Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
Best onredelijk ja. De redenen die je aanvoert iig.
Ik zou het ook niet waarderen. En waarom belt hij om te vragen of het goed is terwijl de afspraak al gepland staat. Ik vind het begrijpelijk dat je het niet zo fijn vind. En de opmerking dat hij dan wel braaf thuiskomt zou ik ook niet waarderen.
Gevoelsmatig zou ik hetzelfede reageren als jouw, alleen ik ben anti het verbieden van dingen. Ik zou het dus niet uitspreken, alleen stiekem denken.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nee, als je redenen hebt om je vriend niet te vertrouwen anders; ja!
ja ik denk dat het onredelijk is. zeker omdat hij van te voren netjes belde, een beetje vertrouwen mag er in een relatie wel zijn.
Vertrouwen is de basis van je relatie. Dat lijk je niet in je vriend te hebben. Lijkt me niet goed.

Of je moet er een (hele goede) reden voor hebben.....
Ik zou het ook niet tof vinden, maar ben niet van het verbieden. Ik zou zeggen dat ik het niet leuk vind, maar ik zou niet zeggen nee het mag niet.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ja, op basis van wat je in de OP vertelt, ben je onredelijk.
Ik vertrouw hem wel. Eerder is er iets geweest met een andere collega, maar daar is hij niet mee vreemdgegaan (weet ik zeker). Ik weet echt zeker dat hij niks zou doen, alleen ben ik bang dat hij gevoelens voor haar zou krijgen denk ik. Ik heb het hem niet verboden, ik heb eerlijk gezegd dat ik er geen goed gevoel bij heb.

Dit niet om jullie allemaal tegen te spreken trouwens, ik stel de vraag niet voor niets.
Zou ook niet staan te juichen....verbieden kan natuurlijk niet, maar blij? nee zou ik niet zijn.....
ja wel een beetje. Als je hem vertrouwt dan moet je toch ja kunnen zeggen. Hij licht je iedergeval wel van te voren in, best wel netjes vind ik.
Vertrouwen. Je kunt niet altijd iedereen kennen en hij kan gewoon iets leuks willen doen en niet meteen zn piemel er in stoppen.

Hij is gewoon eerlijk dus ik zie niet echt een reden om zo te reageren.
Internagelaktisch
Beetje afhankelijk van de situatie. Gaat je vriend vaker wat drinken met collega's? Alleen mannen, of ook met een groep? Zo ja, dan is het raar dat dit niet 'mag'.

Maar als hij dat nooit doet, dan snap ik dat je het misschien bedreigend kan vinden. Ik zou hem wel laten gaan, maakt toch niet uit wat drinken? Of heb je reden om hem niet te vertrouwen?
Waarom moet hij die afspraak afbellen als ze samen werken?
Waarom niet tof? Ze is negen jaar jonger en TO kent haar niet dus.... Meteen reden om vreemd te gaan?
Ik zou daar geen problemen mee hebben. Onredelijk dus als hij zo is als mijn vriend (te vertrouwen).

Wel heel vreemd dat hij jou toestemming gaat vragen. Dat zou ik nu vreemd vinden.

Ik zou er ook zeker niet van gediend zijn als ik voor dit soort dingen toestemming zou moeten gaan vragen. Maar mijn vriend is dan ook totaal niet jarloers ;)
Tja als hij gevoelens voor een ander krijgt hou je dat toch niet tegen. Dan kan je alleen hopen dat hij het netjes afrondt met je.
quote:TaraD schreef op 12 juli 2012 @ 17:58:

Waarom moet hij die afspraak afbellen als ze samen werken?Volgens mij heeft ze vakantie, of ze werkt daar al niet meer.
quote:chocolol schreef op 12 juli 2012 @ 17:57:

Beetje afhankelijk van de situatie. Gaat je vriend vaker wat drinken met collega's? Alleen mannen, of ook met een groep? Zo ja, dan is het raar dat dit niet 'mag'.

Maar als hij dat nooit doet, dan snap ik dat je het misschien bedreigend kan vinden. Ik zou hem wel laten gaan, maakt toch niet uit wat drinken? Of heb je reden om hem niet te vertrouwen?Normaal gaan ze in een groep. Ze heeft hem wel vaker gevraagd om samen dingen te gaan doen, op stp of naar een concert. Daar is hij toen niet op ingegaan. Ik heb toen volgens mij al wel gezegd dat ik het ook niet zo leuk zou vinden, vandaar dat hij het nou vroeg. En dat vind ik ook heel lief van hem (maar wel weer jammer dat hij eerst ja zegt).
Hm ok.. Dat je een keer na het werk met meedere collega's wat drinkt is tot daar aan toe. Afspreken met één collega die niet eens op kantoor is vind ik vreemd.
Ook als het een man was TaraD?
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:03:

[...]

(maar wel weer jammer dat hij eerst ja zegt).Stel je niet zo aan... Hij heeft onthouden dat jij er moeite mee hebt en komt het heel netjes vragen, en hij zegt het vervolgens ook nog eens voor je af.
quote:cm_89 schreef op 12 juli 2012 @ 17:49:

Ik zou het ook niet waarderen. En waarom belt hij om te vragen of het goed is terwijl de afspraak al gepland staat. Ik vind het begrijpelijk dat je het niet zo fijn vind. En de opmerking dat hij dan wel braaf thuiskomt zou ik ook niet waarderen.Eens. Ik zou het ook niet oke vinden hoor.
Dat is voor iedereen anders Star. Ik ben niet zo van de werkborrels en het privécontact met collega's. Mannelijk of vrouwelijk. Wellicht komt dat ook door mijn functies, ik vond het niet gepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven