Ben ik onredelijk?

12-07-2012 17:45 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend belde me vandaag met de vraag of ik het goed vond als hij wat ging drinken met een vrouwelijke collega die ik niet ken. Ik voel me daar niet heel lekker bij en heb hem dat eerlijk gezegd. Hij reageerde een beetje geïrriteerd en zij dat hij haar dan wel af zou bellen en 'braaf' thuis zou komen (hij had dus al ja gezegd voor hij me belde). De reden dat ik het niet zie zitten is dat ze 21 is (mijn vriend is 30) en ik haar niet ontmoet heb. Ben ik nou een jaloers kreng of is dit begrijpelijk?
Dominiqueviva, ik zou met hem erover praten. Weet je wat het is het heeft geen zin je gevoel weg te drukken want straks had je gelijk en dan denk je shit had ik maar op mezelf vertrouwt. Komen jullie er echt niet uit over het wel of niet afspreken met die collega moet je nagaan hoe grote rol het in je relatie heeft. En ja misschien overdreven zelfs of je wel bij elkaar past. Mijn ex had veel vrouwelijke vrienden. Ik heb contact met mannen maar een vriendschap opbouwen vind ik niet nodig. Mijn huidige vriend denkt daar hetzelfde over. En mocht dit ooit veranderen, heb ik geleerd om te kijken of ik dat wel wil. De halve wereld kan roepen zet je er overheen maar ik moet mij prettig kunnen voelen in een relatie.
Wat was er dan precies met die andere collega?
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 18:37:

Ik wacht af Debora Las ik nou dat ze veel jonger was? Wat je 'dat neem ik aan'-reactie betreft: heb geen zin om op te zoeken wat haar woorden waren, dus die laat ik gaan. Maar moet daar aan toevoegen dat ik beroepswege vaak gaten moet invullen of sprokkels informatie aan elkaar moet koppelen en dat dat me redelijk goed afgaat, dus weet niet eens meer of ik het echt heb gelezen of die conclusie heb getrokken.
Occam's razor
Geen dingen verbieden inderdaad. Wel blijven communiceren met elkaar. Jouw gevoelens hoeven niet onder stoelen of banken te worden geschoven.
Ik heb overigens een mannelijke ex-collega die 10+ jaar ouder is dan ik en waar ik het altijd heel leuk mee kon vinden. Ben daar al járen weg maar heb nog weleens contact met hem door gedeelde interesses. Als hij mij zou bellen of ik zin heb om eens wat te drinken zou ik er ook niet bij nadenken wat mijn vriend (of zijn vriendin) daarvan zou vinden.
Debora, ik neem aan sloeg op haar reactie over die andere collega die zijn vriendin verliet voor haar.
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 18:49:

Debora, het is toch niet zo vreemd dat je met de ene collega meer hebt dan de andere? Ik heb ook banen gehad waar ik nog maar 1 iemand van zie, ik heb dan geen behoefte om de rest te zien.Dat is waar, maar dan neem ik aan dat ze voor die tijd ook al veel met elkaar optrekken en dat haal ik niet uit dit verhaal.
Occam's razor
Kijk voor de gein eens hier op het prikbord bij de vriendinnen gezocht oproepjes. Dan staat daar eigenlijk altijd een leeftijdscategrie bij genoemd en bijna iedereen zoekt vriendinnen die maximaal 5 jaar jonger of 5 jaar ouder zijn.

Kijk eens op de relatiepijler. Daar zijn veel vrouwen die op oudere mannen vallen. Als een jong meisje van 20 aan een man van dertig gaat voorstellen om allerlei dingen te doen buiten werktijd dan heeft dat niets te maken met vrienden willen worden maar alles met een relatie met deze man willen.

Waqarom wil dit meisje allleen deze man leren kennen en niet de rest van haar collega's? Als ze een betere band met collega's wil dan kan ze beter met een groepje wat gaan drinken.
Debora, dat missen we inderdaad. TO; kwam dit contact out of the blue?
Bijzondere conclusie sugarmiss. En incorrect ook, aangezien ze een ex-collega is.
Als mijn vriendin mij zo onbetrouwbaar zou vinden of zich zo jaloers zou gedragen heeft ze echt een probleem. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen. Als hij wat gaat drinken met een vrouwelijke collega moet dat kunnen. Hij meldt het toch gewoon?
quote:sugarmiss schreef op 12 juli 2012 @ 18:52:

Kijk voor de gein eens hier op het prikbord bij de vriendinnen gezocht oproepjes. Dan staat daar eigenlijk altijd een leeftijdscategrie bij genoemd en bijna iedereen zoekt vriendinnen die maximaal 5 jaar jonger of 5 jaar ouder zijn.

Kijk eens op de relatiepijler. Daar zijn veel vrouwen die op oudere mannen vallen. Als een jong meisje van 20 aan een man van dertig gaat voorstellen om allerlei dingen te doen buiten werktijd dan heeft dat niets te maken met vrienden willen worden maar alles met een relatie met deze man willen.

Waqarom wil dit meisje allleen deze man leren kennen en niet de rest van haar collega's? Als ze een betere band met collega's wil dan kan ze beter met een groepje wat gaan drinken.

Mijn vriend is 5+ jaar ouder dan ik. Met verschillende collega's van 10+ jaar ouder dan ik heb ik een goede band. Met ex-collega's evenzo. Leeftijd zegt vaak helemaal niets, als je allemaal volwassen bent.

Zie mijn post hierboven over mijn 10+ jaar oudere mannelijke collega. En ik hoef éeeeecht geen relatie met hem hoor!
quote:Elin_ schreef op 12 juli 2012 @ 18:48:

[...]

Nogmaals, ik snap je wel. En jij weet meer dan wij wat betreft de situatie of zoiets 'normaal' is of niet. Ik kan alleen voor mezelf spreken en vanuit mijn oogpunt. Dat heeft te maken met allerlei factoren: is het bedrijf vrij formeel of niet, etc.

Als iets jou niet lekker zit is daar een reden voor. Is dat om wat er eerder is gebeurd of om dit meisje specifiek?

Ik denk dat ik toch onzekerder ben dan ik graag aan mezelf toegeef. Daarbij speelt mee wat er eerder is gebeurd (zo'n stemmetje dat zegt 'misschien bedoelen ze er nu niets mee, maar wat nou als het heel erg klikt...'), en het feit dat ik foto's van deze collega heb gezien en ze is heel knap. En ja, heel stom dat ik dat laat meewegen want vriend vindt mij de allermooiste blablaba.

Het bedrijf is totaal niet formeel trouwens.

Waqarom wil dit meisje allleen deze man leren kennen en niet de rest van haar collega's? Als ze een betere band met collega's wil dan kan ze beter met een groepje wat gaan drinken.Aparte conclusie.
Ik hoef ook geen relatie met mijn oudere race-buddy collega. Liever niet zelfs.
quote:Sssenta schreef op 12 juli 2012 @ 18:47:

[...]

Ik keur TO ook zeker niet af; dat is helemaal niet aan mij. Ik wil wel laten zien dat er meerdere kanten aan de zaak zijn, en zeker gezien de achtergrond die ze later schetste, kan ik me haar achterdocht wel voorstellen. Alleen aan haar is om het te accepteren en door te gaan, of het te laten wroeten. Want voor vreemdgaan heeft een man echt geen collega en terrasje nodig hoor.

In het begin viel iedereen een beetje over TO heen en werd Sisyphus voor gek verklaard (om het even wat zwart-wit te stellen), waardoor TO concludeert dat ze dus verkeerd gereageerd heeft. Terwijl ik denk dat dat onderbuikgevoel ergens vandaan komt. En er zijn zat vrouwen die dus echt hun man met regelmaat controleren. Het kan ook naief zijn om alles maar prima te vinden, want als je een rotsvast vertrouwen in je man hebt, kan die ook ongezien jaren zn gang gaan, want dan ben je misschien wel blind voor de signalen,

Hoe dan ook, ik ben blij dat ik geen relatie heb, lekker rustig zo
Occam's razor
quote:Sssenta schreef op 12 juli 2012 @ 18:55:

[...]

Aparte conclusie.Pfff inderdaad.
quote:dominiqueviva schreef op 12 juli 2012 @ 18:54:

[...]

Ik denk dat ik toch onzekerder ben dan ik graag aan mezelf toegeef. Daarbij speelt mee wat er eerder is gebeurd (zo'n stemmetje dat zegt 'misschien bedoelen ze er nu niets mee, maar wat nou als het heel erg klikt...'), en het feit dat ik foto's van deze collega heb gezien en ze is heel knap. En ja, heel stom dat ik dat laat meewegen want vriend vindt mij de allermooiste blablaba.

Het bedrijf is totaal niet formeel trouwens.

Dat kunnen toegeven is al heel wat Dominique En dat is helemaal niet gek, ik ben ook weleens bang om mijn lieve leuke sexy vriend kwijt te raken aan een mooier en slanker ding dan dat ik ben. Je houdt van hem, natuurlijk wil je hem niet kwijt.

Maar: als hij verliefd wordt op een ander dan wordt hij dat toch wel. Je kan hem idd zoals iemand al schreef niet binnenhouden want verliefd worden kan hij ook op een lelijke collega, of de barvrouw. Dat heb jij niet in de hand en verbieden werkt enkel averechts.
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 18:52:

Debora, dat missen we inderdaad. TO; kwam dit contact out of the blue?Ze hebben vaak borrels en etentjes met alle collega's, en gaan ook wel eens met een groepje iets drinken na het werk. Dit is de eerste keer dat ze met z'n 2-en iets zouden gaan doen (maar ze heeft hem al wel minstens twee keer eerder gevraagd om uit te gaan). Ze sms't hem ook weleens over onschuldige niet-werkgerelateerde dingetjes.
Ah ok, is ze al lang weg daar?
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 18:55:

Ik hoef ook geen relatie met mijn oudere race-buddy collega. Liever niet zelfs.

Maar jij hebt een doel met deze relatie: samen een hobby delen.

Ik denk dat ik ook zenuwachtig zou worden van een jong, zeer aantrekkelijk ding dat out of the blue mijn man wil dronken voeren, nu ze op professioneel vlak niks meer met hem te maken heeft.
Occam's razor
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 18:51:

Debora, ik neem aan sloeg op haar reactie over die andere collega die zijn vriendin verliet voor haar.Ik overdrijf graag een beetje in deze dingen, om aan te geven hoe de situatie geinterpreteerd zou kunnen worden, zie ook mijn post hierboven over het 'dronken voeren'.
Occam's razor
quote:Star schreef op 12 juli 2012 @ 18:50:

Wat was er dan precies met die andere collega?Daar ging hij ook wel eens wat mee drinken en dat begon onschuldig maar achteraf kwam ik erachter dat er meer aan de hand was: zij was verliefd op hem (ze wist dat hij een vriendin had) en hij heeft dat niet meteen afgekapt, dus hebben ze een tijd gesms't en zijn een keer uit eten geweest. Ik weet for a fact dat er niets meer gebeurd is.
Heb je mijn post gelezen betreft het bespreken met hem?

Waqarom wil dit meisje allleen deze man leren kennen en niet de rest van haar collega's? Als ze een betere band met collega's wil dan kan ze beter met een groepje wat gaan drinken.Ik weet niet wat ze doet met de rest van de collega's, die zijn ook een stuk ouder. Verder is mijn vriend leuk, slim, sociaal en charmant, en hij toont oprechte interesse in mensen. Ik kan me best voorstellen dat je daar wat mee wil gaan drinken, zo ben ik er ook aangekomen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven