel lezen kijken alleen maar naar de kopjes, dus maak bepaalde dingen opvallender.

Daarnaast zou ik bij je opleidingen niet neerzetten: succesvol afgerond. , maar diploma behaald in...
Ik dacht dat het om een cv-ketel ging
Het is echt heel erg lang, 1,5 a 2 kantjes is meestal de norm.

Verder zou ik je opleidingen boven je werkervaring zetten en inderdaad de werkzaamheden inkorten met alleen dingen die relevant zijn voor je functie waar je voor solliciteert.

Succes met solliciteren!
Heb je geen middelbareschool-diploma? Dat mis ik in je cv?
Layout technisch: minder witregels om op minder pagina's uit te komen, je "tabs" lopen niet overal even recht, tekst uitlijnen anders staat het zo slordig, spellingscontrole gebruiken en even nalopen op spatie's. Lettertype 12 is best groot, ik zou voor 11 gaan of nog liever voor 10.

Hoofdzakelijke werkzaamheden? Dat zijn toch gewoon je taken, noem het dan ook zo.

Opleiding: alleen een MBO opleiding, heb je geen mavo gedaan ofzo? Daarnaast zou ik die kaders weghalen en dit gewoon netjes uitschrijven.

En tot slot: op wat voor functie solliciteer je eigenlijk? Want je CV is nu een allegaartje, vraag me af of het dan aansluit bij hetgeen waar je nu op solliciteert? Je hebt ervaring in de verkoop, studeert in de richting van beveiliging en je hebt ook ngo 10 jaar ervaring in de ICT. Het lijkt me lastig om jou in een bepaalde richting te plaatsen.
quote:Boarn schreef op 12 juli 2012 @ 09:46:

Layout technisch: minder witregels om op minder pagina's uit te komen, je "tabs" lopen niet overal even recht, tekst uitlijnen anders staat het zo slordig, spellingscontrole gebruiken en even nalopen op spatie's. Lettertype 12 is best groot, ik zou voor 11 gaan of nog liever voor 10.

Hoofdzakelijke werkzaamheden? Dat zijn toch gewoon je taken, noem het dan ook zo.

Opleiding: alleen een MBO opleiding, heb je geen mavo gedaan ofzo? Daarnaast zou ik die kaders weghalen en dit gewoon netjes uitschrijven.

En tot slot: op wat voor functie solliciteer je eigenlijk? Want je CV is nu een allegaartje, vraag me af of het dan aansluit bij hetgeen waar je nu op solliciteert? Je hebt ervaring in de verkoop, studeert in de richting van beveiliging en je hebt ook ngo 10 jaar ervaring in de ICT. Het lijkt me lastig om jou in een bepaalde richting te plaatsen.

Ik ben momenteel opzoek om tijdelijk aan het werk te gaan, omdat ik in september start met een opleiding die ik parttime zal gaan volgen als Web-engineer heb ik nu wat nodig. Ik hoor van iedereen eigenlijk wat anders, dus ik zou hem moeten inkorten, tekst kleiner maken, uitlijnen, en misschien mijn CV als een PDF omzetten zodat die er beter uitziet. Nee dat klopt Mavo heb ik inderdaad niet gehaald, omdat ik op 15 jarige leeftijd terug ben gegaan naar mijn eigen land en het daarom niet afgemaakt ivm prive omstandigheden. Wat zouden eventuele tips kunnen zijn, en wat zou ik het beste kunnen aanpassen om zo mijn CV goed in orde te krijgen?

Bedankt.

N.
Dus dan doe je nu een opleiding voor beveiliger (en je hebt werk in dat gebied) en in september wil je een opleiding starten als web-engeneer? Maar wat voor tijdelijk werk wil je dan gaan doen?

Op zich is het niet erg dat je je mavo niet hebt gehaald, want je hebt wel een mbo diploma. Maar als je dat soort dingen uit je cv laat, dan heb je een gat. Je kunt er op rekenen dat tijdens een sollicitatiegesprek daar om gevraagd gaat worden. Heb dus een goed antwoord klaar! Dat gat kan je ook gewoon in je cv te zetten door alleen te beschrijven wat je in die periode hebt gedaan.

- Mavo aan de xx college/school in xx (2002-2004).

- Met mijn familie terug gekeerd naar mijn geboorteland xx (2004-2006).

- MBO detailhandel aan de xx college/school in xx, niveau 2, diploma behaald (2007-2009).

Je hoeft niet te vermelden dat je je mavo niet hebt afgemaakt, maar je verklaard hierdoor wel wat je voor 2007 hebt gedaan. De reden van terugkeer hoef je ook niet te vermelden, alleen zou ik het wel noemen in je cv.
Ik heb het niet gelezen. Maar sowieso je cv aanpassen aan de functie waar je op solliciteert. En dan bedoel ik niet dingen verdraaien maar wel kijken wat belangrijk is om goed toe te lichten en wat juist niet. Voor de ene baan is het vooral belangrijk wat je in de ICT hebt gedaan. Voor de andere wat je verkooptaken waren.

Ik had ooit een sollicitant die al haar totasl niet ter zake doende kassabaantjes en horecawerk had uitgeschreven en een superrelevant afstudeeronderzoek nog net onderaan in 1 regel noemde. Voor een sollicitatie als caissiere of serveerster is dat prima maar voor deze functie was dat echt niet slim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven