Hoe vaak naar schoonouders?

12-07-2012 16:06 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic had ik al aangegeven dat ik niet zo lekker in mijn vel zit, maar nu weet ik niet of dit ermee te maken heeft. Ik kom uit een vrij rustige familie, mijn schoonfamilie is wat drukker. Ze houden graag van bezoek. In het begin zagen we elkaar vrij vaak. Toen kon ik nog vrij goed vinden met mijn schoonzus. Maar nu zijn er wat dingen gebeurd en ik merk dat het niet meer zoals vroeger is. Als wij naar schoonouders gaan blijft mijn man er eerst bij, maar gaat daarna vaak weg. Vervolgens zit ik er uren. Vroeger vond ik het soms wel gezellig, maar vaak voel ik me er niet meer zo op mijn plek. Er komen regelmatig andere familieleden en ik verveel me er heel vaak. Mijn schoonzus sluit me soms zelfs buiten. Heb geen zin om de strijd met haar aan te gaan. Nu is het zo dat we morgen naar schoonouders gaan, maar nu gaat mijn man na het eten weg naar een vriend in de buurt van schoonouders. Dat betekent dat ik als het ware op hem moet wachten en mijn tijd moet doorbrengen met schoonouders en misschien schoonzus. Heb er totaal geen zin in. Mijn schoonouders mag ik overigens graag, maar heb niet zo een zin om mijn schoonzus telkens tegen te komen. Wat zouden jullie doen?
Ik zou lekker thuisblijven. Waarom laat je man je daar elke keer alleen zitten?
Morgen je eigen leven leiden en je man zijn eigen bezoekjes laten opknappen?
Gewoon weg gaan als je vriend ook weg gaat. Waarom moet jij daar op hem blijven wachten?
Ja ook thuisblijven, of vragen of je mee mag naar die vriend. Je ongelukkig gaan zitten voelen wil je toch niet?
Jeetje,waarom ga je mee?

Ik zou gewoon lekker thuis blijven en je vent alleen laten gaan hoor.

En ik zou het zeker niet pikken dat hij me daar neerplant om me vervolgens uren alleen te laten,waarom kan je niet mee naar die vriend?
quote:nicole80 schreef op 12 juli 2012 @ 16:06:

In een ander topic had ik al Als wij naar schoonouders gaan blijft mijn man er eerst bij, maar gaat daarna vaak weg. Vervolgens zit ik er uren.

Rare man heb jij. Wat gaat hij dan doen?

Niet meer gaan dus als hij van plan is weg te gaan.
Waarom gaat je man weg als jullie daar zitten? Wij gaan altijd samen weg, no way dat ik in mijn eentje bij mijn schoonouders blijf zitten!
Als hij halverwege weg gaat, ga jij toch ook gewoon weg?
Samen uit samen thuis toch?
Waarom blijf jij bij hen zitten en gaat hij alleen weg?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nicole80 schreef op 12 juli 2012 @ 16:06:

Als wij naar schoonouders gaan blijft mijn man er eerst bij, maar gaat daarna vaak weg. Vervolgens zit ik er uren.Waarom? Je kan toch ook weggaan? En als het aan de afstand ligt en jullie met één auto zijn: er rijden overal bussen en treinen. Geen excuus dus. Je bent niet afhankelijk van je man, je stelt je alleen zo op.

Je geeft aan dat je je schoonouders graag mag. Nodig hen een keer bij jullie thuis uit ipv altijd maar naar hen toe te gaan. Dan zit je ook niet met je schoonzus opgescheept. Opgelost toch?
Wat een rare man heb jij, zeg. En wat raar dat jij dan ook blijft zitten, ik zou dan ook gewoon weg zijn gegaan.
Nu is het me duidelijk dat dit niet gebruikelijk is. Voorheen kon ik best goed opschieten met schoonzus, maar dat is nu veel minder. Schoonma is een schat, maar heb het even gehad. Een voorbeeld: het nichtje van mijn man komt daar regelmatig. Vroeger gingen we met zn drietjes naar de kamer van schoonzus gezellig bijkletsen. Nu vraagt schoonzus haar nichtje om naar haar kamer te gaan. Zit ik vervolgens met tantes, schoonma etc. Voel me dus buitengesloten de laatste tijd.

Op de vraag waarom mijn man mij niet meeneemt naar zijn vriend weet ik eerlijk gezegd ook niet. Denk dat hij liever alleen met zijn vrienden wil zijn, als de vriendinnen ervan er niet zijn. Wat ik ook wel begrijp.

Heb vaak genoeg ongelukkig bij schoonouders gezeten en aangezien hoe druk ze zijn met mijn zoontje, terwijl ik me daar zit te vervelen. Mijn man zegt, als we ergens naar toe gaan ga je al niet vaak mee. Dit zorgt voor een schuldgevoel bij mij en daarom ga ik vaak toch wel mee..
waarom gaat hij naar een vriend als jullie bij zijn ouders zijn?

Als hij naar die vriend wil kan jij toch gewoon thuisblijven?

*heb t vermoeden dat hier meer achter zit*

doet ie dat wel vaker Jou ergens dumpen of thuislaten en dan alleen op pad?
Als ik mijn schoonouders uitnodig, nodigt mijn schoonma gelijk ons uit. Dit is eerlijk gezegd ook makkelijker met koken. Met mijn zoontje gaat dit soms lastig als ik voor meerdere mensen kook. Als ze komen, komt schoonzus ook altijd. Die gaat automatisch mee.

Ik zit de laatste tijd met geld, vandaar ik op mijn man wacht. Zit momenteel id ziektewet en ontvang niet zoveel. Vind het zonde om terug te rijden. En ze kijken altijd zo raar op als ik weg wil gaan. Ik blijf zitten uit respect voor mijn man. Het is een tijdje erg slecht gegaan tussen ons, ik probeer dan wat coulanter te zijn. Maar ergens hebben jullie wel gelijk. Waarom blijf ik daar nog (zucht) :(
Je man kon van mij het dak op. Of jullie gaan allebei en jij eist van hem dat hij blijft, of je gaat helemaal niet mee.

En anders mee naar die vrienden. Maar je blijft daar niet alleen. Punt.
quote:nicole80 schreef op 12 juli 2012 @ 16:24:

Als ik mijn schoonouders uitnodig, nodigt mijn schoonma gelijk ons uit. Dit is eerlijk gezegd ook makkelijker met koken. Met mijn zoontje gaat dit soms lastig als ik voor meerdere mensen kook. Als ze komen, komt schoonzus ook altijd. Die gaat automatisch mee.

????

waarom gaat hij naar die vriend?
quote:nicole80 schreef op 12 juli 2012 @ 16:20:

. Een voorbeeld: het nichtje van mijn man komt daar regelmatig. Vroeger gingen we met zn drietjes naar de kamer van schoonzus gezellig bijkletsen. Nu vraagt schoonzus haar nichtje om naar haar kamer te gaan. Zit ik vervolgens met tantes, schoonma etc. Voel me dus buitengesloten de laatste tijd.

..

Ik vind het ook erg raar dat je schoonzusje dan naar haar kamer vertrekt. Dat doe je als 14 jarige puber maar toch niet als iedereen ruim volwassen is. Of zijn schoonzusje en nichtje een jaar of 10 jonger dan jij?

Ik zou trouwens niet meegaan naar je schoonouders als je vriend je vervolgens daar achterlaat om naar een vriend te gaan.
quote:nicole80 schreef op 12 juli 2012 @ 16:20:

Nu is het me duidelijk dat dit niet gebruikelijk is. Voorheen kon ik best goed opschieten met schoonzus, maar dat is nu veel minder. Schoonma is een schat, maar heb het even gehad. Een voorbeeld: het nichtje van mijn man komt daar regelmatig. Vroeger gingen we met zn drietjes naar de kamer van schoonzus gezellig bijkletsen. Nu vraagt schoonzus haar nichtje om naar haar kamer te gaan. Zit ik vervolgens met tantes, schoonma etc. Voel me dus buitengesloten de laatste tijd.

Op de vraag waarom mijn man mij niet meeneemt naar zijn vriend weet ik eerlijk gezegd ook niet. Denk dat hij liever alleen met zijn vrienden wil zijn, als de vriendinnen ervan er niet zijn. Wat ik ook wel begrijp.

Ik begrijp het ook best, zou alleen geen zin hebben om daarvoor mijn vrije tijd op te offeren. Hij gaat maar lekker alleen dan.

Heb vaak genoeg ongelukkig bij schoonouders gezeten en aangezien hoe druk ze zijn met mijn zoontje, terwijl ik me daar zit te vervelen. Mijn man zegt, als we ergens naar toe gaan ga je al niet vaak mee. Dit zorgt voor een schuldgevoel bij mij en daarom ga ik vaak toch wel mee..Jeetje zeg, ik vind dit echt heel raar. Dat bepaal je toch zelf? Of tenminste in overleg? Wat vindt je man ervan dat je je zo ongelukkig voelt, al die uren?
Mijn man gaat regelmatig met zijn vriendengroep leuke dingen doen. Ik wil hem dit niet ontnemen, vroeger was hij vaker met hun. Ik doe ook leuke dingen met mijn nichtjes en vriendin. Dan is hij er ook niet bij. Dit begrijp ik. We hebben ook tijd voor elkaar. Maar als we naar zijn ouders gaan, is er bijna altijd wel wat waardoor hij weg moet. Ik ben er een paar keer erg boos om geworden, maar voel me verplicht om mee te gaan. Schoonouders en schoonzus willen ons zoontje natuurlijk ook regelmatig zien. Bovendien doen schoonouders best veel voor mij, voel me soms ook een beetje verplicht.
Zit je een beetje onder de plak TO? Een man die zijn vrouw ergens dumpt om te gaan horten, zijn vaak niet de leukste en sociale types. Maar verwachten wel dat vrouw het pikt zonder gezeik.

Krijg een beetje de indruk dat de situatie ook zo is bij jou.
quote:nicole80 schreef op 12 juli 2012 @ 16:24:

Ik zit de laatste tijd met geld, vandaar ik op mijn man wacht. Zit momenteel id ziektewet en ontvang niet zoveel. Vind het zonde om terug te rijden. En ze kijken altijd zo raar op als ik weg wil gaan. Ik blijf zitten uit respect voor mijn man. Het is een tijdje erg slecht gegaan tussen ons, ik probeer dan wat coulanter te zijn. Maar ergens hebben jullie wel gelijk. Waarom blijf ik daar nog (zucht) :(En dat het slecht ging is jouw schuld? Moet jij nu boete doen? Joh, dit heeft niks met respect te maken. En je gaat hiermee je relatie ook niet redden. Dat je het zonde vindt om terug te rijden begrijp ik. Daarom moet je helemaal niet meegaan. Blijf toch lekker thuis!
Die vriend woont vlakbij mijn schoonouders. Hij wilt hem dan zien en als hij de kans heeft gaat hij bij hem langs. Mijn schoonzus is overigens 24, geen puber. Vroeger ging ik met haar en schoonma leuke dingen doen, maar ons band is veranderd. Ik denk dat ik mijn nichtje bij me uitnodig en schoonma mijn zoontje laat ophalen als ze hem zo graag wilt zien.
Heb je een oppas nodig in de vorm van schoonouders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven