Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
quote:sugarmiss schreef op 12 juli 2012 @ 18:52:

Kijk voor de gein eens hier op het prikbord bij de vriendinnen gezocht oproepjes. Dan staat daar eigenlijk altijd een leeftijdscategrie bij genoemd en bijna iedereen zoekt vriendinnen die maximaal 5 jaar jonger of 5 jaar ouder zijn.

Kijk eens op de relatiepijler. Daar zijn veel vrouwen die op oudere mannen vallen. Als een jong meisje van 20 aan een man van dertig gaat voorstellen om allerlei dingen te doen buiten werktijd dan heeft dat niets te maken met vrienden willen worden maar alles met een relatie met deze man willen

Waqarom wil dit meisje allleen deze man leren kennen en niet de rest van haar collega's? Als ze een betere band met collega's wil dan kan ze beter met een groepje wat gaan drinken.Dat bedoel ik.
Nou heb ik even je vorige topic gelezen maar er is nog niet zo lang geleden meer qua vertrouwen aan de hand geweest bij je vriend he...
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 18:14:

[...]

Vind ik raar als zij weet dat hij een vriendin heeft. Zoek lekker zelf een vent zou ik zeggen. Ik zou het niet goed vinden als mijn vriend met zo'n vrijgezelle dame op stap ging. In een groep als collega's is het wat anders, maar niet een op een.

Juist deze reactie weerhoudt mij er als "vrijgezelle dame" van om een collega met wie ik dezelfde muzieksmaak deel een keer een concert te bezoeken. Ik vind het bezopen eigenlijk maar dat is vaak wel de realiteit. Alsof vrijgezelle vrouwen altijd maar bezig zijn met het feit dat iemand een potentiële date kan zijn..

Het enige dat ik een beetje raar vind is dat hij zegt: dan kom ik wel braaf thuis. Hij houdt rekening met haar vorige reactie maar tegelijkertijd gooit hij er een opmerking tegenaan die best lullig over komt.
quote:pansy schreef op 12 juli 2012 @ 19:22:

Ik vind de reacties van de dames die 'anno nu' denken, best dom als ik mag zeggen.

Vrouwen hebben vaak geen flauw idee hoe vaak mannen seksueel tot hun aangetrokken voelen.

Uit recente onderzoeken nog gebleken dat mannen vaker dan niet seksuele gevoelens hadden voor hun vrouwelijke vrienden. Zelfs als ze zelf een goed relatie hadden.

Dus ja, ik vind dat je gerust mag zeggen dat je je daar niet comfortabel bij voelt.

En als je vriend zich beledig voelt en zegt 'braaf' maar naar huis te gaan. Dan doet hij dat omdat hij zich schuldig voelt.

Dames hoe naif kunnen jullie zijn, ongelofelijk.

Als jullie geen seksuele spanning voelen; in 9 van de 10 keer een man wel met zijn vrouwelijke 'vriend'.Dan kan die man daar wel geil op het terras zitten, er is ook nog steeds een vrouw bij die dat niet hoeft toe te laten!
Je bent zelf een theepot
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 17:45:

Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?Ik begrijp niet waarom je vriend je vraagt of het goed is, maar vervolgens boos wordt wanneer je het niet prettig vindt. Vraag het dan niet.
Dan kun je je eerder druk maken over het feit dat ze een stagiaire was en dat de verhoudingen misschien wat scheef liggen.
quote:Beauke schreef op 12 juli 2012 @ 19:41:

Nou heb ik even je vorige topic gelezen maar er is nog niet zo lang geleden meer qua vertrouwen aan de hand geweest bij je vriend he...Vandaar dat ik dat ook al drie keer samengevat heb in dit topic.
Dus elke meisje (vrouw gewoon) van 20 wil een man van 30 alleen als relatiemateriaal?
En niet elke man loopt zijn lul achterna SuzanneSuus. Hij mag denken wat hij wil, maar er zijn ook nog exemplaren met fatsoen.
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 19:43:

Dus elke meisje (vrouw gewoon) van 20 wil een man van 30 alleen als relatiemateriaal?

Flauwekul zeg.

Volgens mij zegt dit alleen maar iets over degenen die dit soort uitspraken doen. Voelen die zich zo minderwaardig tov vrouwen van rond de 20?
quote:SuzanneSuus schreef op 12 juli 2012 @ 19:42:

[...]

Dan kan die man daar wel geil op het terras zitten, er is ook nog steeds een vrouw bij die dat niet hoeft toe te laten!

Nou inderdaad..

Dat mannen misschien biologisch gezien graag in de buurt zijn van vrouwen met wie ze het goed kunnen vinden en die ze aantrekkelijk vinden wil nog niet zeggen dat ze dan buiten de pot piesen of de dame in kwestie daarop uit is. Natuurlijk heb je haaibaaien maar dat kan net zo goed een vage kennis op een feestje zijn. Dan kun je je man beter aanlijnen. En jezelf ook.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 19:12:

[...]

Hij had niks door tot ze het hem vertelde, maar toen heeft hij haar nog wel even aan het lijntje gehouden.En dat vindt jij normaal? Ik zou woest zijn als mijn vriend wist dat een meid verliefd op hem is en haar dan ook nog een tijdje aan het lijntje houdt. Waarom?! Ik vrees dat het daar al einde verhaal was bij mij.
Ik ben het met je eens hoor Beauke.
.
anoniem_153354 wijzigde dit bericht op 15-02-2018 23:32
99.61% gewijzigd
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 19:48:

Ik ben het met je eens hoor Beauke.I know.
quote:pansy schreef op 12 juli 2012 @ 19:22:

Ik vind de reacties van de dames die 'anno nu' denken, best dom als ik mag zeggen.

Vrouwen hebben vaak geen flauw idee hoe vaak mannen seksueel tot hun aangetrokken voelen.

Uit recente onderzoeken nog gebleken dat mannen vaker dan niet seksuele gevoelens hadden voor hun vrouwelijke vrienden. Zelfs als ze zelf een goed relatie hadden.

Dus ja, ik vind dat je gerust mag zeggen dat je je daar niet comfortabel bij voelt.

En als je vriend zich beledig voelt en zegt 'braaf' maar naar huis te gaan. Dan doet hij dat omdat hij zich schuldig voelt.

Dames hoe naif kunnen jullie zijn, ongelofelijk.

Als jullie geen seksuele spanning voelen; in 9 van de 10 keer een man wel met zijn vrouwelijke 'vriend'.Helemaal mee eens. Iedereen moet uiteraard maar doen wat ze zelf oke vinden maar zo denk ik er ook over. Voor mannen werkt dit soort dingen toch anders dan voor vrouwen, en dat heb ik niet zelf bedacht, dat heeft een man mij zelf eens verteld.
Vuur opzoeken? Wat was jouw plan? Mannen en vrouwen gescheiden houden?
Dominique, ik heb ook even je topic van februari doorgespit (voor zover dat kon zonder jouw posts er meer in) en ik kan me nu wel een stukje beter voorstellen dat je nu jezelf zit op te vreten. Dat alles is nog geen halfjaar achter de rug en nu is hij op dezelfde wijze met een andere dame een drankje aan het doen, daar waar het de vorige keer mis ging dus.

Hij heeft bewezen dat hij kan liegen, glashard. Hij heeft bewezen dat hij er toe in staat is een ander aan het lijntje te houden tijdens zijn relatie met jou.

Kún jij hem nog wel vertrouwen of zal je elke keer dat hij iets onderneemt met een ander deze gevoelens hebben? Kan hij de scherven nog lijmen?
quote:SuzanneSuus schreef op 12 juli 2012 @ 19:42:

[...]

Dan kan die man daar wel geil op het terras zitten, er is ook nog steeds een vrouw bij die dat niet hoeft toe te laten!Ja, maar als die vrouw (ex collega c.q. jong ding in dit geval) ook geil op hetzelfde terras zit wordt het een ander verhaal.
Dan nog heb je de keuze Sylphide.
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 19:50:

Dominique, ik heb ook even je topic van februari doorgespit (voor zover dat kon zonder jouw posts er meer in) en ik kan me nu wel een stukje beter voorstellen dat je nu jezelf zit op te vreten. Dat alles is nog geen halfjaar achter de rug en nu is hij op dezelfde wijze met een andere dame een drankje aan het doen, daar waar het de vorige keer mis ging dus.

Hij heeft bewezen dat hij kan liegen, glashard. Hij heeft bewezen dat hij er toe in staat is een ander aan het lijntje te houden tijdens zijn relatie met jou.

Kún jij hem nog wel vertrouwen of zal je elke keer dat hij iets onderneemt met een ander deze gevoelens hebben? Kan hij de scherven nog lijmen?Hier gaat het hier in de basis natuurlijk om wat t.o. betreft. En ik denk dat het bijzonder lastig wordt om iemand nog te vertrouwen die dit gedaan heeft. Je zult je toch elke keer dat hij iets gaat ondernemen met een andere vrouw, zitten op te vreten. Heb je daar zin in?
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 19:50:

Kún jij hem nog wel vertrouwen of zal je elke keer dat hij iets onderneemt met een ander deze gevoelens hebben? Kan hij de scherven nog lijmen?

Precies, want daar draait het om. Of je hem wel kan vertrouwen, ook al zeggen 100 mensen ja, je bent onredelijk.

Ik zou mij bij de situatie ook niet prettig voelen, een ander heeft er weer geen problemen mee. Dar kan je hele discussies over krijgen Maar waar het werkelijk om draait is hoe jij je in de relatie voelt.
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 19:53:

Dan nog heb je de keuze Sylphide.Klopt, maar als je de kat op het spek bindt wordt die keuze al heel wat lastiger. Ik vind dat hij er uit respect voor zijn vriendin gewoon niet op in moet gaan.
quote:pansy schreef op 12 juli 2012 @ 19:48:

Wat ik mijn dan afvraag waarom 'vuur' / spanning / geilheid opzoeken? Omdat het mag? Omdat iedereen vrij is in wat ze doen?

En omdat je (hij) toch niks mee doet?

En als je (hij) zou toegeven dat het 'vuur' is, dan is het toch logisch dat hij boos op TO werd. Omdat 'vuur' niet doorging.

Mannen en vrouwen zullen elkaar aantrekkelijk blijven vinden zolang we op deze aarde en beyond samenleven. Ik zelf ben ook liever in het gezelschap van mensen die me op wat voor manier dan ook raken, mannen of vrouwen. Alleen weet ik wel dondersgoed mijn grenzen en voel ik aan als ik daar tegenaan zit en zal die dus ook niet passeren. Evengoed zal ik ze niet rekken.

Ik weet van mijn vriend dat hij geen 'vrienden' kan zijn met een (in zijn ogen) aantrekkelijke dame. Als in: vaak één op één afspreken en frequent contact onderhouden. Hij heeft dan ook alle dames waarmee hij zulk contact onderhield voordat wij wat kregen verbroken. Dat betekent niet dat hij nooit meer andere dames spreekt maar wel dat het niveau en de frequentie van het contact anders is. Hij kent zijn grenzen net als ik.
quote:Sylphide75 schreef op 12 juli 2012 @ 19:55:

[...]

Klopt, maar als je de kat op het spek bindt wordt die keuze al heel wat lastiger. Ik vind dat hij er uit respect voor zijn vriendin gewoon niet op in moet gaan.

Mannen zijn geen honden.

Ik zou bv m'n vriend er wel in vertrouwen.

Maar de vriend van TO gezien het vorige verhaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven