40 + bruid :-)
woensdag 11 juli 2012 om 20:29
Hoi allemaal, nooit gedacht, maar...............ik ga trouwen !
Mijn eerste keer, voor mijn vriend zijn tweede huwelijk.
We zijn niet meer zo "piep" , 40+ zelfs maar het voelt heerlijk.
Dit topic is om ervaringen uit te wisselen, dingen waar je aan moet denken (en juist niet:-). Ik sta nog helemaal aan het begin.
Nadenken over planning, genodigden, locatie, muziek, taart, diner, jurk. Genoeg te doen dus !
Mijn eerste keer, voor mijn vriend zijn tweede huwelijk.
We zijn niet meer zo "piep" , 40+ zelfs maar het voelt heerlijk.
Dit topic is om ervaringen uit te wisselen, dingen waar je aan moet denken (en juist niet:-). Ik sta nog helemaal aan het begin.
Nadenken over planning, genodigden, locatie, muziek, taart, diner, jurk. Genoeg te doen dus !
donderdag 12 juli 2012 om 08:11
Dank jullie wel !
Er is een "trouwen-topic", maar omdat ik al 40+ ben ik daarvoor misschien wel te oud, haha...
Is er geen liedje over gemaakt, "trouw niet voor je 40 bent en alle geheimen van het leven kent":-)
Ik hoef niet zo nodig alle toeters en bellen, maar wel een mooie/warme en gedenkwaardige dag.
En ook geen trouwjurk, maar wel een hele bijzondere outfit uiteraard. Nu nog veel denkwerk. Ben er nog lannnnnnnnnnnng niet uit.
Er is een "trouwen-topic", maar omdat ik al 40+ ben ik daarvoor misschien wel te oud, haha...
Is er geen liedje over gemaakt, "trouw niet voor je 40 bent en alle geheimen van het leven kent":-)
Ik hoef niet zo nodig alle toeters en bellen, maar wel een mooie/warme en gedenkwaardige dag.
En ook geen trouwjurk, maar wel een hele bijzondere outfit uiteraard. Nu nog veel denkwerk. Ben er nog lannnnnnnnnnnng niet uit.
donderdag 12 juli 2012 om 09:56
Gefeliciteerd!!
Ik ben 45, en vorig jaar getrouwd(op mijn 44e dus)
En ook nog in het wit, wat niet mijn intentie was..
Welliswaar mijn 2e huwelijk.
Bij mijn 1e was ik in het crème/gebroken wit, dus nu mocht ik echt in het wit..nee gekheid.
Mijn man en 2 dochters waren ook in het wit met een touch of fuchsia..staat te gek op onze foto's.
Wij zijn op/aan het strand getrouwd.
Met nog 40 mensen hebben wij deze dag mogen beleven.
s' avonds heerlijk eten..en een DJ.
Ik had een waanzinnige mooie jurk.
Trouwringen hebben we niet op bekostigd.. maar daar steekt bij ons ook iets symbolisch achter, we hebben ze zelf ontworpen.
Zelf in elkaar geflanst bloemetje..4 knalroze gerbera's met helmgras en een lint met schelpjes.
Gewoon je dag invullen zoals jullie het willen.
Wij hebben gasten uitgenodigd die voor ons belangrijk waren.
Dus geen geneuzel met ooms en tante's die je nooit ziet, of vage kennissen.
Euhm..nog vragen?
Ik ben 45, en vorig jaar getrouwd(op mijn 44e dus)
En ook nog in het wit, wat niet mijn intentie was..
Welliswaar mijn 2e huwelijk.
Bij mijn 1e was ik in het crème/gebroken wit, dus nu mocht ik echt in het wit..nee gekheid.
Mijn man en 2 dochters waren ook in het wit met een touch of fuchsia..staat te gek op onze foto's.
Wij zijn op/aan het strand getrouwd.
Met nog 40 mensen hebben wij deze dag mogen beleven.
s' avonds heerlijk eten..en een DJ.
Ik had een waanzinnige mooie jurk.
Trouwringen hebben we niet op bekostigd.. maar daar steekt bij ons ook iets symbolisch achter, we hebben ze zelf ontworpen.
Zelf in elkaar geflanst bloemetje..4 knalroze gerbera's met helmgras en een lint met schelpjes.
Gewoon je dag invullen zoals jullie het willen.
Wij hebben gasten uitgenodigd die voor ons belangrijk waren.
Dus geen geneuzel met ooms en tante's die je nooit ziet, of vage kennissen.
Euhm..nog vragen?
donderdag 12 juli 2012 om 11:54
donderdag 12 juli 2012 om 11:55
Net wat Latteke zegt..
Daar hang ik ook al 2jr rond..de laatste maanden minder natuurlijk.
Als je een tijdje mee schrijft, word je toegelaten op de hyves.
Daar zijn we ooit eens mee begonnen.
En dat is wel leuk, want je ziet natuurlijk van alles, jurken, kaarten, versieringen, lokatie's, etc.
Ik ga mij deze zomer afmelden, want dan is iedereen getrouwd waarmee je het opgestart hebt, dus tijd voor nieuwelingen.
Daar hang ik ook al 2jr rond..de laatste maanden minder natuurlijk.
Als je een tijdje mee schrijft, word je toegelaten op de hyves.
Daar zijn we ooit eens mee begonnen.
En dat is wel leuk, want je ziet natuurlijk van alles, jurken, kaarten, versieringen, lokatie's, etc.
Ik ga mij deze zomer afmelden, want dan is iedereen getrouwd waarmee je het opgestart hebt, dus tijd voor nieuwelingen.
donderdag 12 juli 2012 om 12:00
Jilzz, prachtig verhaal. Heel mooi !! Ohhh, ik weet het nog helemaal niet hoe we het willen, wat we willen, groot of klein. Het is nog allemaal zo "nieuw" . We moeten er goed over nadenken.
Ik zie idd wel op tegen de 'verplichte genodigden'. Ik had al gezegd tegen mijn vriend dat ik niet wil dat er veel zakelijke gasten komen (liever helemaal niet). Het moet een familie-vrienden iets worden. Knus,warm, fijn.
Als ik trouw ben ik 45 jaar. haha.....moet er echt zelf ook nog aan wennen.
Aan het strand getrouwd. Zwijmel
Latteke, dank dat ik daar mag meeschrijven. Ik weet niet of dat allemaal jonge bruiden zijn, want dan val ik een beetje uit de toon ?
Ik zie idd wel op tegen de 'verplichte genodigden'. Ik had al gezegd tegen mijn vriend dat ik niet wil dat er veel zakelijke gasten komen (liever helemaal niet). Het moet een familie-vrienden iets worden. Knus,warm, fijn.
Als ik trouw ben ik 45 jaar. haha.....moet er echt zelf ook nog aan wennen.
Aan het strand getrouwd. Zwijmel
Latteke, dank dat ik daar mag meeschrijven. Ik weet niet of dat allemaal jonge bruiden zijn, want dan val ik een beetje uit de toon ?
donderdag 12 juli 2012 om 12:24
Wij zijn afgelopen december getrouwd, en ik was 48 , wij hebben het enkel met familie gehouden en thuis gevierd omdat het financieel beter uit kwam, maar eerlijk gezegd als we geld hadden gehad voor een etentje en een zaal ,denk ik dat we alsnog het thuis hadden gedaan juist vanwege die knusheid met enkel familie.
Maak er een dag van waar je samen met een fijn gevoel op terug kunt kijken
Maak er een dag van waar je samen met een fijn gevoel op terug kunt kijken
donderdag 12 juli 2012 om 12:45
Mijn advies is: gooi alles open en bedenk wat jullie willen. Doe niets omdat het zo hoort. Zo hadden wij een beperkte bruiloft, met bijna iedereen bij de plechtigheid en iedereen bij eten en feest. We hadden geen bruidstaart, geen ceremoniemeester en geen stukjes. Een goede vriend bood asn ons te rijden in zijn mooie oude volvo en dat vonden we leuk. Geen bloemen oid erop. Anders waren we gewoon in onze huurauto gekomen (hebben zelf geen auto). Niets was omdat het moet en dat vond ik heel fijn. Ceremonie, eten, feest, heerlijke dag met allemaal leuke en lieve mensen om ons heen!
donderdag 12 juli 2012 om 12:48
Hee Moniekk, ik had deze topictitel al eerder gezien, maar ben helemaal niet bezig met trouwen dus had m niet aangeklikt.
Tot ik net dus zag dat jij de TO bent! Hahaha
Gefeliciteerd meid, en veel plezier met alle voorbereidingen.
Ik wens je een droombruiloft toe, maar vooral een lang en gelukkig huwelijk.
Liefs van mij
Liefs van mij
donderdag 12 juli 2012 om 13:28
quote:_newwoman_ schreef op 12 juli 2012 @ 12:48:
Hee Moniekk, ik had deze topictitel al eerder gezien, maar ben helemaal niet bezig met trouwen dus had m niet aangeklikt.
Liefs van mij Hai NW:-) Sja, na zoveel ellende gaat nu de zon weer schijnen (symbolisch dan want het valt hier met bakken uit de hemel !). Soms voelt het nog heel erg onwerkelijk. Ik/wij zien het als een nieuw begin, maar ook de bevestiging van de liefde voor elkaar en dat we er toch uit zijn gekomen samen. Mijn vriend is helemaal gelukkig dat we toch gaan trouwen. Hoe gaat het met jou lieve NewWoman ? We hebben er heel wat afgekletst he
Liefs van mij Hai NW:-) Sja, na zoveel ellende gaat nu de zon weer schijnen (symbolisch dan want het valt hier met bakken uit de hemel !). Soms voelt het nog heel erg onwerkelijk. Ik/wij zien het als een nieuw begin, maar ook de bevestiging van de liefde voor elkaar en dat we er toch uit zijn gekomen samen. Mijn vriend is helemaal gelukkig dat we toch gaan trouwen. Hoe gaat het met jou lieve NewWoman ? We hebben er heel wat afgekletst he
donderdag 12 juli 2012 om 23:45
Nou zeg dat wel, lappen tekst hebben we eruit geperst hier...
En hoewel er misschien mensen zullen zijn die vinden dat ik er lang in ben blijven hangen maak ik juist nu grote stappen voorwaarts.
Ben twee keer bij een psycholoog geweest en ik moet zeggen dat dat me heel goed helpt, net dat laatste zetje wat ik nodig heb richting het echte loslaten.
Hij zegt dingen recht voor zijn raap en zegt zelfs dingen die me sterken in het gevoel dat ik niet zo heel raar ben.
Dat het niet vreemd is als je vertrouwen zo ernstig is beschadigd dat je dus lang nodig hebt om overeind te krabbelen.
Hij helpt me bij mijn eigen gevoel te blijven en te stoppen met me altijd maar in te leven in anderen.
Eerst kijken wat IK wil en wat mijn gevoel is, in plaats van die ander op 1 te zetten en me daar ongevraagd al naar te voegen.
Sommige mensen zijn mijn vertrouwen waard, anderen weer niet, en dat ligt niet aan mij.
Ik moet wel beter leren schiften wie wel en niet vertrouwenswaardig zijn, en mijn eigen grenzen beter bewaken, zonder dat ik een dikke muur om mezelf heenbouw en dan maar iedereen op afstand houd, dat soort zelfbescherming maakt je juist alleen.
Snap je het nog? Haha, soms denk ik dat ik heel warrige dingen opschrijf, maar waarschijnlijk kan je me wel volgen he..
Voorlopig blijf ik lekker alleen, eerst maar eens op vakantie volgende week...
En hoewel er misschien mensen zullen zijn die vinden dat ik er lang in ben blijven hangen maak ik juist nu grote stappen voorwaarts.
Ben twee keer bij een psycholoog geweest en ik moet zeggen dat dat me heel goed helpt, net dat laatste zetje wat ik nodig heb richting het echte loslaten.
Hij zegt dingen recht voor zijn raap en zegt zelfs dingen die me sterken in het gevoel dat ik niet zo heel raar ben.
Dat het niet vreemd is als je vertrouwen zo ernstig is beschadigd dat je dus lang nodig hebt om overeind te krabbelen.
Hij helpt me bij mijn eigen gevoel te blijven en te stoppen met me altijd maar in te leven in anderen.
Eerst kijken wat IK wil en wat mijn gevoel is, in plaats van die ander op 1 te zetten en me daar ongevraagd al naar te voegen.
Sommige mensen zijn mijn vertrouwen waard, anderen weer niet, en dat ligt niet aan mij.
Ik moet wel beter leren schiften wie wel en niet vertrouwenswaardig zijn, en mijn eigen grenzen beter bewaken, zonder dat ik een dikke muur om mezelf heenbouw en dan maar iedereen op afstand houd, dat soort zelfbescherming maakt je juist alleen.
Snap je het nog? Haha, soms denk ik dat ik heel warrige dingen opschrijf, maar waarschijnlijk kan je me wel volgen he..
Voorlopig blijf ik lekker alleen, eerst maar eens op vakantie volgende week...
vrijdag 13 juli 2012 om 10:35
Leuk Moniekk! Gefeliciteerd en maak er een onvergetelijke dag van. Het wordt jullie dag, doe het op jullie manier.
Koop een mooie (cocktail/gala) jurk ( of iets anders waar je je lekker in voelt op deze dag) Regel een trouwlokatie en dan 'groeit' de rest van de dag er omheen. Tenminste dat was bij ons zo. Wij hebben ook geen 'standaard' bruiloft gehad maar wel een te gekke dag, ik zou het weer zo doen als het nog eens zou moeten. (maar dat ben ik echt niet van plan ) pffft...alweer bijna vijf jaar geleden.
Koop een mooie (cocktail/gala) jurk ( of iets anders waar je je lekker in voelt op deze dag) Regel een trouwlokatie en dan 'groeit' de rest van de dag er omheen. Tenminste dat was bij ons zo. Wij hebben ook geen 'standaard' bruiloft gehad maar wel een te gekke dag, ik zou het weer zo doen als het nog eens zou moeten. (maar dat ben ik echt niet van plan ) pffft...alweer bijna vijf jaar geleden.