Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Mayou ik heb toch even een vraagje voor je...

Wij zitten er aan te denken om de eerste week van augustus een weekje naar Penang te gaan. Is dit een goede tijd qua regen maar vooral qua drukte? Ik heb begrepen dat Penang ook een geliefd oord is voor de locals die dan net vakantie hebben en ik heb geen zin om met onze peuter over de koppen te moeten lopen. Of is het allemaal best goed te doen? Willen uiteraard ook de nodige uitstapjes maken, zijn niet zo van dagen op het strand liggen.

Dank voor je hulp alweer!
Ik denk dat het wel meevalt. De schoolvakanties zijn hier vanaf18 aug, behalve de international schools, maar die beginnen geloof ik de 8e alweer met school. En locals zijn sowieso geen strandgangers (want dan word je bruin, yuk). Qua regen maakt het ook niets uit van Penang kent geen echte regentijd. Het regent vrijwel iedere dag wel een uur ( behalve vandaag, tering wat was het heet!) . Wil je naar Batu Feringgi?
Ah, dank voor je info Mayou! Ik denk dat we het dan maar gewoon boeken. Nee, we willen het liefste iets centraler in Georgetown zitten...denk ik. We zaten aan het G Hotel oid te denken. Omdat we altijd zo rusteloos zijn is in het verleden gebleken dat hotels aan het strand voor ons niet echt een meerwaarde hebben voor langer dan een dag. Of anders toch maar het Golden Sands, maar dat doen we dan puur voor ons peutertje. Ach, ze is al blij met een kiddies pool bij het hotel dus zoveel maakt het niet uit. Tenzij jij nog tips hebt?

Pfff, het is hier de laatste weken ook niet-te-harden heet. Gevoelstemp 44 graden, buiten iets ondernemen is eigenlijk niet te doen.

Nogmaals dank!
Hmmm, er is het Sunway hotel, met een geinig foodcourt voor de deur 's avonds,en natuurlijk het Eastern Oriental (HET hotel hier) en dan is er het Traders. Dat schijnt wel gaaf te zijn. Als je daar de Traders Club boekt voor 20 rm extra, heb je iedere avond gratis happy hour van zes tot acht. Deze info komt van mijn bovenburen trouwens. Al deze hotels hebben een zwembad en liggen centraal in George Town. G hotel is ook ok, maar ze zijn er achter aan het bouwen, er komt een Paragon mall naast Gurney Plaza. Shopping Heaven!
Oh en anders schijnen ze bij mij in het gebouw ook appartementen per week te verhuren. Groot zwembad en een kiddiespool en midden in George Town. Kan het voor je navragen als je wil.
Wij zijn net terug van een geweldige rondreis! Wat een heerlijk land is Maleisie!

We zijn begonnen in Kuching, daar zaten we in Basaga Holiday Residences. Dit ligt niet in het centrum maar er zit een zwembad en een restaurant met een lekker terras bij. Heerlijk om 's avonds nog even te zitten. Vanuit Kuching zijn we naar Mulu en de Longhouses geweest. Dit hebben we gedaan met Borneo Adventures gedaan en dat is prima bevallen. Hun lodge in Mulu is geweldig, vlak bij het vliegveld ( van die ene vlucht per dag heb je geen last ) en aan het riviertje waar je met de bootjes naar de grotten kan. De longhouses in Batang Ai waren ook een enorm leuke ervaring.

Daarna door naar Penang.

Mayou,ik ben helemaal verliefd geworden op Georgetown!! Wat een leuke stad, met heerlijk eten en aardige mensen. We verbleven in Noordin Mews ( vlak bij KOMTAR), een net geopend hotelletje. Het is prachtig gerestaureerd en ingericht, echt een aanrader. We hebben een paar dagen rondgekeken o.a. de Spice garden, Butterfly farm en natuurlijk Penang Hill. De canopy walk daar zag eruit of hij al jaren dicht is.

Vanuit Georgetown zijn we met de bus naar de Camaron Highlands gegaan, jammer genoeg hadden we daar een behoorlijk regenachtige dag zodat we niet veel van de uizichten gezien hebben. Het was leuk om de theevelden te zien, maar ik vond dit het minst leuke deel van de reis.

De Perhentians waren helemaal geweldig, we zaten in New Cocohut. Precies goed eigenlijk, niet te groot, zoals P.I.R of Tuna Bay. Bij de laatste hebben we 1 keer gegeten maar we vonden New Cocohut stukken beter en gezelliger.

Als laatste nog een paar dagen in KL, waar we o.a.naar de vuurvliegjes en naar FRIM (canopy walk) zijn geweest. En natuurlijk de shopping malls, Chinatown, de torens enz.

Het was echt een hele fijne vakantie, ik zou het liefst volgend jaar weer gaan!
Hey Mayou, we hebben al ff gekletst op 'mijn' topic (Alleen naar Thailand enz) en nu kom ik je hier tegen, gezellig!!

Ik vertrek dus 14 Augustus naar Bangkok en ik heb dus alleen een retourticket geboekt, ik blijf 10 weken in Azie (best lang!!)

Nu kom ik 's ochtends om 06:00 uur aan in Bangkok dus dan heb ik genoeg tijd om een accomodatie te vinden voor de eerste 2 nachten daar, lijkt mij...?

Vervolgens is mijn plan om naar Chiang Mai te gaan en daarna naar Koh Tao (daar wilde ik zo'n 4 weken voor uittrekken).

Daarna dus naar Borneo, ik denk dat ik dan eerst naar Kuala Lumpur moet vliegen en vervolgens een vlucht naar Borneo?

Heb je tips voor me waar ik het beste kan beginnen in Borneo? En welke guesthouses of hostels bijvoorbeeld?

En wat absoluut de moeite waard is om te gaan bekijken?

IK ben natuurlijk vooral benieuwd naar de orang oetangs!

Oh ja, ik lees in de Lonely Planet bij Borneo vooral: PLAN AHEAD!

Het is dus niet verstandig om het daar pas te bekijken?
Dank voor je info Mayou! We hebben inmiddels geboekt, vertrekken over twee weken. Mede op jouw advies toch maar voor het Trader's Hotel gekozen ivm de gunstige locatie! Helaas hebben we maar 4 hele dagen om van Penang te genieten, is dit wel voldoende denk je? Wat zijn echt de "must-see's" en de beste plekken voor street food/hawker stalls? Heb begrepen dat die op Gurney Drive kwalitatief niet super zijn en vooral op toeristen gericht? Ik heb er erg veel zin in, hoor alleen maar geweldige verhalen over Penang!
Hee Hkgirl, hoop dat je het naar je zin hebt daar! Hoek Sunway hotel/Macalister road is een goeie hawker stall plek voor 's avonds en op Burma road zit ook een goeie (new town heet ie geloof ik) en op Macalister zit ook nog een goed dimsum restaurant en als je echt lekker wil eten zit in de straat achter Noordin een Nyonya restaurant 'birds nest', echt zeldzaam lekker eten daar. Qua must sees: Little India, Kek Lok Si, Khoo Kongsi, rondje lopen door de stad, Penang Hill... Ik ben begin aug ook weer terug, dus als je nog wat wilt weten...

Ik had dus een enorme lap tekst geschreven op bovenstaande posts, maar kon een week niets posten. Even een korte samenvatting:

Tintaglia: ik woon dus echt nog geen 5 minuten lopen van jalan Noordin! Goed om te weten dat daar zo'n leuk plekje zit! Ik heb kookles in de Spicegarden. Zulke lieve mensen daar. Leuk dat je het naar je zin hebt gehad in Maleisie.

Ruby An: ik heb geloof ik op het andere topic al wat tips gegeven over guesthouses en routes enzo, en check ook even de info van Tintaglia hierboven. Staan ook goeie tips tussen. Ik plan nooit ahead, maar als je het zekere voor het onzekere wilt nemen zou ik het wel doen. Ik zit nu trouwens op Bali en wat is het toch een heerlijk eiland! Veel plezier met de voorpret!
Ja,

de tickets zijn geboekt,

in december gaan we 3 weken naar Maleisie, we (man, ik en dochter van dan bijna 3) vliegen deze keer op Singapore dus daar gaan we onze reis beginnen.

verdere plannen:

melaka (met ov/bus)(kan ik denk ik gewoon ter plekke boeken/regelen?)

KL (willen graag nog op de petronas towers en mss naar de vuurvliegjes en de olifanten opvang?) Iemand ervaring met vuurvliegjes zelf regelen? (Olifanten evt. met huurauto en daarna verder naar

Cameron Highlands

dan door naar Penang (Georgetown)

aan eind relaxen op Langkawi en vandaar weer terugvliegen naar Singapore.

Hoteltips (kindvriendelijk) zijn welkom voor alle steden. Evenals de meningen over onze reisroute.
Ik zit dus een beetje te twijfelen of we in KL een auto zullen huren en zelf naar de cameron highlands zullen rijden of dat we vanuit KL naar PEnang rijden en vanuit daar een tripje naar de CH boeken.
Wij hebben de vuurvliegjes zelf geregeld.

Overal worden er excursies aangeboden maar die zijn inclusief "seafood diner" en iets met apen(?). Dan moet je dus al in het begin van de middag weg en dat wilden we niet.

Uiteindelijk alleen een minivan geregeld die ons ( 4 pers) heen en terug bracht, kostte 250 ringit ( 50 per uur) Het is een lange rit heen, je zit precies in de spits, wij hebben er zeker 2 uur over gedaan.

Het is behoorlijke trip, je bent 5 uur kwijt waarvan je uiteindelijk 20 minuten in een bootje naar de vuurvliegjes aan het kijken bent.

Achteraf snap ik wel dat er alleen uitgebreidere excursies zijn.

Vanuit Penang een dagtripje naar CH is ook niet echt te doen denk ik, je bent te veel tijd kwijt aan reizen. Al vond ik 1 dag CH voldoende.

Ik denk dat CH en dan Penang handiger is.

Veel plezier in Maleisië, ik mis het nu al!!
Ik heb de vuurvliegjes ooit vanuit KL gedaan met het seafood diner erbij. Inderdaad veel te lang onderweg voor nog geen half uur varen tussen de vuurvliegjes. Volgens mij zit er ook een vuurvliegjes plek in de buurt van Penang. (http://www.penang-vacations.com/fireflies.html met aanwijzingen voor eigen vervoer)

CH vanuit KL is 4 uur met de bus, vanuit Penang is het ook zoiets. Ik zou het dus vanuit KL doen en niet als dagtocht. In CH is het leuk om een halve dagtocht te boeken naar de theeplantages en de mossy forest. Je kunt er ook leuk wandelen en je eigen aardbeien plukken Ik heb daar geslapen in 8 Mentigi. Was ok.

Op ongeveer een uur voor Penang zit Bukit Merah. Ik ben er zelf niet geweest dus ik heb het alleen van horen zeggen, maar er zit een Urang Utang Rehabilitation Centre. Dat schijnt op een eiland te zitten en erg leuk te zijn voor kinderen. Er zit ook een ecopark en een waterpark bij. Wellicht is dat leuk om als dagtocht te toen vanuit Penang?

In Melakka heb ik gezeten in the Old Town Guesthouse. De eigenaar is een Fransman die getrouwd is met een Chinese en ze hebben 2 kleine kinderen van 1 en 4. Leuke plek om met je kind te zitten en prima kamers (wel met gedeelde douches maar erg schoon).

Als je de Twin Towers op wil is het slim om een dag van te voren je tickets te kopen. Ga dan tegen sluitingstijd naar de kassa dan is het niet zo druk meer. Toegang is 80 RM pp en dan ga je naar de 86e verdieping.

Mocht je busreizen overwegen is www.journeymalaysia.com een goede site.
bukit merah zijn we vorig jaar geweest, opvangcentrum was ok, rest vooral erg aftands.....

vuurvliegjes vanuit penang ga ik bekijken, vooral man wil heel graag weer lang terig naar penang en dan is dit wel een leik uitstapje.
oh, nog niet klaar, de busreis site gaat bij mijn favorites

bedankt voor de tips!
Hebben jullie enig idee welke busmaatschappij rechtstreeks van KL naar CH reist?
oh, het staat wel op die site van mayou (die is echt handig )
Ja da`s een goeie hè! Je kunt gewoon naar Puduraya gaan en daar de bus pakken. En dan van Ch door naar Penang. Waarom wil je man nou terug naar Penang? Er staat iets, maar ik kan het niet lezen...
Ja, forumde mobiel

man wil terug naar Penang omdat hij het een leuke stad vindt (georgetown), gemoedelijke sfeer, lekker eten (hij heeft een favo Indier al ).

Hij wil alleen een ander hotel, we zaten vorige keer in Bayview, was prima, alleen zaten we op 12e verdieping en kamer had glas van vloer tot plafond... dat vond man minder.

Dus als je nog tips hebt voor hotels in Georgetown?
Nou, het hotel van Tintaglia klinkt goed hierboven en HKgirl zit nu in het Traders. Misschien komt die nog vertellen hoe dat was. Hoe is je budget, dan kan ik aan de hand daarvan wat tips geven. Ik forum ook mobiel. Reteirritant typen!
Welke Indiër trouwens?
Wij zaten in Noordin Mews.

We hadden de 4 pers kamer, 2 enorme bedden, zitje en prachtige badkamer met regendouche

Heerlijk rustig hotelletje, met zwembad erbij, al is dat niet heel erg geschikt voor kleine kinderen om in te spelen.

Het ligt iets buiten het centrum, maar vlak bij het busstation (KOMTAR). Ook vlak bij het foodcourt in Cecilstreet, hebben we heerlijk gegeten!
O wow, die van tintaglia klinkt goed (en ziet er ook goed uit op de foto's).

Budget is ongeveer 100 euro per nacht, traders valt daar volgens mij niet meer in (helaas).

Indier was 'passage thru India', personeel was ook zo lief daar, die gingen een kussen voor dochter halen toen ze de vorige keer tijdens het eten in slaap viel aan tafel
waar had je geboekt tintaglia?
En het ligt vlakbij mij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven